"Minä olen muotitietoinen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pedrix
  • Aloitettu Aloitettu
Jos tykkää "Brändeistä", niin ainoa joka sopii hieman leveämmälle on Armanin kuteet, löytyy Suomesta ainakin Helsingin keskustan Stockmannilta.
Tosin esim. farkkujen hinta taitaa olla jotain ~150€.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ihan luikut jalat, mutta aina ne puristaa reisistä ja vähän pohkeistakin. Pallitkin saa osansa nykyfarkuista. Useimmiten pitää ostaa vähän isommat housut, josta lyhentää lahkeet. Tänään tuli taas tehtyä se. Paidat on taas minulle ihan jees. Aina ottaa hyllystä 2-3 eri malliset farkut kun ne näyttää sopivan väljiltä, mutta totuus paljastuu siinä kohtaa, kun on saanut vedettyä housut hieman polvien yli.

Itse ostin alussa vain dressmannista batistinin farkkuja koko 40/34 Ei saanut jalkaan 38, otti reisistä kiinni. (juu kyllä fläsääkin on) Mutta äiti otti vyötärölt yli 10cm pois ja silti liian isot vyötäröltä, ja kyllä ne sitten näytti naurettavilta. Tilasin Gaspit ensiksi tietenkin halvin malli, mitä kadun. Sitten kalliimpi ja ne on aivan loistavan muotoset. Näyttääkin farkuilta, vähän kyllä saisivat olla reidestä pienemmät ettei näyttäisi niin hopparilta. Kyllä taitaa seuraavatkin olla Gaspit vielä. Salossa ainakin miesten vaatevalikoima ihan olematon, jotain lukiopoikaraitapaitaa ja 30/32 farkkuja vaan.

Paitoja löytyy kaikenmaailman liikkeistä vielä, mutta juuri tuota raitapaitaa, tai sitten 25e/t-paita, rosvousta IMO. Joka taas löytyy jokaiselta vastaantulijalta kesemmällä. Noh tulee niitä silti välillä ostettua. Hihat ovat kireät ja hartoiden seutu, mutta vatsan seutuville jää aina tyhjää.

Koskas joku valmistaja ottaa treenaavatkin ihmiset huomioon, varmana on menekkiä. :)

Onko kellään siis vinkkiä hankisääskelle sopivista farkuista, joissa olisi kuitenkin hieman väljyyttä ? Jotkut Gasp´it tällä vartalolla on aika overkill. :D

Täällä aiemmin mainitut Bronxit on aika hyvät, niitä saa ainakin stadista.

Ja vaikka munkokoiselle mahtuu hyvin eri farkkumallit, niin ihan tyylisyistä toivon tikkumallien poistuvan muodista.. :D

Hauskoja ongelmia ihmisillä. Mulla on just päinvastoin.

Jos paita on sopivan pitunen, niin se on ehkä hartioista sopiva, mutta keskivartalosta hirvee teltta. Ite kaipais just vaatteita, jotka on tehty hoikille ihmisille, eikä suomalaisille persjalkasille läskeille ;)

Joo vaikeeta on housujen löytäminen vaikka melko normaalimitoissa kai edelleen ollaan. 32" vyötärön housuissa on pääsääntöisesti ihan järettömän ahtaat reidet. Todella vähän löytyy suorien housujen tyyppisellä leikkauksella tehtyjä farkkuja, vaikka sellaiset istuisivat hyvin. Paidoissa sama ongelma, mitä enemmän kokoa, sitä enemmän tielttaa vatsan kohdalla, ei niinkään väljyyttä hartioissa tai riittävästi pituutta. Muutamaan kivaan kauluspaitaan olen törmännyt, mutta ilmeiseti alaspäin kapeneva ja keskivartalosta tiukka leikkaus käy jostain italialaisesta designistä ja maksaa kiljaardin.

Nyt puhut asiaa! Asiamerkkejä!

Laadun puolesta ainakin pyrkisin välttämään niitä H&M:n, J&J:n, Dressmanin jne liikkeiden tuotteita vaan ostaisin vaikka yhdet 150e pepet kuin kolmet tai neljät "halpis" farkut. Meinaan kestokin on aivan eri luokkaa.

Ja reisitaskuhousuista. Ei millään pahalla mutta kyllä meikän silmään ottaa jos joku koittaa pukeutua "tyylikkäästi" reisitaskuhousujen kera. Mut itse olen tämmöinen turhankin vaativan näissä asioissa :)

Hinta ja tyyli ole aina takuu kestävyydestä. Yhdet Tiger of Swedenin kengät ostaneena. Todella tyylikkäät ja hintavat kengät oli kyllä, mutta eipä ne kauaa kestäneet. Muoto lähti kohtuu nopeaan, pohjallinen lähti irti ja viimeinen niitti oli se kun baarissa astuin lasinsirpaleen päälle, joka meni kengän pohjasta läpi. Noh en huomannut tuota vasta, kun sitten kun kenkä homehtui syyskeleillä kun sisälle pääsi kosteutta. :lol2: Mutta Pepejä ei voi kuin kehua! Tyylikkäitä farkkuja ja sopivat kyykkyperseellekkin.

Mulla olis tuolla kaapissa muutamat ainakin kokoa 40" bronxeja, karl kania ym. Ostakaa isoreisiset ne pois multa :D
Ei vaan asiaan... itsellä ollut kanssa aina ongelmia vyötärön, lahkeen pituuden ja reisien/perseen mittojen suhteen. Aina meinasi joku tökkiä. Painavimmillani (n.125kg) käytin lähinnä hiphop farkkuja, joista kokoja löytyy taatusti. Tosin ne onkin sitten hiukan hiphopit jalassa ja ei ehkä enään yli 30ween varusteita. Nykyään kun paino heitellyt 110 kilon kummallakin puolella, niin jack & jonesilta löytyi joistakin malleista tosiaan aika sopivia. Ja muodikkaitakin. Ja lahkeen pituuskin suurinpiirtein kohdillaan. Eli kyllä kaikille housuja löytyy, mutta millaisia sitten haluaa. Ja tilaamalla eri liikkeistä saa ties kuinka isoja, koska ei niillä hyllyissä notku mitään tyyliin 48"/50" tai vastaavia, kun ostajia on 1 tuhannesta. :D

Housukaupassa minunkin täytyy kysyä myyjältä housumallia mikä on tilava reisistä. Joka kaupasta on tähän mennessä löytynyt farkkuja, mutta vyötä on pakko käyttää sillä housut on todella löysät vyötäröltä.

Paitoja löytyykin todella helposti. Yläkroppa on niin pieni ettei paitojen ostelussa ole ongelmia:(

Housukaupassa minunkin täytyy kysyä myyjältä housumallia mikä on tilava reisistä. Joka kaupasta on tähän mennessä löytynyt farkkuja, mutta vyötä on pakko käyttää sillä housut on todella löysät vyötäröltä.

Paitoja löytyykin todella helposti. Yläkroppa on niin pieni ettei paitojen ostelussa ole ongelmia:(

Jep, juuri näin itsellänikin housujen kanssa. Kyllä reisien yli menee, mutta vyötärö sitten lepattaa... Usein joutunut jättämään ostamatta kun vyöllä kiristettynä (enemmänkin kuristettuna) housut näyttävät aivan kamalilta päällä... vyötärö ihme vekeillä ja rutuilla. Housuja kuitenkin löytyy, mutta täytyy myöntää, että housuostokset vaativat nykyään enemmän aikaa ja hermoja kun joutuu sovittamaan niin paljon... Onni ja helpotus on, jos on taitava myyjä etsimässä niitä housuja.

Paidat on vielä helppo juttu, L-mitoitus kelpaa mainiosti...

Tervetuloa mukaan vaateostoksille katsomaan :D! Toki ei tuon äijän (viitaten edelliseen postiini) kunto mikään ripped olekaan, mutta ei siinä kyllä ylimääräisiä bulkkiläskejäkään ole.

Toki nyt farkkumallit ovat hieman kapeampia (kunnes pillifarkut menevät muodista - toivottavasti pian), joten siinä osasyy.

laita ennemmin kuvia niistä valtavista reisistä tänne niin arvioidaan tilannetta sen kautta. pienempi vaiva meille kaikille :). oletan kuitenkin että kamera on juuri nyt rikki tai sitä ei ole ollenkaan, joten palataan parin vuoden päästä asiaan ;)

oikeesti. tuskin ne nyt tossakaan tapauksessa niistä reisistä johtuu. on selvä että melkee 2metriselle lipputangolle on vaikea löytää minkäänlaisia vaatteita kun vähääkään yli 110 paino menee.

Vaikka olenkin ~70kg kynis, niin ongelma on kauluspaitojen kanssa.

Ei ole helppoa löytää pientä kokoa hoikalla leikkauksella kauluspaidoista. Ja silloin kun löytyy niin ylin nappi ei mene kiinni. Yleensä kyseistä paitaa ei ole sopivalla kauluksella, joten pitää ostaa paita joka ei istu liian väljyytensä vuoksi.

tuskin ne nyt tossakaan tapauksessa niistä reisistä johtuu. on selvä että melkee 2metriselle lipputangolle on vaikea löytää minkäänlaisia vaatteita kun vähääkään yli 110 paino menee.

Öö.. mainitsinko jossain, että kyse oli reisistä? Ei ollut tarkoitus. Yritin keskustella aiheesta "nykyajan vaatteet/mallit ovat pieniä", mutta eksyinkin "jättiläisreidet"-threadiin. Pahoittelen! Laitan jo valmiiksi itselleni Davidin: :david:! ;) :piis: !

Vaikka olenkin ~70kg kynis, niin ongelma on kauluspaitojen kanssa.

Ei ole helppoa löytää pientä kokoa hoikalla leikkauksella kauluspaidoista. Ja silloin kun löytyy niin ylin nappi ei mene kiinni. Yleensä kyseistä paitaa ei ole sopivalla kauluksella, joten pitää ostaa paita joka ei istu liian väljyytensä vuoksi.

Tämä on totta, itse olen ~80 kg kynis ja ihan sama ongelma, harvasta muuten sopivasta kauluspaidasta menee ylin nappi kiinni. Tai voisihan niitä löytyä mutta ovat sitten kalliita. Joskus johonkin firman pippaloihin siirsin paidan nappia itse ja laajensin hiukan napireikää ja peitin lopputuloksen krakalla, onnistui noinkin.
Onneksi harvemmin tarvii kravattia pitää niin voi pitää myös ylimmäisen napin auki, vaikka nykymuoti taitaakin jo sallia kravatin ylimmäinen nappi aukikin. :)

Nyt puhut asiaa! Asiamerkkejä!

Laadun puolesta ainakin pyrkisin välttämään niitä H&M:n, J&J:n, Dressmanin jne liikkeiden tuotteita vaan ostaisin vaikka yhdet 150e pepet kuin kolmet tai neljät "halpis" farkut. Meinaan kestokin on aivan eri luokkaa.

Omia kokemuksia ei Dressmannin, H&M:n jne. tuotteista ole kun olen viimeiset 7 vuotta ostanut näitä "muotitietoisten" merkkejä mutta pakko silti sanoa, että 150e farkut eivät ainakaan kestävyydessä monesti loista: jopa mun enimmäkseen treenaamattomat (siis muuta urheilua tulee kyllä harrastettua) jalat hiertää housut rikki siitä nivusten alapuolelta kun sisäreidet ottaa yhteen. Menee jossain vuodessa-puolessatoista paskaksi siitä. Tietysti sitten voi ommella mutta käyttöikä alkaa tuossa vaiheessa olla jo aika lopussa.

OFF TOPIC:
Jalkoja treenasin joskus vuosia sitten tavoilla, jotka Pakkiksen 18v wanna be-bodaritkin olisivat varmasti hyväksyneet. Edelleen jäljellä kyllä muotoa (esim. selkeä sviippi) eli ei tässä nyt tikuiksi ole kutistuneet.

Meikäpoika ainakin suosii noita robinhoodeja sekä tarjoustaloja, sekä jossainmäärin dressmania ja isoimpia kauppaketjuja. Ei sieltä mitään muotivaatteita aina saa tosin. Riittävän hyvännäköisiä kauluspaitoja saa kyllä kun jaksaa metsästää. Mutta kuten muillakin, housut tuottavat ongelmia täälläkin. Eli halpoja ja riittävän isoja, muttei kuitenkaan hemmetin isoa vyötäröä suhteissa lahkeisiin. Eli mallia gasp, mutta vieläkin samassa suhteessa isommat.

Mulla on sama ongelma farkkujen, paitojen, takkien kans jos haluu muodikkaat niin tosi harvoin löytyy sellaset jotka päälle menee. Nykyään tilaan vaatteeni jenkeistä tai käsken tuttujen tuoda..Jenkkilästä ainakin löytyy kokoja norsullekkin..

tuskin oikeasti kovinkaan monella ne reidet niin isot on että se housujen ahdistus siitä johtuu. yleensä se johtuu läskisestä perseestä ja isosta mahasta/leveä lantio. miten sen nyt sitten kukin haluaa sanoa. terveisin jalat ku puli ukolla, mutta silti housut xl tai xxl :D

Omat reiskat on yli 70cm, mutta silti farkkuostoksissa suurin ongelma on se perse joka kyykyssä on tullut. Lantio kun on vielä aika kapea (alle 95cm) verrattuna jalkojen ja perseen kokoon niin farkkuja saa todella etsiä.

Kyllä niitä silti aina löytyy. Pitää vaan etsiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom