Millaiset hanskat kuntonyrkkeilyyn?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millaisia hanskoja kuntonyrkkeilyssä kuuluu käyttää? Ohuita säkkihanskojako? Voisinko käyttää sellaisia "paksuja" ja topattuja hanskoja? Harrastin taannoin k.nyrkkeilyä ja ostin silloin itselleni alennusmyynnistä hanskat. Ne on varmaan otteluhanskat, koska ne on sellaiset paksut ja topatut. Nyt olen aloittamassa lajin harrastamisen uudelleen ja olisi hyvä, jos nuo mun vanhat hanskat kävisivät, ettei tarvitsisi ostaa uusia. En tiedä juurikaan nyrkkeilyhanskoja ja niiden eroista, joten olisi hyvä, jos joku voisi vähän selventää asiaa.

Siellä käy kaikki hanskat painoiltaan säkkihanska- 10unssin hanskat ellei valkku muuta määrää, yleensä nuo 10unssia plus* käytetään jos sitten lajikohtaisissa sparri reeneissä

Vanhat hanskasi käyvät varmasti ihan hyvin. Tuskin sinun tarvitsee lähteä itsellesi uusia hanskoja hankkimaan; minä en ainakaan omilta kuntonyrkkeilyryhmäläisiltäni vaatisi moista. Minun ryhmässäni ainoa vaatimus on, että jos teemme oikein otteluharjoitusta - yleensä ei tehdä, niin kuin ei kai kuntonyrkkeilyssä ole tapanakaan - pitää ehdottomasti olla sparrikaveriystävälliset (eli isot) hanskat ja hammassuojat.

Mikäli harjoituksissa lyödään etupäässä säkkiä, kevyemmät hanskat voisivat olla mukavammat, joskaan eivät välttämättömät. Ihan jo senkin vuoksi, että ne ovat kevyemmät. Säkkihanskat eivät paljon maksakaan. Isot harjoitushanskat saattavat myös painua vähän lyttyyn, jos niillä paljon säkkiä hakkaa. Sen sijaan jos teette paljon paritekniikkaa, isot hanskat ovat erittäin passelit.

Oma ohjaaja osannee kuitenkin parhaiten valistaa sinua asiasta, kun nyt ensin pääset sinne tunnille asti :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom