Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
^ siis täh? Miksi ihmeessä Saab 9000 tehdasmalli (eli ei mikään virityspajan tuotos) oli ohituskiihtyvyydeltään 80-120kmh Ferrari testarossaa nopeampi vuonna -85, vaikka Ferrari oli nollasta satskuun varmasti nopeampi?
Autoissa on eri välitykset. Ohituskiihtyvyydessä on myös väännöstä hyötyä. Sitä on tuossa 2.2litraisessa turbokiisselissä varmaan tuplat sen mitä tuossa Hondassa.
Aijjaa, autoissa myös yleenstä pystyy valitsemaan sopivan vaihteen tuommosiin kiihdytyksiin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen samaa mieltä. Mutta kyllähän tuo jossain perusautoissa toimii ihan ok vertailuna. Mutta mitään sporttisempaa ei kannata edes vetää noihin "sitkeys" vertailuihin.
 
Joilloin vertailut autojen välillä, joissa on aivan erilaiset välitykset, on täysin turhaa.

No onhan se käytännössä paljon mukavampaa, jos voi maantiellä ohittaa vain survaisemalla tallan pohjaan, ilman että pitää hämmentää pykälää pienemmälle.

Suomessa nyt ei muutenkaan paljon oli merkitystä sillä, riittääkö välitykset johonkin 270km/h vauhtiin. Tuollainen 80-120km/h nopeus sen sijaan on sitä arkea..
 
No onhan se käytännössä paljon mukavampaa, jos voi maantiellä ohittaa vain survaisemalla tallan pohjaan, ilman että pitää hämmentää pykälää pienemmälle.

Suomessa nyt ei muutenkaan paljon oli merkitystä sillä, riittääkö välitykset johonkin 270km/h vauhtiin. Tuollainen 80-120km/h nopeus sen sijaan on sitä arkea..
Maantieajo testarossalla taas ei ole sitä arkea...
 
No onhan se käytännössä paljon mukavampaa, jos voi maantiellä ohittaa vain survaisemalla tallan pohjaan, ilman että pitää hämmentää pykälää pienemmälle.

Nykyään meillä on nää kaiken maailman automaatit ja mitä niitä on. Ei tarvi hämmentää (ellei välttämättä halua) ja kulun ratkaisee teho.
 
Ajo ylipäätään Testarossalla ei taida olla arkea kovinkaan monelle. Saabilla ajo taas...

...on yhä harvemman tyylitietoisen herkkua :)
 
saab9000_w500.jpg

Kyllä, saab on kuin synonyymi tyylille!
 
Olet asian ytimessä. Tuo oli vuonna 85 hieno! Tässä vähän tuoreempaa merkin henkilöautoa:

Saab9-5AeroBlue.JPG
 
Oletpas ihme provon väkisin vääntäjä. Ei Saab ole Opel, vaikka samaa konsernia olikin aiemmin. Olen muuten aina ihmetellyt, miksi Saabit herättävät joissakin aivan syyttä niin vihamielisiä tunteita. En tajua. Ei mua sapeta, että powerranger tykkää jostain Seat Ibizasta ja Corolla Versosta. Siinäs tykkää, ei ole multa pois.
 
Olet asian ytimessä. Tuo oli vuonna 85 hieno! Tässä vähän tuoreempaa merkin henkilöautoa:

Saab9-5AeroBlue.JPG

On kyllä aika santanan ruma auto, livenä vielä hirveempi kuin kuvissa. Onneks noita eikä muitakaan Saappeja tehdä enää koskaan, maailma pelastuu jne.
 
Sitten voisi taas keskustella niistä omista autoista. Tuolla on oma threadi siisteille autoille.
 
Oletpas ihme provon väkisin vääntäjä. Ei Saab ole Opel, vaikka samaa konsernia olikin aiemmin. Olen muuten aina ihmetellyt, miksi Saabit herättävät joissakin aivan syyttä niin vihamielisiä tunteita. En tajua. Ei mua sapeta, että powerranger tykkää jostain Seat Ibizasta ja Corolla Versosta. Siinäs tykkää, ei ole multa pois.
Onpas. Tuo auto on pohjimmiltaan täysin sama kuin Opel Insignia, Saab on lisännyt merkit. Voinhan mäkin kirjoittaa Mona Lisaan mun nimmarin, mutta ei se siitä tee minun maalaamaa. Komea autoha tuo on toki, niin kuin Insigniakin, mutta ei mielestäni muita saksalaisia tyylikkäämpi.
 
2005 CR-V 2.0i
0-100km/h 10.8s

vs

2007 Freelander 2 2.2 TD4 HSE
0-100km/h 11.7s

Eli siis hiljaisempi murina kertoo tässä tapauksessa myös maltillisemmasta kiihtyvyydestä:D
Mä en noista spekseistä tarkalleen tiedä, mutta siis 2.0i bensalle antavat tuossa korimallissa manuaalille 11.8 sec ja automaatille 13.1 sec. Nettiautosta kun katselin. Mistäs noi alkuperäiset statsit saisi? Ja siis automaatti oli tuo meikällä ollut. Ja mä en tiedä miten paljon toi vääntö hämää, mutta aivan törkeen paljon paremmin mennään ohi ja ja muutenkin liikkuu huomattavasti paremmin. Tosin ei tietoa onko edellinen omistaja modannut Lantikan ohjelmistoa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom