Millainen treeniohjelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaisiko joku suositella minulle sopivaa joko jotain valmista tai yksilöllisesti rakennettua treeniohjelmaa spekseillä, joista kohta lisää. Voisin myös harkita ihan maksavani kunnon yksilöidystä ohjelmasta, jos joku ammattilainen olisi kiinnostunut sellaisen väsäämään. Oma tietotaito ei riitä kovin optimaalisen ohjelman kynäilyyn. Hieman taustaa: salilla oon kulkenu yhteensä kolmisen vuotta, välissä oli vajaan vuoden tauko, jonka jälkeen oon treenannu puolisentoista vuotta tosissaan. Jalat on mulla vahvasta urheilutaustasta ja hyvästä hermotuksesta johtuen edellä yläkroppaa (myös inbody-mittaus on havainnon vahvistanut). Kyykky- ja mavetulokset onkin jäänyt nyt vähän junnaamaan, kun selästä on tullut pullonkaula.

Pelaan salin lisäksi salibandya 3-4 kertaa viikossa ja tällä hetkellä treenaan 2-jakoisella 3-4 kertaa viikossa, mikä ei oikeen toimi kun on hankala sovittaa tohon enää lepopäiviä plus nykysessä ohjelmassa (valmis ohjelma). Lisäksi alaselkä ei tunnu palautuvan ollenkaan ja haittaa jalkatreenejä ja salibandytreeneissä ei pahimmillaan pysty juoksemaan ollenkaan kun selkä on niin jumissa. Nyt tavoitteena olisikin pistää joksikin aikaa salitreenin pääpainoalueeksi keski- ja ylävartalon vahvistaminen ja hermotuksen parantaminen (varsinkin selkään on ollut vaikeuksia saada tuntumaa). Jalkapuolella riittäis voimatasojen ylläpito, kestävyysreeniä tulee kuitenkin säbän puolella ihan tarpeeks. Mahdollisia treenipäiviä on oikeestaan ti,ke,pe ja la eli kyseeseen tulee oikeestaan lähinnä 1-jakoinen kahdesti viikossa (liian vähän?? tekis ainakin mieli treenata enemmän...), 2-jakoinen kolmesti viikossa tai 3-jakoinen kolmesti viikossa. Ossaisko porukka auttaa? Hatusta vedettyjä höpöhöpöohjelmia tai spekseihin sopimattomia perusohjelmia tuputtavat voi sitten suosiolla käyttää aikansa johonkin hyödylliseen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kun kerran olet valmis maksamaan, niin ota yhteyttä tällä forumilla pyörivään jto:hon. Sieltä tulee sulle räätälöity ohjelma ja varmasti osaa asiansa. :)

Zone-sarja -42%
Kumpi on sun päätavoitteena, jaksaa salibandy treeneissä/matseissa vai saada voimaa?
Aika monet urheilijat joilla on jalat kovilla ylläpitävät onseasonilla voimatasojaan 2-jakoisella ohjelmalla 2yläkroppa treeniä ja 1alakroppa viikossa.

Onko teillä mitään tekniikkaharjoituksia tai vastaavia joihin voisi samalle päivälle hyvin sijoittaa saliharjoittelun?

Tuumaillaan ensin, jos joku vaikka osaisi sanoa jonkun jo olemassa olevan ohjelman, esimerkiksi tuollainen myon esittämä 2-jakonen vois toimia ihan ok. Ei oo mitään tekniikkaharjoituksia ja pelaan alasarjatasolla, mutta kuitenkin "tosissaan" ja kyseessä mulle rakas harrastus ja toki tavoite on pystyä reenaan ja pelaan salibandya täyspainoisesti. Joku monijakoinen ohjelma, jossa revitään failurella ja pakkotoistoilla lihakset palasiksi ei ehkä sovi kuvioon jos seuraavana päivänä pitäisi jaksaa treeneissä, mutta käsittääkseni tollanen enempi hermostoa kuormittava voimailu ei niin haittais tota toista lajia?? Eli isoilla painoilla lyhyempää sarjaa. Mutta onnistuuko sellaisella treenillä lihasmassan kasvatus pidemmällä aikavälillä? Mulla kuitenkin tuo onseason jatkuu käytännössä läpi vuoden...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom