millä pidän itteni hereillä :D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzi87
  • Aloitettu Aloitettu
nonii kertokaas nopeesti jotain vinkkejä miten pidän itteni hereillä :D oon heräny aamu viideltä ja nyt lähden kattomaa nykäsen matin keikkaa, aamuksi pitäs mennä taas töihin, klo 5.45. Kannataako nukkua tossä yöllä pari tuntia vai pysyä hereillä vaan :D

auttaisko jos vetäis 50g tauriinia nyt lärvii :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syöt aina kun mahdollista ja hitosti + kahvit ja jatkuvasti jotain tekemistä. Koska jos et syö niin tulee kahvista paska olo ja energiat loppuu muutenkin ja paikoilleen ei kannata lösähtää jos on jo valvonut pitkään alle :D

Mun kokemuksen mukaan ainakin töitä pystyy tekemään yhteen putkeen 52tuntia nukahtamatta,ei sulla hätää oo jos yhden päivän valvot ;)

Itse en menisi enää nukkumaan, douppaisin vain kahvilla ja tauriinilla sekä söisin paljon. Itselläni tuntuu pahemmalta 22h valvomisen ja 2h unien jälkeen pahemmalta kuin 24h valvomisen.

Pikkuvinkkinä: pistä kello varmuuden vuoksi soimaan vaikka et menisikään nukkumaan. Elimistö voi joskus yllättää ja Nukkumatti saattaa tulla deittailemaan aivan yllättäen :)

joo laitan herätyksen moneen kelloon, jos vaikka käynki nukkumaan niin vittu jos en herää herätykseen aamulla :D saa nähä miten nykänen sen keikan heittää, riippuu siitä kannattaako enää käydä nukkumaan.

osku sanoi:
Mun mielestä nukkuminen on aina kotiinpäin.

Samaa mieltä. Itteä auttaa huomattavasti jos vetää edes pienet tirsat. Väkisinkin pysyy toki hereillä mut olo rupee muuttumaan aika sekavaksi kun tarpeeksi valvoo. Yhden yön valvominen ei heikennä merkittävästi toimintakykyä eli samat duunit saa tehtyä ihan hyvin vaikka vähän väsyttääkin. Jos on yksitoikkoinen duuni niin siinä toki rupee pilkkimään, pitää vaan näpertää jotain koko ajan, että pysyy hereillä.m

Ite ostin viikko sitten junaliput Hesaan. Juna lähti klo 9.45 ja mä meen yleensä nukkumaan noin klo 6 aamulla ja herään sitten joskus neljältä.

No, aattelin, että valvoisin yön ja nukkuisin sitten junassa. Menin kuitenkin jonkun itsepetoksen turvin nukkumaan lähtöaamuna puoli kahdeksalta ja pistin herätyskellon soimaan yhdeksältä. Piilotin herätyskellon työpöydällä olevan rojun sekaan, että herääminen olisi varmempaa.

Heräsin kuitenkin vasta puoli yhdeltä ja herätyskello oli yöpöydällä. Olin siis unissani etsinyt sen ja pistänyt pois päältä ja palannut punkkaan nukkumaan. Juna ei luonnollisesti odottanut minua :(

Pointti: ei kannata nukkua. Nukut sitten töiden jälkeen...

PekkaSS sanoi:
Pointti: ei kannata nukkua. Nukut sitten töiden jälkeen...
Kannattaapas, mutta kannattaa myös herätä. Nukkumisesta on hyötyä. Tokkuraisen olon saa pois esim. lenkillä ja suihkulla.

Juzzi87 sanoi:
Kannataako nukkua tossä yöllä pari tuntia vai pysyä hereillä vaan

Käytännössä yhden yön valvomisella ei ole mitään merkitystä, että nukutko sen pari tuntia vai et. Ei sua väsytä tai et ole yhtään sen pirteämpi päivällä vaikka nukkusit/et. Mutta jos joudut vetämään vielä seuraavan yönkin putkeen niin silloin kannattaa nukkua se vähänenkin aika mitä on mahdollista.

on kyl iha törkeen tustkasta herätä sitte 2h unien jälkee mut kyl se pitemmänpäälle vois olla nokkelapokkelampi ratkasu

mxm sanoi:
Samaa mieltä. Itteä auttaa huomattavasti jos vetää edes pienet tirsat. Väkisinkin pysyy toki hereillä mut olo rupee muuttumaan aika sekavaksi kun tarpeeksi valvoo.

Hihi, yksilöeroja selvästi. Valvominen hakkaa minulla muutaman tunnin yöunet koska vain, koska 2h yöunien jälkeen on koko ajan sellainen vastaherännyt olo, kun valvoneena on edes vähän pirteämpi fiilis.

Valvo vain ja kofeeinia ja tekemistä, niin töissä on mukavaa.

Kride sanoi:
Hihi, yksilöeroja selvästi. Valvominen hakkaa minulla muutaman tunnin yöunet koska vain, koska 2h yöunien jälkeen on koko ajan sellainen vastaherännyt olo, kun valvoneena on edes vähän pirteämpi fiilis.

Valvo vain ja kofeeinia ja tekemistä, niin töissä on mukavaa.

Mulla on eriävä mielipide.

Kaupparatsu Frangénin klassinen neuvo valvomiseen esim. mm-kisojen aikaan oli kuunnella Sepulturaa niin kovalla että taju melkein lähtee, mutta EI IHAN!

Joskus olin ollut jo paria päivää hereillä kun olin menossa konserttiin. Kyllä mä siellä konsertissa vaan nukuin, seisomapaikoilla välillä nojailin muihin ja nukuin ja välillä jotenkin maassa jalat ristissä vetelin sikeitä... konsertti pauhasi täydellä voimallaan, desibelit katossa. Jos on tarpeeksi väsynyt niin kyllä ihminen pystyy siis vaikka siellä konsertissakin nukkumaan. Mä kannattaisin jotain 20 min power nokosia niin näet sen Matinkin, vaikka itse en rahaani siihen tolloon tuhlaisi :-D

E: tosin nyt kun katsoin kelloa, taisi olla aika turha neuvo.

Mä väitän, että pienistä unista on hyötyä. Onhan se totta, että niiden jälkeen on ihan seis, mutta siinä vaiheessa kahvia koneeseen enemmän kuin virtsarakossa on tilaa, niin lopputulos on parempi, kuin sama ilman unia.

Rekkamiehillä (kuulemma) on tapana ottaa pikkutorkkuja sopivissa levähdyspaikoissa niin, että mennään tuoliin löffäämään ja roikotetaan kättä ja avaimia. Kun torkahtaa, avainnippu kolahtaa lattialle ja mies herää. Sopiva pikkurentoutuminen.

Lisää kuultua. II maailman sodassa amerikkalaisilla oli alkusi liian vähän lentäjiä lentokoneisiin nähden Tyynellämerellä. Lentäjät joutuivat tekemään pitkiä päiviä ja kaikki lepohetket olivat hyödynnettävä. Lentäjät opetettiin rentoutumaan tukialuksen kannella samalla kun huoltajat tankkasivat ja latasivat konetta uutta lento varten. Rentoutuminen piti aloittaa raajojen päistä ja sen jäkeen sen tuli antaa levitä koko kehoon. Loppulta pilotti vaipui kevyeen uneen, joka ei ollut pitkä, auttoi kummasti keskittymisessä seuraavan lennon aikana. Jokainen voi kuvitella minkälainen meteli jossain lentotukialuksen kannella on kymmenien lentokoneiden noustessa ja laskeutuessa yhtä mittaa, raskaita tavaroita liikutellaan, jättimäiset hissit nostavat koneita älyttömän paksun teräskannen alta, käskyjä yritettän huutaa ja kuuluttaa, eivätkä laskuonnettomuudetkaan olleet harvinaisia. Tähän vielä taistelujen luoma pelko itsestä ja kavereista. Saa olla aika sälli keskittymän, jos siinä meinaa tirsat vetästä.

joo tulin jo kotia, kerkeän nukkumaa sen 3½h, eli ennakoitua pidempään :)

voi veljet, mattia katsoin sen 45min ja sitte tuli piste sille, ei sitä voinu enää kuunnella, matti alkoi humaltumaan aikalailla ja väli spiikeisät ei saanu mitään tolkkua. Playbackkina veti koko keikan :D On se vaan sankari, no eipä liput maksanu kun 5e joten rahojani en tuhlannu, onpahan nyt sekin legenda nähty :)

kyllä mä nyt nukun, toi 3½h on kumminki jo sen verran että kerkee nukkua ihan kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom