Millaisella pyörällä mimmit polkee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
About 10 vuotta oon ajellu Nishiki Renolla ja aion jatkossakin ainakin pitemmät matkat. Viikko sitten ostin Jopon, sillä oon nyt ajanu ku salille on lyhyt matka.

Valkoinen Tunturi X220, kätevä 24-vaihteinen hybridi. Oon tykännyt, vaikka tuossa on muutamia heikkouksiakin (esim. satula heiluu eikä sitä voi kiristää, mikä on ilmeisesti tyyppivika). Jo neljättä kevättä taitaa olla käytössä.

Valkoinen Tunturi X220, kätevä 24-vaihteinen hybridi. Oon tykännyt, vaikka tuossa on muutamia heikkouksiakin (esim. satula heiluu eikä sitä voi kiristää, mikä on ilmeisesti tyyppivika). Jo neljättä kevättä taitaa olla käytössä.

Ettei satula olisi joustolla varustettu? Silloin se liikkuu sivusuunnassa hiukan ja pehmentää persuuksiin kohdistuvia iskuja.

Itselläni on Crescent Logic vm. 2006. 28-vaihteinen hybridi levyjarruilla, etuhaarukka ja satula joustoilla. Maksoi uutena muistaakseni noin kuusi ja puolisataa. Koska käytän sitä myös retkipyöränä, jouduin jälkeenpäin ostamaan siihen tarakan (eikä muuten ollut mikään ihan helppo homma löytää sopivaa, eikä edes asentaa sitä sopivaa, koska leveyttä takaa löytyy juuri noiden levyjarrujen tähden). Painavahan tuo on moniin riisutumpiin hybrideihin verrattuna, mutta hiton mukava, kestävä ja "helppohoitoinen". Ajan sillä useita tuhansia joka vuosi, koska se toimii paitsi ainokaisena kulkuneuvonani, myös harrastevälineenä. Talvella vaihdan alle nastat, ja moitteettomasti pelitti niin vaihteisto kuin jarrutkin myös viime talven yli kolmenkympin pakkasilla :D Ehdottoman tyytyväinen olen ostokseeni ollut. Kovin hyvin eivät Crescentit ole ainakaan TM:n testeissä pärjänneet, mutta ainakin tuo meikäläisen vanhemman mallin Crescent on vielä laatutavaraa.

Ettei satula olisi joustolla varustettu? Silloin se liikkuu sivusuunnassa hiukan ja pehmentää persuuksiin kohdistuvia iskuja.
Voi olla. Huollossa joskus väittivät, että olisi vain korjaamattomissa oleva vika. Mutta se olikin Bikeplanet, jossa ei tunnuta tietävän pyöristä muutenkaan mitään.

Fillarilehden suosituksia

Olen lukenut Fillarilehden suosituksia naisten hyprideistä, jonka tuloksista alla listausta. Ongelmaksi muodostuu näiden pyörien testaus, kun en ole löytänyt suomalaisia jälleenmyyjiä pyörille. Pari liikettä löysin, joissa oli pyörää myynnissä S-kokoisena. Itsellä on pituutta 172 cm ja olen vielä pitkäjalkainen, jonka vuoksi L-malli on ehdoton. Jos olette löytäneet liikkeitä, joissa olisi näitä pyöriä myynnissä, niin olisi kiva kuulla siitä.

Cube LTD CLS Rigid
Kona Dew plus
Rossano Premium Alivio
Specialized Vita
Nishiki Hybrid 351
Trek FX 3.1

Mulla on ollut monen monta pyörää ja kaikki ne on hajonnu tai varastettu. Itse ekan kerran ostin tämän pyörän ja kyllä kirpaisi maksaa 450e (alesta) mutta on se sen arvonen. Aikaisemmin vanhemmat ostaneet minulle halpis pyöriä. Kunnes eräänä päivänä vanhemmat ei enää sponssannetkaan, niin joudun oleen sit ilman ja hankkiin pyörän omin avuin. Tykkään ajaa pyörällä, mikä on kevyt runkoinen ja vauhdin saa nopeesti. Ainut ehkä miinus on se että renkaat ovat todella kapeat. Pelottaa että ne hajoo sit helpommin. Vielä kyllä on pysyneet ehjinä. Ainut mitä on sattunu huonoa pyörän kanssa niin takarapakaari ei meenannu pysyy kiinni, mikä korjattii liikkeessä heti kahden päivän päästä ostosta. Toinen juttu oli et eturapakaari putos välille viimeviikolla mut se oli oma moka, nimittäin aamulla jäi hengari pinnojen väliin kun oli työvaatteet pussissa ja siinä jotain räpelsin liikkeelle lähdössä :D

Näppärä city liikkumisessä, sillä asun keskustassa ja kuljen nykysin lyhyitä matkoja. Olisin valinnut toisenlaisen pyörän sit, jos olisi pidempiä pyöräilymatkoja. Joskus tulee kuolattua pyörä/urheilu liikkeissä uusia hienoja pyöriä, mut häätyy muistaa et mulla jo ON yksi pyörä. Gary Fisher Mendota :kuola:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minulla matka taittuu Nishikin hybridillä. Olen ollut tyytyväinen, ja kun on tullut hyvään pyörään ja varusteisiin panostettua, niin pyöräilykin sujuu mukavammin. Pyörä pitäisikin taas kaivaa esille ja aloitella pikkuhiljaa pyöräily töihin. Kilometrejäkin tulisi mukavasti mittariin. :)

Vihreä Tunturi Elle citybike. Erittäin passeli mulle, joka pyöräilee lyhyitä matkoja paikasta a paikkaan b. Oon aina jollain tavalla inhonnut pyöräilyä, varsinkin jos on pitkistä matkoista kyse, joten viimeisin pyörähankinta oli siksikin tuo "city-versio".
Tällä hetkellä se taitaa odotella jonkinlaisia huoltotoimenpiteitä, kuten kumien vaihtoa. Muistaakseeni viime kesänä ei ilmat pysynyt sisällä ja koska ne ei itsestään vaihdu, niin saattaa olla lumet jo maassa, ennen kuin on uudet kumit alla. Autoon kyllä vaihdan renkaat itse, mutta on sellaset ennakkoluulot, että tuo fillarin huolto on vähän hankalampi tapaus.. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom