Miksi maltoa palautusjuomassa? (Eikö muut hiilarit käy?)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by trebla
Tai jos vetäis vaix niinq galtsuu sen 100 pulloo nii eroox se jotenki jos vetäis maltoo samalla painaen apinaa takaapäin ?

P.S. Älkää tehkö elämäänne vaikeeks, vaan laittakaan siihen palautusjuomaan maltoa, heraa ja mahdollisesti glutamiinia, haaraketjuisia aminohappoja ja kreatiinia.

Sinäänsä köyhä vastaus ihan asialliseen kysymykseen, tai paremminkin vastaamisen välttäminen asiantuntemuksen puutoksen vuoksi (?)

Originally posted by Levetsu
Entäs jos vetää vaiks:
-Tuoremehuu
-Limppaa
-Jugurttii
-Irtokarkkeja
-Sokerii
Sen verran että saa sen 100 grammaa hiilareita, niin miten eroo maltosta?

Jos et omista maltodekstriiniä tai et halua käyttää sitä niin edellämainituista parhaiten sopii luonnollisestikkin valkoinen sokeri, jonka glykeeminen indeksi on myös korkeampi kuin malton. Muutenkin GI taulukosta näet mitkä sopivat parhaiten palautusjuomaan luvun suuruuden perusteella.

Tai jos vetäis vaix niinq galtsuu sen 100 pulloo nii eroox se jotenki jos vetäis maltoo samalla painaen apinaa takaapäin ?

P.S. Älkää tehkö elämäänne vaikeeks, vaan laittakaan siihen palautusjuomaan maltoa, heraa ja mahdollisesti glutamiinia, haaraketjuisia aminohappoja ja kreatiinia.

Sinäänsä köyhä vastaus ihan asialliseen kysymykseen, tai paremminkin vastaamisen välttäminen asiantuntemuksen puuttumisen vuoksi (?)

Originally posted by Levetsu
Entäs jos vetää vaiks:
-Tuoremehuu
-Limppaa
-Jugurttii
-Irtokarkkeja
-Sokerii
Sen verran että saa sen 100 grammaa hiilareita, niin miten eroo maltosta?

Jos et omista maltodekstriiniä tai et halua käyttää sitä niin edellämainituista parhaiten sopii luonnollisestikkin valkoinen sokeri, jonka glykeeminen indeksi on myös korkeampi kuin malton. Muutenkin GI taulukosta näet mitkä sopivat parhaiten palautusjuomaan luvun suuruuden perusteella.

Originally posted by zeoy
Sinäänsä köyhä vastaus ihan asialliseen kysymykseen, tai paremminkin vastaamisen välttäminen asiantuntemuksen puutoksen vuoksi (?)

Tässäkö sitä asiantuntemusta sitten tuli ? Asiaan. Se on totta että tavallinen sokeri on noista vaihtoehdoista ehkä paras. Tavallinen sokeri eli sakkaroosi koostuu glukoosista ja fruktoosista. Fruktoosin GI luku taitaa olla 32, eli ei kovinkaan suuri ja sen lisäksi fruktoosi nostaa kolesteroliarvoja (mutua, kuullut pariin otteeseen tuon palstalla). Jos jostain syystä ei voi mitenkään syödä maltoa ja on pakko kehittää sille jokin korvike niin mielestäni dekstroosi on paras vaihtoehto. Se koostuu pelkästä glukoosista ja näin ollen on selkeästi parempi vaihtoehto kuin tavallinen sokeri, eli sakkaroosi. Dekstroosia myydään tavallisissa ruokakaupoissa nimellä panimosokeri ja maksaa n. 2.5e/kg.

Mä sanoisin että yksi merkittävistä II-tyypin diabetekseen vaikuttavista tekijöistä on insuliiniresistenssi. Ja tähän taas vaikuttaa juurikin suuren insuliinipiikin aiheuttavat sapuskat. Tämän takia itse käytän maltoa vain ja ainoastaan palautusjuomassa ja muilla aterioilla vältän sokereita ja muuten nopeita hiilareita. Vyötärölihavuus ei ole II-tyypin diabeteksen syy, vaan molempien näiden syy on insuliiniresistenssi, tai ainakin yksi syistä. Tämä tieto ei ole suoraan mistään tieteellisestä julkaisusta, mutta itse uskon vahvasti tähän. Enemmän asiaa opiskelleet tai mahdollisia lähdetietoja omaavat saavat korjata.

Nimeenomaan vyötärölihavuus on II-tyypin diabeetteksen riskitekijä.
Tästä on nyt jo jonkin aikaa, kun asiasta olen jotain lukenut, muuta eiköhän se mennyt jotensakkin seuraavasti.
Rasvasolut ovat rasvanvarastoimisen spesialistejä.
Läheskään tähän ei muut solut kykene. Jos satut omistamaan omenamahan, joka tarkoitta lähinnä sitä, että sinulla on sisäelimien ympärillä runsaasti rasvaa.
Tällöin on vaarana että tavallisten solujen rasvapitoisuus nousee niin ylös, että niiden normaali toiminta kärsii. Tällöin näihin soluihin kehittyy insuliiniresistenssi.
Näin se muistaakseni lyhykäisyydessään meni.
Sen muistan varmaksi, että juuri tavallisiin soluihin (ei rasvasoluja) kertyvä ylimääräinen rasva on syy II-diabeetekseen.

Originally posted by Pii
Tästä on nyt jo jonkin aikaa, kun asiasta olen jotain lukenut, muuta eiköhän se mennyt jotensakkin seuraavasti.
Rasvasolut ovat rasvanvarastoimisen spesialistejä.
Läheskään tähän ei muut solut kykene. Jos satut omistamaan omenamahan, joka tarkoitta lähinnä sitä, että sinulla on sisäelimien ympärillä runsaasti rasvaa.
Tällöin on vaarana että tavallisten solujen rasvapitoisuus nousee niin ylös, että niiden normaali toiminta kärsii. Tällöin näihin soluihin kehittyy insuliiniresistenssi.
Näin se muistaakseni lyhykäisyydessään meni.
Sen muistan varmaksi, että juuri tavallisiin soluihin (ei rasvasoluja) kertyvä ylimääräinen rasva on syy II-diabeetekseen.
Edelleen, mikäs sen (vyötärö-) lihomisen (ja ylimääräisen rasvan kertymisen) aiheuttaa ellei paska ruokavalio a.k.a nopeita paskoja hiilareita ja liian paljon energiaa? :)

Mä sanoisin että yksi merkittävistä II-tyypin diabetekseen vaikuttavista tekijöistä on insuliiniresistenssi. Ja tähän taas vaikuttaa juurikin suuren insuliinipiikin aiheuttavat sapuskat. Tämän takia itse käytän maltoa vain ja ainoastaan palautusjuomassa ja muilla aterioilla vältän sokereita ja muuten nopeita hiilareita. Vyötärölihavuus ei ole II-tyypin diabeteksen syy, vaan molempien näiden syy on insuliiniresistenssi, tai ainakin yksi syistä.

Insuliniresistenssi on myös yksi riskitekijöistä, mutta:

insuliiniresistenssiä aiheuttaa lihavuus ja liikkumattomuus sekä runsas tyydyttyneiden rasvojen osuus ruokavaliossa
toki suuren GI:n hiilaritkin vaikuttavat, mutta em. seikat ovat tärkeämmät.

Muuten olen kyllä samaa mieltä malton käytöstä - vain palautumisjuomaan, ellei sitten ole aivan mieletön bulkkikausi menossa

II-tyypin diabeteksen syitä ei muuten tunneta - vain riskitekijöitä

Originally posted by miez
Tomi, mitä meinaat?
ATK-hommissa mulla on k...ä keskellä kämmentä

Quote-tagit korjataan sen takia, etteivät postit näyttäisi tältä. Nyt kun joku quotaa tätä, niin muutaman postin päästä koko Intterrnetti voi mennä särki. :(

ps. editoin ne jo kuntoon sun puolestasi...

Originally posted by miez
insuliiniresistenssiä aiheuttaa lihavuus

Monilla lihavilla ihmisillä on varmasti insuliiniresistenssiä, mutta johtuuko insuliiniresistenssi lihavuudesta vai lihavuus insuliiniresistenssistä? Mun mielestä tässä asiassa syy on insuliiniresistenssi ja seuraus lihavuus. No, asian voi ajattella loogisesti kummalla tavalla vain, mutta muutamian lehtiartikkelien (jotain melko vanhoja, en muista missä lehdissä) perusteella mä asetun tälle kannalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tää on vähän :offtopic: mutta sivuaa aihetta. Joku tossa aiemmin mainitse sen malton turvotuksen. Itselläni en oo huomannut mitään, käytänkin palautusjuoman hiilihydraatteina n. 30-40% dextroosia, sain tätä jostakin käsiini eikä viitsi roskiinkaan heittää! Onko kellään kokemusta siitä, turvottaako tämä dextroosi sitten vähmmän kun malto?? Aattelin että auttaisko sellaisia joilla toi turvottaminen on ongelma...

Monilla lihavilla ihmisillä on varmasti insuliiniresistenssiä, mutta johtuuko insuliiniresistenssi lihavuudesta vai lihavuus insuliiniresistenssistä? Mun mielestä tässä asiassa syy on insuliiniresistenssi ja seuraus lihavuus. No, asian voi ajattella loogisesti kummalla tavalla vain, mutta muutamian lehtiartikkelien (jotain melko vanhoja, en muista missä lehdissä) perusteella mä asetun tälle kannalle.

Tuolla löylysin diabeettes kakkosesta:
http://pakkotoisto.myvisio.com/vbul...page=40&highlight=glukotoksisuus&pagenumber=1

-edit- itse maltosta sen verran että itse taivuin tänään ostamaan pitkästä aikaa maltoa kun tuntuu että venyy nuo illat niin perkuleen pitkiksi kun tulee salilta vasta kymmenen jälkeen, ottaa heran ja sit pari herkutteluvälipalaa, karkkia banaania jäätelöä vanukkaita ties mitä ja lopulta iltapala joskus 0200-0300 ja herätä pitäs 0700 niin arvatkaa tuleeko herättyä.. Tästä lähin simppelisti malto+herä 2210 ja iltapala 2330 ja pehkuun HUMM!!

Kehittymisen kannalta on minun mielestä ihan sama ottaako maltoa vai jotain sokeripitosta se on niin häviävän pieni osa kokonaisuutta kuten on ollut puhe...

Originally posted by Pii

Tätä olen miettinyt kauan: onko kenenkään muun mielestä nimenomaan nuorisolla yleistynyt keskivartalolihavuus, vai johtuuko se vain nuorison napapaitojen esilletuovasta vaikutuksesta? Onko lihomismekanismi erilainen riippuen siitä syökö ylimäärän rasvasta vai nopeista hiilareista? Sehän on tutkittua tietoa että nuoriso syö sokeria enemmän kuin ennen, ja karamellikulutuskin siirtyy rasvaa sisältävistä suklaista puhtaan sokerisiin irtokarkkeihin päin.

Mulla pistää jatkuvasti silmiin teinityttöjen edustavat etureput, siinä missä Vanhoina Hyvinä Aikoina (TM) tuskailtiin perseen ja reisien kanssa. Nyt on ihan yleinen yhdistelmä että jalat on kuin tikut (ei juurikaan lihasta mutta ei tolkuttomasti rasvaakaan) ja vyötäröllä on henkilöauton rengasta vastaava donitsi.

Eli jos piikittää insutasot vähän väliä karkilla, pullalla tms. vaalealla leivällä, onko tuloksena keskivartalolihavuus, väsähtänyt haima ja ehkäpä joskus diabetes kakkonen? Siinä missä tasaisemmilla insutasoilla hankittu läski jakautuu tasaisemmin? (Tällä saattoi olla joku yhteys siihen että maksan liikaglukoosista tekemät rasvat jäisivät jotenkin innokkaammin sisäelinten lähistölle, verrattuna ravinnosta saatuihin rasvoihin jotka kiertävät ja varastoituvat tasaisemmin ympäri kehoa. En vaan yhtään muista lähdettä.)

Vai onko se sittenkin täysin perimän sanelemaa - jos syöt yli kulutuksen niin keräät rasvaa sinne minne vanhempasikin, ja paskempi nakki jos se paikka sattuu olemaan keskivartalo?

Originally posted by JSmith
Tätä olen miettinyt kauan: onko kenenkään muun mielestä nimenomaan nuorisolla yleistynyt keskivartalolihavuus, vai johtuuko se vain nuorison napapaitojen esilletuovasta vaikutuksesta? Onko lihomismekanismi erilainen riippuen siitä syökö ylimäärän rasvasta vai nopeista hiilareista? Sehän on tutkittua tietoa että nuoriso syö sokeria enemmän kuin ennen, ja karamellikulutuskin siirtyy rasvaa sisältävistä suklaista puhtaan sokerisiin irtokarkkeihin päin.

Mulla pistää jatkuvasti silmiin teinityttöjen edustavat etureput, siinä missä Vanhoina Hyvinä Aikoina (TM) tuskailtiin perseen ja reisien kanssa. Nyt on ihan yleinen yhdistelmä että jalat on kuin tikut (ei juurikaan lihasta mutta ei tolkuttomasti rasvaakaan) ja vyötäröllä on henkilöauton rengasta vastaava donitsi.

Itse olen kyllä usein huomannut miettiväni ihan samaa. Taitaa se olla niin, että se ylimäärä syödään, sekä rasvasta että nopeista hiilareista. Kyllä niitä irtokarkkeja ja suklaata tuntuu kuluvan aika tavalla, mitä olen yläasteikäisiä ja lukion opiskelioitakin seurannut.

"Teinityttöjen edustavat etureput" olen myöskin joutunut ikäväkseni huomaamaan yleistyneen. Tekee ihan pahaa katsoa joskus, kun tytöllä pursuaa rasvarengas paidan ja housun reunuksen välistä aika ikävällä tavalla..

Ne koulujen limu- ja makeisautomaatit pitäisi laissa kieltää !!! :curs:

Originally posted by MissFlightattendant

"Teinityttöjen edustavat etureput" olen myöskin joutunut ikäväkseni huomaamaan yleistyneen. Tekee ihan pahaa katsoa joskus, kun tytöllä pursuaa rasvarengas paidan ja housun reunuksen välistä aika ikävällä tavalla..

Ne koulujen limu- ja makeisautomaatit pitäisi laissa kieltää !!! :curs:

Puhut asiaa, ite olin lukiossa näitä vastaan, patukka ja limukonetta vastaan. Rahaa piti kuitenkin jostain kerätä oppilaskunnalle, että ei auttanu valittaa. Koulun tiloista vastaava rehtori oli se joka viimekädessä päätti tästä, saako näitä vehkeitä ottaa kouluun. ja sai. Olisi erittäin suotavaa kieltää näiden myynti ja sijoittaminen kouluun, parempi olisi myydä sämpylöitä / hedelmiä jne. mutta eivät taida mennä kaupaksi. Jos koulusta ei saa karkkia, niin sitä sitten kannetaan kuitenkin jostain.

Aika ääliömäistä toimintaa sinäänsä, jos kouluruoka ei maistunut, niin sakki ravasi lähellä olevalle Hespurgula ravintolalle tai läheiselle makuunille karkkia ostamaan. Huvittavinta tässä on kuitenkin se, että muualle lähettiin syömään karkkia sen takia kun koulussa oli "ällöttävää läskiruokaa".

Ja ehkä toi tyttöjen vararengas johtuu siitä, että käytetään helvetin kireitä housuja, kai ne on tasapaksuja muuten mutta ne housut rutistaa sitä läskiä siihen niin että tulee pelastusrengas.

Originally posted by nikke1

Aika ääliömäistä toimintaa sinäänsä, jos kouluruoka ei maistunut, niin sakki ravasi lähellä olevalle Hespurgula ravintolalle tai läheiselle makuunille karkkia ostamaan. Huvittavinta tässä on kuitenkin se, että muualle lähettiin syömään karkkia sen takia kun koulussa oli "ällöttävää läskiruokaa".

Ja ehkä toi tyttöjen vararengas johtuu siitä, että käytetään helvetin kireitä housuja, kai ne on tasapaksuja muuten mutta ne housut rutistaa sitä läskiä siihen niin että tulee pelastusrengas.

Niimpä. Tytöt erityisesti jättävän kouluruokailut väliin nimenomaan sen takia, että ollaan jollakin ihme ns. "asiaan kuuluvalla" laihdutuskuurilla tai jotain.. :( Tuntuu aina olevan ruokana juurikin jotain "ällöttävää läskiruokaa", jos tyttöjen puheita kuuntelee. Silti vedetään ravintorikkaamman ja terveelisemmän kouluruoan sijasta säkki joitain irtokarkkeja, ja tuetaan Hesen yms. roskaruokaketjujen toimintaa lähes päivittäin.

"Ja ehkä toi tyttöjen vararengas johtuu siitä, että käytetään helvetin kireitä housuja."
Niin, helvetin kireitä housuja, jotka eivät "ehkä ihan" ole tehty sille roskaruoalla hankitulle vartalotyypille.

Originally posted by MissFlightattendant

"Ja ehkä toi tyttöjen vararengas johtuu siitä, että käytetään helvetin kireitä housuja."
Niin, helvetin kireitä housuja, jotka eivät "ehkä ihan" ole tehty sille roskaruoalla hankitulle vartalotyypille.

Juuri näin! Ne tiukat pöksyt ei todellakaan joka kroppaan sovi, kuten ei minihamekaan!! Mitkä näyttää kaverin jalassa hyvältä ei välttämättä näy minun...mutta kun ei!! Ois syytä ehkä joskus vilasta sinne peiliin ja kattoo että näyttääkö nyt oikeesti ihan siltä mikä on tarkotus...:curs:

Olen kuullut myös seuraavaa: Hera 80 on hidasta proteiiniä, käy yöproteiiniksi. Paras protsku palkkarissa on isolaatti joka imeytyy paljon nopeammin kuin 80:n, hyvä palkkari tässä suhteessa on Phase 2 ? Hiiliarit voi ottaa 30 minuuttia treenin jälkeen? Onko tämä nyt ideaali ratkaisu rasvan polttamiseen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom