Ministepperi

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Onko noilla ministeppereillä mielestänne mitään virkaa, vai menevätkö samaan (humpuuki)kategoriaan kuin abtronic & co.? Tarkoitan siis ministepperillä sitä vekotinta, jossa on ne pelkät "polkimet" eli ei mitään tankoja/käsitukia tms.

Sellaisenhan saisi palttiarallaa 50-60 eurolla marketista (näkyi Hobby Hallkin mainostavan), joten eipä tuo nyt hirmuinen investointi olisi. Ajatellen nyt lähinnä tulevaa dieettiä ja aamuaerobisia... jos vaikka sattuisi huonot säät... :p

Mietipäs nyt vielä kerran, että oliskohan se kuitenkin mukavampaa kävellä raittiissa ulkoilmassa vaikkakin sitten vähän tulisi lunta ja olisi vilpoista kuin polkea jotain ihme vatkulia hikisessä kämpässä. Kyllä tuolla ulkona pärjää, kun pukee vaan kunnolla vaatetta.

Joo, noi kotiaerobisen harrastuslaitteet ei kyllä ole alkuinnostuksen jälkeen kun tiellä siellä kotona. Ja tuo stepperi on mun mielestä vielä äärimäisen ärsyttävä laite käyttääkin...

Nimimerkki "sainpas myytyä sen kuntopyörän"

Toisaalta jos vaihtoehdot ovat ulkona kävely (liian matala syke) ja juoksu (liian kuluttavaa, jalkatreenit ei onnistu) niin kyllä noissa laitteissa on puolensa. Kotiin tuskin vaan saa kohtuuhintaan mitään kunnollista laitetta. Itse juoksen/kävelen salille, teen 20min polkulaitetta ja juoksen/kävelen takaisin.

Originally posted by Äijä
Mietipäs nyt vielä kerran, että oliskohan se kuitenkin mukavampaa kävellä raittiissa ulkoilmassa vaikkakin sitten vähän tulisi lunta ja olisi vilpoista kuin polkea jotain ihme vatkulia hikisessä kämpässä. Kyllä tuolla ulkona pärjää, kun pukee vaan kunnolla vaatetta.

Jep, varmasti onkin. Eikä se pieni lumentulo mitään haittaakaan - sen sijaan jos tuulee niin maan h****tisti ja vettä sataa vaakasuoraan, niin kyllä siinä on ainakin tämä aamulenkkeilijän motivaatio melkoisen kovalla koetuksella... en siis ole dieettaamassa ihan vielä, vaan about parin kk:n kuluttua, ja silloin tuo tuuli-ja-vesisade-kombinaatio voi olla näillä leveysasteilla hyvinkin mahdollinen...

Tarkoitus oli siis nimenomaan hakea vaihtoehtoa ja vaihtelua aamulenkeille, ei korvata niitä tyystin.

Harvemmin niitä tosi pahoja kelejä kuitenkaan sattuu, ja voipahan olla tuplasti ylpeämpi itsestään kun vaan painaa lenkille hieman huonommallakin säällä.. :D

Systerillä oli tollainen ministepperi ja piti stepata naama seinään päin kun piti pitää käsillä seinästä kii. Aika pian se osti "tavallisen" stepperin, voi tsiigaa telkkua samalla kun steppaa.

Meillä tuo ministepperi pitää aikamoista jytinää, mikä on omiaan laittamaan sukat ristiin alakerrannaapureiden kanssa. Itse sitä jytinää ei huomaa, mutta kun laittaa korvan lattiaan toisen steppaillessa, huomaa, että aikamoinen ääni lähtee siitä laitteesta. Ja suoraan alakertaan. Eli jos samaa laatua on stepperi ku meillä, niin mahdolliset naapurit tulevat tekemään kaikkensa, jotta AAMUaerobinen loppuisi...

Ite oon ollu aina kuntopyörän kannattaja. HIIT varsinkin on erittäin kätevä toteuttaa sen kanssa ja ei tarvii ihmetellä, kun ei enää pulssi nouse kävellessä, mutta paikat ei kestä juoksua...

Mulla on nyt jo toinen tollanen ministepperi käytössä.Seinästä en ole ikinä joutunut tukea ottamaan.Mun mielestä vekotin ajaa kyllä asiansa.Ainut haittapuoli onkin sitten se kestävyys... :rolleyes:
Ensimmäisestä versiosta nimittäin napsahti vaijeri poikki.Kuitenkaan en luulisi olevani liian painavakaan kyseiseen vekottimeen. Ehkä kysymys onkin siitä kun käytän sitä kerrallaan yleensä 40-45min.Kai ne on tarkoitettu just silleen et ihmiset innostuis ostamaan sen kotiin halpaan hintaa ja et se unohtuu parin kymmenen minsan käyttökerran jälkeen johonkin komeroon.

Kyllä kunnon stepperi on paljon parempi. Kunnolla kun polkee, tasapainon kanssa on niin ja näin ilman tukia.

Tämmöiselle sisäkissalle sinänsä nämä aerobiset laitteet on hyviä, kun ulos ei tule kumminkaan lähdettyä. Varmemmin tulee tehtyä. Nyt tosin on ollut taukoa, kun ei tuo aerobinen innosta.

Originally posted by tatjana
Kyllä kunnon stepperi on paljon parempi.

Osaisitko heittää arviota paljonko tuollaisella "kunnon stepperillä" olisi hintaa? Mamma kaipailisi jotain sisäkonetta ja kun niissä minivekottimissa on yleensä 100kg painoraja niin olisihan se hyvä että tilapäisten mielenhäiriöiden hetkillä minäkin voisin vekottimen päälle astua ;)

T. Dogi

Back
Ylös Bottom