GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Mimmien alkoholinkäyttö

Kesäkuntoon 2008-threadissa sivuttiin alkoholinkäytön (=viinanjuonnin :rolleyes: ) lopettamisen vaikutuksista painoon. Selvä se, alkoholissa on paljon energiaa ja krapulapäivän syömingit saattaa olla kohtuuttomia. Mutta ihan uteliaisuudesta kyselen mimmien juomatapoja, -määriä ym. Mulla on ajatuksena tehdä julma ja säälimätön ihmiskoe itseäni koekaniinina käyttäen ja olla puoli vuotta ilman viinantippaakaan. Ajatus täysin selvinpäin baarissa käymisestä tuntuu aikamoiselta extreme-urheilulta mutta kyllä se houkuttaisi, ainakin kokeilumielessä.

Näin vapaalla jalalla kulkevan naisihmisen näkökulmasta baareilu :dance2: kuitenkin kuuluu mun kuvioon että aika haaste se varmaan olis mutta epäilemättä kokeilemisen arvoista. Onneksi tulee käytyä myös (lava)tansseissa eli viinanjuonti ei ole mikään selviö mun viikonlopunvietossa. Selvinpäin viihteellä ollen saattaa löytää itsestän jopa uusia puolia: :wtf: / :hyper: / :( / :jahas: / :eek: / :david: / :evil: / :itku: / :kuola: / :zzzz: / :lol2: / :arvi: / :nolo: / :confused: / (Sorry, oli ihan pakko laittaa kaikki mahdolliset)

Kyselen siis kokemuksia tipattomasta elämästä.

Käyttö on nykyisin naurettavan vähäistä. En harrasta mitään saunasiidereitä, enkä terassilla istuskelua. "Pakolliset" juomajuhlatkin (uusi vuosi, juhannus yms.) saattaa monesti mennä ihan karpalomehu-linjalla. Tosin joskus kunnon "nollaus" voi tehdä terää ja sitten voi taas mennä kuukausiakin ilman tippaakaan.

Joskus parikymppisenä tuli huomattavasti useammin juhlittua drinkkilasi kourassa.

Nykyään juon silloin tällöin, korkeintaan 3 siideriä, siinä on mun raja hyvälle ololle illalla ja aamulla :) Välillä olin monta vuotta juomatta kokonaan, siihen tottuu, eikä sitä viinaa tee edes mieli, suosittelen. Tosin siellä baarissa pitää olla hyvä porukka koossa, että jaksais siellä koko iltaa istua, ennemmin jossain muualla.

Tosin en kyllä koskaan ole ollut viinalle perso muutenkaan.

Olen viettänyt suht tipatonta elämää useamman vuoden ajan; juon äärimmäisen vähän ja harvoin. Joskus menee (1) siideri ystävän kanssa terassilla tai saunan jälkeen, lasi viiniä ravintolassa/kotona hyvän ruoan kanssa. (Vaihtoehtoisesti voin maistaa siemauksen viiniä kullan lasista.) Alkoholia ei tee pahemmin edes mieli kuin noina satunnaisina, hyvin harvoina kertoina. Annokset taitaa jäädä vuodessa alle 10:een, eikä tee edes tiukkaa. Lähden mielelläni kuskiksi muille, jos on tarpeen jne. Terassillakin on mukava käydä ihan vain Pepsi Maxia juoden, ravintolassa (myös ruoan kanssa) jäävettä jne. Liekö ainoastaan tottumiskysymys, mutta pärjään loistavasti olemattoman vähäisellä määrällä väkijuomia -ja noina harvoinakin kertoina se menee laadukkaampien juomien ja niiden nautiskelun puolelle. (Muutaman viinilasin aiheuttamassa iloisessa hiprakassa taisin olla joskus puolisentoista vuotta sitten). Tämän vuoden saldo tähän mennessä taitaa olla juurikin se 1 tai 2 siideriä, lasi valkkaria, lasi punkkua. Ei vain tee mieli ja toisaalta taas musta yksi maailman säälittävimmistä näyistä on perskännissä oleva nainen.

Yksi varoituksen sana: usein huomaan, että juomattomuuteni on muille suurempi ongelma kuin mulle itselle. Voin joutua selittelemään sitä enemmän kuin joku, joka vetää vakiollisesti jok'ikinen kerta perseet olalle.

Kohtuudellahan tuota käytetään, eikä tapana ole juoda itseään pahaan kuntoon, korkeintaan pieneen hiprakkaan.

Myönnettäköön toisin, että tänä kesänä valkoviiniä on tullut nautiskeltua hyvässä seurassa ehkä turhankin tiheään. Noh, mutta eiköhän se tästä taas syksyllä tasaannu. Nyt on tosiaan tullut istuskeltua terassilla, puistossa, ravintoloissa ja kyllä tuo valkkari on hyvin maistunut. Kaipa sekin on tätä vapaata kesää ja aktiivista sosiaalista elämää, keskustassa asuvana ja työskentelevänä on vain niin helppo jäädä tapaaman ystäviä näissä merkeissä.

teininä tuli tinattua enemmänkin, mutta nykyään olen aika alkoholiton ihminen. Krapula pelottaa ja krapula-morkkis vielä enemmän. Krapula myös pilaa tulevien päivien treenit täysin. Viimeksi taisin juoda kännit tammikuussa, eikä ole kyllä tulevaisuuden suunnitelmissa vetää kännejä (:

16 ja 21 ikävuoden join alkoholia usein ja paljon, baarissa käyminen 4 kertaa viikossa ei ollu mitenkään harvinaista. Jokaisella kerralla tuli siis vedettyä ihan kunnon kännit... Alkoholismista ei kuitenkaan ollu mun kohdalla kyse, se oli silloin vaan niiiiin kivaa. Viimeiset pari vuotta oon käyttäytyny vähän paremmin. :)

Mun juominen ja baareilu väheni aika radikaalisti kun aloitin työt ravintola-alalla. Kun kännisiä ihmisiä joutu katteleen selvinpäin, oli se ainakin mulle aikamoinen herätys. Toisaalta aloin myös olla kyllästynyt koko touhuun, krapulapäivien huonoon oloon ja henkiseen morkkikseen siitä, mitä milloinkin oli tullu tehtyä.

Mun elämässä baarit ja alkoholin käyttö on ollu aika tiivisti kytköksissä, baareissa ei voi käydä selvinpäin ja viinaa ei kannata juoda jos ei pääse baariin... :lol2: Ja näin aattelen oikeastaan vieläkin. Mä en tykkää alkoholin mausta oikeastaan ollenkaan, joten en harrasta saunasiidereitä enkä viinin juomista ruokailun yhteydessä.

Viimeksi join (ja kävin baarissa) kaksi viikkoa sitten, illan saldo oli huikeat 4 alkoholiannosta. Ja arvatkaa vaan oliko seuraavana päivänä huono olo... jep:urjo:
Tätä viimeisintä reissua edelsi yli neljän kuukauden jakso, jolloin en juonut pisaraakaan.

Mä en nykyisin näe juomisessa oikein mitään järkeä. Kavereita voi nähdä selvinpäinkin, aikaa voi viettää muuallakin kuin baarissa, rentoutumiseen on muitakin keinoja kuin alkoholi ja ruoka menee alas ihan jäävedenkin kanssa.:)
Absolutistia musta ei kuitenkaan saa, joskus se perseiden vetäminen voi olla ihan hyvä ratkaisu.:D

joskus on hyvä nollata kunnolla, mutta sitäkin aniharvoin ja mun kohdalla ei voi puhua sellaisesta taju-kankaalle koomasta, enemmänkin :hyper: muistuttavasti viuhottamisesta.
Sauna-ja terassisiidereitä menisi kyllä, mutta nyt oon ottanut tiukan linjan,
sillä en näe järkeä minäkään siinä tissuttamisessa.

Nyt siis melkolailla alkoholiton ja hieman onnellisempi :rolleyes:

Harvoin tulee enempää otettua ku saunakalja. Ja sittenkään kun lähtee bilettää, ei tuu kyllä muutamaa enempää otettua, tosin naurettavasta käytöksestä voisi jotain muuta päätellä. Krapula sitten yleensä onkin pelkästään moraalista sorttia, tosin tuntuu että mieluummin kestäisin kunnon horkka-krapulan kuin sen morkkiksen (yleensä ei mitään kovin suurta syytä tuolle edes ole, joku ääliö kommentti tai tanssityyli tjsp...).

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Täällä kanssa melko raitis nuori immeinen. Oikeasti kännissä olen ollut vain pari kolme kertaa :hyvä: ja varsinaista pahaa krapulaa minulla ei ole koskaan ollut. Alaikäisenä onnistuin aika usein pääsemään baariin ja sepä vasta jännää olikin. Ikinä en kuitenkaan juonut mitään siellä (varmaan pelotti kiinnijääminen).

18-v synttärit meni hauskasti hiprakassa ja toilaillessa. Usein olen kuitenkin niin pihi, että en edes raaski juoda kun rahaa menee. Jos otan, niin otan yhden tai kaksi, parhaassa tapauksessa muutaman. Usein olen ollut se ainoa porukasta joka on käytännössä selvin päin.

Treeneillä ja omalla elämäntavalla ja hyvinvoinilla on minulle tärkeämpi merkitys kuin juhlimisella, joten sitä myöten ei tule otettuakaan juuri ikinä. Ja voihan silti käydä juhlimassa jos seura on hyvää.

vilma-liina sanoi:
Käyttö on nykyisin naurettavan vähäistä. En harrasta mitään saunasiidereitä, enkä terassilla istuskelua. "Pakolliset" juomajuhlatkin (uusi vuosi, juhannus yms.) saattaa monesti mennä ihan karpalomehu-linjalla. Tosin joskus kunnon "nollaus" voi tehdä terää ja sitten voi taas mennä kuukausiakin ilman tippaakaan.

Ihan sama kuvio täällä. Tosin välillä tulee viikonloppuna vaikka pizzan kanssa juotua siideri, mutta toiseen ei enää taivu tai saa aamulla ihmetellä päänsärkyä. :D Heikoksi on kunto viinan suhteen mennyt. Krapulan tullen sitä luulee aina kuolevansa, joten parempi näin.

Ei ole kovin raisua minunkaan alkoholinkäyttöni, jos mitataan esim. vuoden kokonaissaldoa. Saunasiideriä en harrasta ja olutta en voi juoda ollenkaan. MUTTA pakko myöntää, että jos joskus harvoin bilettämään pääsen ja lähden, niin saatan juoda hirmuisen määrän alkomahoolia :kippis1:(punaviinin, siiderin ja drinkkien muodossa). Sitten koomailen, tanssin ja vähän örvellän...:(välillä. Seuraavana päivänä on morkkis, olinpa sitten hölmöillyt tai en. Useimmiten treenaamaan on turha lähteä, vaikkei fyysinen krapula kovin paha olekaan. Onneksi näitä kertoja tulee aika harvoin. :)

Kotioloissa juon silloin tällöin punkkua hyvän ruuan kera, mutta harvemmin humaltumiseen asti.

Nykyään tulee otettua keskimäärin ehkä kerran kuussa, joskus jopa kaksi, lähinnä oluen muodossa. Käytös ei juuri muutu humalassa (tai niin mulle on sanottu:D), niin ei tule hirveesti morkkisteltua sen takia ainakaan että mitä on tullut tehtyä tai sanottua. Joskus nuorempana ja villimpänä olisi ehkä ollut syytä.. silloin tulikin otettua 4-5 kertaa viikossa ja paljon. Onneksi on ne vuodet aikaa sitten jääneet taakse, kyllä se oli jo ongelmaksi luokiteltavaa silloin. Nyt alkaa kyllä jo kiinnostaa millainen Taskuamatsoni on kännissä! Onko se tanssi jotain tällaista::dance2:? :hyvä:

Mä en juo juuri ollenkaan enkä varsinkaan humaltumistarkoituksessa. Teininä tuli juotua kuitenkin joitakin kertoja sen verran, että tiedän, etten kärsi krapulasta tai muistakaan jälkioireista väsymystä lukuun ottamatta. Syitä juomattomuudelle ovat pikemmin lähes kaikkien alkoholijuomien paha maku, humaltumisen kokeminen epämiellyttävänä (olo on kuumeinen, ei pätkääkään hilpeä), unirytmin rikkoontumisen aiheuttamat ongelmat ja kyvyttömyys nauttia baareista tms. paljon porukkaa keräävistä juomaympäristöistä. Tanssimassa tykkään joskus käydä, muuten en humalaisten seurassa viihdy alkuunkaan. En yksinkertaisesti nauti/rentoudu noista illanvietoista juuri ollenkaan, ja muulle naukkailulle ei ole syytä, koska viina ei juuri missään muodossa edes maistu.

Poikkeuksena tästä on vitriinissä pieni pullo Baileys'ta, jota otan silloin tällöin korkillisen ennen nukkumaanmenoa. Toinen siedettävän makuinen alkkisjuoma on salmiakkikossu, jota voin ottaa, jos joku joskus tarjoaa. :D Tai ehkä joku limudrinkki tai minttuviina kaakaon mausteena toimivat myös, jos oikein listaa täytyy tehdä.

Eipä täälläkään kovinkaan paljon tule alkoholia otettua. Tai jos tulee, niin useimmiten kerralla melko vähän. Silloin kun ostamme poikaystävän kanssa Baileyspullon tai pullon viiniä tai jotain muuta, juomme sitä jokusen kerran viikossa sen ajan kun sitä on ja sitten olemme taas monta viikkoa ilman. Muutaman kerran vuodessa otan myös juhlissa ja kavereiden kanssa mutta usein nuokin ottamiset jäävät 3-4 annokseen illassa. Toki joskus on tullut otettua hieman reilummin mutta ne kerrat on laskettavissa kahden käden sormilla :) Ihan kivaahan se joskus on rentoutua vaikka en pidäkään alkoholin ottamista parhaimpana rentoutumistapana. Viimeksi otin vähän kunnommin viime joulukuussa, jolloin myös seuraava päivä meni täysin toipumiseen. Sen jälkeen on tullut otettua tuo 2-4 sidukkaa tahi muuta vastaavaa pari kertaa eli ei suinkaan kovinkaan usein. Juon sitä, mistä tykkään mutta koska en erityisemmin pidä seuraavan päivän väsymyksestä, heikotuksesta ja päivän piloille menemisestä, en harrasta dokailua kovinkaan usein. Silloin kun tuntuu, että haluttaa nyt irroitella ja lähteä baariin, niin silloin voin niinkin tehdä. Noita haluja vain sattuu olemaan melko harvoin kuten sanottua.
Mieluummin riehaannun tanssilattialla miltei veden voimalla ja hingun baariin silloin tällöin vain tanssimisen :dance: vuoksi.

Terasseilla en käy, vaan silloin kun otan, otan kunnolla. Syksy ja talvi meni tyyliin kerran kuukaudessa ja keväällä meni melkein kolme kuukautta ilman, mutta sit tosta vapusta alkaen on käyty melkein joka viikko pippaloimassa. Pitäisi kyllä siirtyä takaisin tuohon kerran kuussa -rytmiin, mutta minkäs tälle lomalle voi. seliseli :rolleyes:

Tuossa reilu kuukausi sitten kokeiltiin viinatonta reissua yökerhoon. Väsymys iski kyllä yllättävän nopeasti ja lähdettiinkin jo aika ajoissa poiskin. Tulipaha ainaki kokeiltua ja kai se ny aina himassa istumisen voittaa :D

Muutama lasillinen punkkua tulee juotua kuukauden mittaan ja ehkä pari kertaa vuodessa tulee käytyä baarissa. En tykkää olla humalassa, enkä etenkään tykkää siitä seuraavan päivän olotilasta. Vanhuus varmaan tulee kun jo normaalia myöhempään valvominen saa aikaan krapulan kaltaisen olotilan. :)

Kouharia tulee lipitettyä toisinaan viikonloppuisin. Kuivaa kuohuviiniä juon ihan maun takia. Se on mun "karkkia". :kuola:Sitä menee puolesta pullosta koko pulloon per juomakerta... Riippuu oonko lähdössä ulos vai kattelenko kotona leffaa ja pidän "karkkipäivää". Se on vaan niin törkeen hyvää... Muut alkoholijuomat ei nykyisin maistu. Absolutistiksi voisin ruveta heti, kun joku keksii kuoharin/samppanjan joka maistuu aidolta mutta on alkoholiton.:)

E: Niin ja silloin kun tuli vielä kunnon jurreja kiskottua, niin kännissä olin todella ylimielinen ja teräväkielinen kusipää. En yhtään kiva.

Nykysin ei tuu juotua kun kerta/2kk. Pullo leijonaa ja seuraavana päivänä täristään sipsipussi kainalossa ja suklaalevy suussa. Ei koskaan enää.

Suositut

Back
Ylös Bottom