Miksi haluatte olla isoja?

Status
Viestiketju on suljettu.
Pakkiksella näkee, luonnollisesti kun on voimailu aiheinen foorumi, jatkuvasti miten suuri osa tyypeistä haluaa ja tavoittelee koko ajan isompaa ja lihaksikkaampaa vartaloa. Minut varmaan leimattaisiin ns "kynäniskaksi", koska olen suht norm painoinen suhteessa pituuteeni. Mietin vain, että mistä tämmöinen "lihanhimo" tulee? Mikä saa tavoittelemaan koko ajan isompaa ja suurempaa fysiikkaa? Se ei ole pelkästään syy kun sanoo, että se on hienomman näköinen. No onhan se munkin mielestä hienon näköistä kun on treenattu ja timmi atleettinen kroppa. Se on kaikinpuolin tervettä ja järkevää, mutta monet eivät tyydy vain tähän vaan haluavat olla kunnon bulkattuja massahirviöitä a´la Bull Mentula. Ei siinä todellakaan mitään paheksuttavaa ole, mutta itse en henkilökohtaisesti pysty täysin ymmärtämään tätä. Te, jotka haluatte tätä, voisitteko valottaa minulle mistä syystä haluatte tulla koko ajan isommaksi? Tarkempia ja syvällisiä selityksiä kiitos.

Ehkäpä kyse on itsensä voittamisesta? Halu kokeilla mihin oikeasti pystyy? Ei se musta eroa sen kummemmin esimerkiksi siitä, että haluaa treenata itsensä maraton kuntoon, haluaa opiskella itselleen maisterin paperit tms. En mä usko, että kyse on juuri isommaksi tulosta vaan juuri itsensä voittamisesta yms.

Että silleen taas..meitä on moneksi: kynäniskoja, 'bulkattuja massa hirviöitä a´la Mentula (kovan työn tehnyt mies muute...)' , athleettisiä, pitkiä, lyhyitä, hoikkia, lihavia, laihoja...ja niin edelleen.

Minä en ole mikään iso, joten en voi puhua täysillä valtuuksilla, mutta rakastan lajia. Itse uskon, että tähän jää terveellä lailla koukkuun. Kyllä mä hurraan niille äijille, jotka ennemmin käyttää energiansa painojen nostoon kuin kaljan kittaamiseen tai penkkiurheiluun, joissa ei kummassakaan nyt ole sinänsä väärää. Parasta tässä lajissa on se, että saa haastaa itsensä kerta toisensa jälkeen. Oppii paljon uutta itsestä. Ja saa energiaa elämiseen.

Ja täytyy vielä alleviivata, että onhan se naisenkin vinkkelistä kivempi, jos äijä treenaa - varsinkin jos nainen on samaa maata. Ei siitä oikein mitään tule jos ukko makaa sohvalla. Itse koen sen sporttisena mimminä tärkeäksi, että äijällä on oikeasti "voimaa" ja millä pidellä.

Maailmassa on niin paljon turhempia juttuja, itseensä kun panostaa terveellä lailla voi antaa muillekin enemmän.

Ei näitä Mentuloita ihan joka kylästä löydy. Ehkä se on juuri tuo, mitä Arikatotoka sanoi:
Ehkäpä kyse on itsensä voittamisesta? Halu kokeilla mihin oikeasti pystyy? Ei se musta eroa sen kummemmin esimerkiksi siitä, että haluaa treenata itsensä maraton kuntoon, haluaa opiskella itselleen maisterin paperit tms. En mä usko, että kyse on juuri isommaksi tulosta vaan juuri itsensä voittamisesta yms.

Ps. muskle on laif.

Itteä pistää vituttaa koulussa kun ei osaa,tajua tai muista jotain. Mutta sitten salilla tai vapari reeneissä kun lukottaa paremman, nostaa uuen enkan tai kun huomaa peilistä että tissi turvonnu tulee hyvä fiilis :thumbs:

Pienestä saakka olen ollut iso...:D

...Päätin joskus, että kasvan isoksi. En koskaan aikuiseksi. Hyvin on toiminut tähän saakka. Treenaamaan aloitettuani kutakuinkin 15-vuotiaana, huomasin ilokseni massan tarttuvan. Isoimmillani taisin painaa 132kg. Tiukentaminen on sitten taistelua, hyvästä ruuasta kun tykkään.
Isompana saa syödä enemmän. :hyvä:

Annan ääneni sille. Siksi on mukavaa olla normaalia isompi: Saa sitten yölläkin syödä...:D

Tää on helppo: Isot näyttää voimakkaammilta ku pienet. Ja yleensä ovatkin.

Kyllä se mulla on tuo itsensä haastaminen kanssa tän homman pointti. Siinä ohessa kun syö tarkasti ja treenaa niin kovaa kun sielu sietää, niin väkisinkin sitten tulee kasvettua. Nautin siitä raudan vääntelystä eikä se onnistu, jos ei löydy sitä muskelia.

Sitäkään en kiellä, etteikö muiden havaitsema ulkoinen olemus mitään merkkaisi. Mikään herutus ei nappaa, mutta en mä halua muiden silmissä dataajalta näyttää. Jotenkin oma silmä on aina niin kriittinen, että sitä sitten päivä toisensa jälkeen näyttää liian pieneltä ja siksi haluaa kasvaa isommaksi.

Kyllä itse ainakin sanoisin, että vaikka itsensä voittaminen on se hienoin tunne, niin kyllä se himottaa myös olla iso, eihän siihen mitään järkevää syytä minulla ole, paitsi tuo että saa syödä paljon :D
Tietenkin niitäkin näkee jotka käy salilla vain sentakia, että voi pätkiä jonkun grillijonossa ja näyttää että on vähä jotain kun on lapsena potkittu päähän, mutta sellaset ihmiset on sit omaa lajiaan.

Tulipa sekanen viesti

Kyllä se mulla on tuo itsensä haastaminen kanssa tän homman pointti. Siinä ohessa kun syö tarkasti ja treenaa niin kovaa kun sielu sietää, niin väkisinkin sitten tulee kasvettua. Nautin siitä raudan vääntelystä eikä se onnistu, jos ei löydy sitä muskelia.

Sitäkään en kiellä, etteikö muiden havaitsema ulkoinen olemus mitään merkkaisi. Mikään herutus ei nappaa, mutta en mä halua muiden silmissä dataajalta näyttää. Jotenkin oma silmä on aina niin kriittinen, että sitä sitten päivä toisensa jälkeen näyttää liian pieneltä ja siksi haluaa kasvaa isommaksi.

Täysin samaa mieltä.

mä en halua edes isoksi, käyn salilla koska siellä on niitä kuuluisia fitneskissoja ;)

Itse sanoisin myös viitaten alkuperäiseen kysymykseen olevan merkitystä sillä, että itse tulee sokeaksi ns. omalle peilikuvalle, eikä koskaan oikeasti tajua sitä miten paljon on jo kehittinyt ja näin haluten kehitystä lisää. Ja empä nyt sano tätä sillä, että jos oikeasti jengi tajuais että hei nehän on oikeasti ihan ok-kokosia ja näkösiä, että lopettasvat treenin kokonaan. Joku tänki postin olis kuiteski niinpäin kääntänyt :)

Itse sanoisin myös viitaten alkuperäiseen kysymykseen olevan merkitystä sillä, että itse tulee sokeaksi ns. omalle peilikuvalle, eikä koskaan oikeasti tajua sitä miten paljon on jo kehittinyt ja näin haluten kehitystä lisää. Ja empä nyt sano tätä sillä, että jos oikeasti jengi tajuais että hei nehän on oikeasti ihan ok-kokosia ja näkösiä, että lopettasvat treenin kokonaan. Joku tänki postin olis kuiteski niinpäin kääntänyt :)

niinhän se melkeen on että mitä enemmän treenaa niin sitä pienemmäks ittensä tuntee kun tavotteet kasvaa.

Aina ollu niin pieni ja laiha ja silti näytän 20kg painavampana omasta mielestä ihan samalta, kun ennen vaikka muut nyt on jotain huomannu. En kyllä ikinä haluaisi olla missään maailmanluokan kehonrakentajan mitoissa

Haluan näyttää terveeltä ja tuntea itseni terveeksi.

ehkäpä ymmärsin väärin, mutta mielestäni kysymys ei koskenut reenaamisen syitä. en mä halua kovin isoksi ja silti reenaan. haluan enemmän voimaa, nopeutta, hypätä korkeammalle, jaksaa pitenpään... pakkiksella on kokemukseni mukaan paljon väkeä jotka haluavat vain mahdollisimman isoksi välittämättä kireydestä saati sitten voimasta, nopeudesta, kestävyydestä jne. miksi näin?

Aina ollu niin pieni ja laiha ja silti näytän 20kg painavampana omasta mielestä ihan samalta, kun ennen vaikka muut nyt on jotain huomannu. En kyllä ikinä haluaisi olla missään maailmanluokan kehonrakentajan mitoissa

Bulimian vastakohta? :D Sepä se on jännää esimerkiks ihan bodailussa, kun ei sitä ite tajua miten hyvin kehittyy vaan kyllä ne porukat ja kaverit ja sukulaiset huomaa sen erilailla kuin itse peilistä tai kuvasta katottuna.

ehkäpä ymmärsin väärin, mutta mielestäni kysymys ei koskenut reenaamisen syitä. en mä halua kovin isoksi ja silti reenaan. haluan enemmän voimaa, nopeutta, hypätä korkeammalle, jaksaa pitenpään... pakkiksella on kokemukseni mukaan paljon väkeä jotka haluavat vain mahdollisimman isoksi välittämättä kireydestä saati sitten voimasta, nopeudesta, kestävyydestä jne. miksi näin?

Tyrmään ainakin omalta osaltani tuon väitteen. Kyllä mulla rajat liikkuu siinä 95-100 offikunto ja 85 helvetin kireänä sitten joku päivä. Siihen pisteeseen en touhua aja, ettei rappusia jaksa nousta puuskuttamatta. Kait tässä kuitenkin vaistomaisesti haetaan itse kukin sitä omaa ihannefysiikkaa, joka joillakin saattaa hyvin olla 120 kiloa 20+ rasvoilla. Eikä siinä ole mun mielestä mitään hävettävää, antaa jokasen ponnistella niitä omia tavotteitaan kohti.

Bulimian vastakohta? :D Sepä se on jännää esimerkiks ihan bodailussa, kun ei sitä ite tajua miten hyvin kehittyy vaan kyllä ne porukat ja kaverit ja sukulaiset huomaa sen erilailla kuin itse peilistä tai kuvasta katottuna.

Sama täälläkin oli. 20kg painoa lisää eikä tuntunu missään (lähes alipainoinen silti). 30kg alkoi jo tuntua.

Välillä kun joku väittää lihaksia isoiksi, niin tuntuu hän pilkkaisi, kun omasta mielestä on aina liian pieni :rolleyes:

Itsekkin olen miettinyt että taivoite joskus olla tuollainen vain hieman iso, mutta suht kireä lihaskasa :D

Hypoteettinen kysymys.
Olisitteko mieluummin sen kokosia että ihmiset tekevät kadulla tilaa niin että ei tarvitse kuin kävellä eteenpäin vai sen kokosia että ette olisi mitään ruipeloita vaan ennemminki normaalin kokosia. Jokainen määrittelee koon normaali itse tietenkin.
Ainakin itse sanoisin että olisin ennemmin normaali kuin hirvee lihaskasa. Ihan vaan sen takia että olen huomannut sen että mitä isompi niin sitä enemmän keräät huomioita myös sitä ei haluttua huomioita.

Itse ainakin treenaan sen takia että pystyn saamaan kropasta irti enemmän voiman suhteen. Eli toisin sanoen niinku joku tossa aikasemmin mainitsikin niin voimaa ja nopeutta lisää ilman turhaa painoa. Harrastan kesäsin varsinkin hyvin paljon urheilua, beach volleysta fudikseen. Jos painoa löytyy enemmän ku 85kg ni alkaa parin tunnin ajan juokseminen olla suhteellisen raskasta ihan sama kuinka paljon sitä voimaa löytyy.

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom