BB PRO Mika Sihvonen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietääkö kukaan kusettaako Facebook jotenkin, koska tämä ei voi edes olla mahdollista. Vain 9 ihmistä tavoitettu ja vain 1 tykkää. Onko face niin vajaa, että ne rajoittaa julkaisuiden näkymistä?

Jotain omituista tässä on koska tuota julkaisua ei missään vaiheessa ole näkynyt facebookin uutisvirrassa vaikka kaikki muut pakkiksen julkaisut on näkynyt... Eli nuo tilastot voivat siis pitää paikkansa mutta ilmeisesti juurikin sen takia että julkaisua ei ole näkynyt uutisissa jostain facebookin toiminnasta johtuvasta syystä... jonkinlaista kusetusta siis facebookin puolelta on :mad:

EDIT: Ja nyt kun kävin selaamassa pakkiksen face sivua niin on siellä ainakin pari muutakin julkaisua mitkä eivät ole ainakaan minulla näkyneet uutisvirrassa ollenkaan missään vaiheessa...
 
Viimeksi muokattu:
Tosta aiheesta oli ehkä vuosi sitten juttua iltapaskassa. Kyllä siellä FBssä semmonen "ominaisuus" on että se näyttää vaan "sinua eniten kiinnostavat julkaisut" uutisvirrassa. Jos kaveri lisää uuden kuvan niin ei se tosiaan välttämättä näy ollenkaan.
 
Joo ja sattumoisin siinä on sitten tämä

Screen Shot 2017-09-14 at 7.40.26.png


Millä helvetin perusteella toi uutinen on suoriutunut paremmin mitä muut.
 
Tosta aiheesta oli ehkä vuosi sitten juttua iltapaskassa. Kyllä siellä FBssä semmonen "ominaisuus" on että se näyttää vaan "sinua eniten kiinnostavat julkaisut" uutisvirrassa. Jos kaveri lisää uuden kuvan niin ei se tosiaan välttämättä näy ollenkaan.

Facebookin algoritmi määrittää, mitkä uutiset näkyvät ja mitkä eivät. Kaikki julkaisut eivät todellakaan näy kaikkien uutisvirroissa. Käytännön julkaisutyössä huomaa myös aika usein, että algoritmiä on jollain tavalla muutettu, kun aiemmin hyvin näkyvyyttä saaneet julkaisut eivät enää saakaan samanlaista näkyvyyttä. Silloin kannattaa kokeilla uusia tapoja. Käytännön kokemus on myös osoittanut, että kun FB tuo palveluunsa uusia ominaisuuksia, niitä kannattaa käyttää välittömästi, sillä niille annetaan alussa normaalia enemmän näkyvyyttä, jotta ominaisuudet tulevat käyttäjille tutuiksi. Luonnollisesti FB näyttää antavan myös natiivisti ladatuille videoille ja kuville enemmän näkyvyyttä kuin palvelun ulkopuolisille linkeille. Esim. YouTube-linkeille FB vaikuttaa antavan minimaalisesti näkyvyyttä. Tämä on tietysti ymmärrettävä, sillä FB ja Google ovat kilpailijoita. FB haluaa, että videot ladataan sinne.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom