Millä saan kehityksen jatkumaan?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itsellä kanssa samoja ongelmia, paitsi että itse olen treenannut sen 10 kuukautta.

Liikkeisiin olen saanut sen 10:sen kiloa lisää. Joku täällä joskus on sanonut, että 2,5 kiloa viikossa on hyvä lisätä, itse taasen olen ollut kilo per kuukausi linjalla.

Olen jo pitkän aikaa epäillyt kehossa ja elimistössä vikaa. Ts. jotenkin lihas ei reagoi tuohon ärsytykseen oikein mitenkään. Täten siis myöskään lihasmassa ei oikein kasva. Tavoitteena täytyisi siis nostella samoja painoja koko ajan ja saada kehitystä aikaan.

Liikkeenä käytän yksijakoista, joissa on penkki, kyykky, leuat, pystypunnerrus ja vatsat. Olen tehnyt Jokelin mainitsemaa tyyliä, joissa painoja, sarjoja ja toistoja vaihdellaan. Toistaiseksi kehitys on ollut sitä kilo per kuukausi tahtia. Ruokaa syön niin paljon, että läskiä on tullut aika huomattava määrä lisää.

Jos jollain olisi jotain hyviä vinkkejä, niin otan niitä kyllä mielellään vastaan.

Itsellä kanssa samoja ongelmia, paitsi että itse olen treenannut sen 10 kuukautta.

Liikkeisiin olen saanut sen 10:sen kiloa lisää. Joku täällä joskus on sanonut, että 2,5 kiloa viikossa on hyvä lisätä, itse taasen olen ollut kilo per kuukausi linjalla.

Olen jo pitkän aikaa epäillyt kehossa ja elimistössä vikaa. Ts. jotenkin lihas ei reagoi tuohon ärsytykseen oikein mitenkään. Täten siis myöskään lihasmassa ei oikein kasva. Tavoitteena täytyisi siis nostella samoja painoja koko ajan ja saada kehitystä aikaan.

Liikkeenä käytän yksijakoista, joissa on penkki, kyykky, leuat, pystypunnerrus ja vatsat. Olen tehnyt Jokelin mainitsemaa tyyliä, joissa painoja, sarjoja ja toistoja vaihdellaan. Toistaiseksi kehitys on ollut sitä kilo per kuukausi tahtia. Ruokaa syön niin paljon, että läskiä on tullut aika huomattava määrä lisää.

Jos jollain olisi jotain hyviä vinkkejä, niin otan niitä kyllä mielellään vastaan.

Kevennä välillä, vaihda ohjelmaa, yritä saada vaihtelua aikaan. Kuulostaa siltä kuin hakkaisit päätäsi seinään tekemällä kerta toisensa jälkeen samoilla painoilla, jolloin kroppa on jo ihan jumissa. Lisäksi yksi jakoisella tehdessä olisi kannattavaa vuorotella kahta kolmea liikettä treeneittän että kroppa ei tottuisi niin nopeasti. Esim rinnalle penkki/vinopenkki/penkki kp

Toisaalta millaisessa kunnossa olit ennenkuin aloit käymään salilla. Omalla kohdallani olin jo pitempään treenaillut kotona mm. leukoja ja etunojapunnerruksia tehden, enkä saanut mitään erityisempää aloittelija -vaiheen nopeaa kehitystä.

Lisäksi tuo 2,5 per viikko on täyttä paskaa, sellaista kehitystä ei saa kukaan ainakaan pitkällä aikaväilillä.

Koita ihan yksinkertasesti antaa lihaksille uudenlaista ärsykettä toistomäärillä 15-20 vaikkapa. Siinä saa kaikenkukkuraksi hyvät pumpit.

joo niinku täällä on pariin otteeseen sanottu niin vaihda toistomääriä ja vaihta liikkeitä mitä teet, älä aina tee samoja perus penkkejä jne ku niitäki voi vaihdella ihan piruuttaan. jos 10kk tekee melkeen samalla ohjelmalla niin todellaki lihakset pääsee tottumaan reeniin täysin eikä varmasti kehity mutta ihan pienet asiat laittaa lihakset uudestaan hereille. eli jos oot ennen tehny perus 6-12x toistoja niin tee nyt kuten yllä sanottiin niin vaikka 15-20 toisoa ja sitten voithan koittaa myös viikon raskaita painoja ja vain 1-3 toisoa? ei sen ohjelman tarvi lopullisesti täysin muuttua mutta välillä lihasta pitää herätellä ja tehdä kaikki täysin eritavalla kun 1kk sitten :) tai en tiedä mutta itsellä tuo toimii hyvin ku vähän pistää pakkaa sekasin.

sarjamääriä on myös hyvä vaihtaa, jos oot tottunu aina tekemään esim 3x8 niin heitä vaikka 5x5 reeniä väliin ja 10x3 jne.. väkisin sitä alkaa kehittymään ku rääkkää :)

edit. ja tuli tosiaan nyt mieleen nuo marko savolaisenki videot niin niissäki huomaa että ukko reenaa tosi useasti täysin eri hommalla. ja on supersarjoja ja tiputus sarjoja.

Tuon 10:n kuukauden aikana ohjelma ja tyylit on vaihtunu todella useasti. Tällä hetkellä yksikään treeni ei ole samanlainen. Ts esim. maanantaina penkki 3x8, keskiviikkona 2x6, lauantaina 4x10, jne.

Ennen tein kolmisen kuukautta samalla ohjelmalla, kun ei kehitystä tullut, vaihdoin ohjelmaa, jne. Eli myöskään vaihtelulla en ole saanut kehitystä aikaan.

Ja myös se, että tuo 10 kuukautta on se koko aika, mikä olen treenannut. Penkillä aloitin 40:stä, tällä hetkellä tulos on 50. Vatsoja tein ilman lisäpainoja, tällä hetkellä 5 kilon levyllä.

Tavallaan en ole saanut lihaksia oikeastaan lainkaan hereille. Tiedä sitten onko syy siinä, että ennen salitreeniä en ole koskaan tehnyt mitään, missä tarvittaisiin voimaa, tms. Voimatasot on aina ollu todella heikot.

Yksi - ja kaksijakoista olen tehnyt, tällä hetkellä siis 1:stä. Liikkeiden paikkaakin olen pyrkinyt vaihtamaan ohjelman sisällä, siitäkään ei ole ollut apua.

Kaikkea olen kokeillut, mutta voihan kyse olla jostakin esim. hermostollisesta viasta, jossa lihas ei reagoi ärsykkeisiin. En ole tuollaisesta kyllä koskaan kuullut, mutta vaikuttaisi hieman sille.

Kuulostaa kyllä ihan mahdottomalta. Kaveria aloin "opastamaan", reilussa 1.5kk:ssa kyykkyyn tullu +20kg rautaa lisää, penkkiin +10kg jne. Arnoldin kultaisella kuusikolla pistin tekemään, ja hyvin on lähtenyt homma käyntiin.

Ootko J88 vieläkään kokeillu jonkinlaista suunnitelmallisuutta niiden treenipainojen kanssa? Aloita maksimisarjapainoja 10kg alempaa, nouse sitten 2,5kg korotuksin viikottain vaikka viiden viikon ajan, jolloin olet 2,5kg entisiä maksimeita korkeammalla, ja tee alusta sama homma, eli pudotat taas sen 10kg nykyisistä maksimeista jne... Kun tuntuu että hakkaat edelleen päätäsi seinään ja teet joka kerta sarjapainomaksimiesi äärirajoilla.

Ongelmani on varmaan ollut pitkälti sarjapainoissa. En ole pitänyt kevyitä viikkoja juurikaan, vaan pyrkinyt viikottain lisäämään rautaa tankoon. Olisi pitänyt lähteä vain tiputtamaan sarjapainoja kun kehitys alkoi junnaamaan ja lähteä sitten taas lisäilemään alusta asti pikkuhiljaa painoja. Nyt otan mukaan myös kalorisyklittelyn. Ajattelin lähteä näin, 3 vkoa plussalla, 2 vkoa miinuksella. Vaihtelen myös syklien pituuksia jatkossa. Ajattelin ottaa ohjelmakseni tuon starting strenght -ohjelman aloittelijoiden puolelta. En tykkää näistä monijakoisista ohjelmista yhtään. Viime aikoina on tullut kokeiltua n+1 ohjelmaa :D

Tällä siis jatkossa:
Treeni A
Kyykky 3x5
Penkkipunnerrus 3x5
Maastaveto 1x5

Treeni B
Kyykky 3x5
Pystypunnerrus 3x5
Soutu levytangolla 3x5

Viikko 1:
Maanantai - Treeni A
Keskiviikko - Treeni B
Perjantai - Treeni A

Viikko 2:
Maanantai - Treeni B
Keskiviikko - Treeni A
Perjantai - Treeni B

Nyt tiputan sarjapainot ~60% maksimista ja lähden siitä lisäilemään painoja ohjelman tarkoittamalla tavalla. Mukaan kevyt viikko joka neljäs tai viides viikko jolloin tiputetaan sarjapainot 50-60% välille. Vaikka tähän mukaan tulee kalorisyklitys ja välillä mennään miinuskaloreilla, niin en usko sen haittaavan menoa kun kyseessä on niin lyhyt aika mitä miinuskaloreilla mennään.

Suositut

Back
Ylös Bottom