Ei se ole mikään oletus että yli 50v on tossa kunnossa, pässikin näkee että sillä on vähintään testot pelissä. Ja mitä tulee taas isompaan myrkyttämiseen, niin se olis kyllä huonossa kunnossa jos nää vuosikymmenet olis vedellyt rajusti. Se ei ole kasvanut isommin, vaan on ollut aika samassa kunnossa jossa todennäköisesti aika pienillä määrillä. Et sä nyt taida ymmärtää edes lääkkeiden sivuvaikutuksia.
Kyllä, pidempään treenannut ja asioiden kanssa tekemisissä olevat varmasti näkevät asian jo valkoisella kepillä. Mutta aloittelijoille, joilla ei ole kompetenssia tällaisia asioita katsoa, asia ei ole niin selvä.
Mieti nyt asiaa bisneksen kannalta. Mulla on sellainen käsitys, että itse yrititte tehdä kauppaa pakkotoiston kaupan aikaan hyvinkin eettisistä näkökulmista. Muistan, että olet kirjoittanut joskus, kuinka kerroit jollekin nuorelle janarille, joka tuli tribuluspurkki kourassa tiskille, että vaihtaisi sen perus protskuun ja kreatiiniin (tai jotain sinne päin). Mitä jos sun kilpailijasi vetää roinaa huilun kokoisilla ruiskuilla, väittää olevansa natu ja myykin sille janarille strutsinmunia? Onko sun mielestä oikeesti ihan eettisesti kestävää? Voiko sen kuitata vain sillä, että "tyhmempikin näkee"? Eikö sen janarin kehityksenkin kannalta ole parempaa, että se ostaa rehelliseltä roinaajalta perustuotteita, kreaa ja prodee kuin täysin valheellisella mielikuvalla markkinoituja muurahaisen munia?
Mulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku roinaa, tai väittää olevansa natu. Mutta jos sillä aletaan tekee bisnestä ihan täysin kusetusmielessä niin kyllä mä vaan näen sen eettisesti kestämättömänä.