Mimmien dieettithread :-)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fiona
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by kata
uudestaan painoa ja päättää sitten mitä tekee.

ZannaZ, ihmettelen vaan, että mistä sustakin saa ton 3-4 kiloa pois ja mahdollisesti jos vieläkin putoaa? Milla, oletko aikaisemmin juossut maratonia? Ja Tiinuli, missä ajassa ne 12 kiloa lähti ja minkälaisilla miinuskaloreilla suunnilleen? [/B]

juu zannaz enpä ole aijemmin kokonaista, puolikkaita kylläkin.
Saas nähä miten mun käy. :)

Originally posted by Milla
juu zannaz enpä ole aijemmin kokonaista, puolikkaita kylläkin.
Saas nähä miten mun käy. :)

kato ny sekoilen jo näiden nimien kaa.. katahan tota maraton hommaa kyseli:D

hei muakin muuten kiinnostais miten te toteutatta noita dieettejä.. siis meneekö se kertakaikkiaan niin että jätättä kaiken sen turhan "herkun" pois ja syöttä vain jotain tosi terveellistä hiilaripitoista,, proteiineja.. rasvaa
mulla tahtoo olla ton syömisen kaa vähän ongelmia syön hiilareita liikaa, proteiinia juuri lainkaan ja rasvaa en ollenkaan.. eli kokoajan pitää seurata ja tarkkailla et pysyn oikeassa:rolleyes:

ja ne maailman ihanimmat makeiset.. niitä on tosi vaikee välttää:(

itselläni on ainakin ongelmana se ettei paino laske juuri ton liiallisen hiilareiden saannin takia..

Mite sitten toimitaan jos ei muutenkaan juuri ollenkaan herkkuja popsi ja ruokavalio on kunnossa? Aerobistako lisäämään, sillä kaloreita en halua ainakaan heti tiputtaa.
Tuntuu vaan olevan extra-sitkeässä tuo rasvan palaminen meikäläisellä ja aerobista saa todellakin vääntää tuntitolkulla että jotain tapahtuu.
Kisoihin en ole tähtäämässä ja siksipä en halua että koko elämä on pelkkää salia ja lenkkeilyä. Tietysti aerobiset treenit syö salitreeniä varsinkin tällaisessa tapauksessa jossa muutama aamulenkki viikossa ei riitä rasvanpolttoon, masentavaa :itku:

Mä totetuetan dieettiä jättämällä just kaikki herkut pois. Ruokavalioon kuuluu hiilareista 4-viljan hiutaleet, vehnälese, ruisleipä ja vihanneksia ja hedelmiä. Joskus perunaa tai täysjyväriisiä. Proteiinit otan rasvattomista maitotuotteista (rahka, jogurtti, raejuusto) ja muuten lähinnä kalasta ja keittokinkusta. Rasvaa tulee kevytmargariinista, kalaöljykapselista ja aamulla sisään puuroon lesitiinia.

Keitot ja proteiinia sisältävät tuotteet pitää ainakin mut kylläsenä. Mulla hiilarit tekevät vieläkin nälkäsemmäksi :eek: Jos ateria sisältää niitä enimmäkseen niin tulis syötyäkin enemmän.

She devil, paljon on aikomus tiputtaa painoa?

Viitisen kiloa olisi tässä vaiheessa aika optimaalinen pudotus.
Eihän sen niin vaikeata pitäisi olla, täytyy vaan ottaa niskasta kiinni ja tehdä töitä sen eteen ;)

Originally posted by Sakael
Tämä yleinen käsitys on varmasti syntynyt kuviesi perusteella. Mielestäni 162 cm pitkällä ja 52 kiloa painavalla ei voi olla kauheasti ylimääräistä. Ilmeisesti naiset eivät voi olla ikinä tyytyväisiä itseensä. Minäkin olen aikoinaan ollut yhtä pieni ja olin silloin sitä mieltä, että olen kauhea possu. Ja nyt 10 kiloa painavampana tiedän, että käsitykseni itsestäni ei pitänyt ollenkaan paikkaansa.

No niin, kuvien perustella tuo kuva varmaan on syntynyt. Mutta totta se on että on minullakin sitä fläsää kertynyt (ei nyt ihan kauheesti mutta kuitenkin), että en ole mikään anorektikko joka haluaa aina vain laihduttaa. Mutta olet kyllä oikeassa että asiat voisi olla huonomminkin, voisin olla painavampikin enkä siltikään olisi lihava. Jotta kiitos vaan positiivisesta palautteesta :)

Originally posted by Kata
hmm.. Mut kuvien perusteella sähän olet
Onhan se tietysti niinkin, että jos itsellä ei ole mukava olo, esim. joulukilojen jälkeen niin on mukavampi laihduttaa ne pois. Sakael sen tossa hyvin sanoikin, miten naisilla usein on ettei koskaan voi olla tyytyväinen itseensä. Laskin sun painoindeksin perusteella normaalipainon alarajan olevan noi 50 ja punttimimmeillähän voi olla muita korkeemmat indeksit huoletta.

Tässä dietissä on kyse lähinnä pienestä kinkun sulattelusta, ei sun kummemmasta. Itseä vaan häiritsi ylimääräisen kertyminen ja ihan itseni takia olen sitä "hävittämässä". Luultavasti sitä päivää ei ikinä tule kun mä olisin täysin tyytyväinen kroppaani. Toisaalta "kehitys loppuu tyytyväisyyteen" :D ...

Originally posted by Chi
Ja jokaisen hiilaripainotteisen päivän jälkeen saatan olla jopa 700g painavampi, jonka takia olen säikähtänyt monta kertaa. :rolleyes: Paino laskee taas kuitenkin nopeasti muutaman päivän sisällä.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Chi

Hiilaritankkauspäivä nostaa todellakin painoa. Lyle McDonaldin mukaan yksi gramma hiilihydraattia "sitoo" peräti 3 grammaa vettä. Eli kun tankataan lihasten glykogeenivarastot täyteen niin kyllähän sinne vettä menee samalla.

Huomasin muuten viimeksi jalkatreenin jälkeisen päivän punnituksessa painon kohonneen kilolla ennen jalkatreeniä olleeseen tilaan vaikka hiilaritankkauksesta oli jo pari päivää ja kaloritkin oli hieman miinuksella. Ei sinänsä mikään ihme kun reidet pullisteli siihen malliin (pumppi?). Tuo paino hävisi sitten jonnekin parissa päivässä, joten ei syytä huoleen.

Mutta totta se on että on minullakin sitä fläsää kertynyt (ei nyt ihan kauheesti mutta kuitenkin), että en ole mikään anorektikko joka haluaa aina vain laihduttaa.

Moi vaan kaikki. Haluan kommentoida tätä... olen itse 171cm pitkä ja painan 54 kg... haluan painaa enemmän, ja käyn salilla lihaksia kasvattamassa. :rolleyes:

Syön kuusi kertaa päivässä, n. 2000 kcal, en laihdu, enkä halua laihtua. Haluan vain enemmän lihaksia. Mutta... se on työn takana... ei kasva lihakset helposti ei. Syöntipuoli varmaan se heikko kohta. Mutta en halua saada painoa läskin muodossa, se ahdistaa minua. En ole anorektikko, en ole ikinä ollut, minulle vain ei ole ikinä kertynyt läskiä ja syön terveellisesti. Herkuttelupäivä vain lauantaisin.

Haluaisin tosiaankin enemmän painoa, mutta lihaksina, onko teillä ehdotuksia? En ole aloittelija, ruokailupuoli vain on varmaan päin p:eetä.

Heippa tytöt :)

Mä tässä lueskelin teidän dieettijuttuja, kun oma dieetti takkuaa pahasti.

Oon nyt ollu kaks viikkoa dieetillä, vähentäny hiilareita, lisänny proteiinia ja juonu kaks kertaa enemmän vettä ku normaalisti. Aineenvaihdunta on parempi ku ennen ja oon pitäny lauantait herkkupäivinä. Oon käyny 3x/vko salilla niinku tähänki asti ja joka salireenin jälkeen kävelly juoksumatolla 20-30min nii et hiki roiskuu ja lisäks vielä yhtenä päivänä polkenu pyörää tai käyny ulkona kävelylenkillä...

