Millä palkalla singahtelisit 24/7?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin, suojatyöpaikkathreadin innoittamana heitetään seuraavaksi peliin millä brutto-kk-palkalla tekisit töitä missä:


- joudut/pääset tekemään töitä oman toimenkuvasi ulkopuolelta säännöllisesti
- töitä on 9-12 tuntia per päivä
- viikonloppuja kuluu töissä
- lomat palaa ajoittain
- vitullinen kiire kaiken aikaa


Tää kuulostaa ihan mun entiseltä duunilta! :) Ylitöitä joutu tekemään joka päivä sen 1-8 tuntia ja muutaman kerran viikonloppusin. Kesälomaa jouduin siirtämään kun ei löytynyt ketään tuuraajaa mulle. Tänä vuonna tuli tehtyä vähän reilut 250h ylitöitä ja syyskuun loppuun otin lopputilin.
Yhden sairaalareissun tein verioksennuksen takia kun olin ollut "vähän" ylitöissä. :eek:

Nyt paljon rennommassa duunissa eikä kaduta yhtään.
Olin varastomies :rock:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Allekirjoittanut on sen verran mukavuuden- ja turvallisuudenhaluinen ja toisaalta urakielteinen, etten lähtisi lainkaan aloituspostissa määritellyn kaltaisiin hommiin. Suojatyöpaikka mulle kiitos :D
 
Komppaan Gillyä, rahalla vielä sen jatkuvan kiireen ja pitkät päivät kestäisi, mutta jos tohon lisänä ettei hajuakaan kauanko on töitä yms. niin ei millään järjellisellä summalla tuollaiseen lähtisi.
 
Juuen tekis noilla ehdoilla mitään työtä millään rahalla.

Tai no, korjataan: en tekisi noilla ehdoilla mitään työtä millään semmoisella rahalla, minkä voisi vähänkään realistisesti olettaa minkään instanssin maksavan.

Yrittäjyydessä voi meininki olla tuota, mutta siinä on ikuisesti se vahva myönteinen tekijä, että on oman ittensä pomo, kukaan ei kyttää, eikä määräile, paitsi peilikuva enintään. Sitten taas toisaalta, ite on vastuussa ihan kaikesta elantoonsa liittyvästä. Jos kelle semmoinen sopii, niin hyvä niin. Eno ja setä ovat olleet yrittäjiä, toinen koko työuransa, toinen melkein. Molemmat ovat olleet yrittäjyyteen tyytyväisiä, sen huonoista puolista huolimatta, kuten Mikekin, joten ei se yrittäjyyskään mikään saatanan keksintö ole. Ihan inhimillistä meininkiä kumminkin.
 
Laskin tuossa huvikseni kertolaskuja ja vuoden 2004 verotietojen mukaan jorma ollila tienaa noin 200e/minuutissa, mikä tekee 12000e/h. (vuositulot jaettuna 7.5h työpäiviksi 21p/kk)

Hän siis saa paskalla istuessaan työaikana (ripulin sattuessa) enemmän liksaa kuin meitsi kuukaudessa. Onkohan sen duuni tosiaan niin tuottavaa ja arvokasta? :jahas:
 
D. Yates, mihin voin lähettää cv:n? Tekisin mielelläni tuollaista työtä, jos kuukausipalkka olisi 3-5 kertainen varmoihin työpaikkoihin verrattuna, ja työn sisältö liittyisi jotenkin strategiseen päätöksentekoon. Ja sillä lisäehdolla että ekan kuun palkka maksetaan ensimmäisenä työpäivänä; näin mahdollistaisi sen että jos työpaikka menee alta, on riittävästi aikaa etsiä uusi.

Eli about 9000 - 15000 euroa kuussa.

Laskin tuossa huvikseni kertolaskuja ja vuoden 2004 verotietojen mukaan jorma ollila tienaa noin 200e/minuutissa, mikä tekee 12000e/h. (vuositulot jaettuna 7.5h työpäiviksi 21p/kk)

Hän siis saa paskalla istuessaan työaikana (ripulin sattuessa) enemmän liksaa kuin meitsi kuukaudessa. Onkohan sen duuni tosiaan niin tuottavaa ja arvokasta? :jahas:

Aivan ehdottoman varmasti on, sillä maailmassa ei ole montaakaan ihmistä joka Ollilan työtä voisi (olisi voinut) hoitaa. Siinä tosi yksinkertainen mittari.
 
Laskin tuossa huvikseni kertolaskuja ja vuoden 2004 verotietojen mukaan jorma ollila tienaa noin 200e/minuutissa, mikä tekee 12000e/h. (vuositulot jaettuna 7.5h työpäiviksi 21p/kk)

Hän siis saa paskalla istuessaan työaikana (ripulin sattuessa) enemmän liksaa kuin meitsi kuukaudessa. Onkohan sen duuni tosiaan niin tuottavaa ja arvokasta? :jahas:

Laskeppa huviksesi paljon Kimi tienaa per kierros...:) Ollila on palkkansa ansainnut. Piste. Kimistä en ole ihan niin varma...
 
Just jotain vitun tekopyhää paskaa. Väitätte siis aikuisten oikeasti ettei tuota samaa hommaa voisi tehdä mielellään vaikkapa puolella tuosta palkasta, eli 6000e/h? :david:
 
Vinkkinä, älkääs poijaat alkako yrittäjäksi, se on tota sitten 24/7 enkä päivääkään vaihtaisi pois.
On muuten motivaatiokin HIEMAN eri luokkaa kun sykkii asioita oman firman eteen.

Melkein hymyssä suin pakkaa iltamyöhällä kolmatta tuntia tilausta mikä on tullut omalle firmalle kun taas puoli tuntia vievän Excel-raportin tekeminen duunipaikassa on mieluisaa kuin naulaan istuminen.

Jotenkin motivaatio romahtanut kiitettävästi kun jäpittää täällä avokonttorissa haitari homeessa ja pähkäilee toisten asioita toisten pussiin.

Tässä normaali vuoropuhelu meitsin työpäivänä:

-Hei pomo, katos kun mä keksin tälläsen pirun hyvän homman millä saadaan meidän tuotantoa tehost...

- Joo hei tosi hyvä juttu! Katsotaan toi heti huomenna kuntoon niin saadaan hommat rullaamaan!


(Lue: Vittu, mulla on tärkeempääkin tekemistä! Palaan tohon sun paskajuttuun kahdeksan viikon päästä. Jos sillonkaan. Tai hei, mitä jos laitat sen ehdotuksen tuleen maililla niin mä voin siirtää sen kätevämmin roskakoriin eikä tartte vaivata päätä sillä ollenkaan! Homo!)
 
(Lue: Vittu, mulla on tärkeempääkin tekemistä! Palaan tohon sun paskajuttuun kahdeksan viikon päästä. Jos sillonkaan. Tai hei, mitä jos laitat sen ehdotuksen tuleen maililla niin mä voin esitellä sen omana ideanani ja netota kivat poonukset.)
Korjattu. ;)
 
Just jotain vitun tekopyhää paskaa. Väitätte siis aikuisten oikeasti ettei tuota samaa hommaa voisi tehdä mielellään vaikkapa puolella tuosta palkasta, eli 6000e/h? :david:

Varmasti tekisi ilomielin koska liksa olisi silloin kolminkertainen! Ollila teki töitä 1904.76€/h palkalla.:) 3600 000/12/21/7.5 = 1904.76


Edittiä:

Todellisuudessa Jorman työviikot olivat varmaankin 60+h pituisia + matkustukset. Tällöin saadaan palkaksi netto n. 460€/h. Onko se sinusta käypä kompensaatio Yhden maailman suurimman yhtiön pomolle? Minusta se on liian pieni.
 
Just jotain vitun tekopyhää paskaa. Väitätte siis aikuisten oikeasti ettei tuota samaa hommaa voisi tehdä mielellään vaikkapa puolella tuosta palkasta :david:

Suomessa pörssiyhtiöiden johtajien palkat on ihan naurettavia ulkomaailmaan verrattuna, tyyliin 10%. Jos palkka pistettäisiin puoleen, Ollila voisi nostaa kytkintä ja siirtyä johonkin toiseen firmaan, jolloin yrityksen osakekurssi lähtisi takuuvarmasti laskuun; omistajat siis kärsisivät pääomatappion. Vaikka tilalle löydettäisiinkin joku lähes yhtä pätevä, niin tuskin osakkeen arvoa saataisiin enää hilattua takaisin.

Ihan turhaa oikeastaan edes vertailla jotain perusduunaripalkkaa johtajien palkkoihin, ei niiden arviointikriteerit ole enää samat. Toimitusjohtajan palkasta päättää yhtiön omistajat yhdessä, ja tällä palkattavalla henkilöllä on paljon tärkeämpi yhteys firman markkina-arvoon kuin millään muulla työntekijällä.
 
Eihan tuollainen tyo nyt mikaan "uraohjusten" unelma ole - ainakaan silta osin, etta palkan saaminen on epavarmaa ja tyopaikka ei ole turvattu. Kylla isoa uraa voi tehda vakituisellakin tyosopimuksella. Tai ainakaan itse en ottaisi hommaa, jossa saisi joka kuu jannittaa etta tuleeko sita tilia vai tuleeko kenkaa.

Muuten nykyinen tyoni on ajoittain juuri tuollaista. Valilla tehdaan viikonloppuna toita, tyopaivat venyy 12 tuntiin (tuo 9 tuntia sinun esimerkissasi ei ole kovinkaan ihmeellinen, vaitan etta iso osa porukasta tekee toita 9 tuntia paivassa?), lomat pitaa varmistella ajoissa, stressia riittaa valilla. Jne. Palkka minka tuosta minimissaan vaatisin on 10 tuhatta euroa kuussa, ja silla oletuksella etta se nousee jatkossakin reippaaseen tahtiin.

Ja Ollilan palkasta - luulen etta Jorma on kaytannossa toissa 24/7, tyo on taatusti stressaavaa, ja kai se nyt on kaikille kannusteena etta huipulle paasseille maksetaan kunnolla? Ei se Jorma noille palkoille suoraan koulunpenkilta hypannyt.
 
Aika moni täällä ei keksi mitään summaa mutta todellisuudessa saatta huomata yhtäkkiä olevansa juuri tollaisessa hommassa.

Vihje: Kannattaa keksiä itselleen se summa jolla kutakin työtä suostuu tekemään. Muuten tekee mitä käsketään ja alipalkalla koska ei tajua pyytää enempää. Harvalla todella on mahdollisuus valita töitään.

Mun summa olisi 8000-10000€/kk seuraavat 5 vuotta. Sitten pitää tarkastella mukavuuden halua ja palkkatasoa uudestaan.
 
Olipas aika yksipuolisia vastauksia. Olis pitänyt pehmentää, että saisi vaikka alussa esim 1/10 firman (sillä hetkellä arvottomista) osakkeista ja työ sinänsä olisi mielenkiintoista ja haastavaa.

Kyllä mä viidellä kilolla alkaisin.

E: firmaa perustavathan ei tyypillisesti saa nostettua juuri minkäänmoista palkkaa parina ekana vuotena.
 
Noniin, suojatyöpaikkathreadin innoittamana heitetään seuraavaksi peliin millä brutto-kk-palkalla tekisit töitä missä:

- ennen tilipäivää (tai aina sen jälkeenkään) et voi olla varma tuleeko tämän kuun palkkaa
- et voi olla varma onko firmaa olemassa ensi kuussa
- joudut/pääset tekemään töitä oman toimenkuvasi ulkopuolelta säännöllisesti
- töitä on 9-12 tuntia per päivä
- viikonloppuja kuluu töissä
- lomat palaa ajoittain
- vitullinen kiire kaiken aikaa

Uraohjukset, maali lukittu.

Jos ei noita kahta ekaa kohtaa oteta mukaan (tai onhan nekin mahdollisia, mutta ei nyt ehkä ihan kuukauden varotusajalla), niin kovasti näyttää omien vanhempieni duunilta (yrittäjiä).

Monesti ovat sunnuntainakin muutaman tunnin duunissa, muuten sitten ma-la töissä. Ja monta kertaa faija on joutunut lähtemään aina myöhään illalla duuniin, kun joku kone on ollut taas paskana.
 
Palkollisena, hinta on tuhti.

Yrittäjänä tehden sitä, mistä pitää... palkka voisi olla yllättävän pienikin.
 
työ=savolaisten teittittely muoto tai sitten nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.
What ever ..... korvaamattomia kun ollaan.
 
Back
Ylös Bottom