Millä salilla treenaatte?

En löytänyt tällaista treadia mimmien puolelta edes haulla, joten ajattelin kysyä millä salilla itse kukin treenaa ja mitä on ko. salista tykännyt. Itseä näin Tampereella treenaavana kiinnostaa etenkin Treen treenaajien salimielipiteet :)

Oikein mukavaa syksyä ja hyviä treenejä kaikille mimmeille! :D

Moro Tiikerityttö! :)

Hyvän ketjun ZannaZ sinulle linkitti, mutta päätin siitä huolimatta vastata tähän, kun ainakin omalta kohdaltani tilanne on jo ehtinyt muuttua pariinkin kertaan. Eli tämänhetkinen "oma" salini on vielä muutaman viikon ajan Silver Gym Helsingin Kalliossa, ja sen jälkeen siirryyn tod. näk. Sörnäisiin Kuntokeskus Formeen tai ehkä Helsingin Urheilutalolle.

Itseäkin kyllä kiinnostaisi kuulla Mansen mimmien salikokemuksista, on nimittäin mahdollista että tässä on jossain vaiheessa edessä muutto Tampesteriin :) Wolf on kehuttu moneen kertaan maasta taivaaseen, mutta myös muista saleista olisin kiinnostunut, esim. Powerhouse, Steel Body, GoGo, Fressi, Atletico ja onkos niitä vielä muitakin...?

Gillyanne sanoi:
....
Itseäkin kyllä kiinnostaisi kuulla Mansen mimmien salikokemuksista...
Wolf on kehuttu moneen kertaan maasta taivaaseen, mutta myös muista saleista olisin kiinnostunut, esim. Powerhouse, Steel Body, GoGo, Fressi, Atletico ja onkos niitä vielä muitakin...?

No tuossa mun linkittämässä mielestäni kuvailin aika hyvin Wolfin. Omasta mielestäni Tampereen paras sali...

Sitten noita muista saleista.

Powerhousella en ole kuin häthätäseen käynyt kurkkaamassa että millanen sali ja mikä meininki. Salilla treenaa paljon voimanostajia ja semmoisen kuvan sain ainakin minä että sali olisikin enemmän "erikoistunut" voimanostajien treenauspaikaksi. Eli paljon rautaa, kyykkypaikkoja yms. voimanostajien juttuja. Sali on "bunkkerimainen" eli kellarissa, maan alla. Tämä piirre ei mua miellyttänyt, kalliota seinänä paikoittain.... HC-meininki tuntui salilla kuitenkin olevan.

Sanotaan että Tampereen parhaan salin paikasta taistelevat juuri Wolf ja Powerhouse. Wolfilla on enemmän Suomen huippuja kehonrakentajia ja Powerilla vastaavia voimanoston saralla... Molemmat varmasti hyviä saleja! Mutta IMO tyystin erilaisia.
Tsekatkaa salin nettisivu

Steel body on melkein täysi arvoitus mulle. Joskus saliharrastuksen alkuaikoina kävin kääntymässä ja nopeasti katsomassa. Vaikutti ihan OK treenauspaikalta. Näyttäisi olevan ihan perusvarustetaso. Steel bodya puolustaa sen halpa hinta. Paikan päällä katsomassa kun käy niin parhaan käsityksen saa.

GoGo:sta ei myöskään henk.koht. kokemusta mutta miinuspuolena on ehdottomasti mielestäni salin jäsenyys. Eli oot sidottu sitten siihen saliin etkä ilmeisesti hevillä pääse pois (mitä olen kuullut näistä jäsenyyssaleista). No tsekatkaa paikan nettisivut, siellä on kasa tietoa..

GoGon nettisivut
GoGo Cityn sivut

Fressi on naisten liikuntakeskus. Tiskin takaa voi bongata mm. Mäkisen Anun ;). Fressillä on naisten salin puolella kaksi salia, jossa on kyllä laitetta jos minkämoista, vapaita painojakin jonkin verran. Mutta taitaa tuo Fressi olla enemmän näille "kiinteytyjille", jotka käyvät salilla Fressin lukuisten jumppien kylkiäisenä. Eivät siis väännä rautaa tosimielessä, niinkuin suurinosa meistä punttimimmeistä. Fressi Clubin puolella on pääsy molemmille sukupuolille. Kovin streriilin tuntuinen sali. Painoja löytyy enemmän ja hakkaa naisten puolen kyllä. Mutta aika laitepainotteinen tämäkin sali on.... Ei HC-meiningistä tietoakaan.

Fressin nettisivut

Atletico on GoGo:n tapaan jäsenyyssali. Tästä ei rispektiä multa tipu. Mutta muuten kuulemma oikein hyvä ja kattava sali.... Tosta mun linkittämästä threadista voi lukea esim. Lilithin postin Atleticosta. Itse olen kerran käynyt treenaamassa ja oli ihan jees paikka. Atleticolta voi bongata mm. Zeitlinin Nupun ;).

Atleticon nettisivut

Mä suosittelen silti koko sydämestäni kaikista näistä saleista Wolfia :thumbs:.

Toki parhaan kuvan saa käymällä paikan päällä, tervetuloa tutustumaan vaan. Jos mimmit kaipaavat jollekin tamperelaiselle salille (etenkin Wolfille, omalle vakisalilleni :haart: ) "opastajaa" tai muuten vaan katsastuskamua niin yhteyttä meikäläiseen päin vaan rohkeasti ;). I'm happy to help.

Thanks ZannaZ ja Gillyanne, vastauksistanne.

Joo ite oon käyny tuolla Atleticolla, mut tuo Wolfi on ruennut houkuttamaan tässä viime aikoina. Johtuen varmaan siitä et se on nyt muuton jälkeen huomattavasti lähempänä kuin tuo Atletico;). Voisin olla hyvinkin kiinnostunut tulla sitä katsastamaan jos vaikka ZannaZ, voisit mua siellä vähän opastaa, kun oon näin "rautatauon" jälkeen vähän hukassa näissä jutuissa. Mun vanhat polvi- ja selkävaivani ei enää oikein tykkää noista kamppailulajeista:(, niin täytyy siirtyä takas puntteihin.:)

Saatan paljastaa itseni mutta menkööt. Salinani toimii Kuusamon Liikuntahallin sali.

Plussat:

+Laitteita löytyy ihan mukavasti
+Tilaakin on sopivasti
+Edullinen (vuosikortti opiskelijalle ~50e)
+Kaksi salia: uusi ja wanha sali. Wanha sali on tämmönnen "tosi"miesten sali ja uusi taasen näitten rinta-hauispellejen ja loitontaja-lähentäjälikkojen puoli
+Löytyy muutamia voimannostajia
+Yleensä siihen aikaan kun käyn salilla, niin ei ole pahoja ruuhkia
+Ihan ystävällinen henkilökunta. Tosin välillä löytää näitä hapannaamoja kassalta

Miinukset:

-Löytyy rinta-hauispellejä
-Samoin kuin lähentäjä-loitontajalikkoja
-Kaikkia "hienouksia" ei ole
-Ei ole mitään lisäravinnekauppaa tms.
-Penkkipunnerrus- ja Scott-penkin valtaajia löytyy
-Turhan kaukana. Noin 30km päässä. Joutuu täten menemään aina koulun jälkeen salille tai hypyllä
-Ei löydy kunnon punttimimmia salilta ainakaan minun tietääkseni.
-Fitness-urheilijat puuttuvat. Tällöin olisi voinut aina joskus kysellä neuvoja ja tälläistä...

Siinä ne kait taisivat olla.

Tossa on kuva salistani.

