GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Mimmien alkoholinkäyttö

Lempijuomani alkoholi eiku mites se nyt menikään... :lol2: Oon jokotai-tyyppi: joko otan kunnolla tai sitten en ollenkaan. Useimmiten en ota. Muutaman kerran vuodessa rymyän kaverin kanssa kapakoita ja silloin kippistellään kaikelle mahdolliselle. Muulloin en juo, paitsi tänä kesänä oon ollut vähän ihastunut siidereihin (kunnollisiin eli ulkomaisiin) ja oon silloin tällöin juonut lasillisen ruuan kanssa.

En alkaisi absolutistiksi, koska vaikka kuukausia meneekin ilman alkoholia ja terasilla ja baarissa voin käydä ilman alkoholia, minusta on kiva ottaa kunnon kännit aina välillä, hyvässä seurassa. :kippis1:

Edit: mulla myös hyvä viinapää: vähästä tulee känniin eikä paljostakaan sammu. ;) Krapulan oireet hoituvat buranalla, nukkumalla ja syömällä.

Joskus illalla maistuu pari olutta, mutta jos lähden liikenteeseen niin silloin otan, varmaan liikaakin. Krapulat on kamalia kun niihin liittyy aina pahoinvointi eikä ole puhettakaan että pelkällä päänsäryllä selviäisi. Aiemmista vastauksista päätellen mä myös otan useammin kuin suurin osa pakkismimmeistä (Mölliskö pinkeli kun olet alkanut kunnolliseksi!)

Mulle maistuu alkoholi nykyään tosi harvoin. Otan kolmesta neljään kertaan vuodessa, kerralla joko lasillisen viiniä (esim. jouluna ruuan kanssa) tai pari siideriä. Joskus tulee otettua ehkä enemmän tai jopa vähemmän, riippuu aika paljon vuoden juhlasisällöstä :D Baarissa tulee käytyä vieläkin harvemmin, pari kertaa vuodessa. Joskus (esim. saunan jälkeen partsilla istuessa) tekee OIKEESTI mieli hedelmäistä, kylmää siideriä :) Viimeksi otin viikko sitten lasillisen siideriä kun istuttiin kaverin kanssa iltaa satamassa - silloin se teki terästä ja maistui hyvälle rankan työviikon jälkeen. Yhtä hyvin olisin voinut ottaa vaan limun (joka maistuukin lähes samalle), mutta sillä hetkellä sidukka teki nannaa pienen alkoholipitoisuutensa takia.

Mä aloin ryypätä jo 6-luokkalaisena, keksittiin kaverin kanssa että halvalla viinipullollisella sai tukahdutettua pahan olon kätevästi kerran viikossa. Noh, yläasteella rauhoituin asuinpaikan ja perheen vaihdon myötä. Vielä pari vuotta sitten oli ajanjaksoja, jolloin mulle maistui ystävienkin edestä. Vietin käytännössä katsoen kaikki viikonloput baarissa... tosin sitä ei kestänyt kovin kauaa kunnes kyllästyin koko touhuun. Tuntuu, että oon juonut juomiseni jo vaikka oon näin nuori :lol2: En ylipäänsä näe kännäämisessä mitään järkeä... alkoholi on ihan jees kohtuullisesti nautittuna ja rentoutumis-mielessä, mutta rajansa kaikella. Amen :)

Hyi h*lvetti kun piti lähteä tänään Tammerfesteille. Oon ollu viimeiset 9kk selvinpäin ja tänään sitten kokeilin viinapääni nykyistä kestävyyttä.. no eihän sitä ole. :lol2: Ahdistaa jo valmiiksi herääminen unien jälkeen, tiedän että olo on hirveä. :urjo: Tässä nyt yritellään pitsalla ja vissyllä paikkailla suurimpia vahinkoja, täytynee vielä burana huitaista naamariin ja toivoa parasta..

Seuraavaan kertaan saakin taas mennä useampi kuukausi. ;)

Työn puolesta on niin paljon iltatilaisuuksia, että olen siirtynyt pepsi maxi linjalle.
Uskon, että asiasta näkee vaivaa enemmän muut.
Niinkuin joku muukin kirjoitteli.

Saunakaljankin olen vaihtanut ykköseen.
Kuulostaapa tylsältä ihmiseltä = )

Jotenkin on parempi mökilläkin, että on joku ajokuntoinen, jos jotakin tapahtuu vaikka lapsille. Ja se aamuinen olo mua eniten kammoksuttaa.

Jos työ iltona valvoo kolmeen ja on vielä ottanut jotakin, niin seuraava työpäivä on pilalla, eikä auton rattiin voi mennä ihan heti.
Se on sitten jotenkin jäänyt päälle vapaa-aikanakin.

Kuulen kyllä kysymystä "oletko raskaana?" vastaan aina, että joo joo, taidan olla.

Juon tosi harvoin ja en ikinä niin paljoa että tulisi darra, mutta siten että tulee humala :D
tosin poikkeuksena viini, sitä voi nauttia kyllä vain sen lasillisenkin.

Juon alkoholia lähinnä maun vuoksi, oikeasti. Pidän hyvästä oluesta ja täyteläisestä punaviinistä ja viime aikoina olen alkanut tykkäämään myös tosi kuivista siidereistä sekä kuivasta valko- ja kuohuviinistä. Nautin kerralla 1-2 annosta, yleensä kerran viikossa, mutta jonakin viikkona saatan juoda yhden oluen useampana iltana peräkkäin ja toisinaan taas olla monta viikkoa juomatta tippaakaan.

Humalassa olen aika harvoin, tosin joskus työpaikan saunaillassa saattaa vähän lipsahtaa, mutta oikeasti olen silloinkin vain pienessä hiprakassa ja alan juomaan pelkkää vettä viimeistään klo 23. Inhoan krapulaa ja unirytmin sekoittumista, enkä valvo juuri koskaan yli yhteen. Jos siirtyy ajoissa vesilinjalle ja menee nukkumaan suht aikaisin, ei pienimuotoisella juopoittelulla onneksi ole mainittavia vaikutuksia unen laatuun tai seuraavan päivän pirteyteen.

Kuulostipa aikuiselta ja tylsältä :D

Alkoholinkäyttöni on vähentynyt huomattavasti muutaman viime vuoden aikana, vaikka olen vielä näin nuori. Useimmiten ei ole kiinnostusta lähteä baareihin tms. Mielummin vietän laatuaikaa rakkaani kanssa: Sohvan nurkkaan käpertyneinä hyvää elokuvaa katsellen! Hyvässä seurassa (=ystävien kanssa) saatan nauttia 2-3 siideriä/ lonkeroa. Mutta välillä tekee mieli "nollata tilanne" totaalisesti, ehkä 1-3 kertaa vuodessa. Mutta siis, pääsääntöisesti alkoholinkäyttöni on todella vähäistä verrattuna muihin minun ikäisiini nuoriin.

Minä juon myöskin alkoholia maun vuoksi joka sattuu olemaan olut.
Toki aina muutaman kerran vuodessa sattuu ylilyöntejä jotka mun tapauksessa tarkoittaa muistikatkoja sekä kuolemaa seuraavana päivänä:(
Mutta kyllä sitä olutta pari pulloa viikossa menee näin kesä aikaan talvella harvemmin.On se vaan niin ihanaa istua mökin laiturilla tai ihan vain kotona parvekkeella saunan jälkeen ja nauttia kylmästä oluesta:kippis1:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Otan kyllä, ja silloinkin kunnolla. Ottamattomuuskaan ei ole ongelma. Keväällä saattoi mennä kaksikin kuukautta putkeen jolloin ei tullut juotua tipan tippaa. Jos ei huvita, ei huvita, ja jos haluaa nollata, niin mikäs siinä. Noin yleisesti ottaen toukokuu-elokuu tulee otettua 1-4 kertaa kuussa ja muuten harvemmin. Tissuttelua en harrasta.

Vastaan itse omaan kysymykseeni koska onnistuin kiertämään kokonaan omien juomatapojen kertomisen. Viime lauantai oli tyyppiesimerkki mun kapakkaillasta. Kotona lasi punkkua alkajaisiksi. Koska oli lämmin ja peräti sateeton ilta, menin kaverin kanssa terassille jossa tuli kolmen tunnin ajan juotua muistaakseni neljä siideriä. Siitä sitten jatkettiin baarin puolelle jossa vodka-battery sekä muutama siideri lisää. Puoli kolmen aikaan totesin että ei enää juotavaa mulle, kiitos. Lieviä muistikatkoksia mutta hauska ilta! Nukkumaan n. 4.30 ja ensimmäinen ylösnousemus tapahtui 7.30 (ilmeisesti valmistauduin henkisesti palaamaan lomalta töihin koska heräsin niin aikaisin). Lueskelin siinä Hesarista kuolinilmoitukset ja muut mieltä ylentävät perhetapahtumat, otin pari buranaa ja menin takaisin nukkumaan. Toinen ylösnousemus huomattavasti virkeämpänä tapahtui n. 12.30. Tämän reissun jäljiltä ei ollut paha olo mutta päätä särki jonkun verran. Ja siinä iltapäivällä kun pyöräilin krapulajäätelölle, tuntui että kuolo tulee kun sydän niin pamppaili.

Tollasia reissuja tulee sitten tehtyä kerran pari kuukaudessa. Ens lauantaina ajattelin kyllä olla niin tervehenkinen että menen lavatansseihin. Kun ei näitä paikallisia :david: viitsi kahta lauantaita peräkkäin katsella...

omat juomatavat on kyllä vaihdellu iän myötä... 18w synttäreiden jälkeen lähes kaikki pe-la illat meni ulkona, joskus kokiksen, valitettavan usein siiderin merkeis... niitä noin 2 vuoden aikana kropalleni aiheuttamia "tuhoja" korjailen vieläkin... (siis lähinnä painon nousua...) nykyään tulee otettua silloin tällöin ja huomattavasti pienempiä määriä, esim. neljä lonkeroa on oikeinkin riittävä määrä illassa... yksin tissuttelua en, anteeksi vain, ole koskaan oikein ymmärtänyt. mut juup, baaarissa voi olla hauskaa ilman viinaakin, jos on vaan tarpeeks hyvä porukka kasas. paikalliseen en kyllä mene selvinpäin, ei sitä kestä.

Mä en tykkää olla humalassa. On siitä huolimatta joskus tullut otettua kunnolla, ollut kausia jolloin kupittelin joka viikonloppu. Nää kaudet onkin sitten poikkeuksetta ollut sinkkukausia. Kait mä sitten olen etsinyt sitä jotain sieltä baareista, vältellyt yksinäisiä iltoja kotona, tai halunnut vain tutustua uusiin ihmisiin.

En mä absolutistikaan ole... joskus harvoin käyn muutamalla, ja kotona juon joskus pari.

En ole muutamaan vuoteen enää harrastanut jatkuvaa baareissa ramppaamista (vapaa-aikana), vaikka välistä olen sinkku ollutkin. Tälläkin hetkellä on-off-suhde, mutta ei mulla siltikään ole mitään intressejä tuhlata vapaa-aikaani kännissä baarissa. Sitä paitsi mun mielestä vahvassa humalassa oleva nainen on äärimmäisen vastenmielinen ja säälittävä. Melkeinpä sama pätee miehiinkin (vaikka miehet harvemmin on kännissä yhtä ääliöitä kun mitä naiset useimmiten on), moni todellisuudessa fiksu mies on varmasti saanut multa idiootin leiman ottaansa sen vuoksi, että on erehtynyt tekemään tuttavuutta humalassa.

Osasyy mun haluttomuuteen käydä baareissa/juoda, on se, että olen joka ke, pe, ja la baarissa töissä. Katselen niitä aivonsa narikkaan jättäneitä ihmisiä, ja mietin, että itse en halua olla tuollainen.

Joskus harvoin kun tulee mentyä, mä mietin suunnilleen koko illan, että mitä hemmettiä mä täällä ylipäätään teen, ja koska tää menee kiinni, saako lähteä jo kotiin. Ei ole kiinnostusta edes "tutustua uusiin ihmisiin", eihän mua ees huvita jutella kenellekään joka on ihan turpa täynnä.

Fyysisen krapulan mä kestän, mutta se viikon kestävä psyykinen krapula ja vainoharhaisuus on kamalaa. Niin ja viikon reenit menee pyllylleen. Juominen ei ole sen arvoista.

Itse huomaan nykyään vakavasti harkitsevani haluanko uhrata la tai su aamulenkkiä krapulalle.Otan silloin tällöin, vain parhaiden ystävien kanssa, kun liikenteeseen päästään niin otetaan sitten kunnolla ja aamuun asti.On kausia, kun ei tule otettua tippaakaan ja joskus saattaa parinakin viikendinä putkeen mennä,mutta harvemmin.Tissuttelua en myöskään harrasta.Jos aion seuraavan päivän heittää kerta kankkulan kaivoon, niin tehdään se sitten kunnolla,koska peli on joka tapauksessa menetetty muutaman siiderin jälkeen jo.

Viinaa en juo,korkeintaa yksi vodkabattery per ilta.Siiderit,valkkari,kuohari ja liköörit uppoavat.Mitään pahaa en humaltumis mielessä kurkustani alas kaada,mieluummin sitten vaikka ilman.Eli pahempaa krapulaakaan en kärsi ja olen aika viksu ja vilmaattinen humaltuneenakin:)

En nyt edes muista milloin olis viimeksi ollut darra. Humalahakuinen juominen jää kyllä entistäkin vähemmälle, kun nykyisin ei ole enää edes työyhteisön hummausmeininkiä painostamassa.

Mutta minusta hyvä ruoka ja viini kuuluvat yhteen. Tähän liittyy helposti se ansa, että yhden lasillisen sijaan tuleekin juotua miehen kanssa viinipullollinen puoliksi. Mitään pakottavaa syytä tähän ei ole, sillä ilmanpoistolaite ja kumikorkit säilyttävät viiniä about viikon. Olen ehdottomasti viini-ihminen ja kaikki värit käy - kesällä houkuttelee toisinaan myös huurteinen. Baareista en niinkään tykkää, pubityyppisessä ympäristössä on kyllä toisinaan kiva istua iltaa kavereiden kesken.

Mullakaan juominen ei yleensä ole humalahakuista, yleensä pari lasia viiniä perjantaina ja/tai lauantaina. Silloin kun kaverit saa houkuteltua mukaan, tai päästään ukon kans liikenteeseen, menee enemmän. Niin ja rakastan tanssia ja laulaa koko illan :haart:

Pari kertaa olen elämäni aikana tähän mennessä ollut krapulassa ja ikää on kertynyt jo 33 vuotta. Juomiseni rajoittuu lähinnä kerran viikossa otettavaan saunaolueen/-siideriin. Uutenavuotena, vappuna ja juhannuksena saatan muutaman paukun ottaa. Joskus hyvän ruuan kanssa voi olla mukava siemailla lasillinen tai pari viiniä. Tällaisia aterioita tosin on hyvin harvoin.

Minulla juomatavat on vaihtuneet totaalisesti treenaamisen (siis tavoitteellisen) iskostuttua päähäni. Kuten joku ylempänä kirjoitti niin sitä miettii nykyisin haluaako uhrata aamulenkin krapulalle ja minulla vastaus on ehdottomasti ei.
Aikaisemmin kun elämäntyyli oli enemmänkin hälläväliä, meni suunnilleen joka viikonloppu baareissa ja yleensä vielä pari päivää kerrallaan aika kosteissa merkeissä. Silloin sillä ei tuntunut olevan mitään väliä.
Treenaamisen lisäksi mun krapulat ovat niin kamalia, ettei juuri houkuttele dokailemaan. Päänsärkyä ja pahaaoloa joka ainut kerta :urjo: Ennemmin jättää juomatta ja painuu virkeänä koirien kanssa aamulenkille :hyvä:
Silloin tällöin harvakseltaan (lue: kerran kahteen kuukauteen) saatan ottaa lasin tai pari punaviiniä hyvän aterian seuraksi. Se punaviinilasillinen voi löytyä kädestäni myös silloin kun pimeänä syysiltana uunissa rätisee tuli ja olen käpertynyt sohvan nurkkaan hyvän kirjan kanssa. Rentouttavaa aina niin kiireisen arjen keskellä ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom