BB PRO Mika Sihvonen

Järkyttävää paskaa se on silti, ostatko sä levyjä esim sen perusteella paljonko se on myynyt?

Mitkä on sun objektiiviset todisteet että biisi on huono?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitkä on sun objektiiviset todisteet että biisi on huono?

Riittäskö se että se on mun mielestä huono, järkyttävää paskaa enkä pidä tuollaista edes musiikkina, kai mä sitten oon vaan niin vanha koska tollainen kone roska ei ole musiikkia.
Jos sä et jostain tykkää niin onko se hyvä jos se muiden mielestä on hyvä?

Riittäskö se että se on mun mielestä huono, järkyttävää paskaa enkä pidä tuollaista edes musiikkina, kai mä sitten oon vaan niin vanha koska tollainen kone roska ei ole musiikkia.

Kai tossa pitää määritellä hyvä biisi. Ite ehkä määrittelisin biisin tason niin, että on ihmisiä jotka pitää sitä hyvänä. Mahollisimman huono biisi on se mitä kukaan ei pidä hyvänä. Sitten taas kappale mitä mahollisimman moni pitää hyvänä, on jo objektiivisesti hyvä, vaikka en ite siitä pitäisikään. Biisistä pitämisen yksi mittari vois olla, onko ihminen valmis ostamaan sen?

Voisi sanoa että Daruden Sandstorm oli asiansa ajava tuote, koska täytti tekijänsä (tuotti rahaa) ja kuluttajien (toi onnellisuutta) tarpeet.

Siinä kaveri kysyi OBKEKTIIVISIA todisteita biisin huonoudesta. Se, että se on sun mielestä huono, on sun oma SUBJEKTIIVINEN mielipide :) Joskus kannattaa vaan ajatella sen oman kuplan ulkopuolelta ja miettiä, että olenko minä tässä se outolintu, jos en tykkää jostain asiasta mistä valtaosa ihmisistä tykkää, ennenkuin alkaa haukkumaan mitään. Oli sitten vanha tai nuori tai minkä ikäinen tahansa.. Ja joo Daruden - Sandstorm on omastakin mielestä jo aivan saatanan kulunut ralli ja olen sitä vapaaehtoisesti kuunnellut viimeksi ehkä 12-vuotiaana. Siltikään en voi sanoa, että biisi on paska. Ymmärrän kyllä jos jotkut sitä vielä kuuntelee myös vuonna 2018.

Siinä kaveri kysyi OBKEKTIIVISIA todisteita biisin huonoudesta. Se, että se on sun mielestä huono, on sun oma SUBJEKTIIVINEN mielipide :) Joskus kannattaa vaan ajatella sen oman kuplan ulkopuolelta ja miettiä, että olenko minä tässä se outolintu, jos en tykkää jostain asiasta mistä valtaosa ihmisistä tykkää, ennenkuin alkaa haukkumaan mitään. Oli sitten vanha tai nuori tai minkä ikäinen tahansa.. Ja joo Daruden - Sandstorm on omastakin mielestä jo aivan saatanan kulunut ralli ja olen sitä vapaaehtoisesti kuunnellut viimeksi ehkä 12-vuotiaana. Siltikään en voi sanoa, että biisi on paska. Ymmärrän kyllä jos jotkut sitä vielä kuuntelee myös vuonna 2018.

Jos teiltä kysytään onko biisi hyvä vai huono teettekö te noin syvällisen analyysin siitä kysyvälle? :eek:

Jos teiltä kysytään onko biisi hyvä vai huono teettekö te noin syvällisen analyysin siitä kysyvälle? :eek:

Jos postaat totaalisen OT-viestin ja joku läpsäisee takaisin, on sun virhe enää jatkaa OT:tä, sun mielipide on jo kerrottu ja se on ihan hyvä mielipide missä muutkin, sitä ei tarvitse sen enempää puolustella tai varsinkaan ottaa mitään korkeahevosisempaa näkökulmaa siihen miten joku muu tekee levyostoksensa -- silloin sä alat olemaan jo hieman ylimielinen ehkäpä. Ja jos laitat negaa niin älä ota kierroksia jos joku ärsyyntyy, ota se ärsyyntyminen opetuksena siitä että kannattaako sitä negaa laittaa, jos se suhun kalahtaa takaisin. Jos se on fine ja oot paksunahkainen niin jatka laittamista ottamatta kierroksia vastaan.

Eihän toi biisi oikeasti mikään kummoinen ole, rahaa tehnyt hyvin ja veikkaan että Ville elelee sillä loppu elämänsä ihan hyvin.

Jatketaan nyt offtopicia vielä hetken. Sandstorm on itselle lapsuuden suosikki ja suomalaisen musiikin merkkiteos, kuten joku jo tuossa mainitsikin. Biisihän on tehty varsin yksinkertaisella tyylillä, jossa käytetään "Sandstorm"-nimistä samplea, joka löytyy valmiina eräästä sovelluksesta. Varmaan FL Studio, joka julkaistiin 1997 biisin tullessa ulos 1999. Villen tietynlaista neroutta on koostaa maailmanluokan tanssimusiikkia noinkin yksinkertaisista aineksista. Olihan mm. Shakespearellakin vain sulkakynä ja paperia.

Ymmärrän myös täysin, jos jonkun mielestä se on täyttä paskaa. Luckily, emme elä totalitarismin syleilyssä ja voimme itse päättää, mitä kuuntelemme.

PS. Spotifyn "teostomaksut" ovat surkeita, mutta muistaakseni miljoona kuuntelukertaa tuottaa artistille lyhentämättömänä 5000 dollaria. Ville on siis takonut kyseisellä biisillä n. 500 000 dollaria.

Ville on siis takonut kyseisellä biisillä n. 500 000 dollaria.
Kyllä se on useamman miljoonan kyseisellä kappaleella tehnyt kaikkine tekijänoikeusmaksuineen ja kappeleen kautta tulleine keikkoineen. Pelkkää Sandstorm singleäkin kun on myyty pitkälti yli miljoona kappaletta.

Miten tämä sitten Sihvoseen liityy? Tiedä vaikka vaparibiisinä toimisi:david:

Kyllä se on useamman miljoonan kyseisellä kappaleella tehnyt kaikkine tekijänoikeusmaksuineen ja kappeleen kautta tulleine keikkoineen. Pelkkää Sandstorm singleäkin kun on myyty pitkälti yli miljoona kappaletta.

Juu toki, mutta viittaus oli Spotifyn kuuntelukertoihin, joita joku tuossa ylempänä pohti.

Villen tietynlaista neroutta on koostaa maailmanluokan tanssimusiikkia noinkin yksinkertaisista aineksista. Olihan mm. Shakespearellakin vain sulkakynä ja paperia.

Siihen aikaan, kun Sandstorm oli vielä tuore kuulin sanottavan, että eo. kappale olisi enemmänkin JS16 Jaakko Salovaaran käsialaa, eikä Darude ollut tuohon aikaan vielä kovin etevä tekemään musiikkia. Voi toki olla, ettei huhu pidä ollenkaan paikkansa.

Siihen aikaan, kun Sandstorm oli vielä tuore kuulin sanottavan, että eo. kappale olisi enemmänkin JS16 Jaakko Salovaaran käsialaa, eikä Darude ollut tuohon aikaan vielä kovin etevä tekemään musiikkia. Voi toki olla, ettei huhu pidä ollenkaan paikkansa.

Oot ihan oikeassa! Jaakolla on sormensa pelissä varmaan 90% dance- ja elektronisen muusikin kipaleista. Salanimellä tai omalla. Mm. Bomfunk on käytännössä Salovaaran käsialaa.

Ai miten liittyy? No että Sihvonen poseerasi muiden ukkojen kanssa lavalla kun Sandstorm soi taustalla. Suomalainen lavalla ja suomalainen biisi.

Luulin että tässä ketjussa keskustellaan Mika Sihvonen nimisestä urheilijasta, mutta olikin näköjään joku musiikkisivusto.
Mutta mitä nyt tulee itse varsinaiseen aiheeseen niin tuli mieleen kysymys että miten yleensä pienemmät miehet ovat pärjänneet tälläisessä avoimessa luokassa missä kaiken kokoiset yhtä aikaa lauteilla? Onko tuossa pienemmillä mitään mahdollisuuksia jos kerran arvostelu menee massan kautta, ja kireys/erottuvuus toissijainen kriteeri? Varmaan hyvää kokemusta tuokin kisa, mutta varmaan miettimisen paikka Mikallakin että kannattaako noihin tuhlata paukkuja jos pokaalit automaattisesti +110 kiloisille?

Villen tietynlaista neroutta on koostaa maailmanluokan tanssimusiikkia noinkin yksinkertaisista aineksista. Olihan mm. Shakespearellakin vain sulkakynä ja paperia.

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_images1T1NJK7Q.jpg

Suositut

Back
Ylös Bottom