SUPERCARB 1kg -40%

Mimmien vatsalihakset

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itselleni vatsa on se "heikoin lenkki". Toivon sekä ahkeran vatsalihastreenin että pienimuotoisen dieetin auttavan tilannetta.

Kesäkuntoon 2009, ehkä..? :rolleyes:

mulla vatsa varmasti kiristyisi pienellä dieetillä tiukaksi, välillä näkyy vatsalihakset, etenkin ylimmäiset.
Kovaa treeniä ja sitten rasvan tiristelyä, niin eiköhän ne sieltä löydy!

Ylimmät palaset näkyy ainakin osan päivää ja alavatsassakin lihakset on, mutta eivät näy. Tässä painossa ja kunnossa en kyllä niitä dieettailemalla esiin yritäkään saada, vaan yritän lähinnä kasvattaa sitä kokoa. Jos rasvaa ei ole ihan hirveästi tai vyötärö ei sitä muutenkaan kerää, luulisin, että suhteellisen lyhyelläkin kovalla treenillä uuman saa kapeaksi ja lihaksen reunat alkavat paistaa. Se pyykkilauta onkin sitten jo toinen juttu.

Paloja näkyy ylävatsassa kun jännittää vatsaa, mutta muutoin laardikerros peittää tehokkaasti kaiken alleen. Pitäs kyl vähän dieetata.

Yläpalat on näkyvillä, mutta oon tullut siihen tulokseen, että mulle ei ehkä koskaan tuliskaan muita paloja. Kaverikin on todennut, että mun mahani on vähän omituisen mallinen (siinä on kaikenmoisia mukkuroita ja kuoppia, jotka eivät johdu rasvasta). Lihakset ei kummoisen paksut ole, mutta voimaa niihin on tullut vuodessa tosi mukavasti!

Mulla ei oo sikspäkistä tietoakaan...rasvat on liian ylhäällä ja palikat liian pienet. ei sen päkin niin väliä, mutta toivoisin että ois kapeempi vyötärö ja hieman erottuvuutta vatsalihaksissa.

Mulla yleensä vatsat ovat erottuneet ehkä 3 vuoden treenauksen jälkeen aina jossain määrin, sillä genetiikka on puolellani eikä vatsaan kerry ylimääräistä (vaan alaosaan). Uskon, että vatsalihasten näkyminen muilloin kuin erittäin alhaisissa rasvoissa riippuu nimenomaan geeneistä, jos treenaa vatsojakin salilla kunnolla ja jos treeniä on takana jo useampi vuosi.

Itse yritän saada sen himotun "pyykkilaudan", onko se naiselta vaikeaa?

Ensin pitäisi saada riittävästi vatsalihaksia eli sitä paksuutta niihin vatsapaloihin, jotta ne palat ylipäätään voisivat erottua. Sen lisäksi rasva% pitäisi olla suht alhainen, jotta "pyykkilauta" erottuisi. Ei se ole vaikeata, mutta työtä se vaatii tietysti.

Ahkeralla työllä olen saanut jonkin verran lihasta myös vatsaan. Luulen, että vielä kovemmalla työllä ja ajan kanssa voisin saada palat kunnolla näkyville - nytten näkyy vain keskiviiva ja yläpalat. Kuitenkin alapaloissakin lihasta tuntuu, kun kokeilee :) Vatsoja pitää (ja saa) treenata aika paljon, itse teen jopa 3-5 kertaa viikossa sekä salilla että muissa treeneissä.

Mulla tuntuu paineltaessa ihan kunnon palat, mutta ne on jossain tuolla rasvakerroksen alla :D Nyt onkin tarkoitus vetää massalla koko talvi ja kasvattaa lihasmassaa, myös vatsalihaksia. Keväällä sitten dieetti, josko kesäksi sais vaikka ne palat näkyviin :P Mä saan ylävatsan lihakset aika hyvin näkyviin pienellä kiristelyllä, mutta alavatsa onkin se vaikeampi osuus :rolleyes:

Mun masu näyttää nyt todella oudolta, kun noiden vatsalihasten päällä on rasvaa... tossa ylävatsan kohdalla on tollanen "laatikko" :D

little.webp

Kyllähän ne siellä jossain rasvakerroksen alla piileskelee sinnikäästi :D
Ylhäältä erottuu palikat ihan kivasti mutta alhaalla niistä ei ole tietoakaan. Rasvaa on liikaa.
Yritys on kuitenkin ankara.

Vatsa = heikoin kohta. Vatsan keskellä menee sellainen "viiva" pystysuorassa, mutta rasvaa on liikaa, jotta siellä jotain lihaksia näkyisi. Eipä noita taida hirveästi ollakaan :( Löysät putket siis, hah :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Vatsalihakset edustavat tässä paketissa ehkä vahvinta ominaisuutta. Koska kerään massaa helposti juuri masun alueelle, olen saanut hankittua ihan mukavat vatsapalat :3. Mieluummin ottaisin silti kapean vyötärön kuin nämä. Toisaalta, edes jossakin kohtaa minussa on lihasta, no jalkojen lisäksi. Kädet ovatkin sitten kuin spagetit ja pepusta ei ole tietoakaan.

Ei erottunut edes minulle erittäin alhaisissa rasvoissa (~ 17%) saati korkeammissa. Vatsalihasten ulkoreunat kyllä, mutta palat ei. Mulla rasva vaan on tiukimmin alavatsassa, ei maha mitään. Okei, voi olla kyllä, ettei paloilla ole tarpeeksi paksuutta, mutta laardin alta tunnustelemalla ne kyllä tuntuvat ihan muhkeilta.

Öö...

Tavis mielipide tuosta vatsalihasten hakkaamisesta on, että itte en tuohon hommaan lähtis. Tuossahan on kait periaatteena vaan, että lyöntiä odottaessa sitä automaattisesti jännittää vatsalihaksia, jotta lyönti ei sattuisi. Sitten kun niitä jännittää, on se vähän sama kun niitä treenaisi muuten.

Itte kyllä suosittelisin ennemmin rutistusten ym. tekemistä lisäpainoilla. Muutenkin vatsoja tehdessä saisi olla käsittääkseni kunnon vastukset..

Öö...

Itte kyllä suosittelisin ennemmin rutistusten ym. tekemistä lisäpainoilla. Muutenkin vatsoja tehdessä saisi olla käsittääkseni kunnon vastukset..

ja kunhan vastusten kanssa tehdessä kiinnittää huomion liikerataan. niin monesti näkee salilla porukkaa nylkyttämässä painojen kera siihen malliin ettei rasitus kyllä varmana kohdistu vatsalihakseen :D

Ei erottunut edes minulle erittäin alhaisissa rasvoissa (~ 17%) saati korkeammissa. Vatsalihasten ulkoreunat kyllä, mutta palat ei. Mulla rasva vaan on tiukimmin alavatsassa, ei maha mitään. Okei, voi olla kyllä, ettei paloilla ole tarpeeksi paksuutta, mutta laardin alta tunnustelemalla ne kyllä tuntuvat ihan muhkeilta.

Sehän riippuu niistä jännesaumoista, tuleeko niitä paloja 2 vai jopa kahdeksan. Mullakin näkyy ne ulkoreunat ja yläpalat kunnosta riippumatta, tosin mä luulen ett ne ulkoreunat johtuu mulla hyvistä kyljistä eikä paksuista vatsoista. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom