Millä voin korvata reverse hypersin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ced G
  • Aloitettu Aloitettu

Ced G

Ajattelin aloitella tuollaista WSB-ohjelmaa, kuitenkaan ei saliltamme löydy reverse hypers-laitetta. Milläköhän sen voisi korvata? Onko <i>jalan taaksevienti seisten nilkkaan pujotetussa taljan vetolenkissä</i> -liike sopiva tähän tarkoitukseen?

Hola,

oon ite tehnyt alaselkäpenkissä "väärinpäin" ja käsipaino köytettynä nilkkoihin. Ei tietenkään korvaa ite rh-masiinaa, mutta tuntuu ihan mukavasti..

Nappiin

Subotai sen sanoi: vanhanmallisella alaselkäpenkillä (se tasainen alusta, jossa on remmi jalkojen sitomiseen - kinkyyyy!) kääntymällä mahalleen niin, että jalat jäävät penkin ulkopuolelle. Käsipaino tai kympin limppuja nilkkojen väliin konstilla millä hyvänsä (treenisiteen nilkkojen ympärille, ettei paina helvetillisiä jälkiä) ja sitten vain nostamaan jalkoja suorana.
Voit joutua laittamaan jotain fylliä mahan alle, jos jalat raapivat maata.

Korvaako tämä reverse hyperin? Kuten Sakke sanoi kysymykseen, millä liikkeen voi korvata: Ei millään.
Lähelle sillä kyllä pääsee.

Kotikonsteja

Salilla ei ole juuri mahdollisuuksia reverse hyperiä tai mitn korvaavaa tehdä. No koska kuitenkin alaselkä vihoittelee ja täällä on ko. liikettä kovasti kehuttu kyseisiin vaivoihin, niin olen epätoivoisena kehittänyt kotona hieman vastaavan viritelmän. Keittiön pöydälle mahalleen, jalat roikkuu ulkopuolella, tiukka ote laidoista, pari tyynyä lantion alle ja jotain painoja nilkkoihin. Avot! Ei varmaankaan mikään oikean reverse hyperin veroinen, mutta kaipa tostakin jotain hyötyä on, koska tuntuu ainakin oikeissa paikoissa.

Re: Viksut pärjää aina

Originally posted by Salidyykkari
Ei välineillä, vaan järjellä:kippis1:

Minäpä tiedän millä reverse hypersin pystyy korvaamaan kokonaan, eli perseelle, takareisille ja alaselälle on parempikin liike keksitty. Jaa, mikäs se sitten on? Romanialainen maastaveto.

Itse en ihastunut reverse hypersiin, vaikka sitä on väitetty tehokkaimmaksi liikkeeksi perseelle ja alaselälle(pitää muistaa, että liikkeen kehujat myös myyvät kyseistä laitetta:)) ja rankkaan romanialaisen kaikista parhaimmaksi liikkeeksi ed.mainituille lihasryhmille. Tämä on tietysti makuasia, mutta romanialainen on numero uno.

No romanialainen on tosi hyvä liike muttei läheskään sama ku revhyp. Romanialaisessa jännitetään selkä koko ajan kaarelle, jolloin välilevynesteet eivät virtaa yhtä hienosti, eikä samallaista venytystä tule missään vaiheessa nostoa. Tavallinen selänojennus ja tavallinen maastaveto suorilla jaloilla on lähempänä ja toimivat hyvin.

Minulla pääsee selkä liikkumaan tehden siitä dynaamisen selkäliikkeen. Mutta reverse hypersin vaikutuksesta alaselkään en ole niin varma, sehän vaan venyttää sitä mutta ei siinä liikkeessä oikein tule ärsykettä sinne minne pitää, siis minulla. Jos tekisin pelkästään romanialaista vetoa tai sitten reverse hypersiä ja sitten verrattaisiin lopputulosta pitkän ajan kuluttua, uskon että romanialaisella tulisi kokonaisuudessaan parempi lopputulos, eli uskoisin että pystyisin vetämään ja kyykkäämään enemmän pelkästään sitä tekemällä kuin reverse hypersiä. Tästä syystä pidän siis romanialaista numero unona. Maastavetokin kehittyy paremmin vetämällä tavallisesti kuin pelkästään reverse hypersillä, eli näin voi helposti päätellä mitä painottaa treeneissään ja mikä on kokonaisvaltaisesti paras liike.

Kertokaa mikä on romanialainen maastaveto, ai niin, ja kertokaa samalla mikä on t-tankosoutu.
Kiitos.

Originally posted by Jonksu
Kertokaa mikä on romanialainen maastaveto, ai niin, ja kertokaa samalla mikä on t-tankosoutu.
Kiitos.

Ei muuta kuin tuonne: http://www.olympus.net/personal/cablebar/RL.htm

T-soutu on t-kirjaimen muotoisella kahvalla tehtävä soutuliike ja se tehdään siten, että levytangon toinen pää työnnetään johonkin holkkiin ja toiseen päähän lastataan rautaa ja sitten t-kahva tankoon kiinni,levytanko kulkee haarojen välissä ja soutamaan. Levyt koskettaa rintaa.

Romanialainen JA RH

Itselläni on ohjelmassa sekä romanialaista että reverse hyperiä. Alkuun otin lisäksi maastavetoa suorin jaloin, selkä pyöreänä, ja treenasin loppuojennukset pukeilta ylipainoilla.
Romanialaisessa on pakara- ja takareisiliikkeenä puolensa. Tuntuma on hyvä, puristus samoin, mutta RH puraisee kyllä ainakin minulla paremmin alaselkään. Kolmannen sarjan jälkeen olen finito. Seuraava liike!

Back
Ylös Bottom