Miksei penkkiä yhdellä kädellä?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Miksei penkkiä käsipainoilla ole koskaan missään neuvottu tekemään yhdellä kädellä kerrallaan? Kaikkia muita liikkeitähän on näinkin neuvottu tekemään mm. hauiskäännöt kässäreillä, ranskikset kässäreillä, pystypunenrrus kässäreillä, jne. Mutta miksei koskaan penkkipunnerrusta käsi kerrallaan kässäreillä? Oishan siinä pieni tasapaino ongelma, mutta eikö loppuojennuksen saisi paremmaksi näin, kun painot eivät kolise toisiinsa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saattaa olla "hieman" hankalaa! En itse ainakaan lähtis kokeilemaan! Niin ja mitä tossa oli vielä maininta tosta pystypunnerruksesta yhdellä käsipainolla, niin en kyllä sitäkään lähde kokeilemaan!

Jos haluaa tehdä penkkipunnerusta yhdeläkädellä niin viisain vaihtoehto Smitissä. Eli tasapenkki alle ja tekemään. Helpoin ja turvallisin tapa.

nigster sanoi:
Niin ja mitä tossa oli vielä maininta tosta pystypunnerruksesta yhdellä käsipainolla, niin en kyllä sitäkään lähde kokeilemaan!

Kokeile joskus, todella hyvä liike! Pitää vaan vähän kallistaa torsoa vastakkaiselle puolelle.

-Marchi- sanoi:
Miksei penkkiä käsipainoilla ole koskaan missään neuvottu tekemään yhdellä kädellä kerrallaan? Kaikkia muita liikkeitähän on näinkin neuvottu tekemään mm. hauiskäännöt kässäreillä, ranskikset kässäreillä, pystypunenrrus kässäreillä, jne. Mutta miksei koskaan penkkipunnerrusta käsi kerrallaan kässäreillä? Oishan siinä pieni tasapaino ongelma, mutta eikö loppuojennuksen saisi paremmaksi näin, kun painot eivät kolise toisiinsa?
Musclemag january 2002 sivu 40. Sieltä löytyy ohjeet, on siis ihan oikeasti liike jota voi tehdä. Muunmoassa(<-kirjotetaanko tuo sana noin?) Tito Raymond on ainakin käyttänyt tätä menetelmää.

Zone-sarja -42%
nigster sanoi:
Niin ja mitä tossa oli vielä maininta tosta pystypunnerruksesta yhdellä käsipainolla, niin en kyllä sitäkään lähde kokeilemaan!

Mikäs tuossa vikana? Varsinkin seisten erittäin mainio liike.

mikkomaa sanoi:
Muunmoassa(<-kirjotetaanko tuo sana noin?)

Eikös se ole muunmuassa... kai.. :D

Itse ainakin joskus aikanaan, kun oikean ja vasemman käden voimatasot olivat täysin epätasapainossa tein käden kerrallaan. Toiseen käteen paino vastapainoksi niin nou hätä. Tasapaino säilyi. Ihan hyvältä tuntui. Vaihtelu virkistää.

Mike sanoi:
Homma onnistuu ainakin vipukoneessa varsin hyvin. Muistaakseni Vilponen tekee näin treenivideollaan.

Deletoitujen viestien lähettäjille. Vimonen kerta sitten kun vittuilette aloittelijoiden osiolla.
Oli muuten treeni ja ravinto-osiolla sillon;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko tuo pystypunnerrus yhdellä kädellä tehtynä yhtä "turvallinen" kuin molemmilla yhtä aikaan, jos on hartia seudulla jo entuudestaan häikkää..??
En kyllä henk. koht. ole mitään ikävää havainnut, mutta kuitenkin..(Onhan tangollakin tehtynä niskan taakse vieminen vaarallista)

Miksipä ei olisi? Eli jos vaan suorituspuhtaudesta pitää huolen niin ei tuossa sen enempää paikkoja riko kuin kahdella kädellä tehdessäkään. Itse en kuitenkaan uskalla maksimirautoja lähteä kokeilemaan vaan pidän toistot suosiolla alueella 10-20.

Toisaalta tossa on kuitenkin helppo "heijata" vartalolla lisää vauhtia (toisin kuin esim. istuen kahdella kädellä tehdessä). Itse kun joskus tuota liikettä aloittelin niin onnistuin kyllä olkapääni rikkomaan juuri em. tekniikalla :D

Ko. liike kuuluu kuitenkin nykyisin mieluisimpiin olkapääliikkeisiini, ainut liike mikä ei tunnu luonnottomalta ja missä pääsee käyttämään kohtuu suuria painoja (ts. ei ole mitään vipunostojen hinkkaamista).

No joo makunsa kullakin...

Joo, musta kyllä tuntuu nyt, kun paremmin mietin, että toi yhdenkäden punnerrus tulee olemaan se suotuisin liike mun olkapää reeneissä:)

Onko tuo pystypunnerrus yhdellä kädellä tehtynä yhtä "turvallinen" kuin molemmilla yhtä aikaan, jos on hartia seudulla jo entuudestaan häikkää..??

Riippuu täysin "häikästä". Itse teen aika useinkin seisten yhden käden pystypunnerrusta käsipainolla. Teen siinä vitosia, mutta miksei lyhyempikin sarja onnistuisi.

Kokeilemisen arvoinen liike on myös tempaus yhdellä kädellä käsipainolla.

N.O.Kummonen sanoi:
Riippuu täysin "häikästä". Itse teen aika useinkin seisten yhden käden pystypunnerrusta käsipainolla. Teen siinä vitosia, mutta miksei lyhyempikin sarja onnistuisi.

Kokeilemisen arvoinen liike on myös tempaus yhdellä kädellä käsipainolla.

Jees, ja kun se ei enää tunnu riittävän haastavalta niin vaihtaa välineeksi tangon. Yhdenkäden pystypunnerrus ja tempaus tangolla ovat hienoja asioita.

Mitäs etuja tällä yhden käden pystypunnerruksella saavutetaan verrattuna kahden käden pystypunnerrukseen istualtaan? Viisi vuotta on tullut salilla käytyä ja ehkä pari kertaa olen nähnyt jonkun tekevän yhdellä kädellä.

No ainakin nyt pidempään mietittynä siinä saa puhtaamman liikeradan..
Kohdistuu myös paremmin olkalihakseen(luulisin/muistelisin)

Oikeastaan tyrmäsin tuon pystypunnerruksen vähän "turhaan" koska kun aloin miettimään niin miksei sitäkin tosiaan vois tehdä, mutta tosin hieman pienemmillä raudoilla kuin normaalisti kahdella käsipainolla tehtäessä. Kyllä sitä varmaan voisi joskus kokeilla, ikäänkuin pumppaillen vaikka viimeisessä sarjassa! Jotenkin se musta vaan tuntuu jotenkin hassulta...olen varmaan jotenkin outo :D Mutta sitä en tosiaan tarkoittanut etteikö sitä voisi joku tehdä joka siitä tykkää!!

Mitäs etuja tällä yhden käden pystypunnerruksella saavutetaan verrattuna kahden käden pystypunnerrukseen istualtaan? Viisi vuotta on tullut salilla käytyä ja ehkä pari kertaa olen nähnyt jonkun tekevän yhdellä kädellä.

Vähemmän tukea, enemmän tukevia lihaksia.

Se ei keskitä rasitusta yhteen säikeeseen, eikä ole coolin näköistä niin siksi sitä ei valtavirtasaleilla näekkään. Se on tehokas liike ja siksi sitä näkee esim. Metal Gymillä ja muilla kunnon voimanostosaleilla. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom