Miltä näyttää miesten body fitness -kilpailija?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Hulkki sanoi:
Kuinkahan monessa threadissa olen manaillut paskoja käsiä ja jalkojani, jotka eivät ole ottaneet kasvaakseen vaikka mitä olisi tehnyt? Toki olen juuri tuosta jalkojeni paskuudesta johtuen varsinkin joskus taannoin jaksanut "muistuttaa" rintahauispellejä siitä, että jalkoja ei parane unohtaa vaan niihin on panostettava enemmän kuin muuhun kroppaan yleensäkin. Mutta koskaan - koskaan - en ole voinut väittää jalkojani (tai käsiänikään) miksikään muuksi kuin todella paskoiksi.Kyllä noita mittoja on Pakkiksellekin joskus laitettu, en ole niistä tosin pitkään aikaan pahemmin välittänyt koska jos esim. reisien ympärysmitta on ollut jo monen vuoden ajan yli 70 cm mutta reidet silti näyttävät edelleen biljardikepeiltä, voidaan mittojen hyödyllisyydestä tehdä tiettyjä johtopäätöksiä. Kehonrakennuksessa on väliä ainoastaan sillä, miltä näytetään - mitoilla ei tee mitään. Ja kuten kuvista näkyy, reidet näyttävät paskoilta. Millään muulla ei yksinkertaisesti ole merkitystä.

Jalkojen "kokoa" saa esiin aika lailla myös poseerausta harjoittelemalla ja löytämällä se hyvä tyyli. Esim. sulla ei tuossa anatomisessa edessä näytä olevan jaloissa aivan täysi spänni päällä. Joku saa kontit hyvin esiin olemalla hieman polvet koukussa, itse taas seison mieluummin jalat tönkkösuorina. Lisäksi jalkaterien asento vaikuttaa paljon.

Ja kuten todellakin sanoit, mitoilla ei tässä lajissa ole paljoa väliä, mutta poseerauksen treenauksella saa paljon aikaan, kokeilemalla siinä niitä itselle parhaita kikkoja jne. Jokainen on erilainen, mallia ei välttämättä kannata ottaa suoraan kenestäkään muusta.

Hulkki sanoi:

Tämä täysin off topic, mutta:

Kun katoin sivuiltasi hulkki tuloksiasi, on jotenkin aivan mielestäni uskomatonta se että vedät 100Kg 19 mutta ykkösen ainoastaan 140Kg.
Tarkoitan että kyllä on lihakset erillaista materiaalia ihmisillä, sillä itse esimerksiksi penkaan 175Kg mutten saa 19 100Kg....16 on ennätykseni :whip:
Tähän jatkaen, taitaa paras laji kuitenkin hulkille olla kestävyysurheilu eikä kehoilu :lol2: (Älkää välittäkö tyhmistä jutuistani :david: )

Itse tulen nyt myös ulos kaapista, ja kerron että harkitsen vakavasti näissä fitness kilpailuissa kilpailemista, sillä kokoni: 179cm/82kg on jo valmiiksi aika lähellä tätä kokoluokkaa....varsinkin kun olen luonnostani aina pirun kireä/vähärasvainen. Jalkoihin pari kiloa, niin uskaltaisi tulla ;)
Täytyy varmaan yleisössä katsoa ensimmäinen vuosi mitä tästä tulee...sen kyllä sanon että tästä lajista VOI tulla pirun kova ja suosittu, sillä suomessa on aika lailla erillaisia itsepuolustuslajeja harrastavia henkilöitä, jotka ovat näissä massoissa...jos siis vain kiinnostuvat "kauneuskilpailuista" Todella monia kehonrakennusta harrastavia suomalaisia nuoria kun ei vaan roinaaminen ja armottomat massat kiinnosta, mutta tahtoisivat silti omalla treenatulla tyylillään ehkä jopa saada tunnustusta. :thumbs:
Frank Zane tyyli RULES! :hyper:

JWO sanoi:
Tämä täysin off topic, mutta:

Kun katoin sivuiltasi hulkki tuloksiasi, on jotenkin aivan mielestäni uskomatonta se että vedät 100Kg 19 mutta ykkösen ainoastaan 140Kg.
Tarkoitan että kyllä on lihakset erillaista materiaalia ihmisillä, sillä itse esimerksiksi penkaan 175Kg mutten saa 19 100Kg....16 on ennätykseni :whip:
Tähän jatkaen, taitaa paras laji kuitenkin hulkille olla kestävyysurheilu eikä kehoilu :lol2: (Älkää välittäkö tyhmistä jutuistani :david: )

Musta olet kyllä erittäin väärässä, Hulkkihan olisi todella kova luu voimapuolellakin, jos vaan haluaisi.
Nopeita lihassoluja, kun tuntuu olevan aika rajusti siunaantunut.

makew sanoi:
Musta olet kyllä erittäin väärässä, Hulkkihan olisi todella kova luu voimapuolellakin, jos vaan haluaisi.
Nopeita lihassoluja, kun tuntuu olevan aika rajusti siunaantunut.

"Voimapuolellakin" ??? :eek:
Hulkki on saanut vuosien saatossa vahvan kannatuksen pakkiksessa, mutta silti hän ei tuloksineen/voimineen/massoineen ole kyllä mitenkään erikoinen lahja body/salikultuurille. Pikemminkin persoona, jonka jutut muistetaan, ja tämän sanon täysin kunnioituksella, mutta silti vaalien rehellisyyttä. Se mikä ainakin on positiivista, on puhdas/terve ja positiivinen asenne lajiin, joka ei sinällään suosi perisuomalaista rehellisyyttä. Tätä samaa en vuosia pakkista lukeneneena menisi monestakaan muusta julistamaan. ;)

Perusajatushan on tietysti se että jokainen voi halutessaan olla mitä tahansa.

JWO sanoi:
Olet nyt kyllä aika pihalla, sillä kotisivuillani lukee selvästi että otin penkistä 140 kilolla ykkösen 17-vuotiaana, kun taas tuo 100 kg x 19 on tulos vuoden 2002 varusmiesten sotilaspenkin SM-kisasta, jolloin olin siis 19v. Tuon jälkeen en ole penkkiä edes tehnyt. Sain viikkoa ennen tuota 17-vuotiaana ottamaani 140 kilon ykköstä 102.5 kilolla ysin.
Tähän jatkaen, taitaa paras laji kuitenkin hulkille olla kestävyysurheilu eikä kehoilu :lol2:
Jaa-a, aikamoisen johtopäätöksen olet tehnyt koska omien havaintojeni mukaan kestävyys on aina ollut minulla todella heikko ominaisuus.

Esimerkiksi 18-vuotiaana, kun otin syväkyykystä vyön kanssa helpon ykkösen 200-kilolla, sain treeneissä 140 kilolla tiukkoja nelosia. Mutta koska sinä väität minun soveltuvan paremmin kestävyyslajeihin, niin kaipa tästä täytyy käydä ostamassa lenkkitossut ja ryhtyä treenamaan maratonia varten.

Hulkki sanoi:
Olet nyt kyllä aika pihalla, sillä kotisivuillani lukee selvästi että otin penkistä 140 kilolla ykkösen 17-vuotiaana, kun taas tuo 100 kg x 19 on tulos vuoden 2002 varusmiesten sotilaspenkin SM-kisasta, jolloin olin siis 19v. .
Ups...siinä tuli sitten luetun ymmärtämisestä meikäläiselle kouluarvosana 4 :D
Mietinkin jo vähän tuota suhdannetta siis...sen perusteella äskeinen...luulisi penkkiykkösesi olevan vähintään sitten myös tuolla +170kg ;)

huumor sanoi:
millasia tulosia sulla on JWO???..ihan vaan mielenkiinnost kysyn.. :)

EN siis suurista sanoistani huolimatta ole itse todellakaan mikään voimannostaja, vaan olen puhtaasti keskittynyt pumppaamaan lihakseni mahdollisimman esteettiseksi.

Penkistä siis olen koittaessani joskus taannoin kiskaissut 175Kg, kyykystä en ole koittanut ikinä ykköstä, ja edes tehnyt kyseistä mielestäni huonoa liikettä yli vuoteen. Hack-kyykyssä kuitenkin sarjakilot liikkuvat 170 luokassa...180 äskettäin, erittäin puhtaita hack-kyykkyjä uudemman mallisessa hack-kyykyssä (jossa paksut putket keskellä) olen saanut 12kpl ilman mitään nauhoja, vöitä, varusteita, ja perse aivan niin alhaalta kuin vaan saa.
Maasta vetoa en ole edes koittanut, mutta yläselän sanoisin vahvimmaksi lihaksekseni, sillä kulmasoutu esimerkisi 110kg ei tuota ongelmia saada 8kpl. Naturaalisti ongelmaksi on kyllä silti muodustunut saada riittävästi massaa reisiin...vaikka näyttävätkin treetatuilta, eivät tuppaa kauheasti kasvamaan.

Minua siis ei kiinnosta oikeasti tulokset pätkääkään, kunhan vaan ihmettelin ilokseni. Treenaan 100% ulkonäköriippuvaisista syistä. Ihanteeni liikkuu tuolla saralla Frank Zane. :whip:

JWO sanoi:
luulisi penkkiykkösesi olevan vähintään sitten myös tuolla +170kg ;)
Kannattaa muistaa, että tuo 100 kg x 19 on 2.5 vuotta vanha tulos, eli sekään ei kuvasta tämän hetken voimatasoja. Koska en ole penkannut tuon jälkeen lainkaan en voi mitään suoraa vertailua tehdä, mutta jo 17-vuotiaasta lähtien pystypunnerrus ja vinopenkki ovat kasvaneet tasaisesti:

17-vuotiaana, penkki 102.5 kg x 9 ja 140 kg x 1
- Vinopenkki 80 kg x 8
- Pystypunnerrus 60 kg x 8
Suhde (vinopenkki / pystypunnerrus) = 1,33

19-vuotiaana, sotilaspenkki 100 kg x 19
- Vinopenkki 95 kg x 7
- Pystypunnerrus 72.5 kg x 6
Suhde = 1,31

22-vuotiaana (nyt), penkistä ei tietoa
- Vinopenkki 122.5 kg x 8
- Pystypunnerrus 90 kg x 8
Suhde = 1,36

Eli ollaanpa ensi kerralla hiukan tarkempia sen lukemisen suhteen, eikä ryhdytä tekemään johtopäätöksiä 5 vuotta vanhojen tulosten perusteella. :rolleyes:

Hulkki sanoi:
Vinopenkki 122.5 kg x 8

Veikkaampa että jos olkapääsi ovat hyvät, ei penkkisi ja vinopenkkisi välillä ole mainittavaa eroa. Minulla tuo ero noiden välillä on hädin tuskin 10Kg. On kyllä muuten että vinopenkki kyllä tuo treenatumman tunteen rintalihaksiin pitemmän liikeratansa/venytyksensä ansoista, ja on minullakin korvannut perinteistä penkkiä hyvin pitkälti. ;)

Tähän itse fitness aiheesta, toivottavasti tietyt perinteisen fitness sarjan kilpailijat eivät tule Bodyfitness lavoille seisomaan ja voittamaan vaikka selvästi jäävät rakenteellisesti/kunnollisesti monelle muulle kilpailijalle....ymmärtääköhän kukaan tätä vihjettä? :D
Tämäkin on syy miksi varmasti katson kilpailuja ensimmäisenä vuotena katsomosta. :lol2:

JWO sanoi:
Veikkaampa että jos olkapääsi ovat hyvät, ei penkkisi ja vinopenkkisi välillä ole mainittavaa eroa.
En osaa sanoa, koska en penkkiä ole nyt 2.5 vuoteen tehnyt. Silloin kun vielä penkkiä tein, oli sen ja vinopenkin välillä 20-25 prosentin ero. Ja olkapäät ovat ainakin peilin mukaan pahasti rintaa jäljessä, miksi aionkin jatkossa panostaa olkapäihin rinnan kustannuksella. Olisi kuitenkin mukavampi omistaa suhteessa isot olkapäät ja keskinkertainen rinta kuin keskinkertaiset olkapäät ja iso rinta.

thymorg sanoi:
Löytyisikö jostain kuvia noiden alle 170cm sarjojen kavereista? Itellä tulee se 170cm pienellä huijauksella, eli periaatteessa tohon sarjaan voisi olla pituuden kannalta edellytyksiä. Olisi helpompaa verrata omaa kehitystään kisaaviin kavereihin. Ei siinä että vielä vuosiin oltaisiin kisaamaan menossa ;)

Eikös tuo toisen topiikin Mika N. ole about tuota kokoluokkaa, sillä käsittääkseni ainakin toissavuonna 70kg SM-kilpailuissa kilpailessaan, oli mika about 67kg (muistaakseni) ja kaverihan on jotain 160-170 väliltä tietääkseni...korjatkaa jos olen väärässä. Paino on kuitenkin kovin suhteellista, ja vaikka tämä laji on yritetty tehdä mahdollisimman tasaväkisiksi kaikille osanottajille, ei bodyfitness mielestäni todellakaan suosi pitkiä kilpailijoita. Jos äskeinen kertomani PITÄÄ paikkansa, voisi mikasta tulla erinomainen bodyfitness kilpailija mielestäni. ;)

alko itteeki kiinnostaa tää juttu..mut en jaksa vaa uskoo et noi jampat täysi natikoita o..=/ et siin meni taas innostus :itku:

aBsu sanoi:
alko itteeki kiinnostaa tää juttu..mut en jaksa vaa uskoo et noi jampat täysi natikoita o..=/ et siin meni taas innostus :itku:

Tää viesti saa Vuoden Säälittävin Viesti -palkinnon :kippis1:

Edit: Jotta nyt ei pelkkä provo olisi, niin laitetaan jotain muutakin. Eli toisin sanoen, koska on mahdollista, että joku niistä jamposta ei ole natikka, et aio yrittää/kiinnostua, vai onko sun mielestä BF-kunto semmonen, jota ei natuna voi saavuttaa? :D

ZeiZei sanoi:
Eli toisin sanoen, koska on mahdollista, että joku niistä jamposta ei ole natikka, et aio yrittää/kiinnostua, vai onko sun mielestä BF-kunto semmonen, jota ei natuna voi saavuttaa? :D
Hehehee, itsekin ihmettelen tuota aBsun kommenttia. Jos kisoihin osallistutaan vasta kun tiedetään jokaisen kilpailijan olevan natikka, ei taideta elämän aikana paljoa muuta tehdä kuin treenata. Voihan nimittäin olla, että jopa jossain perähikiän kellarisalin penkkikisoissa se 90 kg penkkaava naapurin Kake on vetänyt ryssiä aamupuuron seassa. :lol2:

Body Fitness -kisojen pointti ei ole siinä, että niihin eivät roinaajat pääsisi mukaan (vaikka tätä yritetään harjoitus- ja kilpailukauden dopingtestauksella ilmeisesti estää), vaan siinä, että BF-kisojen pituus/painorajoitusten mukaiseen kisakuntoon on täysin mahdollista päästä natikkana. Eli natutreenaajalla on ainakin mahdollisuus olla yhtä kovassa kunnossa kuin muut kilpailijat, vaikka joku näistä olisikin vetänyt roinaa pärjätäkseen paremmin natikkakisoissa.

Kyllä tää body fitness on SE juttu. Kropat on niin paljon enemmän mun silmään kuin 130 kiloiset metrin vatsan ympäryysmitalla varustetut Olympia kilpailjat. Estetiikka ja symmetria toimii mulle ainakin, ei mitkään sikamassat tyyliin Ruhl tai Priest offilla.

Ron Moss sanoi:
Kyllä tää body fitness on SE juttu. Kropat on niin paljon enemmän mun silmään kuin 130 kiloiset metrin vatsan ympäryysmitalla varustetut Olympia kilpailjat. Estetiikka ja symmetria toimii mulle ainakin, ei mitkään sikamassat tyyliin Ruhl tai Priest offilla.

Kysymys: Tarkoitatko nyt, että todella pieni lihasmassa (verrattuna "oikeisiin bodareihin") iskee paremmin silmiin kuin suuri lihasmassa (tämä on hyvin todennäköistä, varsinkin henkilölle joka ei ole "tottunut" katsomaan bodareita)? Eli mitä olet mieltä esim. Dexter Jacksonista, Darrem Charlesista, Shawn Raysta ja muista hieman pienemmistä ja symmetrisemmistä pro-ukoista verrattaessa massamonstereihin kuten Ruhl, Ronnie ja Priest (joka ei muuten todellakaan ole mitenkään epäsymmetrinen tai epäesteettinen kisakunnossa imo, bulkilla sitten taas on usein ollut aika karussa kunnossa, vaikka en kyllä tiedä mitä merkitystä sillä on)

Younes Laroussi, ruotsalainen kehonrakennus- ja fitnesskilpailija

Tuon tyyliseen kehoon ainakin itse tähtään (todella pitkällä aikatähtäimellä). En tiedä mikä ero fitnesissä ja kehonrakennuksessa on, muuta kuin että fitness äijät on pienempiä, mutta tällaiset kuvat herättävät ainakin mahdollisia tavoitteita. Täällä on paljon treenaajia jotka ovat todella hyvässä kunnossa, nyt tulee vaan ekana mieleen Hulkki ja Jatkuvuus.

ZeiZei sanoi:
Kysymys: Tarkoitatko nyt, että todella pieni lihasmassa (verrattuna "oikeisiin bodareihin") iskee paremmin silmiin kuin suuri lihasmassa (tämä on hyvin todennäköistä, varsinkin henkilölle joka ei ole "tottunut" katsomaan bodareita)? Eli mitä olet mieltä esim. Dexter Jacksonista, Darrem Charlesista, Shawn Raysta ja muista hieman pienemmistä ja symmetrisemmistä pro-ukoista verrattaessa massamonstereihin kuten Ruhl, Ronnie ja Priest (joka ei muuten todellakaan ole mitenkään epäsymmetrinen tai epäesteettinen kisakunnossa imo, bulkilla sitten taas on usein ollut aika karussa kunnossa, vaikka en kyllä tiedä mitä merkitystä sillä on)

Perkele kun se ZeiZei on kova alleviivaamaan asioita :jahas:

Kyllä munkin silmään sopii paremmin nuo 75-95 kg luokassa BF-ukot kun nuo 130kg Ronnie colemanit vaikka ne ei olekkaan mun mielestä rumia. Nää on henkilökohtaisia mielipideasioita jonka perusteella ei voi oikein tuomita ketään. Toinen tykkää tytöistä ja toinen pojista... kolmas vaikka äidistä tjsp.

(nyt se taas suuttuu mulle :itku:)

P.S Hulkille kyllä rispektii! Mahtava esimerkki siitä että natikkanakin voi kasvaa ja päästä hyväänkuntoon! :thumbs:

ZeiZei sanoi:

Yritän nyt jotenkin selventää, eli mielestäni kohtuullinen lihasmassa hyvällä symmetrialla iskee silmään (= body fitness kilpailija).
Ns. freekit jalat tai mitkään muutkaan ruuminosat eivät ole ikinä nauttineet silmissäni mitään arvostusta. Sama pätee ikuiseen massan kasvatukseen symmetrian tai lihastasapainon kustannuksella, sillä mielestä lihassymmetria ja tasapaino ovat paljon tärkeämpiä tekijöitä kuin suhteettoman isot massat (ei nyt kaikista paras esim. mutta Ronnien kehitys (35kg lisää lihasta), jossa silmääni enemmän miellyttää tämä pienempi Ronnie). Pro-ukoista juuri Jackson onkin henk.koht suosikki.
Priest oli kyllä huono esimerkki, joten isku siitä mulle.

Loppupeleissähän kysymys on siitä mikä kenenki silmää mielyttää ja minua body fitness -tyylinen kroppa miellyttää kaikista eniten. Tulevan kesän ja tulevaisuuden tavoittee liikkuvatkin em. tyylisssä kropassa..

Back
Ylös Bottom