Miksi lihakset ei kipeydy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skvv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saan aina rinna kipeäksi raskailla painoilla ja supersarjoilla, ei se kuitenkaan pidemmän päälle takaa kehitystä jos eivät sarjapainot kasva, volyymi lisänny tai tauot lyhene.

Oon tuota arskan kutosta käyttäny tuon 3kk, nyt kyllä varmaan vaihdan johonkin muuhun. Liikkeet teen kyllä oikein.

Ruuasta ja levosta ei pitäisi olla kiinni ja vaikka olisikin niin niitä en enää pysty parantamaankaan, että jos niistä riippuu niin sitten ei voi mitään :D.

Onko mahdollista että runsas aerobinen syö salikehitystä? Harrastan salin lisäksi about 3x viikossa joko jouksua, sulkapalloa tai uintia.

Oon tuota arskan kutosta käyttäny tuon 3kk, nyt kyllä varmaan vaihdan johonkin muuhun. Liikkeet teen kyllä oikein.

Ruuasta ja levosta ei pitäisi olla kiinni ja vaikka olisikin niin niitä en enää pysty parantamaankaan, että jos niistä riippuu niin sitten ei voi mitään :D.

Onko mahdollista että runsas aerobinen syö salikehitystä? Harrastan salin lisäksi about 3x viikossa joko jouksua, sulkapalloa tai uintia.

Tottakai syö salikehitystä, mutta tuo 3 x vko ei ole runsasta nähnytkään.

Ei yhdellä-kahdella liikkeellä / lihasryhmä ja suorilla sarjoilla voikkaan saada domseja kuin alkuun.
Kun yhdistää ra'asti venyyttävän ja voimakkaasti supistavan liikkeen liikepariksi saa lihasvaurioita, samoin kun vetää eristävän kovaa ensin ja sitten pääliikkeen perään samalla intentiseetillä kuin aikaisemmin ilman eristävää etukäteisväsytystä. Vaatii vaan pirun kovaa tahtoa.

pyri joka viikko jos mahdollista niin lisäämään painoa, ei se lihas kipeydy eikä kasva jos hinkkaa samoja painoja...

Kun yhdistää ra'asti venyyttävän ja voimakkaasti supistavan liikkeen liikepariksi saa lihasvaurioita, samoin kun vetää eristävän kovaa ensin ja sitten pääliikkeen perään samalla intentiseetillä kuin aikaisemmin ilman eristävää etukäteisväsytystä. Vaatii vaan pirun kovaa tahtoa.

Pystytkö vähän avaamaan käytännössä mitä tarkoitat? Oon nyt pari kertaa tehnyt sarjoja testimielessä about näin 15 kevyttä- 8 raskasta - 8 raskasta - 15 kevyttä. Eli esimerkkinä nyt vaikka penkissä kevyet vajaa 50kg ja raskaat jotain 60kg.

Zone-sarja -42%
Pystytkö vähän avaamaan käytännössä mitä tarkoitat? Oon nyt pari kertaa tehnyt sarjoja testimielessä about näin 15 kevyttä- 8 raskasta - 8 raskasta - 15 kevyttä. Eli esimerkkinä nyt vaikka penkissä kevyet vajaa 50kg ja raskaat jotain 60kg.

Vinopenkki käsipainoilla ja heti perään niin raskas flyes käsipainoilla kuin pystyy vetämään, niin saa venytyksen ja supistuksen samassa supersetissä.

Perään voi vetää ristikkäistaljapuristuksen alhaalta ylärinnalle ja normaalin ristikkäistaljan vedon samassa setissä.

Koko rintapäivä tietysti aloitetaan ennen näitä liikkeitä tasapenkillä. Tervetuloa Domsit.

Kehitystä kyllä tulee mulla kokoajan ja pikkuhiljaa saan lisäiltyä painoja jatkuvasti, mutta onko se maksimaalista, sitä en tiedä. Esim penkkitulokset n. 3kk kehitys 3x10 40kg->55kg
Ei voi olla lähellekkään maksimaalista jos lähtö on 40kg ja lisäys 1,25kg/vko.

Onhan tuossa 15kg lisäystä 3kk aikana. Ei kai tuo huonokaan ole? Millaisia sarjapainojen nousuja yleensä olette saaneet/tiedätte jonkun saaneen 3kk aikana, jos lähtö on penkissä 40kg? Ja harjoitteena on Arskan G6?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onhan tuossa 15kg lisäystä 3kk aikana. Ei kai tuo huonokaan ole? Millaisia sarjapainojen nousuja yleensä olette saaneet/tiedätte jonkun saaneen 3kk aikana, jos lähtö on penkissä 40kg? Ja harjoitteena on Arskan G6?

Hyvä kysymys! Mistä voisi tietää parhaan mahdollisen kehityksen, tuo on kuitenkin aika henkilökohtaista. :)

Itselleni penkki on vielä liikkeistä se vaikein. (Mulla on aika pitkät kädet). Mutta esim. leuanvedoissa kehitys on ollut parempaa, niin monta kuin jaksaa sarjat mennyt kutakuinkin näin 5-4-3 -> 11->9->8

Itellä lähdöt oli 55kg ja nousi lopuksi 82,5kg, 3kk. Silloin tosin oli läskimpi, mutta laihduin tuona aikana jokusen kilon. Nyttemmin aloitellut uusiksi ja penkki on heikentynyt ensimmäisen tauon jälkeisen treenikerran jälkeen ja painoa 15kg vähemmän kuin silloin kuin meni 82,5kg, nytten menee joku 68kg :D Tosin en tehnyt mitään ohjelmaa, treenasin vain.

Tuli tästä kipeytymisestä mieleen että joskus kun tulee vaikka 1-2viikkoa treenistä taukoa tai enemmän esim kesälomareissun jälkeen, niin seuraava kyykky/jalkatreeni peloittaa oikeasti. Nytkin ollut 3päivää jalat ihan jumissa vaikka koittanut verrytellä. Kaveri oli nähnyt kaupungilla mut kun kävelin niin soitti perään ja kysy oonko kännissä keskellä päivää kun kävely niin vaivalloista... :D

Ja kukaan ei vastaa, mikseivät lihakset kipeydy.

Itselläni homma menee näin; Samalla kaavalla reenamiseen se lihas/lihakset tottuu pidemmän päälle, eikä paikat enää mene kunnolla juntturaan.

Ton takia tykkäänkin vaihdella liikkeitä, tekniikoita, sarjapituuksia ja -painoja. Mitään tarkkaa reeniohjelmaakaan (tai siis tietenkin tämmönen jako löytyy, mutta tarkempaa sisältöä ei ole: jalat/selkä/rinta,ojentajat/olka,hauis/vatsa) mulla ei ole, vaan aina mennään fiilispohjalta. Yleensä kuitenkin yks tai kaks raskasta pääliikettä, joiden kyytipojaks apuliikkeitä fiilisten mukaan hiukka pidemmillä sarjoilla. Mulla toimii kaikista parhaiten tää tekniikka. Veikkaisin että tohon liittyy se, että jokaisen treenin ollessa sisällöltään erilainen, lihas rasittuu aina eri tavalla. Tää taas tuntuu seuraavana ja sitä seuraavana päivänä. :lol2:

Saan määrätyillä treenitekniikoilla rintalihakset joka kerta kipeiksi isolta alalta, silti varmaan puoleen vuoteen ei minkäänlaista kasvua kyseisessä lihasryhmässä.

Pitää taas muuttaa jotain, vaikka domsit tulevat säännöllisesti.

Ja kukaan ei vastaa, mikseivät lihakset kipeydy.

Lihakset ei kipeydy, jos rasitus on aina samanlaista. Jos teet aina samat toistot ja sarjamäärät samalla painolla samassa liikkeess, niin eivät kipeydy.

Mutta kipeytymisellä ei ole mitään suoraa korrelaatiota lihastenkasvun kanssa. Ei sitä pidä ikinä seurata tai tuijottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom