Mikroautoharrastajia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oisko kellään tiedossa hyviä sivuja, missä ois kuvia ja tekstiä customoiduista mikroautoista? Lähinnä kiinnostaa sellaset mikrot missä maavaraa on nostettu reilusti, eikä tehoissakaan ole säästelty...

Kaikkea muita värkkejä(myös pinppiä) olen jonkinverran räpeltänyt pienestä pitäen, mutta nyt tuli hinku rakentaa mikroauto. Tosin ei mihinkään ratakäyttöön, vaan mahdollisimman monipuoliseen ajoon. Eli vähän sellanen mikroauton ja mönkkärin risteytys.

Jos jostain löytäis aluksi pelkän tehdastekoisen rungon akseleleineen, jota sitten alkais pikkuhiljaa työstämään...Hommaahan tuossa tietysti on, kun pitää rakentaa jousitukset joka nurkkaan, ja tehä koneelle kiinnityskorvakot, runkoa pitää varmasti vahventaa ja säätää ja kokeilla eri juttuja...Mut sehän näissä projekteissa on parasta kun joutuu itse pähkäilemään mikä toimis parhaiten milläkin tavalla, vai onko joku toinen tapa sittenkin parempi....

Jos joku palstalainen rakentelee mikroautoja, niin kaikki vinkit on tervetulleita.

PS. Ja tätä ei ymmärretyistä syistä edes yritetä saada rekisteriin...:lol2:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nostetaampa tämä. Ajattelin tehdä uuden ketjun, mutta ei viittinyt, kun tällanenkin on olemassa.

Onko täällä innokkaita tai vähemmän innokkaita mikroautoilijoita? Omalla autolla tai vuokra-autolla.

Itse muutaman kerran tullut ajettua Helsingissä VM karting centerissä (sisällä) ja menneenä kesänä ekaa kertaa ulkona tuli ajettua Helsingin karting radalla.

Mukavaa touhuahan tuo on. Vuokra-autolla on tullut vain ajeltua kelloa vastaan. On mukavaa puuhaa kilpailla, että kuka porukasta saa parhaan kierrosajan. Tietysti on myös mukavaa parantaa omaa aikaansa.

Noi ulko vuokra-autot kulkee myös ihan mukavastai. Jos ootte samoilla radoilla ajanut, niin saapi kertoilla kierros-aikoja.

http://images.google.be/images?hl=en&q=cross kart&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

cross-kart lienee se mitä ajat takaa ja niitä voi ostaa kaupasta, ehkä runkojakin jostakin. Noilla ajetaan kai kisaakin, käy siellä jututtamassa ihmisiä niin alkaa asia valottumaan.
Tavallisesta radalle tarkotetusta autosta ei kannata alkaa väsäämään, kun ihan kaikki pitää muuttaa, helpompi olis alkaa vaikka puhtaalta pöydältä.
On noita itse tehtyjä nähty ja ajettu vuosien varrella aika monia; yleensä ovat surkeita, mutta parhaat suhtkoht ok.

spekulaatio pertti, noissa mikroautoissa vaikuttaa aikalailla omapaino niihin kierros aikoihin. varsinkin sisärata vehkeissä.

joissain paikoissahan sitä painoa voi tasata. helsingissä muistaakseni jossain paikassa pystyi 30kilon eron vielä tasaamaan. robert lappalaisen omistama lafka muistaakseni oli kyseessä.

spekulaatio pertti, noissa mikroautoissa vaikuttaa aikalailla omapaino niihin kierros aikoihin. varsinkin sisärata vehkeissä.

joissain paikoissahan sitä painoa voi tasata. helsingissä muistaakseni jossain paikassa pystyi 30kilon eron vielä tasaamaan. robert lappalaisen omistama lafka muistaakseni oli kyseessä.

Noita tasapainotuksia autoihin tehdää kai vain jos ajetaan varsinainen kisa?!?

Ite olen ajanut vain yleisellä vuorolla.

saa kait niitä painoja jos itse haluaa. luulisi ainakin. esim jos kaverin kanssa menee ja haluaa olla saman painoinen hänen kanssaan niin ei tuu ainakaan painosta kiistoja kun toinen on nopeempi :)

oulussa joskus aikoinaan kysyin tuosta paino hommasta niin sanoivat että karkeasti sanottuna 10kg tuo 0.2sekuntia aikaa lisää. tosin aika laiskoja nuo oulun autot tuolla sisäradalla. varmaan huiput jotain 60km/h luokkaa. tai huiput on sinänsä riittävät, mutta kun on lihava niin kiihtyvyys on suolesta.

Pari kertaa on tullut ajeltua, kun olin ulkomailla. Aivan älyttömän makiaa puuhaa, ilman kypärää ja turvavöitä tietenkin. Ne karting autot oli varmasti itsetehtyja, niissä oli sairaan kova moottori, tuntu et ne olis veneiden perämoottoreita mitä ne käytti. Renkaat oli isommat. Ja liiraukset kuulu asiaan.

Jos olisin Tom Cruise niin ostaisin lentokentän ja ajelisin siellä kilpaa, perkele.

vuosia ajettiin kilpaa aina pikku-mini luokasta yamahaan asti. Kivaa puhaa, mutta kallista ja vei aikaa.

menneenä kesänä ekaa kertaa ulkona tuli ajettua Helsingin karting radalla.

Mitä sulle maksoi ajaa tuolla ulkoradalla?

Tämä on hieno harrastus, mutta olen päässyt ajamaan liian vähän. Olen käynnyt tuolla sisäradoilla, mutta jotenkin noi leipäkoneen moottorilla varustetut sisäautot eivät oikein hätkäytä. Vaikka niilläkin on mukava ajella.

Kiinnostaisi mennä ulkoradoille, mutta kun ei ole autoa, niin haluaisin tietää paljonko tulee kustannuksia jos menee ulkoradalle.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä sulle maksoi ajaa tuolla ulkoradalla?

Tämä on hieno harrastus, mutta olen päässyt ajamaan liian vähän. Olen käynnyt tuolla sisäradoilla, mutta jotenkin noi leipäkoneen moottorilla varustetut sisäautot eivät oikein hätkäytä. Vaikka niilläkin on mukava ajella.

Kiinnostaisi mennä ulkoradoille, mutta kun ei ole autoa, niin haluaisin tietää paljonko tulee kustannuksia jos menee ulkoradalle.

Elikkä oliko se nyt 12 vai 15 minuuttia ja maksoi 15 euroa. Eli ei ole kallista verrattuna vastaavaan sisällä.

Auto on paljon nopeampi ja niin on ratakin. Pääsuoralla n. 100 km/h. Kierros keskinopeus oli mulla jotain 60km/h. Oma paras kierros oli jotain 1 min 4 sekkaa. Kuulemma niillä vuokra-autoilla on ajettu jonnekkin 58 sekan paikkeille.

Pirun hauskaa. Tosin niitä vuokra-autoja ei kyllä pidetä kovinkaan hyvässä kunnossa.

Elikkä oliko se nyt 12 vai 15 minuuttia ja maksoi 15 euroa. Eli ei ole kallista verrattuna vastaavaan sisällä.

Auto on paljon nopeampi ja niin on ratakin. Pääsuoralla n. 100 km/h. Kierros keskinopeus oli mulla jotain 60km/h. Oma paras kierros oli jotain 1 min 4 sekkaa. Kuulemma niillä vuokra-autoilla on ajettu jonnekkin 58 sekan paikkeille.

Pirun hauskaa. Tosin niitä vuokra-autoja ei kyllä pidetä kovinkaan hyvässä kunnossa.

Kiitos vastauksesta. Tonne on pakko mennä. Harmi vaan, että sesonki on tältä vuodelta luultavasti loppu. No heti keväällä sitten.

:offtopic:Thaimaasta löytyy ainakin pattikselta ja bangkokista kohtuu hyviä ratoja jos sattuu siellä päin pyörimään.
Tuollaisen videon kuvasin viime vuoden puolelta. 600 batii tais olla kyseisten autojen vuokra noin 15-20 minuutiksi. Eipä noilla oikein pitempää tuolla helteessä jaksanut kurvaillakkaan.

http://www.youtube.com/watch?v=0jzjjUzkies

Kävin muuten ihan samalla radalla pariin otteeseen ajelemassa. 500 batii maksoi kisavireisin yksilö autoista. Hyvin kyllä kulki, eikä hinta paljoa painanut kun ajoaikaakin tuli riittävästi. Hauska yksityiskohta oli, että olisivat vaatineet ~4e lisäkorvauksen, jos auto olisi karannut radan keskellä olevaan vesialtaaseen =)

Noin kilometrin päässä olisi ollut myös ihan "virallinen" karting-center, jossa oli puitteetkin kuin suomalaisissa karting-halleissa ja kalustona hieman uudemman näköisiä autoja + ajopuvut yms.

100m päässä tuosta videopätkän radasta oli toinen hiekkarata, jossa oli mahdollisuus ajaa tälläisellä:
crosskart.JPG

Noiden nopeus oli melko vaisua, eikä perää esim. saanut kaasulla irtoamaan vauhdeissa millään vaan oli paikko käskeä vastaheitoilla. Melko kivaa siltikin :rock:

Tarkoitus olisi työporukalla ostaa auton ens kesän firmakartingia varten. Kerran viikossa ajetaan kolme kisaa, kolmella kuskilla, yhdellä autolla. Ei edes tulisi pahanhintaiseksi.

Cupissa joku 30 autokuntaa niin ainakin vilskettä radalla piisaa.

Joo on tässä kartingia tullut harrastettua sellaset yhdeksän vuotta... Ihan kisoja on tullu ajeltua ja viime vuonna oltiin SM-sarjassa asti. Helvetin mukavaa puuhaa mutta maksaa vain maltaita

Mulla oli skidinä 100cm3 auto, kulki kuin pieni eläin. Sit siitä hajos moottorista joku osa ja olis tullu niin kalliiks korjata ettei porukoilla ollu varaa. Harrastus lopetettiin siihen sitten. Kyllä ottaa päähän vieläkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom