Millä flunssat kuriin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossen
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas ihmiset eivät näe metsää puilta. Eli sitä miten ne pöpöt pääsevät ylähengitysteille ja limakalvoille. Vastaus on helppo: omien käsien kautta. Paras ja vaivattomin tapa on huolehtia käsihygieniastaan. Apteekista saa käsihuuhteita joilla voi desinfioida kätensä aina tarvittaessa. Eivätkä ne tarvitse vettä. Myös pienempiä purkkeja mukana pidettäväksi löytyy tarjonnasta.

Taas ihmiset eivät näe metsää puilta. Eli sitä miten ne pöpöt pääsevät ylähengitysteille ja limakalvoille. Vastaus on helppo: omien käsien kautta. Paras ja vaivattomin tapa on huolehtia käsihygieniastaan. Apteekista saa käsihuuhteita joilla voi desinfioida kätensä aina tarvittaessa. Eivätkä ne tarvitse vettä. Myös pienempiä purkkeja mukana pidettäväksi löytyy tarjonnasta.

Kas-vain ehti ensin. Piti sanoa samaa. Terveydenhuoltoalan ihmiset ovat tässä hyvin valveutuneita. Myös nenän kaivuu kannattaa lopettaa, ellei halua flunssaa.. :D

OT: Ja jos nokka tuntuu tukkoselta, niin huuhtoo sitä lämpimällä suolavedellä, niin kyllä röörit aukee. Tämän avun kun löysin, niin ei oo nyt poskiontelot vihotellu.

Echinaforce - the greatest force! Ei vaan, en tiedä auttaako flunssaan mutta tuntunut ainakin vilustumisoireita vähän helpottavan. Lepoa, nestettä, ja kaloreita.
Aamen!mulla toimii ainakin.joka aamu 40 tippaa ja c-vitamiinit perään.kun flunssa oireet alkaa 3-4 kertaa päivässä se 30-40 tippaa echinaa ja 2g ceetä.joskun joku kansanparantaja sanonut et kun flunssa tulolillaa niin "tankkaa"c-vitamiiniä niin kauan kun menee pakki ruikulle ja sit 1-2g päivässä...tiedä häntä mutta..

Itellä ollu aiemmin elämässä aika paljon tauteja, lol, siis kurkkukipua ym.
Mut kunnolla en ole ollut kipeä eli esim. kuumeessa ja vain muutamia kertoja kurkkukivussa joka on mennyt ohi parissa päivässä, sen jälkeen kun musta tuli raakojen valkosipulinkynsien hevijuuseri. Eli joka ilta mä niitä vedän vähintään yhen, ja jos joskus tuntuu jotain niin saatan vetää vaikka puolikkaan valkosipulin.
Niihin jää kyllä jollain tavalla koukkuun. En tiedä onko muita ihmisiä häirinny, joskus jos on useemman kynnen syöny niin sen aamullakin maistaa suussa, mut kukaan ei oo maininnut ainakaan asiasta. Naisia ei oo ollut oikeen tän vakikäytön aikana, tosin hiljaista on ollut sitä ennenkin:D

Vihree tee on kanssa yks minkä väitän parantaneen elämänlaatua, mut en osaa suoraan sanoa miten.

Käsien kautta kulkeutuvat on yksi tapa saada tartunta mutta flunssa-aikana taitaa tuo pisaratartunta kyllä olla se yleisempi. Ja käsihuuhteesta sen verran, että hyvää tavaraahan se on, mutta kun itse joutuu käyttämään työssään monta kymmentä kertaa päivässä niin kynnet ja kynsinauhat on riekaleina ja kädet tolkuttoman kuivat. Edes rasvaus ei auta. Mutta kuitenkin suositeltavampaa kuin kokoaikanen käsien pesu.

mä olen tullut siihen tulokseen, kun flunssa iskee ON myöhäistä, sairasta se pois, mitä turhaa kokeilee poppakonsteja tulee se kumminkin jos se jo hiukan oireilee.

ja sitten kun parannus tulee, niin syö terveemmin, monipuolisesti, älä treenaa liikaa!! eli kuuntele kehoa, jos pitää tehdä 4 x viikossa ja tuntuu kovalta, löysää hiukan. etsi ja sovella ohjelmaasi, ja + kalorit = terveempi.

edit: solid, mulla lämpö nousee vaivaiset 36.5 -> 37-37.5
ja se pikku kuumeilu heikotus kestää vkon, enpä ole mitään siihen keksinyt, koittanut parhaani mukaan vältellä sitä.

Onkos kellään muuten neuvoa siihen, miten kuumetta saa nostettua? Itsellä aina taudin tarttuessa tulee alilämpöä reilusti --> bakteerit eivät kuole --> Necro on kolme viikkoa pipi. Onko kohtalotovereita? En muista koska olisi viimeksi ollut kuumetta, varmaan jonkin angiinan yhteydessä, mutta flunssat tulevat aina alilämmöllä. Todella rasittavaa, ei parane millään.

Juot kuumaa ja pidät peiton päällä ja niin kyllä varmasti hikoiluttaa. Itse en enää aio ilman glutamiinia enää ikinä olla ja sitä meneekin joku 15-20g päivässä eikä oo enää tullu flunssia.. Tän vuoden alussa 3x3 viikkoa olin flunssassa ja sen jälkeen ei oo tullu ja sais pysyäkin poissa :)

Onkos kellään muuten neuvoa siihen, miten kuumetta saa nostettua? Itsellä aina taudin tarttuessa tulee alilämpöä reilusti --> bakteerit eivät kuole --> Necro on kolme viikkoa pipi. Onko kohtalotovereita? En muista koska olisi viimeksi ollut kuumetta, varmaan jonkin angiinan yhteydessä, mutta flunssat tulevat aina alilämmöllä. Todella rasittavaa, ei parane millään.

Lämpötilan nostamisella keinotekoisesti ei ole mitään vaikutusta bakteerien tai virusten kuolemiseen. Kuumeessakaan se lämpö on vain sekundäärinen ilmiö immuunijärjestelmän toiminnasta ei primääri tavoite millä pöpöt kuolevat. Jos lämmöllä haluat pöpöjä tuhota pitäisi olla yli 80 asteen lämpötiloja...;)

kurkkukipuun

Valkosipulia vähemmän hajuhaittoja aiheuttava kurkkulääke on raastettu piparjuuri. Paljaltaan vaan pureskellen, tai 1-2tlk sekoitettuna mukilliseen kuumaa vettä (voi juoda kylmänäkin). Kirvelee vähän kurkussa mut se kuuluu asiaan.

Tuhdimpi annos on sekoittaa raastettuun piparjuureen sitruunamehua, antaa liota ja sit imeskellä se mehu kipeään kurkkuun.

Lämpötilan nostamisella keinotekoisesti ei ole mitään vaikutusta bakteerien tai virusten kuolemiseen. Kuumeessakaan se lämpö on vain sekundäärinen ilmiö immuunijärjestelmän toiminnasta ei primääri tavoite millä pöpöt kuolevat. Jos lämmöllä haluat pöpöjä tuhota pitäisi olla yli 80 asteen lämpötiloja...;)
Eipä niitä pöpöjä tarvitse lämmöllä tappaa, kunhan estetään vain lisääntyminen...näin päästään taudin niskanpäälle.
http://personal.inet.fi/koti/ralf.nyman/hbl/hbl0998s.html

Aamen!mulla toimii ainakin.joka aamu 40 tippaa ja c-vitamiinit perään.kun flunssa oireet alkaa 3-4 kertaa päivässä se 30-40 tippaa echinaa ja 2g ceetä.joskun joku kansanparantaja sanonut et kun flunssa tulolillaa niin "tankkaa"c-vitamiiniä niin kauan kun menee pakki ruikulle ja sit 1-2g päivässä...tiedä häntä mutta..

Samoin mulla! Echinaforce siis! Ostin yliopiston apteekista myös apteekkarin suosittelemaa (talon omaa) yskänlääkettä ja se on kyllä ihan turhaa ainetta verrattuna tähän Echinaforceen. Mulla vaikutuksen huomaa heti yskänärsytyksen loppumisena.

Oli eka kerta kun ostan Echinaforcea ja tästä lähtien sitä löytyy aina kaapista! Great stuff!

Mikä lie veriryhmien vaikutus? Itse olen kerran/2vuotta kipeä kunnolla. Jotain heinänuhaa nyt tietysti silloin tällöin. Olen AB.

piru taas alkaa vaivailemaan, tyttöystävä sairastui eilen flunssaan oireillut oli jo aiemmin, itsellä eilen kevyttä heikotusta.
c-vitamiinia, teetä, hunajaa, 1 raaka viina paukku hyvät unet (myöhästyin töistä:D )
tänään on ollut täys vire ja puntillakin tuli käytyä, nyt yritetään vetää ruokaa naamaan ja ehtoolla totia huiviin, kuukauden päästä saa iskeä mutta ei vielä.!!!

Eipä ole juurikaan flunssia ollut, treeneissä kun tulee lääpittyä paljon hikisiä ihmisiä (mikä lienee myös melkoista pöpöjenvaihtoa syksyisin), ruokapuoli on kunnossa ainakin noin määrällisesti, vaatteet säiden mukaan ja aikataulu kiireetön: aina löytyy aikaa hyvälle teelle ja kirjalle. Mutta mitä tehdä kun olo on kuin sammakolla?

Sauna. Jos vain mahdollista. Ja sitten...

Unta kaaliin. Eli levon tarpeessahan sitä ollaan.

Valkosipuli. Heti kun tuntuu flunssa iskevän ostan kolme nyrkin kokoistä mötikkää, yhden syön heti raakana ja kaksi kasvisten kanssa kevyesti kypsennettynä. Haju on tietysti muiden mielestä helvetillinen, mutta niin hyvää valkosipuli on että sitä yksinkertaisesti unohtaa tulla kipeäksi.

Vihreä tee. Viimeksi kun puolisentoista vuotta sitten sain kunnon taudin join sen hengiltä, neljä litraa vahvaa vihreää teetä päivässä. Oli meinaan kiire parantua kun oli taas leiri edessä - neljässä päivässä sängynpohjalta tatamille.

Mitäpä veriryhmistä, ei ne virukset sellaisista välitä. Kyllä ne on ihan muut asiat jotka tähän vaikuttavat. (Uteliaille kuitenkin: parasta A+ -ryhmää olen, ja kunnon flunssassa keskimäärin kerran viidessä vuodessa - pieniä surkeita nuhia ei todellakaan lasketa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom