Mimmipoket

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piu73
  • Aloitettu Aloitettu
Näin pikaiseen selattuna en löytänyt mistään keskustelua naisportsareista. Siispä ihan mielenkiinnolla kysynkin, että oletko itse tai oletko jollain ovella nähnyt naisportsaria? Olis kiva kuulla kokemuksia niin naisportsareilta itseltään kuin asiakkailtakin. Itse oon ollu 22v tarjoilijana, mutta jv-kortillisena oon vakavissani harkinnut poken hommista satunnaisesti. Pubeissa ym pienissä paikoissa, joissa ei pokea ole ollut, oon joutunut kyl tilanteisiin joissa jv:n "taitoja" on tarvinnu ja saanu kyl häiriötilanteissa isompiakin äijiä omin voimin pihalle. Monestihan naisihmisen väliintulo jo riittää esim tappelupukareiden rauhoittumiseen. Juu eli pistäkähään tulemaan kokemuksia :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen ollut pitkään töissä paikassa missä yksi ryhmäjohtaja ja vakkari ovi on nainen. Ei pahaa sanottavaa, ja jämerämpi kuin itse voisin koskaan olla.

Vaatii varmaan tietynlaista sietoa paskoille jutuille. Siis enemmissä määrin kuin miespokella.

Oon nähnyt yhden. Kyseessä oli kylläkin miehekäs nainen jonka koko ja ulkonäkö aiheutti pelonsekaista kunnioitusta.

Tiedän pari. Toinen pääasiassa vartijana työskennellyt, yli 180-senttinen ja kaikkea muuta kuin pienikokoinen tai siro, naisihminen, jonka olen nähnyt niputtavan oikein komeasti vastaanpistävän sekakäyttäjän. Tehokkaampi, jämäkämpi ja näppärämpi ihan taatusti, kuin iso osa niistä nuorista kolleista, jotka samaa hommaa hoitavat.
Toinen taas oli erään rokkipaikan pokena, jossa toimenkuvaan noin käytännössä ei edes otaksuttu kuuluvan tilanteita, jotka voimankäyttöä vaatisivat.

Viimeksimainittuun tutustuin aikanaan samalla JV-kurssilla. Itse olen tehnyt sekalaisia hommia tuossa roolissa, osan periaatteessa portsarin virassa. Tosin minun toimipaikkani eivät ole olleet keskikaljakuppilaa tai yökerhoa, vaan esimerkiksi hillittyä jazzklubia sun muuta. Fyysistä puuttumista on tarvittu, etenkin varsinaisissa JV-hommissa, mutta itselleni on silti aivan selvää, ettei musta oikeasti olisi yksinäni vastaamaan yhtään mistään hiukkaakaan voimankäyttöä vaativasta tehtävästä tiukan paikan tullen.
Aika usein nainen saa nätisti puhuttua halki tilanteen, jonka mies jo läsnäolollaan provosoi sellaiseksi, että voimankäyttöä tarvitaankin, mutta jos ja kun sitä tarvitaan, on varmaan 95 % naisista (vähintään) koko-, voima- ja, no, toimintakykyrajoitteisia. Silloinkin kun haluaisivat kovasti olla muuta.

Naisillekin sopivia paikkoja kyllä on ja sellaisista töitäkin varmaan löytää jopa hyvinkin helposti. Minne tahansa ei kannata lähteä yrittämään, koska se, että yhtäkkiä naisportsarista tuleekin esimerkiksi suojeltava ravintolan muille miesasiakkaille, ei ole tarkoituksenmukaista kenenkään kannalta. Siksi töiden saantikin tuollaisista paikoista voi olla hankalampaa.
Klubeilla (joka ei nyt tarkoita yökerhoa) kättelemässä ja ohjailemassa poliitikkoja edes kohtuu edustavan näköinen naisportsari voi puolestaan olla vallan haluttu. Noin esimerkiksi.

Viimeksi muokattu:
Itse törmännyt yhteen Turussa aika useinkin. En ole koskaan joutunut todistamaan hänen taitojaansa, koska kyseessä on vähän rauhallisempi sekä siistimpi paikka. Mitoiltaan hän on noin 170/60 uskoisin. En nää mitään ongelmaa, että nainen on pokena jossain vähän rauhallisemmassa paikassa. Jos kyseessä on jokin teinien yökerho jossa kaikki haastavat riitaa koko ajan niin en oikein usko, että tuo nais poke toimisi.

Oon tehny kahden naisportsarin kanssa töitä, ja luultavasti juuri tuon EmillimEn mainitseman kuului työporukkaan toisaalla viitisen vuotta sitten. Ei tosiaan mikään fyysinen tapaus, mutta ihmisille juttelu luonnistuu.

Mun silmissä nuo oville päätyvät naiset on vähän samanlaisia ku naiset intissä. Ne ei välttämättä oo niin fyysisiä ku keskiverto ukot, mutta henkistä kanttia löytyy senkin edestä. Noille mun työkavereille ihmiset ei niinkään vittuillu ovella, mutta sitä kaikkea muuta alentavaa tekstiä riitti senkin edestä. Eihän se näihin kivenkoviin matameihin uponnut varmaan kovin syvälle, mutta tuskin sitä kivakaan oli kuunnella.
Usein koin itse olevani satakiloisena kaljupäänä provosoiva (ulkoasultani) mennessäni vaikka tappeluun väliin. Jotkut suhtautuivatkin asenteella "mikä vittu sä luulet olevasi?" Tätä harvemmin näki noille naispuolisille kollegoille tapahtuvan, ja näin he itsekin kertoivat asian olevan. Ehkä isoonkin karjuun vetoaa naisen "äidillisyys." :D

Tuossa keväällä kun itse suunnittelin JV-kortin hankkimista ja pokeksi ryhtymistä, kun sain jo "Kysy pokelta"- ketjusta sellaisen paskavyöryn että kuvittelin ovella saman jatkuvan. Ei mun mielestä ole ehkä sen arvoista että tulee jatkuvasti tytötellyksi ja taitosi kyseenalaistetaan jatkuvasti. Narikoissahan sitten löytyy enemmän jv-kortillisia naisia, jotka eivät yleensä sitten osallistu yleensä voimankäyttötilanteisiin. Onhan se naurettavaa muutenkaan kuvitella, että yhden päivän voimankäyttökoulutuksella pystyisi huomattavasti suurempia ihmisiä niputtamaan. Tämä on vain oma näkemykseni asiasta, minusta on hienoa että naiset lähtevät tekemään töitä jotka perineisesti miehet ovat hoitaneet. Tsemppiä jos turvallisuusalalle lähdet!

Nimim. Lentäjäoppilas alexandrantonia

Näin pikaiseen selattuna en löytänyt mistään keskustelua naisportsareista. Siispä ihan mielenkiinnolla kysynkin, että oletko itse tai oletko jollain ovella nähnyt naisportsaria? Olis kiva kuulla kokemuksia niin naisportsareilta itseltään kuin asiakkailtakin. Itse oon ollu 22v tarjoilijana, mutta jv-kortillisena oon vakavissani harkinnut poken hommista satunnaisesti. Pubeissa ym pienissä paikoissa, joissa ei pokea ole ollut, oon joutunut kyl tilanteisiin joissa jv:n "taitoja" on tarvinnu ja saanu kyl häiriötilanteissa isompiakin äijiä omin voimin pihalle. Monestihan naisihmisen väliintulo jo riittää esim tappelupukareiden rauhoittumiseen. Juu eli pistäkähään tulemaan kokemuksia :)

Kuopiossa eräässä pienessä paikassa on pelottavin ja eniten kunnioitusta herättävin poke mitä oon ikinä nähny, ja se oli nainen!

Meillä ainakin naiset ovat olleet narikassa ja välillä ovat ovella tuuramassa, jos meillä on kädet täynnä. Ovat myös aina välillä terassin sulkeutumassa kattomassa, että kukaan ei viä juomia enää sinne. Työskentelenkin tosin isossa yökerhossa.

Oli meillä kerran myös yksi nainen kuka hoiti poken hommia siinä missä miehetkin. Hän oli aika pitkä tapaus ja todella ammattitaitoinen kaveri!

Ei mun mielestä ole ehkä sen arvoista että tulee jatkuvasti tytötellyksi ja taitosi kyseenalaistetaan jatkuvasti.

Jos tuollaiset asiat hiertää niin onneksi et lähtenyt ovelle. On munkin työtaitoja kyseenalaistettu ja sanottu kääpiöksi uusien työkavereiden keskuudessa, mutta en mä sitä itteeni ottanut. Kyllä mä siellä pärjäsin niinkuin muutkin.

Tunnen ainakin yhden ovea tekevän naikkosen ja oli kyllä hyvä työpari aikanaan vartija hommissa.

Siispä ihan mielenkiinnolla kysynkin, että oletko itse tai oletko jollain ovella nähnyt naisportsaria?

Kortillinen, mutten peruspoken hommia koskaan tehnyt. Tunnen kyllä useamman jv-töitä tekevää naista... yleensähän naiset ainakin aloittaa narikasta, sitten omien kykyjen ja halujen mukaan voi olla toki oven kahvassakin, tai muualla. Itsestäänhän se "pärjääminen" on kiinni. :)

Mun silmissä nuo oville päätyvät naiset on vähän samanlaisia ku naiset intissä. Ne ei välttämättä oo niin fyysisiä ku keskiverto ukot, mutta henkistä kanttia löytyy senkin edestä. Noille mun työkavereille ihmiset ei niinkään vittuillu ovella, mutta sitä kaikkea muuta alentavaa tekstiä riitti senkin edestä. Eihän se näihin kivenkoviin matameihin uponnut varmaan kovin syvälle, mutta tuskin sitä kivakaan oli kuunnella.
Usein koin itse olevani satakiloisena kaljupäänä provosoiva (ulkoasultani) mennessäni vaikka tappeluun väliin. Jotkut suhtautuivatkin asenteella "mikä vittu sä luulet olevasi?" Tätä harvemmin näki noille naispuolisille kollegoille tapahtuvan, ja näin he itsekin kertoivat asian olevan. Ehkä isoonkin karjuun vetoaa naisen "äidillisyys." :D

Näin se on parhaimillaan :thumbs:

Ei mun mielestä ole ehkä sen arvoista että tulee jatkuvasti tytötellyksi ja taitosi kyseenalaistetaan jatkuvasti. Narikoissahan sitten löytyy enemmän jv-kortillisia naisia, jotka eivät yleensä sitten osallistu yleensä voimankäyttötilanteisiin. Onhan se naurettavaa muutenkaan kuvitella, että yhden päivän voimankäyttökoulutuksella pystyisi huomattavasti suurempia ihmisiä niputtamaan.

Tytöttelyä tai taitojen kyseenalaistamista en ole itse onneksi kokenut melkein koskaan, joskus jopa päinvastoin. Ainut mitä minulle on heitetty on "päivää prinsessa" tai kutsuminen "barbiksi" jne,..kai noistakin voisi herneen ottaa nenään ;) On totta, että JV-kurssilla on naurettavan vähän voimankäyttöä (niin on myös vartijakursseilla), mutta ei sadatkaan tunnit voimankäyttöä takaa sitä, että yksin pystyy "niputtamaan huomattavasti suurempia henkilöitä".

Tosta voimankäyttö koulutuksesta ketkä noita vetää?
Ja joo 100h ei ole yhtään mitään, kamppis puolella kuitenkin näkee ihmisiä joille edes 1000h ei olisi riittävä aika oppia puolustamaan itseään.

Jossai lasten nimipäiväjuhlilla nainen voi olla pokena mutta ei kyllä missään tosipaikassa. Pitää olla isoja vahva ja pelottavan näkönen.

Jossai lasten nimipäiväjuhlilla nainen voi olla pokena mutta ei kyllä missään tosipaikassa. Pitää olla isoja vahva ja pelottavan näkönen.
weird-female-bodybuilder11.jpg

Itse törmännyt yhteen Turussa aika useinkin. En ole koskaan joutunut todistamaan hänen taitojaansa, koska kyseessä on vähän rauhallisempi sekä siistimpi paikka. Mitoiltaan hän on noin 170/60 uskoisin. En nää mitään ongelmaa, että nainen on pokena jossain vähän rauhallisemmassa paikassa. Jos kyseessä on jokin teinien yökerho jossa kaikki haastavat riitaa koko ajan niin en oikein usko, että tuo nais poke toimisi.
Uskoisin tavanneeni saman poken ''lehmässä'', enkä itse nää naisportsareissa mitään väärää, aivan kaikkiin paikkoihin (syrjäinen räkälä) en kyllä naispokea laittais mutta keskustan ravintoloissa ja klubeissa ei mitään ongelmia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom