Miksi Azureus ei toimi edes ilman palomuuria??! Tapan jonkun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Vaikka ottaa palomuurin (ZoneAlarm Pro) pois päältä, niin silti pukkaa niitä keltaisia naamoja ruutu täyteen. Windowsin palomuuri on myös pois päältä.

Olen siis Turun Ylioppilaskylän kyläverkossa. Kaverilla toimii sama ohjelma samalla palomuurilla, ilman mitään erillisiä säätöjä samassa verkossa. Tapan varmaan ensin sen kaverin ja muutan sen kämppään asumaan. :hyper:

Mistä tätä vikaa pitäisi lähteä etsimään? DC++ ei tällaista ongelmaa tietääkseni ole ollut, ainakin se toimi aikoinaan ihan hyvin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä versio sulla on käytössä. Onke se se uudempi juuri julkaistu 2.2.0.0... Mulla ainakin ei tullut enää muita kuin keltaisia palloja tuon päivityksen jälkeen ja lataaminen meni kumman hitaaksi... Ja meni myös hermot kun muu nettailu meni mateluksi kun samaan aikaan imutti ja uploadasi tavaraa... ja prossu teki ärsyttävää sahaliikettä 0% -> 80% etc... Ja virtuaali muisti pyöriii 1,2 gigan tuntumassa...
Nyt oon kokeillu vaihteeksi Bitcomettia ja ero on ainakin näin alkuun huomattava.. Lataukset tulee nopiammin ja koneella voi tehdä muutakin..
Sinänsä harmittaa kun tuossa Azureuksessa on monipuolisia toimintoja mutta pitänee kokeilla sitä uudestaan sitten kun saavat uuden version pihalle tai sitä vanhempaa versiota...

Samat ongelmat on on kaikilla varsioilla ollut, nyt käytössä uusin. Vihreitä naamoja ei ole koskaan tullut.

Luulin, että syy olisi palomurissa, mutta eipä ole näköjään siinäkään.

HeHei!! Muuttelin asetuksia ihan summa mutikassa ja sain yhden vihrän pärstän. Se latas jopa ihan hyvällä nopeudella, mutta katkes yhtäkkiä, mutta vihreä naama jäi. Nopeus nousee aina n. 300kB/s ja laskee sitten nollaan ja alkaa kohta uudestaan.

Se valittaa silti niissä muissa, että on NAT-ongelma. Sama jos ottaa sen ohjatun asetusten määrittelyn, niin kun testataan niitä portteja, niin herjaa joka portin kohdalla NAT-ongelma havaittu. Olen siis Turun ylioppilaskylän lähiverkossa, mutta kaveri on kanssa ja sillä ei koskaan ole mitään NAT-ongelmia tullut.

Miten mä katon onko routterissa NAT päällä?

Okei. Mulla ei siis ole routteria. Koska mulla menee vain verkkokaapeli suoraan koneesta seinään. That's it.

:( Mikä Java hommeli? Mä en jaksa enää. :wall:

Eipä taida Azureus aueta jossei oo java asennettu. Kopioi kaveris asetukset(etenkin portit) suoraan itelles. Eihän XP:n oma palomuuri oo menny epähuomiossa päälle esim SP2 päivityksen yhteydessä?

Onko kaikilla verkossa yhteiset asetukset vai onko asuntokohtaset? Voipi olla joku verko oma palomuuri sulla päällä ja kaverillasi ei.

:hyper: :hyper: :hyper: :hyper: :hyper:

Nyt laitoin ton TCP-päivityksen ja keltaset naamat pysyy, mutta latausnopeusputosi kymmenesosaan. FlatOutista oli 2 tuntia jäljellä, nyt 20. :rock: . Noh, on mulla aikaa.

Ja XP:n palomuuri on ollut koko ajan pois päältä. Ja asensin ton Java systeemin, mutta mulla oli se jo, ja nyt niitä on kaksin kappalein.

Ilmeisesti ne humanistihipit siellä yliopistolla on mun kohdalla ne portit jotenkin sulkenu. Sillä olen ton 6881 lisäksi kokeillut kymmeniä muita ja kaikissa tulee NAT-error.

No koska se on vähän valikoiden onnistuvaa. Mutta antaa olla jo. Toimii jos toimii. Koitan käydä kattomassa sen kaverin asetuksia, jos jotain selviäisi.

Se naaman keltaisuus meinaa samaa kuin mulessa Low-ID,eli portit ovat kiinni. Pystyt yhä imuttamaan muilta joilla on portit auki, mutta kaksi "keltanaamaa" ei pysty kommunikoimaan keskenään, joka tiputtaa sourcejen määrää rajusti.

bfr sanoi:
Se naaman keltaisuus meinaa samaa kuin mulessa Low-ID,eli portit ovat kiinni. Pystyt yhä imuttamaan muilta joilla on portit auki, mutta kaksi "keltanaamaa" ei pysty kommunikoimaan keskenään, joka tiputtaa sourcejen määrää rajusti.
Kuulostaa loogiselta, koska nopeudet voivat vaihdella ainakin ihan älyttömästi joidenkin tiedostojen kohdalla. Ja jos on vähän lähteitä niin ei tule yleensä yhtään.

Tällä hetkellä latausnopeus on 50 kB/s ja lähetysnopeus 500 kB/s

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom