Millä listiä/karkoittaa linnut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 55DSL
  • Aloitettu Aloitettu
Vähän typerä aihe mutta hermoromahdus on enemmän kun lähellä.

Asun omakotitalossa ja joka helvetin aamu/yö n. klo 4-6 aikaan tulee harakat peltikatolle ja pihalle meluamaan. Sellaista sairasta huutoa ja meteliä (ilmeisesti ruokkivat poikasiaan).
Yhden niistä olen "vahingossa" saanut listittyä mutta ne loput on ilmeisesti ottanu mun murha yrityksistä sen verran opikseen, että kun ne havaitsee vähänkin liikettä niin kaikkoavat ja taas puolen tunnin päästä sama ralli jatkuu...

Mitä tehdä? Konsteja???

Modet poistakoon jos katsovat tarpeelliseksi näin tehdä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tästä tulee varmasti hauska keskustelu kun SannaZ ja kumppanit tämän löytää.

Mutta itse aiheeseen, jos sinulla on edelleen se tapettu harakka tallessa, laita se pihamaalle mahdollisimman näkyvälle paikalle roikkumaan narusta. Tämän pitäisi pelottaa muut raakkujat pois.

paksi sanoi:
Mutta itse aiheeseen, jos sinulla on edelleen se tapettu harakka tallessa, laita se pihamaalle mahdollisimman näkyvälle paikalle roikkumaan narusta. Tämän pitäisi pelottaa muut raakkujat pois.
Eikös tommoinen raato ala haisemaan vähän saatanan pahalle ajan kanssa?

Tehokas ilmakko, jos vaan naapureita vaarantamatta pystyt präiskäyttelemään. Jonkun yön uhraat siihen, että menet hyvissä ajoin passiin ja pääset ainakin yhdestä taas eroon. Sen ruhon voi jättää sinne katolle vaikka joksikin aikaa. Pelottaa mahdollisesti muita.

paksi sanoi:
Tästä tulee varmasti hauska keskustelu kun SannaZ ja kumppanit tämän löytää.

Joo kävi mielessä että joku piipero puuttuu taas että antaa niiden elukoiden olla, mutta oikeasti kun ei saa nukuttua ja pitäis vielä töitäkin jaksaa tehdä.

Se harakka putos puusta n. viikko sitten ja varmaan joku elukka sen jo vienyt.
Ei taitais emäntä kattoo hyvällä jos ripustaisin sen vaikka tohon pyykkinarulle haisemaan :D

nothing sanoi:
Tehokas ilmakko, jos vaan naapureita vaarantamatta pystyt präiskäyttelemään. Jonkun yön uhraat siihen, että menet hyvissä ajoin passiin ja pääset ainakin yhdestä taas eroon. Sen ruhon voi jättää sinne katolle vaikka joksikin aikaa. Pelottaa mahdollisesti muita.

Ostin pari viikkoo sitten ilmakon (gamo) kiikarilla tätä tapahtumaa varten. Myyjä kehu että tää on paras mitä liikkeestä löyty. Mut ei jaksais yöllä tetsata pitkin puskia lintujen perässä.

pyydät jonku eräjorma kaverisi (jos ei sellaista ole, hanki sellainen) yöksi passiin ja aamulla piha näyttää taisteluksentältä. sitten voit lehtipuhaltimella käydä suihkimassa ne lähimpään ojaan :D

edit: muistaakseni on sellaisia sähkövempeleitä jotka pitävät ääntä jota ihminen ei kuule, mutta säikyttää harakat pois.

p.s voi olla :anssi:

Mulla oli kanssa joskus sama ongelma - jumalauta kun on äänekkäitä!!! ei silmäystäkään unta kun ne aloittaa rääkymisensä. Jos tohon saa hävitysryhmän niin hyvä - itse muutin. :D Se oli kyllä niin ärsyttävää ettei mitään rajaa, tekisi mieli sanoa että kaada jotain sementtiä sinne niiden pesään niin se siitä... mutta kai tuosta vähemmälläkin vaivalla päästään.

Tuosta ilmakosta sen verran että kyllä pitäis tehokkaalla Gamolla harakan lennot loppua, mutta pidä huolta että kanssa osut siihen, ne kun ei taho pysyä paikoillaan ei sitten millään.

Ittellä on Gamo Hunter, joka pitäis olla just kätevä pienten tuhoeläinten torjuntaan, oli kans kaupan paras vehje ja maksoi silloin muistaakseni 1000-1200 mk. En tosin ole joutunut vielä tilanteeseen jossa olisin joutunut raakkua listimään. Ainoastaan kerran yks siipivammainen varis olis pitänyt lopettaa mutta kun oli patit jääneet kotiin niin en voinut asialle minkään ja sinne se jäi puuhun istumaan roikuttaen siipeään :wall:. Sillä kertaa luonto sai hoitaa itse tehtävänsä.

Mike sanoi:
Eikös tommoinen raato ala haisemaan vähän saatanan pahalle ajan kanssa?

Haiseehan se, varsinkin nyt kesähelteellä. Ei niin hyvää, ettei jotain pahaakin :)

Tuota konstia testattiin maalla, kun varikset kävi kanalassa nokkimassa kanojen munia rikki. Se oli siis ihan harrestepohjalta pidetty muutaman kanan kanala. Kanoille oli tehty kulkureitti pihamaalle ja varikset käyttivät härskisti tätä reittiä omiin tarkoituksiinsa. Se loppui kerrasta kun naulattiin variksen raato kulkureitin yläpuolelle.

Itse hoitelin aikanaan isoäidin marjapuskista varikset pumppuhaulikolla. Samalla värkillä poistuivat myös rotat navetasta :D Tuolla tosin ei ehkä kannata ihan taajama-alueella alkaa räiskimään ;)

Linnut eivät ole enään pesässään vaan lentelevät pitkin pihoja, jopa ne poikaset. Olisi pitänyt olla etukäteen viisas ja tuhota niiden pesä sillon kun ne oli vielä siellä n. kuukausi sitten. Olisi sekin ollut aika karua...

training_day sanoi:
Itse hoitelin aikanaan isoäidin marjapuskista varikset pumppuhaulikolla. Samalla värkillä poistuivat myös rotat navetasta :D Tuolla tosin ei ehkä kannata ihan taajama-alueella alkaa räiskimään ;)

Vaikka mahdollisuus olisikin niin tää vaihtoehto on pois suljettu johtuen todella ...tumaisista naapureista.

Hanki kunnon pala sian tms ihraa ja naulaa se sopivalle paikalle pihalle vaikka johki kantoon/ pölkkyyn kiinni niin etteivät saa vietyä mennessään. illan tullen sitten kun tulevat sitä repimään,pysyvät joten kuten pomppimatta ja sitten tusauttelet vaikka piekulla maata vasten niin että höyhenet pölähtää. Näin meillä..... :nolo:

Eräs henkilö oli onnistunut tässä tarjoamalla harakoille nakkeja, joihin oli sijoitettu mummon nitroja. Niillä ei kuulemma sydän kestänyt.

heh

Wuffel sanoi:
Eräs henkilö oli onnistunut tässä tarjoamalla harakoille nakkeja, joihin oli sijoitettu mummon nitroja. Niillä ei kuulemma sydän kestänyt.

Ei siinä muuta mutta se nakkien sijoituspaikka, siinä meinaan voi tulla "inhalle koiranmyrkyttyjälle" haastetta kun jonkun mamman pupsi menee popsimaan Popsit :lol2:

Ilmakkoa vaan niille! Räkättejä ollaa räiskitty kohta 2 viikkoa, koska ne syö marjat puskista!! Niitä ei näytä ainakaan haittaavan muutama "ruumis" pihamaalla..?!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom