Fiksummat, antakaa näkemyksenne...
Pienet (= teinit) veljeni haluaisivat aloittaa salilla käymisen ja kyllähän isosisko sen ymmärtää. ;) Ja suosittelisikin, mutta mietityttää, että missä iässä voi aloittaa treenaamisen painoilla. Olen ollut lukevinani, että alle 16 v. ei kannattaisi aloittaa ja onpahan joillain saleillakin K-16 tai K-18 rajoitukset.
Saleja varmasti löytyy minne nuoremmatkin pääsevät, MUTTA jotteivat pienet veljet aiheuttaisi itselleen turhia ongelmia jatkoa ajatellen, niin minkä ikäisenä salille voisi lähteä?
Antakaas nyt jotain viitettä, niin tietää sitten isosisko viisaana ohjeistaa...
Pienet (= teinit) veljeni haluaisivat aloittaa salilla käymisen ja kyllähän isosisko sen ymmärtää. ;) Ja suosittelisikin, mutta mietityttää, että missä iässä voi aloittaa treenaamisen painoilla. Olen ollut lukevinani, että alle 16 v. ei kannattaisi aloittaa ja onpahan joillain saleillakin K-16 tai K-18 rajoitukset.
Saleja varmasti löytyy minne nuoremmatkin pääsevät, MUTTA jotteivat pienet veljet aiheuttaisi itselleen turhia ongelmia jatkoa ajatellen, niin minkä ikäisenä salille voisi lähteä?
Antakaas nyt jotain viitettä, niin tietää sitten isosisko viisaana ohjeistaa...

Itse olen tämä aikasemminkin jonnekkin tänne kirjoittanut, mutta kirjoitetaan nyt uudestaan. Eli siis itse olen aloittanut 12-vuotiaana treenaamaan. Alusta asti olen treenannut oikein ja nousujohteisesti olen lisännyt painoja. Olen tehnyt alusta asti kaikkia raskaita perusliikkeitäkin. Tottakai alkuun ihan se oma voimien lähtötaso piti huolen siitä, että painot pysyivät riittävän pieninä. (koska liikkeiden puhtaushan ei saanut missään tapauksessa kärsiä ;) ) Nyt olen 16 ja voisin kyllä jopa väittää ettei tuosta treenaamisesta minulle ainakaan mitään suurempaa haittaa ole ollut-päinvastoin.