MUTTA, paino vaan nousee :itku: 700g tullu lisää painoa kahdessa viikossa, voisko enempää masentaa?

Ainut että koulussa on syötävä normiruokaa, jos meinaa jaksaa 8h... Leivät oon jättäny kokonaan pois. Kuituja saan pellavansiemen rouheesta. Makaroonin, perunan ja riisin tilalle oon keittäny ison kasan pakastevihanneksia.

Eli oon yrittäny tehdä niinkuin pakkiksella on neuvottu... Teenkö jotai väärin?

Oon 158cm/55kg ja yritän saada sen viis kiloo fläsää pois..

Auttakaa :wall:

Edit: Aamuisin en pääse aerobiselle, koska koulu on sen verran kaukana et aikaa menee bussimatkoihin, enkä pysty herään klo 5 lenkille... :(

Täytyy tunnustaa, etten oo laskenu niitä kuin yhtenä päivänä, mut jospa laittaisin tähän normaalin päivän syömiset, ni jos se kertois jotai :)

Aamupala 7.00 : 4-viljan puurohiutaleita 25g veteen, 2dl valion vähäkalorista mehukeittoo, 1rkl pellavansiemen rouhetta, 1kananmuna

tai

puoli purkkia rasvatonta rahkaa, 1dl marjoja, 2dl jukurttia, pellavansiemen rouhetta

välipala1 9.15 : omena

lounas 11.15 : kouluruokaa (ei leipää, paljon salaattia)

välipala2 14.30 : hedelmä tai salipäivänä ennen reeniä jukurttia tai banaania, että jaksaa vetää reenin läpi

päivällinen reenin ja protsudrinksun (hera85) jälkeen n. 20.00 : 150g kanan rintaa, jauhelihaa tai kalaa, paljon pakastevihanneksia, puoli purkillista raejuustoa, porkkana

mahd. iltapala: munakas (2 valkuaista, 1 kokonainen muna, kalkkunaa muutama siivu)

Miltä näyttää? :nolo:

Edit: Okei, toi p-r-o-t-s-k-u-d-r-i-n-k-s-u oli liian vaikee :P (nii ja ostin sen proteiinijauheen vasta eilen, koska ymmärsin että saan liian vähä proteiinia, mutta palautusjuomaa en juo, jotten saisi taas lisää hiilareita... Hmm.. :eek: )

No noista ruuista tulee varmaan jotain vähän yli 1000 kcal / päivä? (Ellen mä nyt ihan päin mäntyä päässäni laskeskellut.) Sehän on oikeasti tosi vähän.. Voisko tässä olla nyt jonkinlaisesta säästöliekki-ilmiöstä kyse, kun et kerran ole vielä laihtunut..?Kyllähän tuolla kalorimäärällä alkaa laihtumaan ennemmin tai myöhemmin, mutta ehkä kannattaisi syödä hieman enemmän.. Tuon kouluruuan ja iltaruuan välissä on tosi pitkä aika, pelkkä hedelmä on kyllä aika vähän..

p.s. Älkää nyt fiksummat ampuko ja Pink82, tämä oli vaan ihan mutu-tietoa..

Kaikki mielipiteet on tervetulleita :thumbs:

Tää on kyl vähä masentavaa, ku innoissani alotin dieetin ja oon pystyny jättään karkit jokapäiväsestä tavasta siihen yhteen päivään, joten luulis jo senkin takia jotain tapahtuvan...

En kyl usko siihen säästöliekkiinkään, ku kuitenki syön kaks lämmintä ateriaa päiväs, ja syön itteni kyl ihan täyteen..

Ja tosta välipalasta, et en ikinä lähe salille nälkäsenä, et syön sit vaikka jukurttia tai rahkaa siinä välissä, muuten ei jaksa tehä yhtää mitään..

Poikakaveri kyl sano, että näytän kireemmältä, mut ehkä se oli vaan kannustava kommentti :haart: Sillä puntari näyttää ikäviä lukuja.. :(

Moikka pink82!
Mä sain taas pikasesti laskettu kokonaiskaloreiksi noin 1400 iltapalan kanssa. Riippuu tietysti mitä syöt siellä koulussa ja paljon otat protskua treenin jälkeen... Kannattaa muutaman päivän ajan kirjata tosi tarkkaan syömiset ylös ja laskea siitä kalorit. Paljon olet tottunut muuten syömään?

Mullakin dietin alussa tuli reilu kilo lisää, mutta nyt yhtäkkiä se tippui pois. Eli jostain syystä alkoi nesteet kerääntymään kehoon.

Mä en oo viel ottanu ku kerran tota protskujauhetta, mut aattelin et jos söis sitä aamulla ja sit reenin jälkeen, 20g kerralla... siinä on 100g:ssa 81g prot/7,2g rasvaa/4,2g hiilaria..

Mä oon amiksessa, et siel on aika monipuoliset ruuat ja yleensä hyvät salaatit. Nyt dieetin aikana oon ottanu vähemmän ruokaa ja enemmän salaattia ja juonu enemmän vettä, ja suurinpiirtein juossu tuoreiden sämpylöiden ohi :curs:

Ei vaan oikein osaa arvioida, mitä ne koulun keitoksen oikeestaan sisältää, epäilen ettei ainakaan kauheesti oo missää rasvoissa säästelty...

Pitäiskö jättää jotain pois tai lisätä jotain? Yhtenä päivänä ku laskin niitä kaloreita, se oli sunnuntai, eli siinä ei ollu kouluruokaa, mut söin kuitenki kaks lämmintä ateriaa. Eikä mitää proteiinijuomaa ollu mukana. Sain sinä päivänä n. 1000kcal ja 60g proteiinia...
Ton perusteella aattelin, että voisin ottaa sitä lisäproteiinia pari kertaa... Krääh, en yhtää enää tie mitä pitäis syödä ja koska!

Pitäiskö jättää iltapala pois? Tai keventää sitä?

Pink82: kuulostaa kyllä hirvittävän vähäisiltä noi sun kalorit.

Mä laskeskelin tänään kans ekan kerran kaloreita ja sain tän päivän syömisistä n.2000kcal. Proteiineja tänään 134g, hiilareita 266g ja rasvaa 45g.

Oon syönyt tänään mielestäni vähemmän kuin normaalipäivinä, ja paino on pysynyt vakiona jo parisen vuotta eli mulla tämmöset 2000kcal:n päivät olis varmaan ihan hyviä dieettipäiviä, ainakin aluksi. Pituutta on 168cm ja painoa ehkä 58kg (en oo käynyt hetkeen vaa'alla).

Luulin meneväni ruokailujen suhteen erittäin paljon metsään, joten olin yllättynyt, et sain näinkin hyvän suhteen 27/53/20.

Täällä on kanssa yks ihan pihalla..olen pari viikkoa diettaillu ja ekalla viikolla paino humpsahti kilon alas ja nyt se on tullu takasin.Olen alkanut epäillä syyksi säästöliekkiä/liian vähäistä rasvan saantia.Pöhköltähän se kuulostaa,mut kroppa voi alkaa panttaamaan kiloja mikäli ei saa tarpeeksi polttoainetta treenien tueksi.Hankalaa löytää silti tasapaino optimaalisen ruokailun ja treenaamisen välille.Peilistä näkyy kuitenkin hoikistunut olemus..
:confused:
Katellaanhan nyt vielä..täytyy huomenna hilppasta hakemaan öljyjä.:D

Mä oon käyttäny paistamiseen öljyä, mut ehkä se ei riitä, jos koittais syödä sitä vaikka iltasin pari lusikallista?

Joo ja aamuisin omegakapsuja naamaan..mä en käytä paistamisessa öljyä,koska öljyn rakenne muuttuu siinä vaan lorauttelen kylmäpuristettua rypsäriä tai oliiviöljyä ruoan sekaan tai sitten otan ruokalusikallisen raakana.
Kannattaa toki olla aina tarkkana piilorasvojen kanssa..
Ja muutes,kyllä se peili on paras mittari silti dietilläkin..näin yritän itseäni psyykata:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom