Millä korvata muutamia ruoka-aineita ruokavaliossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tigru79
  • Aloitettu Aloitettu
Hei

Alkaa itseltä ideat loppua kun pitäisi keksiä vaihtelua ruokavalioon.
En syö lainkaan perunaa, riisiä enkä pastaa joten näiden lisukkeitten tilalle pitäisi keksiä vaihtoehtoja.
Tähän asti olen käyttänyt hyödykseni wok-vihanneksia sekä paistettua kaalia + muita vihanneksia.
Lisukkeitten tulisi olla mahdollisimman kevyitä sillä syön niiden kanssa aina jotain lihaa, esim. kanaa, kalkkunaa, jauhelihaa...

Perunoita, riisiä ja pastaa en syö niiden aiheuttaman kaamean turvotuksen vuoksi. Vatsakin tulee ihan kipeäksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jo ehdotetut ei kyllä käy noiden korvikkeeksi, sama tavaraa (hiilaria, tärkkelystä) eri paketissa?

Jos toi turvotus on ainoa syy olla syömättä pastaa yms. (et esim. ketoile tms.), niin lisää niitä hiilaripitosia lisukkeita vähitellen ja vähän kerrallaan ja mahdollisimman hitaina versioina.

Soijasuikaleita voit ainakin kokeilla wokkailla, ihan ok murkinaa kunhan maustaa oikein. Ravintoarvotkin ovat kohdallaan, kun 100g:ssä on 280kcal ja proteiinia 64g, hiilareita 1.3g ja rasvaa 1.7g. :david:

Dymond: Turvotus ja siitä aiheutunut kipu on tosiaan ainoa syy olla syömättä niitä.Tarkoitus olisi jossain vaiheessa koittaa pienissä määrin että miten vatsa nyt reagoisi niihin...
Mutta sillävälin olisi kyllä kiva syödä välillä muutakin kuin roppakaupalla vain vihanneksia.

Lisää ideoita?

usein kun mä en vaan haluaa syödä sitä perunaa joka ikinen päivä... taas blaah samaa... sit mä laitan esimerkik raejuustosta jonkun salaatin, gratinoin kukkakaalia, grillaan paprikkaa tai ananasta, laitan hummusta tai kaikenlaisia wrappeja jne jne

onko mitään milä korvata ruisleipä tai sämpylä? XD esim joku kuituinen riisikakku tai vastaava :D

Ettei vain olisi jostain ruoka-aine allergiasta kyse?

^ mitään todettua ruoka-aineallergiaa ei ole. Vatsa ei vain jostain syystä näitä enää siedä. Eräällä ystävälläni sama juttu eikä hänelläkään ole koskaan todettu allergiaa.
Voisiko johtua paljosta tärkkelyksestä tuo mun oireilu...

Kovin vaikeaa vaan keksiä tilalle jotain maukasta... aina ei jaksais pelkkiä vihanneksia mussutella, vaikka saahan niistäkin vaihtelevia lisukkeita. Mut joskus vaan tekis mieli muutakin.

Itsellä vastaava ongelma :( Enpä tuohon ole muuta ratkaisua keksinyt, kun karsia ne ruokavaliosta. Nyt olen pieniä määriä koittanut syödä ja olen huomannut, että varhaisperunat eivät turvota yhtä pahasti. Kasviksissa on onneksi niin paljon valinnan varaa ettei heti pitäisi kyllästyä. Kukkakaali, parsakaali ja porkkana ovat aika herkkua höyrytettynä. Samoin pannulla kevyesti paistetut kesäkurpitsa- ja munakoisoviipaleet. Sitten reilusti raejuustoa vielä kyytipojaksi :)

Suositut

Back
Ylös Bottom