Millaisella salilla treenaat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Yksityisellä salilla, joka laajentunut huimasti kolmen vuoden aikana. Toimii entisen yökerhon tiloissa osittain. Itsekin kymmenen vuotta sitten bailannut samassa paikassa :D Salilta löytyy paljon paineilmalaitteita, käsipainoja 1-70kg, kahvakuulia ja puolenkymmentä penkki- ja kyykkytelinettä sekä kaikkea muuta. Ei muuta toimintaa. Ei vuosisoppareita. Mitä olen muissakin kaupungeissa käynyt joillakin saleilla, niin kyllä tämä parhaimpia on ollut. Sali toiminut vasta viisi vuotta, joten tilat ja laitteet ovat siistit. Kävijäkunta on laaja nuoresta vanhaan, harrastajasta kisaajaan. Avoinna 05-24, joten ruuhkajat on helppo välttää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Elixialla minäkin... tuttuun tottuu eikä haluu vaihtaa, plus työpaikan soppari sinne ei tee siitä ihan ryöstöhintaista. Ketuttaa toki maksaa ryhmätunneista joita en käytä, mut kun sali on tosi tilava ja iso - me likes. Tosin kesähelteillä ilmastointi ei vaan matalan katon alla riitä ja siellä on kuuma ku helvetissä. :curs: Hommaisivat edes kaihtimet ikkunoihin.
Muuten tykkään, kaikenlaista porukkaa käy. :D Ja poislukien ryhmätunnit, niin ei oo kauheen akkavaltaista, thankgod. ;)

Me käydään isännänkanssa kunnan liikuntahallin salilla. Miinuksia kyykkyhäkit onnettomia ja mave paikka... mutta muuten tykkään paikasta ei mikään hieno mutta kelpaa. Mave ja kyykyt + muuta pientä :) tehdään kotona kylmässä hallissa. Aijemmin pelkästään tuossa kylmässä hallissa.

Mieheni kans käydään paikallisella Jupu ry:n salilla (olemme jäseniä). Tiloina toimii entisen paloaseman tilat. Perus voimailusali, toimiva, tykkään. Varmaan vuoden sisään muutto Kuopioon edessä joten sit joutuu valitettavasti salia vaihtamaan...

1195476.jpg

Lämmittelyt (ja jotain spinning/ryhmäliikunta/jooga) ylemmässä kerroksessa ja alemmassa painot, nyrkkeily, saunat, pukuhuoneet.
Just tänään siellä oli tv-kuvaajat erään nyrkkeilysankarin treeniä seuraamassa, onneksi en ole kuvissa :D

Muutin jonkin aikaa sitten uudelle paikkakunnalle ja yllätyksekseni löysinkin itseni treenaamasta kaupungin urheilutalolta. Tilava ja tosi hyvin varusteltu kunnon äijäsali ja on kyllä ihanan rempseä ilmapiiri verrattuna niihin kuntokeskuksiin (Elixia, Fressi, Lady Line) joissa aikaisemmin oon käynyt! Ja lisäksi uudella salillani tarjolla on reippaasti silmäniloa, miehiä kun on arviolta noin 90% kaikista kävijöistä :D

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viime aikoina olen enimmäkseen treenannut kaupungin liikuntahallin salilla, jossa on erinomainen hinta-laatusuhde, esim. 6 kk kortti maksaa 100 e. Kaikki tarvittava löytyy. Haittapuolena on kuntosalin vakiovuorot, jolloin sinne ei voi mennä. Samoin välillä paikka ruuhkaantuu, kun lentopallotytöt tulevat harjoitustensa yhteydessä porukalla treenaamaan. Em. syistä ostinkin 10 kerran sarjakortin liikuntakeskukseen, jossa on hyvinvarusteltu sali + jumppia ja salibandyvuoroja. Treenitilat jees, pukuhuoneissa ja etenkin suihkutiloissa olisi toivomisen varaa.
Fressi ja LadyLinekin tästä kaupungista löytyvät, mutta ne eivät innosta. Keskustassa on yksi todella hyvä HC-meiningin sali, mutta valitsin tuon toisen kun sinne on niin paljon helpompi ajaa kotoa.

Tällä hetkellä käyn vielä Satsilla, mutta kohta taidan vaihtaa tuommoiseen 24/7 saliin. Satsilla ei vaan riitä aukioloajat ittelle, eikä oikein hinta-laatusuhde sinällään kohtaa, koska en ehdi nykyään koskaan käymään ohjatuilla tunneilla. Tuntuu kahjolta maksaa pelkästä salista hirmusummia. Ensviikolla testailemaan uutta salia, ja kuukauden irtisanomisajan jälkeen sitten kenties sinne.

Mä käyn Kouvolassa Ykkösellä, löytyy kaikki tarvittava ryhmiksistä kunnon saliin, josta löytyy riittävästi vapaita painoja ja tarvittavat laitteet :) Tosin kohta olen tuuliajolla kun muutan enkä todellakaan tiedä missä parin kuukauden päästä treenaan. Aloitan varmaan tosta Vaajakosken Fitistä kun se on ensimmäistä väliaikaisasuntoa lähinnä ja oon siellä kerran käyny niin silleen "tuttu". Jostain pitäis alkaa selvittämään tuota Jyväskylän salitarjontaa...

Itse kävin Jyväskylässä tilapäisesti asuessani uimahallin salilla (en muista nimeä). Ihan kelpo paikka ja kiva fiilis. Vapaat painot löytyy ja vitkuttimiakin riittämiin. Tilava ja valoisa paikka. Kertamaksulla pääsee sisään ja samalla hinnalla halutessaan uimaan. Ruuhkaksi asti ei ihmisiä ollut koskaan siellä käydessäni.

Sali jolla treenaan on uudehko, koko ajan tässä kaupungissa laajentava paikallinen yritys. Kustannustehokas, vain kaikki tarpeellinen löytyy, paikat ja laitteet pidetään kunnossa. Ei mikään "äijäsali", muttei pintaliitopaikkakaan. Käyttäjäkunta laidasta laitaan, kaiken kokoisia ja ikäisiä treenaajia.

Itse treenaan sellaisella viimisen pääl äijäsalil. Ulkonäös ei kauheesti pröystäillä ja yhdistys meiningillä tehdään pitkälti. Harva herkkähipiä eksyy sinne pyörttelemään kahden kilon painoja kiinteytys mielessään kun taustalla haiskahtaa miehekäs hiki ja pukeutumisesta ei niinkään ulkoisesti välitetä. Kohan ny on jotku rytkyt. Paikat ja laitteet pidetään pitkälti omalta kontolta kunnossa ja hankintoja tehdää milloin mistäkin innostuksesta, viimitteeksi tullut 140kg kivi (ihan joka salin perus valikoimaa?)
Kustannus lystille on noin 35e /kk ja yhdistys pohjalta toimii.

Koulun vanha hiilikellari jossa on kaksi postimerkin kokoista ikkunaa. Vasta korjattiin murtunut betonilattia ja pieni syvennyskin saatiin niin mahtuu yli 175cm pitkätkin tekemään pystyä ja tempauksia( itselle ei ollut ongelmaa ) laitteet on hyvin pitkälti pelastettu muualta kun oli menossa roskiin, hienointa tekniikkaa edustaa jalkaprässi, smithi ja ylä/alatalja(yksipuolisena).
Hintaa tällä lystillä oli 27€/vuosi avainpantin muodossa ja meillä käyttää molemmat samaa avainta joten reilu euro menee kuukaudessa.

Niin ja kamppeet oli käytössä muualla jo -90 luvun alussa kun itse olin yläasteella

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom