Milloin voi sanoa itselleen, että on jo riittävästi lihasmassaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä näyttää olevan monella ongelma siitä, että kaveri kokee itsensä sopivan lihaksikkaaksi jo vuoden treenin jälkeen. Jos ketjun alottaja on omasta mielestä hyvässä kunnossa niin ei kai se nyt meidän asia ole alkaa valittaa, että et voi vi**u vuoden treenin jälkeen olla kunnossa.

Itselläni tavotteet jossain niin korkealla, että niitä ei viitsi vielä tässä edes huudella. Ymmärrän myös niitä, jotka haluavat olla pienempi kokosia. Tsemppiä treeneihin ja jos tuntuu siltä, että sulla on tarpeeks lihasta niin senkus alat nyt sit ylläpitämään sitä määrää. Se on varmasti hieno tunne, kun voit katsoa itseäsi peilistä ja ajatella "mä oon kondiksessa" itellä menee tohon aikaa ja vielä lisää aikaa, jos koskaa tuun ees sitä tavottamaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täällä näyttää olevan monella ongelma siitä, että kaveri kokee itsensä sopivan lihaksikkaaksi jo vuoden treenin jälkeen. Jos ketjun alottaja on omasta mielestä hyvässä kunnossa niin ei kai se nyt meidän asia ole alkaa valittaa, että et voi vi**u vuoden treenin jälkeen olla kunnossa.

Itselläni tavotteet jossain niin korkealla, että niitä ei viitsi vielä tässä edes huudella. Ymmärrän myös niitä, jotka haluavat olla pienempi kokosia. Tsemppiä treeneihin ja jos tuntuu siltä, että sulla on tarpeeks lihasta niin senkus alat nyt sit ylläpitämään sitä määrää. Se on varmasti hieno tunne, kun voit katsoa itseäsi peilistä ja ajatella "mä oon kondiksessa" itellä menee tohon aikaa ja vielä lisää aikaa, jos koskaa tuun ees sitä tavottamaa.

Tuntuu olevan monella pulkannarulla epärealistinen kuva omasta koostaan, kun katselee miten nämä aina salilla ihailevat itseään peilistä. Onhan tunnetusti myös monia isoja bodareita jotka kokevat olevansa liian pieniä.

Itse en edes haluaisi olla 130 kiloinen kädet levällään vaappuva bodyankka, jos siihen olisikin jollain keinolla mahdollisuus. Voisi kuvitella jo portaissa liikkumisen olevan melkoista puuskuttamista, mutta jokainen tavallaan ja makunsa kullakin sanoi kissa kun persettään nuoli :)

Komppaan siinä että turha on alkaa threadin aloittajalle vikisemään että et ole vielä lihaksikas, käy enemmän salilla yms. Siinä mielessä toki ymmärrän että jos (kuten allekirjoittaneella) on tullut vastaan paljon henkilöitä jotka ovat käyneet vähänaikaa puntilla, mutta peilistä näkevät itsensä Mentulana ja asenne samaa luokkaa, niin meneehän siihenkin hermot aikanaan.
Mutta aihe onkin siitä että milloin tietää että on riittävästi lihasmassaa, aka. milloin olet tyytyväinen kroppaasi fysiikkaan ja haluat keskittyä muihin asioihin jättäen salin pienemmälle huomiolle. Jos aloittaja on sitä mieltä et perhana nyt on sellanen kroppa minkä on aina halunnut niin hyvä hänelle, terveellinen itsetunto on vaan hyväksi ja onnea tavoitteiden saavuttamisesta.
Mm. itsellä ei minkäänlaisia "viimesiä" tavoitteita, vaan aina uusia ja uusia lyhyen ajan tavoitteita, joista esim. nykyiset yritän tavoittaa joulukuun aikoihin. Ikinä ei ole edes tullut mieleen että millon olisin tarpeeksi lihaisan näkönen että voisi salia himmata, vaikka tälläkin hetkellä sali ei ole ykkössijalla muiden harrastusten takia, josta välillä uloke tuonne otsaan ilmestyykin kun tuloksia ei tule salireenin vähäisyyden tai levon vähäisen määrän takia (tosin naru täälä huutelee eli tavoitteisiin menisi vielä vuosia vaikka jos voisin yhtäkkiä saliin panostaa 100%).

Zone-sarja -42%
Tuskin koskaan.

Mulla pääosin varmaan olisi suurimmassa osassa kroppaa tarpeeksi, kunhan vaa saa siitä läskit pois päältä ni vois paremmin arvioida. Mutta keskivartalo ja yläselkä on semmoset mihin vois tarvita vielä lisää näin tasapainon nimissä. En tosiaan haluakaan näyttää miltään kehonrakentajalta, mutta en toisaalta tikultakaan. Käytännössä tää nykyinen lihasmassa on perua siitä kun 15-18-vuotiaana treenasin, se "huippu" oli tossa 18-vuotiaana ja sen jälkeen ei ole samoihin tuloksiin ollut asiaa voimatasoissa, mutta lihasmassa näyttäisi pääasiassa silti säilyneen.

"when enough is enough, never"

Pätee kaikessa mihin ihminen tavoitteellisesti tähtää. Tämä on se syy miksi kovaa treenaava treenaa aina vain kovempaa ja miljonääri raataa pitkiä työpäiviä. Ne jotka ihmettelevät että olisin tyytyväinen jo tuohon saavutukseen (mikä se sitten ikinä onkaan) eivät juuri tuon asenteen takia tule sitä saavuttamaan.

No sitten alkaa ihan kivan kokonen oleen ku olis Ronnie Coleman tai Jay Cutler tasoa, ei edes niin iso tarvi olla kunhan voimaa löytyy enemmänku muilla : D

Tavoitteet? Treenata koko elämän läpi, pysyä terveenä ja hyväkuntoisena (tarkoittaen liikkuvuutta, venyvyyttä, loukkaantumattomuutta). Kaikki muu seuraa edellämainittuja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
176cm/90kg kympin rasvoilla ni sit voisin vaan keskittyä pysymään tossa kireydessä

"when enough is enough, never"

Pätee kaikessa mihin ihminen tavoitteellisesti tähtää. Tämä on se syy miksi kovaa treenaava treenaa aina vain kovempaa ja miljonääri raataa pitkiä työpäiviä. Ne jotka ihmettelevät että olisin tyytyväinen jo tuohon saavutukseen (mikä se sitten ikinä onkaan) eivät juuri tuon asenteen takia tule sitä saavuttamaan.

Totta, mutta onhan tämänlainenkin asenne eräänlainen ääripää, eikä mielestäni sekään kovin hyvä.

Pitää sitä nyt saada olla tyytyväinen omiin saavutuksiinsa. Ja ketjun aloittajahan antoi ymmärtää, että voisi jatkossa hakea haasteita muualta?

Itse sanon että tsemppiä eteenpäin. Jos vuodessa sai kehon muokattua mieleisekseen, niin sitten vain treenailee yleisestä mielenkiinnosta lajiin ja pitääkseen itsensä kunnossa jatkossakin. Panostukset voi sitten ohjata muualle.

itse en ole ikinä oikeasti tyytyväinen. Periaatteessa lihastakin on ihan mukavasti, kun saa vaan vanhat takaisin tauon jälkeen ja nehän saa kun vaan pystyy nyt loppuvuoden treenaamaan säännöllisesti. Mutta läskiä on aina liikaa ja jos on dieetillä, niin tuntuu että voimatasot häviää jne jne jne. Eli en ole ikinä itseeni tyytyväinen. Perseestä. Parempi kun pystyisi olemaan, mutta ehkä sitten en jaksaisi käydä siellä salillakaan ja taas kohta saisi alottaa ns. alusta?

Ihmisiä on erilaisia, yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

176cm/90kg kympin rasvoilla ni sit voisin vaan keskittyä pysymään tossa kireydessä

Tän suuntanen ois omakin ns. ihanne. Vaan aivan vitusti duunia saavuttaa tuo! itse olen siis 175 cm pitkä ja silloin kun rasvat oli kympissä, valui painokin alle 80 kilon. Viddu joo, varmaan ikinä saa 90 kg massaa 10% rasvoilla. :jahas:

Kehitys loppuu tyytyväisyyteen.

En tiedä, ei kai sitä kuitenkaan tarvitse tyytymätön (onneton?) olla lopun ikäänsä, mutta kyllä omiin tavoitteisiin kuuluu vuosikausien punttaus vielä. Tuskin ihan niin HCBB-asenteella kuin joskus, mutta kuitenkin. Nytkin pidän sellaista tasoittelevaa kautta, totuttaudun uusiin töihin ja pyrin vain käymään sen verran että lihasmassa ei ihan ainakaan karkuun juokse. Mutta kukin tavallaan. Jokin "lihaksikkaan jänteikäs" voi kelvata toiselle, minulle taas ei ikinä.

Joo, ehkä taisin antaa itsestäni ja omasta lihaskasvusta epärealistisen kuvan. Totta kai ensimmäisen vuoden aikana nesteet ja rasva näyttää suurta osaa "lihaskasvussa" Mutta sen voin sanoa, että rasvaa on nyt sopivasti: maha näyttää litteältä seisoessani, eikä ole mitään rasvamakkaroita, (istuessa tulee yksi mahan seudulle vaan) Ja jos nypin ihoa, niin ei se paljon veny. Olen vain tyytyväinen omaan kehonkuvaani nyt. Ero on silti valtaisa verrattuna vuoden takaiseen. En oikein näe tarvetta lisätäkään massaa.

Lisäksi elämässäni on monia muita asioita, joihin en ole tyytyväinen: raha, opiskelipaikka jne.

Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia painoja nostelet/minkälaista treeniä teet? Musta kuulostaa, että sulla on oikeenki terveellä pohjalla saliharrastus. En mäkään halua olla hirvee möykky tai läskimöykky jolla vaatteet ei istu päällä huonostikkaan.. Itse oon reilu pari vuotta käyny salilla joista ensimmäisen vuoden jälkeen menny ylläpitolinjalla, lähinnä siitä syystä etten ole kerenny tiheämmin.

Mielenkiintoisia vastauksia. Taidan olla outolintu, kun en rehellisesti sanoen edes ymmärrä kysymystä. Itselleni sali on elämäntapa, jossa laitan itselleni n. 4-6kk pituisia jaksoja ja jotkut tavoitteet. Sitten treenataan kovaa, koska se on kivaa, ja katsotaan täyttyivätkö tavoitteet. Sitten rundi uusiksi.

Kroppaani olen ollut tyytyväinen jo ennen punttitreeniä, enkä koe tyytyväisyyden siihen juuri edes muuttuneen. Lähinnä tyydytystä tulee jokaisesta treenistä, ja siitä fiiliksestä kun kasailee itseään itseään pukuhuoneessa treenin jälkeen :) Ja tosiaan siitäkin, kun tavoitteet on saavutettu tai toisinaan jopa ylitetty. Minulle siis matka on tärkeintä, maalia en ole osannut edes kaivata.

Vähä samoilla linjoilla olen avausviestin kirjoittajan kanssa, mutta enemmän tykkään treenata. Kuulun niihin ihmisiin joilla on aineenvaihduta niin nopeaa, että jos haluaa painoa nostaa, ni se vaatii joku 5 lämmintä ateriaa päivässä + suklaalevyn iltapalaksi jne. Siihen tietty kreatiinikuurista vielä vedet läskien päälle. Kerran tuli elettyä tollasessa överibulkissa ja 10kiloa tulikin lisää painoa. Sitten tulin kipeeks ja kauhee masennus ku ei päässykkää salille pariin viikkoon ja ei tullutkaa sitä "yks toisto per treeni" kehitystä, ni oli kyl aika "muutaku narun jatkoks vaa" fiilikset ja siihen jäi reenaaminen joku puoleks vuodeks. Ja paino tippu tietty takas normaaliin 80kg missä se tuntuu tykkäävän olla.

Nykysin tietää ettei reenaaminen enää lopu vaikka tulis kipeeks jne, ku ottaa homman paljon rennommin. Syön ihan normaalisti ja jos paino pysyy tossa 80kg:ssa hautaa asti, niin ihan sama mulle. Ikinä enää en alota yhtään bulkkia tai mitään vastaavaa. Penkki 100:sen tuntumassa ihan ku vaa punnertaa himas ja leukojakin meni tänää taas enkat (16) joten hemmetin tyytyväinen oon. Pää tavote ei ole enään +130kg penkki vaan +20 leukaa ja +100 punnerrusta. Ei näy kunto huppari päällä, mut se onki ylläripylläri xD

edit: ja tosiaan pituutta 191cm, ni siks oon jo tohon 16:sta leukaanki niin tyytyväinen.

Suositut

Back
Ylös Bottom