Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
foobari sanoi:
Yhden koeajon perusteella ei miltään kovin tykiltä tuntunut, sellainen peruspirteä vekotin. Pitkähkön tuntuiset välitykset tietysti vaikuttaa tuohon aika paljon. Ahdin whinettää mieltymyksistä riippuen joko kivasti tai ärsyttävästi. Hummiahan tuohon saa suht helposti 200hp:n tuntumaan esim. Worksin paketilla. Alusta jo vakiona oikein kivan tuntuinen.

Ajoitko tuota 163hp versiota?

Itse huomasin sen ja uuden version välillä aika huomattavan parannuksen käytännönsuorituskyvyssä. Nyt myös välitykset on lyhyemmät, kiitos uuden laatikon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
KyntöSika sanoi:
Ajoitko tuota 163hp versiota?

Itse huomasin sen ja uuden version välillä aika huomattavan parannuksen käytännönsuorituskyvyssä. Nyt myös välitykset on lyhyemmät, kiitos uuden laatikon.
Juu, nimenomaan tuota vanhempaa. Lyhyemmät välitykset kuulostaa hyvältä, ja eikös siihen tullut nyt myös LSD?
 
foobari sanoi:
Juu, nimenomaan tuota vanhempaa. Lyhyemmät välitykset kuulostaa hyvältä, ja eikös siihen tullut nyt myös LSD?

Kyllä tuli.
 
Ostin viime perjantaina ekan auton. Opel Vectra 2.0 CD -97. Ooppeli sen takia, että ne on suht halpoja ton ikäisiksi ja vectra näyttääkin ihan hyvältä. Pahoista puheista viis. Toinen syy on siinä, että meidän isällä on ollu tollanen 96 -vuotinen 1.6 litrainen jo muutaman vuoden, ja ihastuin siihen, kun se on oikeesti hyvä ajaa. Parhaiten käteensopiva auto mitä oon koittanu. Vertailukohtana esim. Mersun 230 kompressor -96 tai 3-sarjan Bemari -01.

Ei toi 2 litrainen mikään uskomaton tykki ole (136hv), mutta selvästi tehokkaampi silti kuin 1.6:nen. Eli ihan peruspirteä auto. Kaikenlaisia mukavia varusteitakin tossa on. Yhtenä mukavana vakionopeudensäädin, joka muuten tuli yllätyksenä kun ajoin kotiin autoliikkeestä moottoritietä. Myyjä ei maininnut mitään siitä. Ei varmaan edes tiennyt, että siinä on sellainen.
 
jonku kuukauden päästä hoksaat miks ooppelit on halpoja :rolleyes: ;)
no toivottavasti kestää, onhan niiltä joskus ooppelin tehtaalta päässyt toimiviakin yksilöitä maaimalle. vectran ajettavuudesta olen kyllä samaa mieltä, ne ovat yleensä ihmeenkin hyviä ajettavia.
 
neutraali sanoi:
jonku kuukauden päästä hoksaat miks ooppelit on halpoja :rolleyes: ;)
no toivottavasti kestää, onhan niiltä joskus ooppelin tehtaalta päässyt toimiviakin yksilöitä maaimalle. vectran ajettavuudesta olen kyllä samaa mieltä, ne ovat yleensä ihmeenkin hyviä ajettavia.

Kumma juttu, että ooppeleista on niin paljon pahaa juttua. Ei tässä voi kyllä enään uskoa, sitä vanhaa selitystä, että huonon kokemuksen saaneet marginaali-ihmiset ois kovaäänisimpiä. Ei nimittäin kukaan ole sanonut mulle rehellisesti, että ooppeli ois hyvä auto. Siis niin kuin kestoltaan. Kaikkia on vaivannut se, että hajoilee jatkuvasti, oli uusi tai vanha. Tuohon Vectran ajettavuuteen yhdyn kanssa. Yllättävän mukava ajaa.
 
jarhu sanoi:
Kumma juttu, että ooppeleista on niin paljon pahaa juttua. Ei tässä voi kyllä enään uskoa, sitä vanhaa selitystä, että huonon kokemuksen saaneet marginaali-ihmiset ois kovaäänisimpiä. Ei nimittäin kukaan ole sanonut mulle rehellisesti, että ooppeli ois hyvä auto. Siis niin kuin kestoltaan. Kaikkia on vaivannut se, että hajoilee jatkuvasti, oli uusi tai vanha. Tuohon Vectran ajettavuuteen yhdyn kanssa. Yllättävän mukava ajaa.

Juu, tuskinpa ne puheet ovat tyhjästä tulleet. Ps. itsekkin olen näitä juttuja kuullut. :)
 
Se, miksi Opelia pidetään huonona, johtuu niistä A-vectroista. ehän oli ihan lahoja ja niissä on koko ajan vikoja. B-vectra on jo paljon parempi versio, paitsi vuosimalli -96. Siinä oli lapsenvikoja vielä, koska oli ensimmäinen tota mallia. Tää uus C-vectra on kuulemma jo ihan huippu, ja Opelin huonosta laadusta ja siitä ei voi samassa lauseessa puhua.
 
Powerhousu sanoi:
Ostin viime perjantaina ekan auton. Opel Vectra 2.0 CD -97. Ooppeli sen takia, että ne on suht halpoja ton ikäisiksi ja vectra näyttääkin ihan hyvältä. Pahoista puheista viis. Toinen syy on siinä, että meidän isällä on ollu tollanen 96 -vuotinen 1.6 litrainen jo muutaman vuoden, ja ihastuin siihen, kun se on oikeesti hyvä ajaa. Parhaiten käteensopiva auto mitä oon koittanu. Vertailukohtana esim. Mersun 230 kompressor -96 tai 3-sarjan Bemari -01.

Ei toi 2 litrainen mikään uskomaton tykki ole (136hv), mutta selvästi tehokkaampi silti kuin 1.6:nen. Eli ihan peruspirteä auto. Kaikenlaisia mukavia varusteitakin tossa on. Yhtenä mukavana vakionopeudensäädin, joka muuten tuli yllätyksenä kun ajoin kotiin autoliikkeestä moottoritietä. Myyjä ei maininnut mitään siitä. Ei varmaan edes tiennyt, että siinä on sellainen.

Mulla oli samanlainen peli (2.0/CD), mutta se oli '96, eli ilmeisesti ensimmäisiä sillä korimallilla - mutta siinä oli 145hp - 0-100km/h 9.2s tjsp ??? Vectra palveli "lieviä" sähkövikoja lukuunottamatta keväästä '99 syksyyn '03, jolloin ostettiin opelin (silloin) uusi minitila-auto, meriva...se olikin sitten parin vuoden kokemuksella sen verran perseestä, että oli viimeinen opeli, joka meidän perheeseen ostetaan :jahas:

Ajotuntuma oli kyllä molemmissa ihan hyvä, mutta sellasta pientä vikaa koko ajan...veli osti samanlaisen merivan samaan aikaan, sekin kypsyi jatkuvaan huollossa käymiseen ja vaihtoi sen muutama viikko taaksepäin uuteen astraan - mutta pysyi vielä merkkiuskollisena :D

Itse olen nyt reilun 100km:n ja kahden päivän kokemuksella ERITTÄIN tyytyväinen tuohon farmari-avensikseen, 2.0 automaatti kuljettaa ihan tarpeeksi ripeästi ja varusteet xenoneita ja dvd/navigointi-systeemiä lukuunottamatta "täydelliset" :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Pahin järkytys muuten huolloiltaan edullisesta toyotasta oli tuulilasi - melkein 1000€, kun merivaan sen olisi saanut muistaakseni 300€:lla :eek: Sitä se elektroniikka teettää - siis JOS se nyt sattuu menemään paskaksi tms...
 
Powerhousu sanoi:
Se, miksi Opelia pidetään huonona, johtuu niistä A-vectroista. ehän oli ihan lahoja ja niissä on koko ajan vikoja. B-vectra on jo paljon parempi versio, paitsi vuosimalli -96. Siinä oli lapsenvikoja vielä, koska oli ensimmäinen tota mallia. Tää uus C-vectra on kuulemma jo ihan huippu, ja Opelin huonosta laadusta ja siitä ei voi samassa lauseessa puhua.
voi olla mahdollistakin, mutta kyllä niissä c-malleissakin on aika paljon vikoja ollut. en voi koskaan olla unohtamatta sitä kun sanomalehti kalevan koeajossa oli tämä uusin vectra. testi suoritettiin talvella ja auto seisoi yön parkissa, eikä enään aamulla suostunut lähteen käyntiin(pakkasta jotain -30) hinaus auto joutui hakeen ooppelin pois ja kuljettamaan sen GM:lle :). ei ole oikein hyväää mainosta "laatu" autolle. toki tuo oli varmasti sattumaa, mutta kummasti ne sattumat tulee usein ooppeleilta.
 
Ford sierra 2.0. Se kuuluisa interkuureli niinkun siinä yhdessä videossakin sanottiin. :D Eikä merkistään huolimatta ainakaan vielä ole ilmennyt suurempia vikoja.
 
No, sanotaanko, että ooppeleissa on toki ollut paljon vikoja, mutta Oulussa moni niistä on tullut Oulun Autoliikkeen toimesta. Muutama tuttu on repinyt pelihousunsa monta kertaa niiden kädettömyyden takia. Harjoittelijatko ne hommat siellä tekee?
 
Opelhan on itsekin myöntänyt viime vuosiin asti vaivanneet laatuongelmat, mutta ilmeisesti tosiaan parantanut kovasti laatua viime aikoina. Toisin kuin taas Mersulla joka tuntuu mallista toiseen rypevän syvemmällä :)
 
Menopelinä alla tällä hetkellä Audi A3 -96 ja sit kun joskus on rahaa niin siirryn kolmikirjaimiseen saksalaiseen.
 
Skoda Octavia 1.6 Glx -99. Mukava ja jämäkkä auto ajaa, tykkään. Sitten kun on nappulaa enemmän niin se saksalainen kolmekirjaiminen cypia lainaten. :D
 
Tähän ooppeli keskusteluun poiketen, ooppelit ovat omasta mielestä aivan lahoja oli sitten uusi tai vanha niin vikoja löytyy roppakaupalla! :)
 
S225T sanoi:
Opelhan on itsekin myöntänyt viime vuosiin asti vaivanneet laatuongelmat, mutta ilmeisesti tosiaan parantanut kovasti laatua viime aikoina. Toisin kuin taas Mersulla joka tuntuu mallista toiseen rypevän syvemmällä :)

Itse en puhuisi Mersusta ja Ooppelista edessä samassa lauseessa. Ero on kyllä niin kuin yöllä ja päivällä. ja arvaattehan varmasti kumman hyväksi :D .
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom