Milloin olet tyytyväinen treeniin? Mieleenpainuvin tyytyväisyyden aiheuttaja?

Usein se, että tuntee tehneensä jotain. Helpoin mun on itseasiassa rääkätä itseni euforiseen tilaan pumppi-tunnilla. On myös mahtavaa tajuta oppineensa jotain, vaikka jonkin tekniikan oikein tai hahmottavansa aerobicin koreografian tai mitä vain.

Ja vielä yksi, joka tosin tuottaa erilaista tyytyväisyyttä: kun on viheliäisen ja raskaan työpäivän jälkeen (kun on koko ajan tuntunut siltä, että takoo päätä seinään) raahannut itsensä salille tutkimusongelmat päässä vieläkin pyörien, ja jossain vaiheessa alkavat ne työt kadota päästä ja olotila palautuu normaaliksi.

Nyt tyytyväisyyttä treenissä on saanut aikaan se, että treeni tuntuu menevän perille ja asennetta löytyy hyvin. Nyt olen muutaman kuukauden treenannut niin, että minulle on tehty treeniohjelma ja se on ollut minusta ihan hyvä juttu.

Pakara ja olkapää treeni on aina kivaa...
Ja mikäs sen kivempaa kun treeninjälkeinen pumppi olkapäissä, voi kun ne aina näyttäs niin hienoilta. Pakaroissa magee polte treenin aikana! Näistä mielestäni treeni on onnistunut.

Mä oon aina silloin tyytyväinen, kun takakyykky-treeni tuntuu seuraavana päivänä enemmän pakaroissa kuin alaselässä..

Oon yleensä tooodella tyytyväinen jalka- ja selkätreeni päiviin, tulee sen verran pumppailtua että ei oo enää elävien kirjoissa, vaan sitä leijailee jollaki toisella planeetalla :rolleyes: pakko istua pukukopissa jotai 5min, että pystyy vielä kävelee/pääsee kotiin asti. Vastapainona vituttaa se, kun en osaa tehdä samaa rinta-olkapää ja hauis-ojentaja päivinä.. Tulee vaan nössöiltyä ja mietittyä et: ens kerralla sit kovemmin (huooh).

mun lihakset on kipeät aina seuraavana päivänä vaikka venyttelen ja teen alku- ja loppuverryttelyt :( joka treenikerta on kyllä rankempi ku edellinen niin ei ikinä pääse tottumaan.. mut paras fiilis oli ku sain 10 leukaa!!!

Tänään tuli kyllä tyytyväinen fiilis, kun hankin kunnon polvituet ja pystyi korottamaan painoja bodypumpissa ja salilla merkittävästi. :) Varsinkin kun pumpissa selkäliikkeissä sai vetää kunnolla juuri miten selkä jaksaa eikä välittää polvista ollenkaan, niin erinomainen olo näin jälkeenpäin!

Ennenmuinoin kun treenasin säännöllisesti iloa tuotti vaatteiden kiristyminen reisistä ja selästä sekä housujen löystyminen vyötäröltä. Lisäksi enkkapainot, mutta sitä tapahtui kovin harvoin. :)

Suurinta turhautumista tuotti hidas kehittyminen ja pitkään samoissa painoissa junnaaminen.

Hmm. Kesää kohti vapaa-aika on lisääntymässä enkä ole sairastellutkaan pitkään aikaan joten jospa se punttikärpänen taas purisi... :)

viime viikolla se kun edistystä tapahtui kaikissa painoissa ja liikkeissä :)
Penkkiäkin meni 50 kilolla 2x8 kun aiemmin on ollut muutamia toistoja vähemmän ja kuitenkin pohjalla oli pari 12-10 toiston lämmittelysarjaa 40 ja 45 kilolla.

7 leukaakin tuotti makeen fiiliksen vaikka vielä siihen kymmeneen on matkaa.
Dippejäkin sain omalla painolla 2 x 10 :hyper:

Vipareissakin pystyi käyttämään kiloa suurempia painoja ja reiden ojentajissa pääsin 60 kiloon.

Yksittäiseen treeniin tulee oltua tyytyväinen silloin, kun saa lisättyä painoja ja treenin jälkeen on mukava tärinä lihaksissa mikä muuttuu iltaa kohden väsymykseksi. Salitreeni yleisesti tuo hyvän fiiliksen, koska se on ollut harrastuksena jo pitkään, on hienoa että elämässä on joitain asioita, jotka pysyy.

Joku mainitsikin, että vaatteiden kiristyminen tietyistä kohdista tuo tyytyväisyyttä. Joo, sama juttu itselläkin, paitsi kun on vaateostoksilla ja ne ainoat kivat farkut mitkä mahtuu reisistä, niin niihin jää rantapallon verran tyhjää tilaa vyötärölle. Tässä kohtaa tulee kirottua vaatesuunnittelijat, kun naisten vaatteet näköjään tehdään tikkujalkaiselle, mutta isovatsaiselle.

Sillon ainakin on tyytyväisyys huipussaan, kun on niin poikki, mustelmilla ja kipeä, että on olo suorastaan euforinen:D
Näin yleensä viiden tunnin miekkailutreenien jälkeen:kuola:

Hirveen vitutuksen kanssa menin salille ja väsytti. Kumminkin treenin jälkeen mieli hyvä ja raukea olo :) Onneks menin! :)

Eilen koin taas hyvänmielen kun reiden ojentajissa käytin 70 kiloa :) enemmänkin menisi mutten tahdo rikkoa paikkoja tottumattomuuden takia. Kyykkään samalla painolla :D

Hyvä pohjustus vastaukselleni olisi se että inhoan aerobista. En ole pitänyt siitä koskaan, en edes nuorempana. Olen pyrkinyt tekemään aerobista treeniä silloin kun diettaan [lähes ikuisesti siis] mutta aina se on helvetillistä pakkopullaa. Teen tarvittaessa vuoronperään crossaria tai kuntopyörää, ihanteena 4-6krt/vko 1h päivässä.

Paras onnistumiseni oli eilen, ja se oli paras aerobinen koko elämässäni.

Hiki virtasi, jalat hapotti, mutta mä vaan jaksoin. En miettinyt lopettamista, en hidastamista, vaan sama tempo jatkui alusta loppuun, ja itseasiassa loppua kohti kiihtyen. Mua kiritti omat mielikuvani elämäni paremmuudesta, sen että tälläisellä saan jotain aikaan. Se että mua tsempataan siinä ja halutaan että pärjään, uskotaan että musta on siihen. Jos muutkin uskoo niin en halua pettää odotuksia vaikka itseni vielä voisinkin.

Hampaat irvessä vedin menemään niin hullua lekua ettei tosikaan. Mediaplayerille oli ladattu soittolista, tasan 60min ja viimeiseksi otin Prodigyn No Goodin. Se kun helähti soimaan niin voin sanoa että voi jumaliste sitä onnistumisen tunnetta. Tajusin että tosiaan olin vetänyt lähes 60min putkeen vätystelemättä yhtään, ja mä oisin voinut jatkaa vieläkin. Vaikka oli jalat hapoilla ja kuin ois ämpärillisen vettä päällensä saanut ja huohotin että "Voi jumalauta! Ei vittu mää en kestääääh!" niin silti mä nauroin ääneen. Nauroin sitä että se suoritus oli vaan niin helvetin hyvä ja biisinkin sanat kiritti mua vielä kovempaa.

Onnistumisen ilo tuli siitä että vihaamassani asiassa pärjäsin niin hyvin ja ylitin itseni. Nothing can stop me! Treenin jälkeen itkin onnesta, kirjaimellisesti.

Nostetaanpa vanhaa ketjua ylös, kun olen itse pohtinut samaisia asioita viime aikoina...

Ihmettelin tuossa viime viikolla sitä, kun oli pari viikkoa aiemmin kaikki treenit tuntuneet jotenkin vaisuilta. Ei vain ollut sitä fiilistä treenatessa, että "nyt rauta inisee ja minä määrään" :-D Mutta joo, koko kroppa tuntui jotenkin tunkkaiselta ja en saanut mistään mitään irti. Silti jatkoin treenaamista, ei tullut mielenkään lopettaa tai jättää treenejä kesken. Vuosi sitten näin olisi varmaan käynytkin, nyt motivaatio treenaamiseen on eri ja paskimillaankin se on parasta mitä voin itselleni tehdä. Nyt olen sitten pikkuhiljaa rikkonut vanhoja ennätyksiä rikki, mikä on ihmeellistä näin dieetillä!

Kova treeni on itselleni sitä, että henkisesti en ole valmis luovuttamaan, vaan yritän uudelleen ja aidosti uskallan yrittää uudelleen! (Lajina Painonnosto: tempaus +rinnalleveto + työntö). Parhaita treenejä oli, kun tein yksi lauantai rinnallevedon, siihen heti perään etukyykyn ja työnnön 40kg, kymmenen kertaa peräkkäin! Jumaliste, oli niin voittajafiilis ja tsemppi oli uskomaton, olisin voinut jatkaa ja jatkaa treeniä. En ollut aikaisemmin koskaan treenannut niin kovaa ja kokenut niin kovaa flow'ta. En epäillyt kertaakaan ettenkö pystyisi ja ei tullut mielenkään lopettaa. Tämä treeni on motivoinut ja luonnut uskoa silloin, kun olen hiukan epäillyt, että nouseekohan se rauta tuosta maasta yhtään mihinkään...

Olen tyytyväinen treeniini tosiaan silloin, kun flow on parhaimmillaan ja tiedän aidosti yrittäväni parhaani. Se ei tarkoita sitä, että olisin täydellinen suoriutuja tai lopputulos olisi tavoiteltu, vaan kovin juttu itselleni on se, että olen aidosti yrittänyt parhaani. En valita, kitise tai selitä itselleni mitään. Silloin syntyy paras treeni itselleni.

Tyytymätön olen silloin, kun en saa kroppaa ja mieltä syttymään. Aina se ei vain lähde, joskus osa treenistä epäonnistuu, esimerkiksi tempaus epäonnistuu keskittymiskyvyn vuoksi, mutta kyykystä teen maximi tulokset (näinkin on käynnyt). Tätä jaksan ihmetellä edelleen, miten toinen voi epäonnistua niin täydellisesti ja toisesta tulla huippusuoritus?

Olen myös paljon miettinyt omaa motivaatiotani ja syytä liikkua. Miksi käyn salilla, treenaan ja menen treenissä epämukavuusalueelle? Viime vuonna ainut treenimotivaationi oli laihtuminen, ja se ei kantanut kovin pitkälle. Treenien laatu huononi, kun huomasin ettei dieettiä enää tarvitse ylläpitää. Kävin pienen "treenikriisin" tuossa syksyllä. Luovuin täysin ajatuksesta, että minun pitää liikkua laihtuakseni. Liikuin hetken vain huvikseni tai jätin liikkumatta jos ei huvittanut, mutta laihduttamista en ajatellut lainkaan. Mutta sekään ei kantanut. Miksi treenaan? Tajusin, että haluan treenata, koska saan kicksit siitä, että opin uusia asioita, kehityn fyysisesti ja henkisesti ja yksinkertaisesti jaksan paremmin arjessa. Yksi motiivitekijä on myös se, että haluan olla vahva, huoltaa kehoani ja pystyä tekemään kehollani asioita. Nuorempana kun ei tullut kauheasti urheiltua, niin nyt on mukava huomata, että "vanha koira oppii uusia temppuja. Aina". Ajattelen treenaamisen niinkin, että kun henkinen puoli on kunnossa, niin se heijastuu fyysiseenkin olemukseen. Sitä jo hymyileekin enemmän :-)

Juu, tämmöisiä ajatuksia tänään mulla. Mites muilla, milloin te olette tyytyväisiä/tyytymättömiä ja mikä on teille kovan treenin mittari? Olisi oikeasti mukava tietää ja jakaa ajatuksia tästä aiheesta.

Minulle tulee sika hyvä mieli kovasta treenistä. Joskus kun vääntää painoja oikein apinanraivolla, joka paikkaan sattuu ja sydän lyö rinnasta läpi. Tulee semmonen olo, että on antanut kaikkensa. (: Seuraavana päivänä tuleva lihaskipu tuo myös hyvän mielen.

Se, että voi lisätä painoja, on kans tosi nautinnollista. Tuntee, että kehittynyt ja voima kasvanut!

Tulosten näkeminen tuo myös hirveen hyvän mielen! Yllättävää?

Tällä hetkellä, kun pääasiassa treenailen kahvakuulan parissa, mieltäni hykerryttää aina kun saan tehtyä liikkeet suuremmalla kuulalla kuin ennen, kun jaksan useamman punnerruksen kuin aiemmin, kun treenin jälkeen kropan saa kaapia lattiasta irti tietäen, että tässä just nyt tuli revittyä itsestään kaikki mahdollinen irti. Näiden jälkeen on niin euforinen olo, että kotimatka sujuu leijuen.

Edit: Se jäi mainitsematta, että suuren suurta mielihyvää tuottaa se seikka, kun housut kiristävät tätä nykyä pakaroista ja paidat käsivarsien kohdalta. Mä saan vihdoin lihaksia!!

Kun treenin lopussa tuntuu kurkussa ykä ja tulee banaaniheran maku suuhun :D Ja sama se kun treenin jälkeen on paikat niin loppu (käsitreeni) ettei saa palkkaria sekottumaan sheikkerissä :D

Edit: + uudet enkat sarjapainoissa tai ykkösissä

Parasta, kun jalkatreenin jälkeen horjuvin askelin lähestulkoon konttaa ulos salilta. Käsitreenipäivinä kun kengännauhojen sitominenkin pukkarissa tekee tiukkaa.
Yleisesti ottaen on mukavaa, että alkaa hiljalleen pumppaillessa lihassäikeet ja suonet tupsahtaa pintaan. Varovaisesti uskaltaa jo luottaa siihen, että jotain kehitystä tapahtuu... :) vaikka ei-saleilijat joskus kommentoikin, että "riittää jo tuo lihasten kasvatus". Kauneuskäsityksiä on toki monia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom