Minkä ikäisenä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Margo89
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Margo89 sanoi:
Minkä ikäisenä esimerkiks bodaus kannattas alottaa?? itte oon 15 ja treenannu vuoden...
Olisko pituuskasvun hidastuttua ja murrosiän alettua? Siis aikaisintaan. Bodaushan kannattaa aloittaa vaikka nelikymppisenä!

hujoppi....ite alotin 10 vuotiaana iskän kanssa autotallissa :) Mutta silleeh kunnolla alotin varmaa 15 vuotiaana :thumbs:

Dino84 sanoi:
näinhän se on

hienoa offtopic-motivointia 15-vuotiaalle 1-vuoden treenanneelle minulta näin jälkeenpäin ajatellen... :david:

todetaan nyt vielä aiheeseen liittyen, että en huolestuis liikoja punttien nostelemisen aloittamisesta 15-vuotiaana. Yhtä kompurointia se alku kuitenkin on, joten muutama vuosi siinä kuitenkin menee ennen kuin pääsee hommaan sisään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutulla sanoisin, että sitten kun on tyytyväinen omaan pituuteen tai ei enää kasva niin aloittaisin treenin tosissaan, koska liika treeni voi haitata pituuskasvua (tai niin mulle on ainakin kerrottu).

No maltillisilla painoilla (alle oma kehonpaino) kun tehdään, niin ei sen pitäisi haitata juurikaan. Tietysti jos tekniikka on surkea, niin voi saada paikat kipeäksi.

Margo89, tee vaikka pitkiä 10 sarjoja suht keveillä painoilla keskittyen hyvään tekniikkaan ja tuntumaan. Muista venytellä ja syödä.

Maastaveto ja kyykky rasittavat aika paljon selkää, joten niissä varsinkin on tärkeä opetella hyvä tekniikka todella pienten painojen kanssa.

teen penkissä 6x8 sarjoja n.70kg....ja hauis käännös on 21kg(käsipaino)...teen salilla seittemää liikettä viitenä päivänä viikos.

14-15 vuotta olisi varmaan aika optimaalinen ikä aloittaa, kun keho tuottaa testoa suuria määriä. Toki pitää olla järkevä ja panotaa siihen tekniikkaan alussa.

Eli ei tuo 21-22 vuotta, kuten minulla oli, ole ainakaan mikään paras mahdollinen ikä aloittaa.

alotin 14 vuotiaana jolloin olin 187cm pitkä.. paras ikä mielestäni aloittaa pyörii siinä 14-16 vuoden paikkeilla, kun pituuskasvu on hidastumaan päin.. alussa kannattaa todellakin panostaa eniten tekniikkaan, kuten tossa jo on pariin kertaan sanottukin.

Suositut

Back
Ylös Bottom