Minkä ikäsinä aloittaneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pepetus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Minkäs ikäsinä olette alottaneet kamppailulaji "uranne"
Itse aina ollut semmonen fiilis pikkupojasta lähtien että olisi kiva harrastaa mutta nyt vasta kun olen hieman päälle 15vuotta sain aikaiseksi ilmottautua karaten peruskurssille. Tästä sitten katotaaan miten etenee.
Entäs teillä?
En löytänyt haulla samanlaista threadia joten ohjatkaa minut sinne jos te löydätte ;)

Itse aloitin 17-vuotiaana... ja toivottavasti jatkan hamaan tulevaisuuteen! Tosin nyt on joku ihme motivaatiokato käynyt kun ei millään meinaa jaksaa lähteä treeneihin, viime viikollakin kävin peräti yhtenä päivänä tunnin treeneissä :(

mantelikala sanoi:
Tosin nyt on joku ihme motivaatiokato käynyt kun ei millään meinaa jaksaa lähteä treeneihin

Itellä ihan sama juttu :( Pitää vaan väkisin raahata ittensä sinne treeneihin, ehkä se motivaatio siitä kasvaa.

12-vuotiaana aloitin kamppailulajien harrastamisen ja nykyisen lajin, nyrkkeilyn, aloitin 14-vuotiaana.

Joskus 10-vuotiaana paini, joka vaihtui parin vuoden harrastelun jälkeen karateen. Karate sai väistyä nopeasti Aikidon tieltä, josta siirryin potkunyrkkeilyyn. Potkunyrkkeilyn jälkeen löytyi Shootfighting. Sitten muutaman vuoden tauko ja nyt taas potkunyrkkeily. 13 vuotta enemmän ja vähemmän säännöllistä kamppailua siis :-)

Potkunyrkkeilyhommat alkoi 15 vuoden iässä, vaikka lehti-ilmoitukseen alkeiskurssista oli laitettu alaikärajaksi 16 vuotta. Ja eihän tästä ole kuin vuosi reilu.

Karate alkoi kun olin 10 kieppeillä, hommaan tuli tauko 12 vuotiaana. Olin 15 kun palasin dojolle ja sitä tietä kuljetaan. Eikä loppua näy.
Shootfighting alkoi kun olin 22 ja sitä touhuilen tässä karaten ohella kun kerkeän.

Nyrkkeiltyä (enimmäkseen) ja painittua tuli joskus junnuna iso-isän kaa epäsäännöllisesti mutta aika paljon. tyyliin 7v->
Sitte ku rupesin kasvamaan ni ei se jaksanu enää vääntää mun kaa.

Joten jostaan 14v eteenpäin oli taukoa inttiin asti jossan rupesin treenaamaan nyrkkeilyä ja lukkopainia pikkusen (aika vähseen sekin jäi ku ei aina oikeen löytyny aikaa). 19-20v

Ja sitte Intin jälkeen harrastin n puol vuotta Muay-Thaita jonka jälkeen laji vaihtu brassiin. Ja tässä itseasiassa viimeviikolla alko MMA-treenit lukkopainin/brassin ohella. 20v->

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko myöhäinen ikä ruveta harrastamaan kunnolla (esim karate) 15v? Että voi kuitenkin kehittyä hyvin aikkeui ole ruvennut harjoittelemaan 7v. Tarkoitus siis kunnon nosto,notkeuden parannus, kiva oppia ja miksei myös mahd korkea vyöarvo.

Pepetus sanoi:
Onko myöhäinen ikä ruveta harrastamaan kunnolla (esim karate) 15v? Että voi kuitenkin kehittyä hyvin aikkeui ole ruvennut harjoittelemaan 7v. Tarkoitus siis kunnon nosto,notkeuden parannus, kiva oppia ja miksei myös mahd korkea vyöarvo.

Ei ollenkaan myöhäinen. Pääset vielä vaikka kuinka pitkälle noissa tavoitteissasi.

Hehho, tuosta iästä kyllä tuli mieleen. Ite alotin nyt 19-vuotiaana judon. Tuolla on samalla alkeiskurssilla nyt semmosia 30-40 -vuotiaita kavereita vääntämässä mukana, että eiköhän tuo 15 ole vielä aika alhanen ikä tämmöseen. :p

Joo jouduin kyllä aikuisten peruskurssille. Kun seuralla on 14v asti noita peruskursseja junnuille :D
Mut eipähän tuo varmaan haittaa.

30 -vuotiaana aloitin thainyrkkeilyn, taustalla 1.5 vuotta säännöllistä punttia ja sitä ennen 15 vuotta sohvalla makoilua.
Aika höpsöä kysyä onko 15 -vuotias liian vanha aloittamaan ;)

N.7 vuotiaana aloitin tkd:n ja siitä eteenpäin on tullu vietettyä aikaa erilaisten lajien parissa (ikä nyt 22).

reino sanoi:
No löytykö sieltä Waasasta painipaikka?

WWW? :D :D

Hehe, nojoo... Onhan täällä nyt jonkun näköstä! En ole paljoo vielä kerenny näkemään, mutta kait mä tarpeeksi saan vääntettyä. Eli 2 kertaa MMA/Kamppailu Jiu-Jitsua (vissiin sen nimistä ku on Gi päällä sitä treenatessa) kerran mattovääntöö ja kerran vapaat treenit... Ja sitte jos ei muuta ni Judoa vielä kehiin :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom