Millä tehostaa aineenvaihduntaa ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoanna
  • Aloitettu Aloitettu
Kookosöljyllä on kuulemma aineenvaihduntaa buustaava vaikutus. En pistä linkkiä ku teksti oli kookosöljyä myyvän kaupan sivulla. Lehmiä oli yritetty lihottaa kookosöljyllä tuloksetta: lehmät laihtuivat. Kantsii ainakin kokeilla.

http://www.yksterveysblogi.com/kookosrasva-tietoa-ja-kayttovinkkeja/ jokatapauksessa, hieno hieno aine.

Tästä on meillä tuolla mimmiosiossa jo keskustelua mutta kakslahkeiset ei saa osallistua ;)

Ainiin ja aineenvaihdunta boostereista ehkä legendaarisin vihreän teen ohella, nimittäin Ananas.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.yksterveysblogi.com/kookosrasva-tietoa-ja-kayttovinkkeja/ jokatapauksessa, hieno hieno aine.

Tästä on meillä tuolla mimmiosiossa jo keskustelua mutta kakslahkeiset ei saa osallistua ;)

Ainiin ja aineenvaihdunta boostereista ehkä legendaarisin vihreän teen ohella, nimittäin Ananas.

No en ole kyllä vakuuttunut näillä tiedoilla. Hyvin oli kookosrasvalla syötetyt hiiretkin lihoneet; kookosrasvalla lihoivat 20% vähemmän kuin normirasvalla, mutta lihoivat kuitenkin jotain +40% lähtöpainostaan. Jos korvaisi ihan kaiken syömänsä rasvan kookosrasvalla niin sitten voisi teoriassa vähentää sen 20% tarttuvia kaloreita.

Bonuksena tuolla vielä neuvotaan nauttimaan 20-50 grammaa kookosöljyä päivässä - vaikutus sama ku vetäisit 15-40 grammaa rypsäriä muun syömisen lisäksi :D

Kunnon kuumehorkka yhdistettynä epätoivottuun suolisto-oireiluun, 9 päivää 40 kuume ja paino tippui 8 kiloa. Kunnollinen sairaala olis ehkä ollut kiva. Pari kuukautta meni ennen kuin keho oli normaalissa tikissä. Keinoja on :face:

Bonuksena tuolla vielä neuvotaan nauttimaan 20-50 grammaa kookosöljyä päivässä - vaikutus sama ku vetäisit 15-40 grammaa rypsäriä muun syömisen lisäksi :D

Kai se pointti on siinä, että öljyllä korvataan osa muista rasvoista/kaloreista ja saadaan terveysvaikutuksia samalla kalorimäärällä

No en ole kyllä vakuuttunut näillä tiedoilla. Hyvin oli kookosrasvalla syötetyt hiiretkin lihoneet; kookosrasvalla lihoivat 20% vähemmän kuin normirasvalla, mutta lihoivat kuitenkin jotain +40% lähtöpainostaan. Jos korvaisi ihan kaiken syömänsä rasvan kookosrasvalla niin sitten voisi teoriassa vähentää sen 20% tarttuvia kaloreita.

En minä mistään hiiristä ole puhunut.

Kokeile itse, tekstissä on ohjeistus : Päivittäisessä käytössä 2-4 ruokalusikallista auttaa tuomaan kookosrasvan vaikutuksia esille.
Monesti ihmiseltä vain unohtuu tuo rasvan käyttö, henkilökohtaisesti on ihan sama missä muodossa sitä vetelee mutta laajalti terveysvaikutuksia sisältävä tuote on minusta ainakin kiinnostava sekä testaamisen arvoinen. Tietääpähän ainakin sen jälkeen mistä puhuu.

En minä mistään hiiristä ole puhunut.

Kokeile itse, tekstissä on ohjeistus : Päivittäisessä käytössä 2-4 ruokalusikallista auttaa tuomaan kookosrasvan vaikutuksia esille.

Joo se oli ketjun postissa #8 missä oli hiirijuttuja keskipitkistä rasvahapoista joita kookos sisältää (MCT). 2-4 tai 4-6 ruokalusikallista suositellaan artikkelissa. Käsitän että jotain 10 grammaa per lusikka öljyä eli 20-60 grammaa päivässä. MCT:n vaikutus perustuu puhtaasti nähdäkseni siihen että se sujahtaa nopeammin verenkiertoon ja tarttuu heikommin rasvakudokseen - siis sen 20% heikommin! Tästä on lähinnä iloa ihmisille jotka syövät huomattavan määrän öljyä päivässä, mikään laihdutusvalmiste ei kookosöljy ole.

Tuossa nyt kehuttiin kookosrasvan HDL-kolesterolin määrää parantavaa vaikutusta. Yhdessä tutkimuksessa oli vertailtu puhdasta MCT-rasvaa ja oliiviöljyä kolesterolin määrään ja laatuun, tuloksena että positiivinen vaikutus veren kolesteroliin on samanlainen molemmilla rasvoilla, eli kookosrasva on samalla tapaa jees kuin oliiviöljy. Sen sijaan mikään uusi ihmejuttu se ei ole.

Itse kokeilemisen vaikutuksiin en myöskään usko - liikaa muita vaikuttavia asioita ja vaikea tehdä mitään johtopäätöksiä jos ei ole asia jota voi selkeästi numeroin mitata kotona. "Kokeile itse!" on myös perinteinen myyntilause luontaistuotteissa, saadaan ainakin se yksi tuote myytyä ihmisille.

Joo se oli ketjun postissa #8 missä oli hiirijuttuja keskipitkistä rasvahapoista joita kookos sisältää (MCT). 2-4 tai 4-6 ruokalusikallista suositellaan artikkelissa. Käsitän että jotain 10 grammaa per lusikka öljyä eli 20-60 grammaa päivässä. MCT:n vaikutus perustuu puhtaasti nähdäkseni siihen että se sujahtaa nopeammin verenkiertoon ja tarttuu heikommin rasvakudokseen - siis sen 20% heikommin! Tästä on lähinnä iloa ihmisille jotka syövät huomattavan määrän öljyä päivässä, mikään laihdutusvalmiste ei kookosöljy ole.

Tuossa nyt kehuttiin kookosrasvan HDL-kolesterolin määrää parantavaa vaikutusta. Yhdessä tutkimuksessa oli vertailtu puhdasta MCT-rasvaa ja oliiviöljyä kolesterolin määrään ja laatuun, tuloksena että positiivinen vaikutus veren kolesteroliin on samanlainen molemmilla rasvoilla, eli kookosrasva on samalla tapaa jees kuin oliiviöljy. Sen sijaan mikään uusi ihmejuttu se ei ole.

Itse kokeilemisen vaikutuksiin en myöskään usko - liikaa muita vaikuttavia asioita ja vaikea tehdä mitään johtopäätöksiä jos ei ole asia jota voi selkeästi numeroin mitata kotona. "Kokeile itse!" on myös perinteinen myyntilause luontaistuotteissa, saadaan ainakin se yksi tuote myytyä ihmisille.

Threadin tarkoituksena oli luetella aineenvaihduntaa mahdollisesti lisääviä asioita. Eri seikka on uskooko niihin vai ei, se ei minua kiinnosta mutta tarkoitus täällä oli antaa mitä ilmeisemmin vaihtoehtoja.
Totta on että kyseinen rasva sisältää samoja rasvahappojen lähteitä kuten rypsi- ja oliiviöljy. Vaihtelun ja monipuolisuuden vuoksi minusta kookosöljy on hyvä vaihtoehto ruokavalioon, varsinkin jos monet muut rasvat jäävät vähälle käytölle.

Enkä myöskään ole kauppias :D hullaantunut vain koska se on meikäläisen makuun niin hyvistä että syön sitä suoraan purkista omnom.

Sanoisin että niin lievä. Ei nyt sykemittari kädessä ole tullut poltettua, mutta sanoisin ettei se sykettä paljo paskaakaan nosta, saati lämpöjä. Ei todellakaan hintansa väärtiä.

Mä koitin just viikonloppuna. Istuin terassilla niin kauan, että sykkeet ei laskenut enään 65 alaspäin. Sit sytytin röökin ja kun tumppasin sen, oli syke 92. Nikotiinipurkka tuskin nostaa juurikaan, mutta ton jälkeen en ihmettele enään sitä, kun 2 askia röökiä päivässä vetävä lopettaa kun seinään ja lihoo. Jos yhden röökin vetämiseen menee se about 5min, niin karrikoidusti ajatellen sykkeet on yli 3h päivässä 30% korkeemmat.

Mäku oon käsittäny et aineenvaihdunta ei oo mikään hirveen jojoileva asia, vaan melko hyvin hormoonien puolesta säädelty toiminto. Toisinsanoen se ei mene tukkoon tai nopeudu merkittävästi millään peruspertin ratkaisuilla "syödä enemmän/vähemmän" tai yksittäisillä ruoka-aineilla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom