Milloin kävit intin, sotilasarvo ja minkä sodan ajan sijoituksen sait ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -jn-
  • Aloitettu Aloitettu
en löytäny tästä aiheesta ketjua mutta jos on nii tään voi poistaa.
Nii elikkäs milloin miehet ja naiset on käyneet armeijan? minkä sotilasarvon sieltä saitte, ja tiedättekö omaa sodanajan tehtävää..

ite kävin I/09
SPOLLE aukin itse kävin

sa-sijoitus on mluultavasti vartiokomppaniassa tai torjuntakomppaniassa. ajattelin vasiten käydä aluetoimistossa kysymässä tarkemmin oman tehtävän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei saa puhua sodanajan tehtävästä! Loose lips sink ships! :jahas:

I/00 jos en väärin muista ja puolivälistä veke kun selkä poksahti ja sitten E paperit eli vapautettu rauhanajan palvelusta. Lienee ihmiskilpi se sodanajan sijoitus jos sota syttyisi. ;)

Aika: II/2012

Paikka: Hoivahoito (vanhainkoti)

Sijoitus: Mummonnostolaitteen sivusiiven takaosa.

edit. Ei millään älyttömän pahalla, mutta nämä ketjut joissa luetellaan itsestä jotain random faktoja, ovat aika paskoja. Ketään ei kiinnosta jonkun tuntemattoman henkilön sotilasarvo tms.

Kainuun Prikaati II/10
Sotilaspoliisi, Alikersantti.
1. Sotilaspoliisikomppanian, 3.ryhmän ryhmänjohtaja.

Kainuun Prikaati II/10
Sotilaspoliisi, Alikersantti.
1. Sotilaspoliisikomppanian, 3.ryhmän ryhmänjohtaja.
Kajaanista Spol komppaniaan? Pelkästään osa porukasta vai koko joukkue? Aika vitun hyvä mäihä kuitenki.. Ite oon I/09:n miehistöä ja me jouduttais todennäkösesti turvaamaan viestiasemia -__-

Itse menin myöhässä armeijaan ku asuin Ruotsissa ja ei ehtinyt millään ajoissa. Oli vartijat kokoajan ympärillä ja kyseltiin vain onko kaikki hyvin ja pääset aamulla pois, nauratti vitusti, kukaan ei saanut tulla tupakkapaikalle tai punttisalille tai ruokalaan edes samaan aikaan ku minä, aina tyhjennettiin kaikki paikat.

I/10
Ilmavoimien Teknillinen Koulu, Halli
Lentoteknillinen aliupseerikurssi, Apumekaanikko / Alikersantti
Sodanajan sijoitusta en jaksa muistaa

Aika: II/2012

Paikka: Hoivahoito (vanhainkoti)

Sijoitus: Mummonnostolaitteen sivusiiven takaosa.

edit. Ei millään älyttömän pahalla, mutta nämä ketjut joissa luetellaan itsestä jotain random faktoja, ovat aika paskoja. Ketään ei kiinnosta jonkun tuntemattoman henkilön sotilasarvo tms.

Ööö miksei vois kiinnostaa??

Eipä olisi aikaisemmin ollut tietoa mutta satuin just lomanpidennystä varten (valtiolla 15v) hakemaan asevelvollisuusrekisteriotteen.

1994 Öbiksessä ja sitten meripioneeriksi saaristomeren puolisotilaalliseen pursiseuraan Pansioon.

Jostain syystä mulla lukee että TVÄL-AU, vaikken kyllä tollasesta muista mitään. En ole edes aliupseeri. Voiko olla virhe vai mitä tarkottaa?

Sodanajan tehtävänä näyttäisi olevan RKMIES ja sopivuutena JV KIV TARKAMP (ta-kurssit käyty 1-5)

Itse menin myöhässä armeijaan ku asuin Ruotsissa ja ei ehtinyt millään ajoissa. Oli vartijat kokoajan ympärillä ja kyseltiin vain onko kaikki hyvin ja pääset aamulla pois, nauratti vitusti, kukaan ei saanut tulla tupakkapaikalle tai punttisalille tai ruokalaan edes samaan aikaan ku minä, aina tyhjennettiin kaikki paikat.

Miksi?

Se on C-luokka. E on määräaikainen vapautus.

Ja Tack. Totta puhut. E:tä tuli ensin ja sitten parin erikoislekurin kautta papereita puolustusvoimille ja sitten tuli C laput postissa. Siitä on jo vuosikymmen, ei vanha enää muista.

Timballa oli selkä niin pahasti ja pysyvästi rikki, että intissä lenkkeily oli liian rasittavaa, mutta vuosikymmen myöhemmin rakensi ITSE hartiapankilla talon :D

1/05 LapItr ja tykkimies. Ei kyllä muista sijoitusta... Oisko ollu jossain vähä Oulua ylempänä tykin päällä nukkumassa. Ja niinkin kova jätkä kuin oman tykkiryhmän varajohtaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom