Mimmien dieettithread :-)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fiona
  • Aloitettu Aloitettu
Kai täällä joku muukin on dieetillä?? Zannaz? Kata? Kevään kisoihin menijät?? Ois kiva kuulla tuloksista ja dieetin tavoitteista ja etenemisestä..

Itselläni tavoitteena rasvaprosentti 20. Sain eilen rasvapihdit, joiden mukaan rasvaa täytyisi poistaa 5 kg ( = 6.6 % ) päästäkseni tohon 20 %.

Ruokailut ei oo mennyt oikein putkeen, mutta miinuskaloreilla ollaan silti oltu, paino pudonnut 0.5 kg viikossa. Huomisesta alkaen merkkaan joka ikisen suupalan ylös ja aloitan aamuaerobisen hinkkaamisen.. :)

Minähän en mikään kisailija vielä ole, mutta dieetillä kylläkin. Rasvaprosentti minullakin siinä 24-26% jos nettilaskureihin on uskominen (mistä muuten noita pihtejä saa ostettua?) ja tavoiteena nyt ensin se 20%.

Joulumässäilyjen aikana laihduin kilon! :D Mutta sitä ennen paino oli aika korkealla ja n. 2 ja puolen kuukauden jälkeen on n. 3kg tippunut. Miinuskalorini vaihtelevat 400kcalista n. tuhanteen. Energiankulutusarvioni ovat vähän epämääräiset, ja nyt potkunyrkkeilykin tuli mukaan ohjelmaan. Olisikohan keskimääräinen peruskulutus nyt jo n. 2200kcal/pv + liikunta, eli riippuen siitä onko puntti-, potku-, uinti- vai lepopäivä kulutus vaihtelee varmaankin 2200kcalista 2800kcaliin. Protskua 1,5-2g/kg, valtaosa hiilareista riisistä, hedelmistä ja täysjyväviljasta.

Miten muuten noiden kulutusarvioiden kanssa, lukenut olen, että 3krt viikossa rankka punttitreeni lisää peruskulutusta 10-15%. Entä jos potkunyrkkeily tulee kuvaan mukaan?

Viime viikolla painoa putosi 64kg:sta vain 250g, syytä en tiedä, mutta pian näen tämän viikon tuloksen. Vettä pitäisi juoda enemmän, se on vakava puutteeni.

Pudotettavaa n.6kg... vielä on matkaa jos tahti pysyy samana. Vinkkejä nopeampaan rasvanpolttoon? Aamuaerobinen ei onnistu. Jos saisin pudotuksen edes tuonne 0,5kg/vkko, olisin tavoitteessani jo 3kk: kuluttua...

Tsemppiä kaikille dieettaajille!

Chi :thumbs:

En ole kisaaja, ja diettikin (tai oikeammin ruokavalioremontti :D ) on saatu päätökseen. N. 12 kg lähti, rasvaprosenteista ei ole tietoa. Nyt itseasiassa alkaa se suurin taistelu, eli painon pitäminen tässä tavoitepainossa. Olen tosin toteuttamassa hullun haaveeni juosta puolimaratoni kesällä, eli kulutus tulee olemaan melkoista tässä kevään mittaan juoksutreenin takia. Hiukan tietty huolettaa, että lihakset katoaa, mutta aion säilyttää 2 punttitreeniä viikossa ohjelmassani, ja syödä mahdollisimman optimaalisesti.

Aamuaerobisia en harrastanut, sen sijaan paljon hyötyliikuntaa, rankkaa punttitreeniä ja ruokavalion tarkistusta oli ohjelmassa. Muutos on ollut melkoinen, osa ns puolitutuista ei ole edes tunnistanut mua kun ovat tulleet kadulla vastaan :thumbs:

Hyvä idea Fiona!
Mä oon ollut nyt viime viikon 1700 kalorilla ja painoa on tullut kilo LISÄÄ :itku: Jouluherkuttelujen jälkeen tuntuu, että nyt on tosiaan taas palattu terveelliseen ruokavalioon, mutta kroppa käyttäytyy päinvastoin. Liikuntaakin on tullut yhdeksän tuntia viikossa. Pakko tässä on kai ens viikolla pudottaa tohon 1500 kaloriin ja katsoa pari viikkoa miten sillä edetään.

Mutta kiva tälleen yhdessä katsoa miten homma etenee kaikilla :thumbs: :5:

ja minäkin..

joo tässä ei todellakaan olla ku ihan normaali himoliikkuja:)
pitäis tosiaan koettaa dietata vähän kesäksi.. ei ole ku viisi kiloa, jotka ei lähe ei sitten millää. Rasvaprosentti on siinä 20.5 ja ei kärsiis puota.

kesällä myöskin on tavoitteena se kokonainen maraton.. vinkkinä vain että jos joku muukin tällaista suunnittelee. Dieetata ei kovin kärsi rasvaprosentti pitäis koettaa säilyttää tossa 20 - 25 sisällä.. että ei kuivetu.
punttitreenaus pitäis vähentää yhteen, kahteen kertaan viikossa ja lihasmassaahan ei kannata kasvattaa mikäli meinaa saada jonkunlaisen tuloksen:( ja hapenottokyky riittäis.

rasvanpolttovinkkinä vain.. jos ei kykene tohon aamulliseen lenkkeilyyn.. spinning on oivallinen vaihtoehto pienentää rasvavarastoo..

joo ei muuta ku

:thumbs: kaikille kuihduttajille ja treenaus iloa!

Kata: Eiköhän kilosi ole tullut nesteestä, eli ehkä olet juonut vähemmän vettä (=nestettä varastoituu tehokkaammin) tai syönyt paljon nestettä keräävää ruokaa, esim. hedelmiä ja viljatuotteita. En minä tiedä, mutta tuskin se rasvaa on. Älä siis vähennä kalorimääriäsi, vaan tehosta aineenvaihduntaa muilla menetelmillä!

Oletteko samaa mieltä tytöt?

Chi :thumbs:

Originally posted by Chi
Oletteko samaa mieltä tytöt?

Samaa mieltä, paino saattaa vaihdella parikin kiloa päivän aikana riippuen esim kuukautiskierrosta...

Mulla tuli joulun aikaan 1,5 kg "takkiin" kun söin jouluruokia ja sit sairastuin siihen hiivatin influenssaan jonka takia en vieläkään saa treenata (vasta tällä viikolla sain alkaa kävellä töihin :eek: ), eli en voinut kuluttaa syötyjä ruokia. Nyt tilanne on taas normaali, onneksi... :)

Itse juon treenin aikana paljon ja treenin jälkeen painoni on noussut n. 500g. Parin päivän päästä olen kevyempi kuin toissapäiväisen treenin alussa.

Menkkujen aikana lihon 0,5-2kg! :D Paino laskee heti kun menkut loppuu.

Ja jokaisen hiilaripainotteisen päivän jälkeen saatan olla jopa 700g painavampi, jonka takia olen säikähtänyt monta kertaa. :rolleyes: Paino laskee taas kuitenkin nopeasti muutaman päivän sisällä.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Chi

Originally posted by Chi
Itse juon treenin aikana paljon ja treenin jälkeen painoni on noussut n. 500g. Parin päivän päästä olen kevyempi kuin toissapäiväisen treenin alussa.

Menkkujen aikana lihon 0,5-2kg! :D Paino laskee heti kun menkut loppuu.

Ja jokaisen hiilaripainotteisen päivän jälkeen saatan olla jopa 700g painavampi, jonka takia olen säikähtänyt monta kertaa. :rolleyes: Paino laskee taas kuitenkin nopeasti muutaman päivän sisällä.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Chi

Joku kertoi mulle joskus että hiilarit sitoo itseensä paljon nestettä, eli painonnousu hiilaripitoisemman päivän jälkeen on sekin ihan normaalia. ;)

Mä käyn vaa'alla vain kerta viikkoon, sekin tuntuu riittävän...

Jossain vaiheessa menkat turvotti reippaat 5 kg, nykyään ei onneksi ole sitä ongelmaa.

Originally posted by Fiona
Kai täällä joku muukin on dieetillä?? Zannaz? Kata? Kevään kisoihin menijät?? Ois kiva kuulla tuloksista ja dieetin tavoitteista ja etenemisestä..

En todellakaan kisoihin ole suuntaamassa vielä (pitkään aikaan) kun niin aloittelija olen mutta... Olen tosiaankin pienimuotoisella dietillä ja tässsä tiivistelmä:

Samalla reeniohjelmalla pukkaan, tosin otan vähän kevyemmin ja vain kaksi sarjaa per liike.

Lähtökaloreista ~2 000 olen tiputtanut ~300 kcal, suurin osa hiilareista ja rasvoista ja ~300-500 kcal tulee aerobisesta liikunnusta välipäivinä (~1 h riippuen laitteesta ja temmosta) 3x/vko.

Painoa olen saanut tiputettua 3-4kg. Ja olen siihen ihan tyytyväinen. Enempää en edes odota, mutta katsotaan nyt tämä kuu loppuun mihin asti päädytään. Tämä ei siis ole mikään kovin rankka dietti, lähinnä kiristelen pikkaisen joulun mässyjä pois.

Kovasti tsemppausta vaan Fionalle ja muille diettaajille. kyllä se siitä sutviintuu kun muistaa liikkua tarpeeksi ja syödä vähemmän kuin kuluttaa....

-edit-
tänään aloitin harrastamaan aamuaerobista HIITillä... Tehokkaalta vaikuttaa, ainaki tuli kuuma ja hengästýtti siihen malliin että huhhuh

Originally posted by tiinuli
Samaa mieltä, paino saattaa vaihdella parikin kiloa päivän aikana riippuen esim kuukautiskierrosta...

Mulla tuli joulun aikaan 1,5 kg "takkiin" kun söin jouluruokia ja sit sairastuin siihen hiivatin influenssaan jonka takia en vieläkään saa treenata (vasta tällä viikolla sain alkaa kävellä töihin :eek: ), eli en voinut kuluttaa syötyjä ruokia. Nyt tilanne on taas normaali, onneksi... :)

Mä sain kans ton ihanan influenssaviruksen joulukuun alussa, sairastin kaks viikkoa.. :curs: Alkuperäisten suunnitelmien mukaan dieetin piti loppua uutenavuotena, mutta kun koko joulukuussa en jaksanut edes ajatella koko dieettiä, niin jatketaan nyt sitten :) Paino on onneksi suht samoissa, 61.6 kg.

Mä oon ollut nyt viime viikon 1700 kalorilla ja painoa on tullut kilo LISÄÄ Jouluherkuttelujen jälkeen tuntuu, että nyt on tosiaan taas palattu terveelliseen ruokavalioon, mutta kroppa käyttäytyy päinvastoin. Liikuntaakin on tullut yhdeksän tuntia viikossa. Pakko tässä on kai ens viikolla pudottaa tohon 1500 kaloriin ja katsoa pari viikkoa miten sillä edetään.

Juu, mä oon samaa mieltä, älä vielä vähennä kaloreita.. Tai siis jos sulla ei oo mitään aikarajaa dieetille, niin odota ihan rauhassa, että kroppa kerkiää mukaan :love: Tietty jos viikkoon tai kahteen ei mitään tapahdu, sitten varmaan kannattaa tehdä jotain asialle :D

Mulla tais jäädä pois dieetin tavoitteet. Eli alunperin oli tarkoitus pudottaa kuusi kiloa, mikä siis nyt nousi seitsemäksi. Aikatavoite on 20 viikkoa, eli hitaasti oli tarkoituskin mennä.

Vettä olen taas alkanut juomaan puolet enemmän kun joululomalla ja lähes kaikki nopeat hiilarit olen jättänyt pois. Yläpaine on laskenut mittausajasta riippumatta alle sataan ja alapaine on 50 tienoilla. En tiedä onko nyt kaukaa haettu, mutta voisko joulun jälkeen vähentynyt suolan saanti liittyä tähän ja sitä kautta turvotukseen? Pitää tosiaan katsoa ens viikolla uudestaan painoa ja päättää sitten mitä tekee.

ZannaZ, ihmettelen vaan, että mistä sustakin saa ton 3-4 kiloa pois ja mahdollisesti jos vieläkin putoaa? Milla, oletko aikaisemmin juossut maratonia? Ja Tiinuli, missä ajassa ne 12 kiloa lähti ja minkälaisilla miinuskaloreilla suunnilleen?

12 kg lähti n. viidessä kuukaudessa, kaloreita keskimäärin 1400 päivässä. En kauhean tarkasti mittaillut tai punnaillut ruokia, pyrin syömään kilon kasviksia ja kahdeksan viipaletta ruisleipää päivässä (korvasin pastan ja perunan ruisleivällä), lisäksi vähärasvaista protskua ja pellavaöljyä.

Ikuna aiemmin en ole onnistunut, on hillitön voittajafiilis :thumbs:

Mäkin yritän ihan vähän "kiristää" itseäni.. Vatsalihakset olis kiva saada paremmin näkyviin.. Treenaan nyt vähän kevyemmin ja käyn muutaman kerran viikossa aamuisin luistelemassa. En ole laskenut kaloreita, koska tiedän, millä määrällä ruokaa rasvan pitäisi suunnilleen lähteä vähenemään..

(Onkohan kaikki dieetillä tähän aikaan vuodesta.. :lol2: )

Originally posted by Helie

(Onkohan kaikki dieetillä tähän aikaan vuodesta.. :lol2: )

Näin mä vähän ajattelin kirjotellessani tätä threadia.. :)

Tiinulille kovasti onnea tavoitteen saavuttamisesta! Saakos kysäistä, että millä salilla treenaat Lahdessa..?

Originally posted by kata
...ZannaZ, ihmettelen vaan, että mistä sustakin saa ton 3-4 kiloa pois ja mahdollisesti jos vieläkin putoaa?...

Yleinen harhakäsitys on että olisin muka rasvaton teinityllerö. Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa! Kyllä multakin sitä fläsää löytyy ja mahan lantion tietämiltä olen yrittänyt saada pois, toki rasva palaa tasaisesti ei vain tietystä kohtaa kroppaa.

Originally posted by [ZannaZ]
Yleinen harhakäsitys on että olisin muka rasvaton teinityllerö. Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa! Kyllä multakin sitä fläsää löytyy ja mahan lantion tietämiltä olen yrittänyt saada pois, toki rasva palaa tasaisesti ei vain tietystä kohtaa kroppaa.

Tämä yleinen käsitys on varmasti syntynyt kuviesi perusteella. Mielestäni 162 cm pitkällä ja 52 kiloa painavalla ei voi olla kauheasti ylimääräistä. Ilmeisesti naiset eivät voi olla ikinä tyytyväisiä itseensä. Minäkin olen aikoinaan ollut yhtä pieni ja olin silloin sitä mieltä, että olen kauhea possu. Ja nyt 10 kiloa painavampana tiedän, että käsitykseni itsestäni ei pitänyt ollenkaan paikkaansa.

Originally posted by [ZannaZ]
Yleinen harhakäsitys on että olisin muka rasvaton teinityllerö.

hmm.. Mut kuvien perusteella sähän olet ;)
Onhan se tietysti niinkin, että jos itsellä ei ole mukava olo, esim. joulukilojen jälkeen niin on mukavampi laihduttaa ne pois. Sakael sen tossa hyvin sanoikin, miten naisilla usein on ettei koskaan voi olla tyytyväinen itseensä. Laskin sun painoindeksin perusteella normaalipainon alarajan olevan noi 50 ja punttimimmeillähän voi olla muita korkeemmat indeksit huoletta. Mutta mikä minä olen enempää tässä spekuloiman kun olen nähnyt vaan pari kuvaa ja tiedot strategisista mitoista, itse tiedät parhaiten.

Aika mukava tahti oli tossa Tiinulin dieetissä, hieno saavutus :5:

:offtopic: Muakin kiinnostaa missä saleilla olette Lahdessa käynyt ja mitä mieltä niistä? Itse olen käynyt gymillä ja jos se on ollut kiinni niin zenanassa. Gymistä olen tykännyt, mutta nyt kun vaihtui laitemerkki siellä, niin on vähän opettelua sen kanssa.

Hih, täällä kans yks dieettailija. Taino laihiksella olen. -10-15 kg pois olisi tarkoitus saada :rolleyes:

Syömiset ilman kalorien laskentaa (siihen ei ole aikaa ja suurinpiirtein tiedänkin syömieni ruokien kalorit), kuuntelen itseäni, milloin on nälkä ja syön silloin, tietty kevyesti. Paljon protskuja ja hedelmiä + vihanneksia (vihannekset ei vaan ole niin kivoja kuin hedelmät ;) )

Liikuntaa 4 krt viikossa, aerobista ja punttitreeniä (pääasiassa treenaan isoja lihaksia vain)

Kilo on jo lähtenyt :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom