Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Swiftillä 1.47? Ei hassumpaa, tuossa taitaa olla kohtalainen alusta ja jarrut vakiona?
1.47:80 oli paras aika. Alusta on tollaseks kauppakassiksi ihan yllättävänkin hanakasti kääntyvä, jarrut taas aika puuroa... ~20 maximum attack -kiekkoa Ahvenistolla sai etujarrapalat paniikkikohtaukseen ja välittömään vaihtokuntoon. Tehon puute taas oli ihan hirveää ratakäytössä, pääsuoran jälkeinen hevosenkenkä ja varikkosuoran nousu oli jotain kamalaa.
 

Liitteet

  • swiftoo.jpg
    swiftoo.jpg
    107,2 KB · Katsottu: 507
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jarrut taas aika puuroa... ~20 maximum attack -kiekkoa Ahvenistolla sai etujarrapalat paniikkikohtaukseen ja välittömään vaihtokuntoon. Tehon puute taas oli ihan hirveää ratakäytössä, pääsuoran jälkeinen hevosenkenkä ja varikkosuoran nousu oli jotain kamalaa.

Veikkaan, että 20 MA kierrosta lämpimällä kelillä saa miltei mitkä
tahansa vakiojarrut huutamaan hoosiannaa.
Poikkeuksena ehkä joku Mitsu EVO, 911 ja ehken 'prezza.

Tuo hevosenkenkä on kyllä mielenkiintoinen, riittävän vauhdin
läpituonti on jotenkin aina yhtä vaikeaa.

Noita kuvia on aika turha yrittää analysoida, mutta puskeeko
tuo tuossa vai etkö laske ulos kanttarille?

-Franco
 
Veikkaan, että 20 MA kierrosta lämpimällä kelillä saa miltei mitkä
tahansa vakiojarrut huutamaan hoosiannaa.
Poikkeuksena ehkä joku Mitsu EVO, 911 ja ehken 'prezza.

Tuo hevosenkenkä on kyllä mielenkiintoinen, riittävän vauhdin
läpituonti on jotenkin aina yhtä vaikeaa.

-Franco

Ite ajoin joku 15 kierrosta tolla syysilmalla ja jarrut haisi, kun ois hitsauspajassa ollu. Aika haastava rata tosiaan, ei huomannu ite kellottaa. Täytyy kokeeks joskus tulevaisuudessa ottaa, mutta ei tolla uskalla pelkkää ajanmetsästystä kyllä harrastaa. Kuva käsittääkseni samasta kohdasta kaarteen lopussa.
 

Liitteet

  • rata.jpg
    rata.jpg
    46,5 KB · Katsottu: 356
Veikkaan, että 20 MA kierrosta lämpimällä kelillä saa miltei mitkä
tahansa vakiojarrut huutamaan hoosiannaa.
Poikkeuksena ehkä joku Mitsu EVO, 911 ja ehken 'prezza.

Tuo hevosenkenkä on kyllä mielenkiintoinen, riittävän vauhdin
läpituonti on jotenkin aina yhtä vaikeaa.

Noita kuvia on aika turha yrittää analysoida, mutta puskeeko
tuo tuossa vai etkö laske ulos kanttarille?

-Franco

Joo siis max 5 kierrosta putkeen ja sit häipyneiden jarrujen viilentelyä, yhteensä "kovia" läppejä oli se ~20 mikä sit jarruille riittikin jo. :D Tossa kuvassa tullaan ihan neutraalisti, hevosenkengän ylämäki tappoi moottorin ja ton pystyi vetää helposti kaasu pohjassa aika tiukalla linjalla kanttaria kohti loiventaen.
 
VW Golf 2.0TDI, DSG-vaihteistolla. Vuosimalli lienee 2005. Aika kivan pirtee ja taloudellinen pikkukirppu, tosin nelivetoa vaatis jottei kuluis noi eturenkaat niin paljoo, mutkun siihen ei saanut DSG:tä niin päädyin sitten etuvetoiseen.
 
VW Golf 2.0TDI, DSG-vaihteistolla. Vuosimalli lienee 2005. Aika kivan pirtee ja taloudellinen pikkukirppu, tosin nelivetoa vaatis jottei kuluis noi eturenkaat niin paljoo, mutkun siihen ei saanut DSG:tä niin päädyin sitten etuvetoiseen.

Olen joskus kokeillut Audia jossa DSG-vaihteisto ja oli kyllä aivan unelma, ei huomannut kunnolla kun vaihtoi isompaan.
 
Volvo V40 2.0T Automaagi, mallia 04 just viimesiä mitä myytiin kaikilla mausteilla peruskarvanopan hintaan.
 
Viikonloppuna vaihtuu auto :rock:

Ensin vanha Audi 4.2

Sitten tuleva uusi Mitsubishi Lancer 1.5 automaatti -87 :)

Jolla ajelee mielellään jonkin aikaa, uutta BMW 535 da M sporttia odotellessa.... :)
Uskomattomia noi uudet diesel tykit, kulutus tippuu entiseen 4.2 bensakoneeseen lähes 10l satasella, tehon kuitenkin noustessa viritettynä jopa 326 hp / 650 nm
 

Liitteet

  • _MG_1604.JPG
    _MG_1604.JPG
    108,7 KB · Katsottu: 413
  • Mitsu.jpg
    Mitsu.jpg
    38,2 KB · Katsottu: 289
  • a8ab_27.jpg
    a8ab_27.jpg
    55,4 KB · Katsottu: 512
  • aa0b_27.jpg
    aa0b_27.jpg
    55,4 KB · Katsottu: 452
Jolla ajelee mielellään jonkin aikaa, uutta BMW 535 da M sporttia odotellessa.... :)
Uskomattomia noi uudet diesel tykit, kulutus tippuu entiseen 4.2 bensakoneeseen lähes 10l satasella, tehon kuitenkin noustessa viritettynä jopa 326 hp / 650 nm

Laatikon kanssa vaan varovasti, ettei käy vahinko:) Normaali käytössähän toi kyllä kestää mukavasti.
 
Olen joskus kokeillut Audia jossa DSG-vaihteisto ja oli kyllä aivan unelma, ei huomannut kunnolla kun vaihtoi isompaan.
Juu, DSG on mun mielestä kyllä aika makee systeemi. Aiemmin olen omistanut normitomaatit Volvolta, VW:ltä ja Fordilta, mutta toi DSG on kyl ihan eri maata. Just tuo vaihtamisen tasaisuus on huomattava ero noihin normitomaatteihin jotka yleensä pakkaa pikkasen nykäsemään isompaan vaihtaessaan. Itse pidän myös sen moottorijarrutus-ominaisuudesta, normitomaateilla ei pahemmin jarruteltu moottorilla mutta DSG:llä saa kivasti kulutusta jarruilta pois moottorijarrutuksellakin ja viimeset vauhdit pois liikennevaloihin tultaessa ennenkuin jarruilla sit pysäyttää auton.
 
Juu, DSG on mun mielestä kyllä aika makee systeemi. Aiemmin olen omistanut normitomaatit Volvolta, VW:ltä ja Fordilta, mutta toi DSG on kyl ihan eri maata. Just tuo vaihtamisen tasaisuus on huomattava ero noihin normitomaatteihin jotka yleensä pakkaa pikkasen nykäsemään isompaan vaihtaessaan. Itse pidän myös sen moottorijarrutus-ominaisuudesta, normitomaateilla ei pahemmin jarruteltu moottorilla mutta DSG:llä saa kivasti kulutusta jarruilta pois moottorijarrutuksellakin ja viimeset vauhdit pois liikennevaloihin tultaessa ennenkuin jarruilla sit pysäyttää auton.
Makuasioita. Itse testasin Golf GTI:n DSG:llä, enkä tykänny yhtään. Fiilis oli käsinkin vaihtaessa ihan liian automaattimainen omaan makuun.
 
Itsekin tullut ocu tdi dsg:llä ajettua ja en kyllä tykännyt. Toisaalta jos automaatti olisi pakko ottaa niin dsg, muussa tapauksessa manuaali ehdottomasti.
 
Nyt tulee ajeltua 90 luvun alun toyota corolla farmarilla.1,3l 12v riittää meidän perheen tarpeisiin hyvin.
 
Itsekin tullut ocu tdi dsg:llä ajettua ja en kyllä tykännyt. Toisaalta jos automaatti olisi pakko ottaa niin dsg, muussa tapauksessa manuaali ehdottomasti.
No juu, kai se toi automaatti/manuaali-jako on monilla makuasia, mutta automaateista jos puhutaan, niin kyl toi DSG on aikas hieno. Itellä tää on nyt 4. tomaatti ja manuaaleja ollut myös 5 kpl vuosien saatossa, automaattiin vaan oon tykästynyt. Oon varmaan vähän laiska sohlaan tota keppiä... ;)
 
Kypsyin tuossa jokin aikaa sitten autojen vuokraamiseen ja jouduin nyt sitten ostamaan auton.

Vittu nyt on rassi, karvalakkien karvalakki Ööppeli, kestävällä 8V koneella 1.6 litrainen vm 2001 laatikko. AVK:lta hommattu, 114tkm ajettu, 1 omistaja, nokka kuntoon ja kaikki muutkin kondikseen, hinta rempan jälkeen 5600€. Ei paha, ikävä tosin on Escoa. Hirvi oli pussannut autoa, kertoo paljon turvavarusteista kun airbagit vielä ehjänä tuon mällin jälkeen.

Kontribuutioni tänne rikkaiden ketjuun on siis onneton Ooppeli.

attachment.php
 

Liitteet

  • peli.jpg
    peli.jpg
    106,1 KB · Katsottu: 1 247

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom