Miksi aina nuha`?

Elikkä kyselisin vaa et mistäköhän vois jophtua et mulla on oikeestaan lähes aina nuha, siis ympäri vuoden. Ei mikään paha ja välillä ei räkää oo melkein ollenkaa, mut sit välillä saattaa olla iha reilumminki.
Tuskin mitenkää vakavampaa, mut onks jengil jotai ideoit et mistä vois johtuu?
Sama melkein missäpäin maailmaa sitä heiluu nii nuha silti. Mut ei paha. Välil vaa ruopee pikkase ihmetyttää nii ajattelin kysellä et onks kellää samanlaista/mikä vois auttaa/mist vois johtuu.

Edit. muuten kunto siis on hyvä eli ei mitään muita flunssan oireita oo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mullakin on tuo nokka sellanen että saa olla niistämässä melkein vähänväliä..
Intti aikana tarjottiin jotain suihkeita että limakalvot hieman kuivaantuis tai jotain,
en sit kuitenkaan jaksanu käyttää niitä vähän ajan jälkeen..

Tää on mun käsittääkseni aika yleinen vaiva. Voi johtua esim. siitä, että sulla on vaan herkät limakalvot.

Elikkä kyselisin vaa et mistäköhän vois jophtua et mulla on oikeestaan lähes aina nuha, siis ympäri vuoden. Ei mikään paha ja välillä ei räkää oo melkein ollenkaa, mut sit välillä saattaa olla iha reilumminki.
Sama melkein missäpäin maailmaa sitä heiluu nii nuha silti. Mut ei paha. Välil vaa ruopee pikkase ihmetyttää nii ajattelin kysellä et onks kellää samanlaista/mikä vois auttaa/mist vois johtuu.

Poltatko röökiä?

Poltatko röökiä?

Ai että sitä ihanuutta, kun on röökilakossa ja nenä ei ole tukossa :) . Silti aina ratkee.

Röökiä en vedä yhtään. Jotenki vaikee uskoo et mulla astma olis, mut jtn allergiaa kai tää vois olla. Kesällä kui puistossa ollu nii sit ei saa kyl seuraavan aamun happee. Mut kuitenki tää perus nuha on aina olin sitte himassa,ulkomailla tai mökillä, kesällä tai talvella.
Herkät limakalvot voi kyl olla, muistelisin joskus et mamma ois valittanu et sillä ois herkät limakalvot..
Pitäiskö käydä lekurilla?

Mullakin on nenä tukossa lähes vuoden ympäri. Kesäisin se kyllä hellittää, mutta varsinkin talvisin nenää saa niistää kokoajan. Muuten oon täysin terve. Oon kyllä oppinut elämään tän asian kanssa, ei se mua pahemmin häiritse.

En nyt jaksa enempää pureutua aiheeseen, mutta ruokavalion vaihtaminen puhtaampaan ja mielellään kokonaan luomuun voi auttaa tuohon "perusnuhaan". Olen viime aikoina tutustunut enemmän tähän aiheeseen ja siemailenkin tässä samalla jopa luomuviiniä :). Itselleni lopullisen sysäyksen ns. "luonnollisen" ruuan pariin oli serkkuni (myös "luomuttaja") kommentti:
"nyt katosi sellanen perusnuha mikä aina on, jos tiiät."

Itse kuulun myös tähän perusnuhailijoihin. Voin kyllä kuvitella että kaikki lisäaineet, kasvatuksessa käytetyt torjunta-aineet yms. vaikuttavat haitallisesti ihmiseen ja voivat herkistää mm. allergioille. Tästä esimerkkinä on se että monet ovat ei-luomu-pähkinöille allergisia, mutta eivät luomupähkinöille. Kannattaa testata mikäli on jotain ruoka-aineallergioita että johtuuko se itse tuotteesta vai "ylimääräisestä".

En tiedä kuinka selkeää tämä nyt sitten oli mutta :kippis1:. Tänään KLF-bileet vantaan onnelassa! :D

Aina ku käyn Hesburgerissa, mua alkaa yskittää ihan vitusti. :D

Yllättäen Noi Punttisen arvailut kuulostaa mun kohdalla todella järkeenkäypiltä. Varsinkin kun esim. äidillä tulee alkoholista, etenkin viinistä selviä allergisia oireita. Ja meikäläinen taas on huomannu et usein krapulassa nenä on enemmän tukossa kuin koskaan. Hyvin voi noi muutkin ruokien lisä-aineet vaikuttaa tohon.
No mutta senverta vähän tää kuitenki häiritsee etten jaksa lähtee kokeileen ja ostaa pelkkää luomuruokaa, että johtuuko tää siitä.
Toisaalta taas just talvella nuha saattaa olla pahimmillaa, joka taas viittais siihen, että kylmyys vaikuttaa myös mulla tohon duhaan; joka taas viittais herkkiin limakalvoihin vai? Nooh, onneks mäki oonjo niin tottunu tähän, ettei tää pahemmin häiritse, mietin vain että onkohan tästä pidemmän päälle sitten jotain muuta haittaa.

Itselläni muuten astma tykkää nostaa päätään aina roskaruuan kuten esim. juuri heseaterian jälkeen. Mutta tosiaan ei mulla mitään tieteellistä faktaa ole tähän antaa, mutta olen huomannut kyllä että ravinnolla on tosiaan merkitystä hyvinvointiin.

Käy allergiatesteissä. Itsellä allerginen nuha ympäri vuoden kiitos homekoulun ja kokolattiamaton. Prick-testissä ainakin pölypunkeille tuli ihoreaktiota (aikaa kyllä jo 10v...).

Mielenkiintoista on se, että flunssan jälkeen menee aina joku kuukausi ilman oireita, kunnes alkaa taas puolustusjärjestelmällä oleen tylsää ja nuha tulee takas :)

Röökiä en vedä yhtään. Jotenki vaikee uskoo et mulla astma olis, mut jtn allergiaa kai tää vois olla. Kesällä kui puistossa ollu nii sit ei saa kyl seuraavan aamun happee. Mut kuitenki tää perus nuha on aina olin sitte himassa,ulkomailla tai mökillä, kesällä tai talvella.
Herkät limakalvot voi kyl olla, muistelisin joskus et mamma ois valittanu et sillä ois herkät limakalvot..
Pitäiskö käydä lekurilla?
Kannattaa muistaa että jos himassa altistut jollekin koko ajan niin ei se parane viikossa tai kahdessa.
helpoin ja halvin mistä kannattaa lähteä liikkeelle on tyynyn , peiton ja petarin vaihto.
tohon vielä lisää jonkun ilmanpuhdistimen. jos ei kuukaudessa tule mitään vaikutusta sitten rupeaa etsimään syitä muualta.
Allergia tyynyjä ja muita myydään eikä maksa paljoa.
Itse ostan ihan perustyynyn 3kk välein. maksaahan se kokonaista 7€ kerta.

Voi olla myös sama kun mulla oli aikanaan, eli nenän toinen sierain pienempi kuin toinen (Rustot solmussa), joutu sitten leikkaamaan rustot uuteen uskoon sieltä. Yksityinen korvanenäkurkkulekurihan tuon asian huomasi, kun menin jatkuvaa nuhaa valittelemaan. Yleisellä ei sanottu asiasta mitään, kun siellä kävin ensin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom