Millä jenkkakahvat parhaiten pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frida
  • Aloitettu Aloitettu
Nih. Kysymys tuli siinä. Eli liikunnalla vai ravinnolla? Olen aika ymmälläni, sillä muutaman viikon takaisen ruokarepsahduksen (mässyä mässyä) jälkeen ansaitsin lantehilleni elämäni ensimmäiset jenkkakahvat. Pienet ja tuskinpa ulkopuolisen silmiin erottuvat, mutta itsepä sen tiedän, millainen kroppani on aikaisemmin ollut. Tahtoo siihen takaisin!

Liikun joka päivä tunnin verran hikeen asti (työmatkapyöräily + sen lisäksi nykyään 2-3 krt viikossa juoksu), käyn kerran viikossa salilla ja kerran pumpissa. Syön kuin hevonen. Mutta ihan terveellisesti kyllä, vaikkakin älyttömiä määriä. Asiaa on varmasti joku muukin aikaisemmin kysynyt, mutta kysytääs taas: millä täsmäaseilla jenkkiksiä vastaan pitäisi taistella? En ole muualla kropassa huomannut mitään tällaisia ilmiöitä ja lihasmassaa en halua menettää (eli syömättömyys ei varmaan ole ratkaisu).

*Sivuhuomautus* Olin aamulla body pumpissa ja huomasin jenkkakahva-ilmiön salissa. Vaikka sali oli täynnä ahkerasti treenaavia (tai mistä minä tiedän, torstaiaamuisin siellä ainakin on aina samat naamat) nuoria naisia, lähes kaikilla näkyi jonkinlaista jenkkakahvoitusta. Eli taitaa olla muillekin ratkaisematon ongelma?

liikunnalla vai ravinnolla?

Ravinnolla, sillä olennaista on saada rasvaa pois. Treenaamalla keskivartaloa saa tietenkin hieman paremmat esteettiset tulokset, mutta nekään eivät näy ennenkuin se rasva saadaan pois, ja siihen ei ole oikotietä.

Back
Ylös Bottom