GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Mimmien alkoholinkäyttö

Noniin...pitihän se tulla tämmönen thread silmien eteen just, kun juo iltasiideriä. :)

Itte uskon, että tuo juomattomuus on vaan tottumis kysymys. Baareissa voi olla myös selvinpäin varsinkin, jos tykkää tanssimisesta. :dance2: (Itte en valitettavasti tykkää)

Olin viime vuonna pikkujoulu aikaan useammatkin pippalot selvänä ja ihan hyvin meni! :)

Toisaalta oon hyvin joko tai ihminen. Eli kokonaan ilman tai sitten otetaan ja reilusti. Nyt viime aikoina on tullu juhlittua tavallista useammin (liekö syy kesässä ja lisääntyneessä rahassa?) ja keralla otan usein sen 9-18 alkoholiannosta (1 annos on 0,33 pullo sidukkaa). En oikeen ymmärrä sitä, että juhliessa otetaan vaan muutama. Kotona telkkaria kattoessa voi ottaa muutaman, mutta turhaa juomista (ainakin omalla kohdalla) moinen on!

Mutta siis pysyäkseni aiheessa...Raittius on mielestäni tosi kunnioitettava asia ja monet ystävät onkin täysin absolutisteja. Vaikka olisikin tottunut juomaan useammin, voi juomattomuuteen tottua hyvinkin nopeesti. :)

En oikeen ymmärrä sitä, että juhliessa otetaan vaan muutama. Kotona telkkaria kattoessa voi ottaa muutaman, mutta turhaa juomista (ainakin omalla kohdalla) moinen on!

Just sama mitä itelle tuli mieleen tästä aiheesta. Vaikka kohtuudella meen sillonkin, kun kunnolla juon! Tunnen omat rajani, ja tiedän millon ei kannata enää juoda. Noh, tietenkin on hetkiä kun menee överiksi, mutta sitten onkin pitkiä aikoja kun olen extravarovainen, ettei tule juotua liikaa. Ei tuo kapula ole oikeen favoritti tila... :D

Tavallaan olen aika vaikeassa asemassa oman ikäni takia - täytän 18 reilun 5 vkon päästä ja kaikki kaverit/tutut viettää suurimman osan viikonlopuistaan
dokaten. :eek: Itte taas juon 1-2 krt/kk, useimmiten en edes noin usein. Tietenkin nyt kun 18v häämöttää on tuo juoma/biletysintokin kasvanut. Mutta sittenkun alkaa ajattelee niitä extrakaloreita ja pilalle meneviä treenejä niin alkaa harmittaa. Oon ollut aina sitä mieltä et oon syntyny muutamia vuosia liian myöhässä... :rolleyes:

Hankin kotiin viinistopperin ja nyt lipittelin ainakin kerran kuussa lasillisen punkkua hyvän lehden äärellä. Viis siitä onko oikeasti terveellistä vai ei, tekee ainakin pääkopalle hyvää. ;) Kännättyä tulee harvemmin - päällimmäisenä syynä varmaan se että on niin kovat univelat että nukahtaisin baariin. Viina on mun mielestä muutenkin tylsä bilepiriste, sopii paremmin rauhoittumiseen hyvässä seurassa kuin mihinkään kunnon rellestämiseen. Mutta näin! :)

Muutamaan otteeseen on tullut kokeiltua täyttä absolutismia :), siis raskausajat. Eipä se ole ongelmia tuottanut. Joskus loppuraskaudesta kyllä on haaveillut vaikka lonkero- tai siideripullosta :), ja sitten hirveet odotukset että se on niiiin hyvää kun sitä on raskauden jälkeen tullut maistettua. No ei kai se sitten niin erityisen hyvää oo silti ollut :), mutta tavallaan kun ei ole n. 9kk yhtään maistanut niin sitä arvelee että se on sikahyvää ;)

Muuten viime vuosina on tullut mentyä sellaisella satunnaisemmalla saunasiiderilinjalla, mutta nyt kyllä tänä keväänä taas useammin tuolla baarissakin kun hyvin monena vuotena yhteensä, johtunee tästä 'kriisielämästä' tällä hetkellä, että on taas sielläkin viihtynyt enemmän. Tykkään tanssia tosi paljon :dance2: ja kyllä mäkin mielellään siinä sivussa sitten niitä drinksuja otan :), eli eipä sinne baariin kyllä tuu lähdettyä jos ei mitään ota. Perseiden ottoa pyrin välttämään kyllä ;)

Että ihan ok mulle on olla ilmankin alkoholia, mutten näe itse tarvetta absolutismiin. Musta on ihan kiva lösähtää sohvalle perjantai-iltana siideripullon ja karkkipussin kera vaikkapa :), tai popcornikulhon, tai molempien! Ja sitten välillä käydä joraamassa siellä baarissa, jolloin drinsuja menee sit enempi, hyvässä seurassa toki.

Nuorena hurjana opiskeluaikaan baareissa tuli kyllä viihdyttyä hyvin, ja pitkään, ja usein :lol2:, mikä oli ihan ok silloin.

En harrasta tissuttelua, saunaoluita tai terassilla käyntiä lainkaan. Todella harvoin tulee lähdettyä "yksille". Yleensä se yksille lähteminen kaatuu siihen, kun mietin niitä turhia kaloreita, joita kaadan kurkustani alas. Jos lämpinän kesäpäivänä pitää valita otanko 200kcal olusesta vai isosta pallosta suklaajätskiä, niin ei kauan tarvitse arpoa, jäätelö on tänä kesänä voittanut joka kerta. Tosin nyt on tullut ihan varteenotettavia light-oluita, jotka maistuvat ihan oikeilta.

Yleensä tulee juotua sitten ihan tarkoituksellisesti enemmän ja vedettyä persiöt olalle silloin, kun siltä tuntuu, tosin siihenkin taustalla on sitten joku tekosyy juoda, eli esim. tänä vuonna on ollut kaverin synttärit, omat valmistujaiset ja opiskelijavappu :rolleyes:. Mutta tällöinkin tiedän omat rajani, enkä ole kunnon krapulasta (väsymystä ja pientä heikkoutta lukuun ottamatta) kärsinyt sitten teinivuosien. Kännipäissään oleminen on joskus ihan hauskaa hyvässä, tutussa seurassa, mutta ei minulle tuota mitään ongelmia lähteä kavereiden matkaan pepsi max/kahvi-linjallakaan.

Olen kanssa ravintola-alalla viikonloput töissä, joten se nyt jo automaattisesti rajottaa juomista. Eipä tuo kyllä yhtään haittaa. Muuten sit tulee aina sillo tällö istuttuu terassilla tai pelaamassa korttia, jolloin ottaa sen muutaman tai sit hyvän ruuan kaa viiniä. Paineita en asiasta oo ottanu, juon kuitenkin nyt paljon harvemmin kuin esimerkiksi viime syksynä. Juon 1-3 kertaa kuukaudessa, toisinaan en ees sitä. Krapulasta kärsin vaikka joisin 2 siiderii, ainakin jollain tasolla, silläkää ei kauheesti tee mieli juoda kovinkaa usein.

Mutta kyllä sillon tällö tekee mieli tyhjentää pää ja nollata :D

Käyn varmaan melkeen joka lauantai tai vähintään joka toinen baarissa, mutta kännit vedän ehkä kerran kuussa-kahdessa. Toki otan muutaman, esimerkiksi pari siideriä ennen baariin lähtöä ja baarissa sitten 1-2 paukkua tai ihan vaan lightlimua.

Välillä on sitten kiva nollata ja vetää ns lärvit, herkutella ja juoda pina coladia ja mansikkadaquireja:D
Riippuu myöskin mihkä menen. Jos menen normibaariin(räkälään) juon varmasti ihan kunnolla, mutta jos menen trancepippaloihin eli ns. reiveihin, niin ei mun sinne tarvii vetästä kännejä, ihmiset ovat asiallisempia siellä niin mulla ei mee hermot niihin. :D ja sinne meen muutenkin ihan musiikin takia.

Rakastan yli kaiken kaikkia likööri-mehu-viina-sotkuja ja drinkkejä on älyttömän kiva tehdä itekin kotona! Kaikki alkoholijuomat menee paitsi kalja, siitä ei tämä neiti tykkää ei niin yhtään!:wtf:

Kerran parissa kuukaudessa tulee käytyä baarissa. Aika lailla viinadrinkeillä mennään, mä en jaksa siidereitä tai muita lipittää, oon niillä kyllästänyt itteni teinivuosina. Joskus saatan kotona ottaa punkkua tai jonkun shotin rentouttamaan tms.

Mulla on muutamaan otteeseen menny kännit överiksi ja jälkikäteen on sitte puitu että mitä tuli tehtyä. Sen jälkeen mulle on tullu semmoinen raja, jolloin tietää että nyt otetaan vettä ennen seuraavaa drinkkiä. En vaan tykkää siitä olotilasta kun höpisee typeriä tai kompuroi miten sattuu.

Ja mulla ei ole koskaan ollu krapulaa. Oon miettiny että jos mulla olis semmoisia krapuloita ku joillakin on baari-illan jälkeen, niin mä en varmaan jois ikinä mitään.. :D

Harvoin tulee täällä otettua, mutta kun otetaan niin otetaan kunnolla. Siis jos mielessä baareilu/tanssiminen. Kullan kanssa sitten nyhjätään välillä viikonloppuisin punkkulasit kourassa.

:kuola: kun pian jo saiskin taas juoda. Ehkä syksyllä sitten kun imetys on ohi. Ite juon tosi harvoin ja kuten monet muutkin täällä niin silloin kun otetaan niin sit kans otetaan. Nyt toi kauniskesäilma houkuttais välillä jokilaivaan situkalle, mut ei niin ei :) Ens kesänä sitten...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Miun alkoholinkäyttöä jarruttaa aika moni seikka. Ensiksi, olen aika huono nukkumaan ja ehdottomasti aamuihminen. Jos en nuku välillä 22.00-10.00 en käytännössä nuku ollenkaan. Päikkäreitä oon nukkunut viimeksi 3-vuotiaana. Siispä alkoholinkäyttö, joka usein liittyy myöhäiseen iltaan / yöhön rajoittuu aika helposti, kun ei voi univelkoja korvata. Ja täten myös krapula on kahta kauheampi. Lisäksi olen todella herkkä kestämään alkoholia. Juuri tulin kaverin kanssa yhdiltä (toinen kerta tänä vuonna terassilla edellä mainituista syistä) ja on suoraan sanottuna kyllä sellainen olo, että en autoa lähtisi ajamaan. Lisäksi en tykkää olla yökerhossa, koska siellä ei kuule mitään. Alkoholin mukava puoli, se rentoutus, tulee parhaiten esille kun voi jutella muiden kanssa, mutta mitä iloa siitä on, jos ei edes kuule mitä toinen sanoo? Miulla ei myöskään ole rahaa niin paljon, että voisi kovin usein juhlia. Tosin huono viinapää onneksi säästää hyvin rahaa.

Siispä, en viitsi juoda kunnolla, ellei ole todella hyvää syytä siihen. Mikään "no perjantai hei" ei riitä hyväksi syyksi, koska kärsin niin pahoista krapuloista ettei seuraavana päivänä tule treenistä, työstä tai yhtään mistään mitään. Yhdellä, mieluummin puolikkaalla :D käyminen on mukavampaa, ja se yleensä ajoittuukin aikaisempaan kuin kunnon biletys.

Kuitenkin mielestäni maailma olisi parempi paikka, jos alkoholia ei olisi ikinä keksitty. Nyt kun se kuitenkin on olemassa, nautin sitä hyvin rajoitetusti ja vain hyvässä seurassa.

Baareissa voi olla myös selvinpäin varsinkin, jos tykkää tanssimisesta. :dance2: (Itte en valitettavasti tykkää)

Tää naurattaa jostain syystä ihan hillittömästi :lol2:

Mulla aika kausiluontoista juopottelu. Välillä saattaa mennä kuukausi ilman viunan pisaraakaan ja välillä taas joka viikonloppu baarissa, ihan miten nyt huvittaa. Saunakaljaihminen/yksin kotona tissuttelija en ole yhtään, kivempaa kun on hyvää seuraa :kippis1:

No nythän meikä on mammalomalla ja imetän, joten eipä tässä paljon yyberkännejä vedellä. Sillon kun oon vapaaillalla esim. keikkaa kuuntelemassa, niin kyllä mä pari kalijaa otan :kippis1: ja jos ollaan ukon kanssa vähän fiinimmin syömässä niin kunnon punkku on must. :kuola:

Tosin eipä ennen raskauttakaan tullu paljo dokailtua, toi viikonloppuyötyö taksin ratissa rajottaa aika paljon :)

Hyvin kausiluontoista, kesällä (jos en ole dieetillä) tulee tissuteltua enemmänkin, talvisin joskus saunasidukoita. Kännejä tulee vedettyä aika harvoin, ja vanhetessa kokoajan vähemmän kiinnostaa kärsiä krapulaa. Pari viikkoa sitten tosin yllätin itseni hihhuloimalla mäkillä aamukahdeksaan, joten en mäkään ihan niin vanha vielä oo...:D Mut krapulaa ei silti ollut!

Lihomista en usko mulla alkoholin aiheuttavan sen kummemmin, eiköhän se ole paremminkin ne oheisherkut jotka menee kyytipojaksi. Kulutus on mulla kuitenkin aika suuri suurimman osan vuotta.

Ihan ensiksi: Rakastan humalaa :D

Kesällä viunaa menee noin 2-4 krt/kk (viikonloppusin) ja talvella sitten vähemmän, mutta kyllä kerran kuussa tulee aina vähintään otettua.

Minulla on hyvä viinapää (?), yleensä ennen baaria menee 5-6 pullollista mitä lie litkua (sidukkaa, lonkeroa, smirnoffia, breezereitä) tai sitten raakaa viinaa shotteina. Ja baarissa menee vähintään viisi paukkua (tequila, fisu ja kelkka ne perinteiset).

Ja ei haittaa vaikka viikonloppu menisi töissä, aina sitä ehtii illalla jonnekkin :thumbs:

Ja lihomista en pelkää. Krapulapäivinä tuskin syön mitään ja humalassa en ole napostelevaa sorttia.

Minulla on hyvä viinapää (?), yleensä ennen baaria menee 5-6 pullollista mitä lie litkua (sidukkaa, lonkeroa, smirnoffia, breezereitä) tai sitten raakaa viinaa shotteina. Ja baarissa menee vähintään viisi paukkua (tequila, fisu ja kelkka ne perinteiset).

No nuohan nyt menee jo pidennetyllä ruokatunnilla...... :kippis1:

mölliskö, OK :D Ja minä kun pidin itseäni hyvänä juomarina. Voi.

Jos tämä nyt ylipäänsä on osa-alue jossa voi / kannattaa "kilpailla", niin oot ainakin muhun verrattuna "hyvä juomari" :D Itse olen parin viinilasillisen jälkeen iloisessa huppelissa (yleensä se, mikä mulle riittääkin vallan mainiosti) ja jos lähden shotti-linjalle, homma menee erittäin äkkiä överiksi. Että kaikki on suhteellista. Jotenkni sellainen yletön ja säännöllinen ryyppääminen oli siistiä joskus 19-20- vuotiaana mutta ei enää näin kolmenkympin korvilla. Ei vaan enää JAKSA, krapulat on hirveitä ja seuraavat päivät menevät ihan käsille treenien ja muunkin elämän suhteen.

Mammalomalla ollaan ja viimeksi kännätty tammikuussa 07 eli 1,5 vuotta on vierähtäny. Mietiskelinkin vastikään että absolutistiksi vois ruveta. Inhoan nimittäin alkoholin makua, jos ei kuukausittaista saunakaljahörppyä lasketa. Mulla tuntuu nimittäin kulkevan viina ja tupakka käsi kädessä ja tupakkaan en haluais anää retkahtaa kun on näin kauan pysytty polttamatta.
Ja jotenkin tuntuu viina/baareilu vieraalta näin pienen lapsen äitinä. Ei vois vähempää kiinnostaa, vaikka loppuraskaudesta sitä saatto jopa haaveilla baariin. Hyvä näin. Maailmankuva muuttu kummasti ipanan myötä :haart:

Mammalomalla ollaan ja viimeksi kännätty tammikuussa 07 eli 1,5 vuotta on vierähtäny. Mietiskelinkin vastikään että absolutistiksi vois ruveta. Inhoan nimittäin alkoholin makua, jos ei kuukausittaista saunakaljahörppyä lasketa. Mulla tuntuu nimittäin kulkevan viina ja tupakka käsi kädessä ja tupakkaan en haluais anää retkahtaa kun on näin kauan pysytty polttamatta.
Ja jotenkin tuntuu viina/baareilu vieraalta näin pienen lapsen äitinä. Ei vois vähempää kiinnostaa, vaikka loppuraskaudesta sitä saatto jopa haaveilla baariin. Hyvä näin. Maailmankuva muuttu kummasti ipanan myötä :haart:

Olen täysin samoilla linjoilla- lapsettomana. Maailmankuva muuttuu varmasti omien lapsien myötä enemmän kuin minkään muun asian vuoksi, mutta onneksi olen huomannut, että tuollainen muutos voi tapahtua iän myötä ilman lapsiakin. Alkoholi maistuu hirveän voimakkaasti läpi monista juomista pitkän juomattomuuden jälkeen ja jotenkin koko aineesta vieraantuu yllättävän äkkiä. Itselle muut jutut on tällä hetkellä niin paljon tärkeämpiä kuin kännääminen / baareilu ja hyvä niin. Ja olen siis lapseton sinkku :D

Suositut

Back
Ylös Bottom