Tahvo Tohveli sanoi:Hypertrofisessa voimaharjoittelussa lihas käyttää glykogeenia energianlähteenään.
Taitaapi ATP:tä käyttää. ATP-varastot taas saa täytettyä niin sokerin kuin rasvankin hapettamisen kautta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tahvo Tohveli sanoi:Hypertrofisessa voimaharjoittelussa lihas käyttää glykogeenia energianlähteenään.
Patarauta sanoi:Nimenomaan siltä tuntui ensimmäiset 3 päivää
RawOstrich sanoi:Taitaapi ATP:tä käyttää. ATP-varastot taas saa täytettyä niin sokerin kuin rasvankin hapettamisen kautta.
Patarauta sanoi:...ketoosi siis poistaa myös nestettä ? join kyllä kuin hevonen koko dieetin ajan, en treenannut salilla (en jaksanut koska hiilarit lähes 0 joka päivä)
Tahvo Tohveli sanoi:Anaerobisessa glykolyysissä käsittääkseni käytetään lihasten glykogeenia sen ATP:n tekoon.
laiskaluu sanoi:Jonkun verran söin perunaa ja riisiä yms. enkä ollenkaan sokeria.
Svendis sanoi:Suosittelisin jättämään perunat ja tavallisen riisin kokonaan pois keto-/low carbdieetillä, sillä ne omaavat korkean Glykeemisen indeksin (GI). Lisää tietoa hiilareista ja GI:stä antaa searchi.
RawOstrich sanoi:Olet oikeassa siinä että normaaliruokavaliolla punttitreeneissä sokeri muodostaa energian (ATP:n) lähteen. Se ei kuitenkaan ole välttämätöntä, vaan ATP:n valmistus onnistuu myös rasvalla.
Jakob sanoi:Ei kai sillä periaatteessa ole väliä ottaako (Atkins) ketolla hiilarit sokerista tai sitten terveellisemmästä vaihtoehdosta. Jos hiilareita ei saa tarpeeksi niin sitten pysytään ketoosissa. Terveellistähän tuo ei ole, mutta mun mielestä GI lukuun ei tarvitse tuijotella Atkinsilla. Hiilarien kokonaismäärä ratkaisee.
RawOstrich sanoi:Se ei kuitenkaan ole välttämätöntä, vaan ATP:n valmistus onnistuu myös rasvalla. Jos ei onnistuisi, treenaaminen olisi mahdotonta ketodieetillä. Ja sitä se ei ole, kokeile vaikka.
Hieman pilkunviilausta: ATP varastot eivät tyhjene harjoittelussa. Enimmillään tutkimuksissa on saatu 40 prosentin tippuminen. ADP ja AMP varastot tulevat sitten mietintään mukaan. Varastot täyttyvät rasva ja sokeri hajoituksen avulla, suhde kumpaa käytetään riippuu glukagonista, adrenaliinista, insuliinista, muista hormooneista, solun energia varastoista, eri enstyymien määrästä ja varmasti monista muista tekijöistä.RawOstrich sanoi:Anaerobisessa harjoittelussa ATP-varastot tyhjentyvät sarjan aikana ja täyttyvät tauon aikana. Täyttäminen tapahtuu sokerin hapettamisen avulla jos sitä on saatavilla, muutoin rasvan hapettamisen avulla.
Lightweight sanoi:Hieman pilkunviilausta: ATP varastot eivät tyhjene harjoittelussa. Enimmillään tutkimuksissa on saatu 40 prosentin tippuminen. ADP ja AMP varastot tulevat sitten mietintään mukaan. Varastot täyttyvät rasva ja sokeri hajoituksen avulla, suhde kumpaa käytetään riippuu glukagonista, adrenaliinista, insuliinista, muista hormooneista, solun energia varastoista, eri enstyymien määrästä ja varmasti monista muista tekijöistä.
Tahvo Tohveli sanoi:Ja on kokeiltu, homma tyssää kuin seinään aika nopeasti. Jos liikutaan jossain toistovälillä 1-3, niin ei hirveämmin ongelmia (tosin nesteen puute lihaksissa tuntuu syövän myös maksimivoimaa minulla), mutta kun mennään sinne alueelle, jossa alkaa muodostua maitohappoa, niin vaikeaa on. Varmasti yksilöllisiä eroja on tässäkin asiassa.
RawOstrich sanoi:Itse olen huomannut että ketodieetillä kreatiini antaa merkittävää lisäpotkua. En enää menisi keton aikana salille ilman tuhtia kreatiinisatsia. Normaaliruokavaliolla kreatiinin vaikutukset jäävät minulla suht vähäisiksi.
Patarauta sanoi:Imeytyykö kreatiini kunnolla elimistöön alle 20 gramman vrk-hiilareilla ? ettei menisi suoraan läpi vaan...