Viimeksi muokattu:
Gillyanne sanoi:
Moro Tiikerityttö! :)

Hyvän ketjun ZannaZ sinulle linkitti, mutta päätin siitä huolimatta vastata tähän, kun ainakin omalta kohdaltani tilanne on jo ehtinyt muuttua pariinkin kertaan. Eli tämänhetkinen "oma" salini on vielä muutaman viikon ajan Silver Gym Helsingin Kalliossa, ja sen jälkeen siirryyn tod. näk. Sörnäisiin Kuntokeskus Formeen tai ehkä Helsingin Urheilutalolle.

Hei Gillyanne, utelisin että miksi/millä perusteella olet vaihtamassa salia? Olen itse uusia kalliolaisia, ja yritän tässä päättää juurikin missä noista kolmesta alkaisin käydä. Urheilutalolla kiehtoo tuo uintimahdollisuus treenin jälkeen, mutta se sali on kyllä postimerkin kokoinen...

Idris: Syynä on ihan vaan raaka raha, tuolla Formella opiskelijan kk-kortti päiväajat+vkl koko pv maksaa 25e/kk, kun taas kuukausi Silverillä jotain 35-40e. Köyhä ja pihi punttimimmi säästää siellä missä voi :D Olen kyllä viihtynyt Silverillä hyvin, ja kumppaniltakin on tullut kehuja, kun olemme yhdessä treenaamassa käyneet.

:offtopic: Missä päin Kalliota asut? *utelias*

EDIT: Kerrotko pikkuisen lisää tuosta Urheilutalon salista: varustetaso yleensä, onko kyykkyhäkkiä, mihin asti käsipainoja jne.

Fressillä toistaiseksi

Tampereella treenaan ja asustelen.

Ennen kävin koulun salilla kun oli lähes ilmainen mutta kun muutin keskustaan niin vaihdoin kaverin houkuttelemana Fressille, lähinnä juuri jumppien perusteella. Oon tykänny paikasta ja vaikka punttisalit onkin täynnä laitteita, joista varmaan 90% on mulle tuntemattomia :D niin kyllä siellä pystyy vapaillakin painoilla treenaamaan. Ja ihan täysillä. Ainakin minä vielä :)
Kieltämättä salit näyttää juuri siltä mikä houkuttelee ehkä perinteiset naiset helpommin salille mutta ehkä se on Fressin tarkoituskin...kaikkia ei heti ainakaan houkuta lähteä salille, jossa on vain käsipainoja ja tankoja...Jostain se pitää aloittaa.

Mutta siis, jos ei aio käydä jumpissa tai kaipaa niitä vain vähän niin ehkä fressi on turhan kallis pelkkään punttailuun. Ite kuitenkin oon nyt innostunut spinningistä ja bodycombatista ainaisen kävelyn ja hölkkäilyn rinnalle joten maksan mielelläni niistäkin.
Hyvää Fressissä on sekin ettei tarvi liittyä jäseneksi vaan joka kuukausi voi päättää että ottaako kortin vielä vai ei...

Miinusta fressin punttisalilla on kyllä se että siellä ainakin näkee riittämiin tyttöjä reiden lähennys/loitonnus koneissa lukemassa lehtiä. Luulin ennen että se on vain liiottelua että sellasta tapahtuu mutta tuolla sitä kyl näkee :eek:
Mutta jos keskittyy omaan treeniin ni hyvin menee :kippis1:

GoGo:ta kattelin myös mutta siinä on se jäsenyys...Elän vaiheessa jolloin en tiedä kauanko tampere on kotikaupunkini niin en voi sitoutua.

Urheilutalo

Gillyanne sanoi:
:offtopic: Missä päin Kalliota asut? *utelias*

EDIT: Kerrotko pikkuisen lisää tuosta Urheilutalon salista: varustetaso yleensä, onko kyykkyhäkkiä, mihin asti käsipainoja jne.

Asun tässä Hesarin tuntumassa, Formen ja Urheilutalon välillä. Aika lailla sama matka kumpaankin. :)

Urheilutalon salista on tosiaan ensiksi sanottava, että se tila on tosi, tosi pieni, ja ahdettu ihan täyteen laitteita. Lämmittelyyn löytyy kolme erilaista kuntopyörää, stepperi ja omat suosikit ellipsilaite ja soutulaite. Laitteita en ainakaan erityisemmin lisää kaipaa, tuolla on kaikki perushärvelit. Kyykkyhäkkiä ei ole, oliskohan sekin olevinaan tilakysymys. :rolleyes: Kovin moni tuossa ei kerrallaan pysty vapaita painoja tekemään, musta on esim. hieman kyseenalaista mahtuuko kyykkyjä ja maveja tekemään yhtä aikaa koska vapaata lattiatilaa ei vaan ole. Käsipainoja löytyy joistain ihan kääpiöistä oliskohan 20kg:n asti, joka kyllä riittää mulle mainiosti mutta olisikohan siinä sy miksi tuolla ei ihan hirveän timmejä miehiä näy. Muutaman aika tosissaan treenaavan naisen olen kyllä nähnyt tuolla. Muuten porukka on asiallista ja kaikenikäistä, mutta trenditeinit ja bodaripojat puuttuvat oikeastaan täysin. :thumbs: Niin kyllä puuttuvat todelliset fitness-tyypitkin.

Parempia saleja taatusti löytyisi, mutta halpa hinta, reilu ilmapiiri ja etenkin salihintaan sisältyvä uinti kyllä taitaa pitää mut tuolla ainakin toistaiseksi. Puoli tuntia rintauintia treenin jälkeen on suorastaan nautinto, mitä en voi yleensä sanoa oikein mistään aerobisesta. :D

Ai niin, musiikki tuolla on jotain ihan kamalaa, sellaista puhelinkeskusten odotusmusaa. Onneksi on mp3-soitin :)

OK, kiitoksia tiedoista! :worship: Hmm, taitaapa olla, että tuo kyykkyhäkin puuttuminen ja kahdenkympin nurkille loppuvat käsipainot ratkaisivat asian Formen eduksi minun kohdaltani. Uimassa käyn Urheilutalolla kyllä mielelläni, opiskelijahinnoilla "aamu"uinti kun on siellä varsin halpa :)

Tsekkaapa muuten Idris Formen hinnat: http://www.kuntokeskusforme.fi/hinnasto.html, pärjää nimittäin mielestäni tuolle Urheilutalolla vallankin loistavasti.

Gillyanne sanoi:
Tsekkaapa muuten Idris Formen hinnat: http://www.kuntokeskusforme.fi/hinnasto.html, pärjää nimittäin mielestäni tuolle Urheilutalolla vallankin loistavasti.

Juu, onpas edullista tuollakin. Voisi harkita sinne siirtymistä sitten kun tuon Urheilutalon sali jää toivottavasti pian liian pieneksi :lol2:

Olisi kyllä kivaa jos noissa aukioloajat olisivat vähän pidemmät. Olen sellainen yökyöpeli, että joskus 23 aikaan lähtisin usein ihan mielelläni salille ja sitten harmittaa kun vaihtoehdot on vähän vähissä - lähinnä tasoa ulos sateeseen lenkille :jahas:

Pakko laittaa vaikka tuskin tormataan...mika olis kylla tosi kivaa!

Treenaan Esporta salilla...iso sali jossa kunnon ilmastointi ja paljon toimintoja ja laitteita ja ennen kaikkea sita tilaa. Aina loytyy sopiva 'nurkka' missa hiljentya venyttelemaan tai tekemaan vatsoja. Jasenyys 12kk jaksoissa ja kuukausi maksu £49 eli noin €83.

http://www.esporta.co.uk/en/landing.asp

Salilla on paateemana tennis ja squash ja en todellakaan oo kauheesti huomannu mitaan 'pelleja', vaan ihan ns tavallisia kuntoilijoita ja sitte semmosia kunnon treenaajia. Salilla on myos tayspitka uima-allas ja koti-ikavaiselle suomalaiselle sauna!

Porista, kun olen niin olisi kiva kuulla missä Porilaiset Pakkotoiston mimmit treenailee. Mielipiteitäkin saa heittää ilmaan saleista mistä on kokemuksia. Itselläni on vähäistä kokemusta Piukoista paikoista ja Bobbysta. Varsinaisesti käyn Ladyssa ja Pori hallilla. Parhaana salina laitteiden kannalta pidän Bobbya ja luonnonvalokin tekee salista pirteämmän. Lady on liian "tunnelmallinen", pistää fiilikset helposti matalaksi eikä salilla ole mielestäni kaikkia tarvittavia laitteitakaan. Olishan niitä mielipiteitä, mutta nyt on teideän vuoro.

Zann sanoi:
Porista, kun olen niin olisi kiva kuulla missä Porilaiset Pakkotoiston mimmit treenailee. Mielipiteitäkin saa heittää ilmaan saleista mistä on kokemuksia. QUOTE]

Itse olen käynyt Porissa Piukoissa Paikoissa Itsenäisyydenkadulla, Muscle Factoryssa (ent.) Vanhallakoivistolla, Bobbylla, Porihallilla ja Ulvilassa Friitalan Sport Centerissä.

Mun mielestä...:
Piukat Paikat: mukava naistensali, ystävällinen henkilökunta, mutta aivan liian pienet tilat ja tosi vähän vapaita painoja.
Bobby: Liian steriilisali ja liikaa oheispalveluja. Treenihenki osalla 'hyvin erilainen kuin itsellä'. Plussaa kaikenkattavista laitteista ja painoista.
Porihalli: Hyvä sijainti (omalta kannalta) ja mukavanoloista porukkaa. Hyvät jumpat myös. Ruuhka-aikana turha yrittää päästä esim. penkkipaikoille, koska salilla käy paljon miehiä ja taitaapa tuo penkki olla heidän lempivempeleensä... Hiljaisina aikoina :5:
Friitala Sport Center: Ihan ykköspaikka! Salilla saa usein olla lähes yksin ja tilaa riittää. Paikalla tallustaa kaikennäköistä kuntoilijaa, juttuseuraa löytyy tai sitten saa olla ihan omissa oloissaan, ihan kuten haluaa!

Mutta makuasioistahan ei sovi kiistellä, niistä voi ainoastaan väitellä;)

Mayors.

Muutaman kuukauden jälkeen alkaa tuntumaan "kotisalilta". Laitteet toimii, painoja löytyy ja rauhassa saa reenailla. Suuri plussa on motivaatiota nostattava musiikki (radio novan tahtiin olisi vähän turhauttavaa jumppailla).

Gillyanne sanoi:
Eli tämänhetkinen "oma" salini on vielä muutaman viikon ajan Silver Gym Helsingin Kalliossa, ja sen jälkeen siirryyn tod. näk. Sörnäisiin Kuntokeskus Formeen tai ehkä Helsingin Urheilutalolle.

Itse itseäni quotaten, tänään (tai siis eilen) siirryin sitten Formen asiakkaaksi, 2kk päiväkortti (arkisin klo 16 asti, vkl koko pvä) tuli saman tien ostettua, kun irtosi 49 eurolla sisältäen jäsenyyden ja kaikki. Ihan OK salilta vaikuttaa näin yhden treenikerran perusteella, vaikka powerrack puuttuukin :evil: Juttelin siinä hetken respassa olleen kundin kanssa (omistaja?) ja hän kertoi, että Forme on juuri muuttumassa/muuttunut Blue Fitnessiksi. Saa nähdä, vaikuttako tämä hintoihin ja/tai salin interiööriin jotenkin...? Noh, ainakin siis seuraavat kaksi kuukautta Gillyn tie Formeen vie! :)

Treenaan Imatralla Colosseumilla. Ei taida täältäpäin muita mimmejä olla, tai siis en ole keskusteluista ainakaan bongannut. :)

Back
Ylös Bottom