Millä täyttää pohjaton maha?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja laddd
  • Aloitettu Aloitettu
Jep, eli ongelmana on se, että nälkä on kokoajan. Olen siirtynyt fyysisestä työstä opiskelijaksi, mutta samalla lisännyt treenimääriä radikaalisti ja alkanut kilpailla mailapeleissä parin vuoden tauon jälkeen (pari voittoakin on jo Ö-tasolla tullu:rock:). Paino siis on vakiintunut n. 90kg paikkeille (175cm pituus) jo joitain vuosia sitten. Ikää on 23v. Erityisen lihaksikas en ole jalkoja lukuunottamatta. Kisakunnon parantamisen ehdoton edellytys siis olisi, että daddypackin on lähdettävä, tai ainakin pienennyttävä reilusti. Ihannepaino lajin kannalta olisi varmaankin n. 70-75kg. Olen noin kolmen tonnin cooperkunnossa nykyiselläkin elopainolla, mutta nopeus suunnanvaihdoissa kärsii painosta rumasti.

Vihaan aerobista eikä nilkat ainakaan juoksua lajitreenien lisäksi edes kestäisi, joita teen melko korkealla sykkeellä (160-200) yleensä päivittäin. Sykemittarin mukaan kulutus on 1000-1300kcal per 1,5h treeni, luottaako vai ei, en tiedä. Yhden lepopäivän olen pyrkinyt pitämään viikossa.

Ongelmana on siis se, että aamuisin en pysty syömään, päivällä koulussa juon kahvia päivän mittaan useamman kupin ja syön normaalin amk-lounaan, lautanen täyteen, puolet salaattia, loput jotain muuta koska muuten jää nälkä. Tästä en voi luopua, ihan vaan sen halvan hinnan takia, toki annoskokoa on mahdollista pienentää. Välillä ainakin tarjolla on myös salaattibuffet.

Koulun jälkeen kun pääsen kotiin, lounaan annoskoosta huolimatta nälkä on jäätävä. Syön mitä sattuu löytymään, leipää, makaronilaatikkoa, kuivalihaa, rahkaa ja joskus buffetsalaatti lähikaupasta. Olen laiska kokki. Myöhemmin joudun syömään vielä päivällisen ja iltapalankin jos olen ollut treenaamassa, jotka siis tippuvat sisällöltään samaan sarjaan.

Lisäksi työskentelen kotona tietokoneella, missä on aina oltava jotain juotavaa (novelle+, vesi) ja nakerrettavaa (kuivaliha suosikki tällähetkellä, on vaan sairaan kallista eikä kaloritonta sekään). Mitä siis alan syömään aterioiden ohella/tuossa työskennellessä välipalana, että saan kalorit edes vähän miinukselle? Kuitujen lisääminen lienee ainakin hyvä tapa aloittaa, vaikka aika kokonaisvaltaista remonttiahan tämä lopulta taitaisi vaatia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kasvikset. Kukkakaali, kurkku ja pikkutomaatit toimii itselleni mukavasti. Päätökset siitä, mitä kotoa sattuu löytymään tehdään kaupassa, joten kuria siihen jos nykyiset ruuat eivät palvele tavoitteita.

Suhteellisen kovan vatsalaukun kapasiteetin omaavana ja 1/23h ruokailurytmissä elävänä tässä omia vinkkejä/kokemuksia.

Onko kiellettyä vai mikset ota toista isoa lautasta amk:ssa rinnalle täyteen salaattia?

Ihmiset helposti sanoo juovansa paljon vettä, mutta osta 5.1l vesipönikkä kaupasta minkä täytät vedellä aamusta ja illalla pitää olla tyhjä.

Henkilökohtaisesti tulee jonkun verran purkkaa pureskeltua ja ymmärtääkseni tämä ehkäisee jonkun verran näläntunnetta tai ainakin itsellä on toiminut hyvin (?).

Älä luota itseesi, mulla on kotona tasan se määrä sapuskaa mitä "voin" syödä. Siis kahvia, maitoa, sekä proteiinijuomia. Vaikka sitä kuinka joisi vettä yms yms. niin kyllä se nälkä sieltä välillä tulee ja helpompi se kiusausta on vastustaa jos ei ole ruokaa mitä syödä

Tämä nyt on lähinnä oma kokemus tälläisestä pääosin 24h pätkäpaaston kanssa elämisestä. Proteiinia sitten tulee aamusta ja illasta jauheena. Kaalia on kiva mussuttaa jos on ihan pakko jotain saada.

Ps: Oon vitun ankea ihminen jos mun keittiöön/elämään kurkkaa.

5.1l vesipönikkä kaupasta minkä täytät vedellä aamusta ja illalla pitää olla tyhjä
pdWlW

olin pyöräilemässä maassa jossain +30 aurinko paistaen naamaan
ja polvin sen 100km keskarilla 25-30 km/h ja mulla meni 4 litraa vettä päivään..

niin toi 5 litraa päivään on vitusti liikaa ellet haluu tehdä itsemurhaa

afe2Sm1

Todennäköisesti et yrittänyt pitää nälkää loitolla ja joit tuohon päälle muitakin nesteitä reilusti.

Meinaatko että aktiivinen 90kg mies ei pysty juomaan päivässä 5.1l nestettä aivan hyvin tolla treenimäärällä (kyllä pystyy ellei ole sairauksia)

Suositus on n. 1ml/1kcal vuorokaudessa.

Mä en oikein ymmärrä mistä tää jäätävä veden pelko on tullut jos 5.1l päivässä pidetään tappavana annoksena 90kg aktiiviselle miehelle.

Toi veden määrä on kyllä hyvä pointti, mulla ei ole aavistustakaan, että paljonko sitä menee päivässä. Treenatessa varmaan ihan hyvin, mutta muuten. Kirsikkatomaatit vois olla kyllä hyviä, jos laittais niitä ämpärillisen tohon työpöydälle! Lihaa mä yritän syödä kaikissa muodoissa aika paljon, sekin vaan opiskelijabudhettiin vähän kallista. Tohon päätöstentekoon kaupassa, ni ongelma on varmaan enemmänkin siinä, että en oikeasti tiedä, mitä kannattaisi ostaa... Kuivalihaan rakastuin, kun puolivahingossa törmäsin siihen prisman sipsihyllyllä ja sen jälkeen tilasin sitä samantien 3 kiloa kotiin :D

Jos lähtökohtana on mahan täyttäminen, niin se tarve ei täyttämällä vähene. Olisko vähän tasasemmat syöntivälit mitään?

pdWlW

olin pyöräilemässä maassa jossain +30 aurinko paistaen naamaan
ja polvin sen 100km keskarilla 25-30 km/h ja mulla meni 4 litraa vettä päivään..

niin toi 5 litraa päivään on vitusti liikaa ellet haluu tehdä itsemurhaa

afe2Sm1

Laskeskelin tuossa päässäni että mulla menee vähintään 5x0,7l sheikkeri vettä joka päivä. Toi tekee 3,5 litraa vettä. Tuohon lisäksi menee treenipäivinä, eli käytännössä 5-6x viikossa, 1,5l nestettä treenin yhteydessä ja ihan hyvin tuntuu kroppa toimivan. Itseasiassa todella harvoin juon alle tuon 5 litraa päivässä, toivotaan nyt perkele etten mä siihen kuole, ois aika noloa.

Suositut

Back
Ylös Bottom