Mikähän minussa on, vai onko mikään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mokko_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli osaatteko sanoa seuraavaan mitään, toivottavasti ette naura, mutta saatte toki sanoa asiat suoraan..

Ensinnäkin, olen ihan tavallinen kansalainen, mitä nyt tykkään joskus painoja nostella ja työtä löytyy joskus melko raskasta (puiden pilkkominen esmes on kivaa) Käveltyä tulee joskus 3-5 kertaa viikossa sellanen sopiva lenkki, nyt en oo tosin vähään aikaan.

Pituutta on n. 182cm, ja painoa n. 110-118kg! (tiedä noista puntareista) Kaljamahaa kyllä löytyy, mutta tuota painoa vaan tulee lisää, eikä kummiskaan kasvata hirveästi mahaa. Jo joskus lukiossa terkkari ihmetteli että miten voin noin paljoa painaa, vaikka silloin olin joku 97kg ehkä (pituus sama)? Samaten armeijassa, sillon kun terveystarkastuksessa kailottivat painon, niin tupakaverit vähän ihmetteli.

Ravinnosta sen verran, että köyhä opiskelija olen, niin tulee vedettyä halpaa mutta hyvää (ja nopeaa), eli makaroni+makkara -mättöä, ja Lidlin pizzoja (onko Mozzarella-pizza niin paha :( ). Joskus tulee kokeiltua muutakin safkaa, mutta ei niitä niin jaksa (vinkkejä vastaanotetaan). Makaroonisalaatti (makarooni+kinkku+tonnikala+herne/maissi/paprika+herkkukurkku) on suurta herkkua, pitäiskö siitä luopua :rolleyes:

Kahvia tulee vedettyä sikana, kuus isoa kuppia päivässä, siihen menee maitoa paljon kun oon niin tottunu juomaan. Pitäiskö unohtaa nuo kahvittelut, alkanut kyllä itteäkin ottaa päähän kun pitää maitoa jolla kokoajan ostamassa. Kahvi on kyllä niin pirun hieno keksintö, käynyt toki myös mielessä useasti juoda se Twin Peaksin innoittamana mustana, mutta ei niin maistu.. Kiitos terkkari joka suosittelet kahvia mulle joskus kersana (alhaiseen verenpaineeseen), kyllä sitä on tullut vedettyäkin.

(Verenpaineesta muuten sen verran, että nykyään sen on lähinnä varmaan aivan liian korkealla.. tulee stressattua asiosta joille muut nauraisivat/eivät huomaisi. Ja mielialat vaihtuu 1000x päivä. Eipä taida olla hyvää terveydelle..)

Olisko sittenkin parasta tässä tilanteessa ihan perinteinen paasto?

:eek:

jos tarkoitus on painoa vähentää, niin kahvia älä pudota pois/vähennä, se kuitenkin vähentää ruokahalua ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa.
(verenpainetta se tosin taitaa nostaa yms. , joten yleisen terveyden kannalta taas vähentämisessä voisi olla pointtinsa)

(ja sen kanssa juotu maito on aika terveellistä eikä lihottavaa, proteiinin osuus paljon parempi kuin keksimäärin ruoissa, ja maitosokeri on hyvin hitaasti imeytyvää)

ruokavaliosi vaikuttaa hyvin hiilihydraattipitoiselta ja vähäproteiniselta muutenkin.
hiilihydraatteja tulee helposti syötyä paljon/liikaa, kun niistä ei tule kylläiseksi; yritä muuttaa ruokavaliota proteiinipitoisempaan suuntaan.

(enemmän maitotuotteita, oikeaa lihaa tai kalaa makkaran sijaan yms. )

Critter sanoi:
Kuulostat siltä, kuin hiilihydraattitietoinen ruokavalio olisi sinua varten. Mutta uskallatko muuttaa elintapojasi?
Mikä ihme on hiilihydraattitietoinen ruokavalio?
Onko kyse dieetistä? Meinaatko low carbia, ketogeenistä tms?

Kai minäkin sitten olen hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla, koska tiedän, millaisia hiilihydraatteja suuhuni laitan.

mokkolle_:
Onko tarkoitus kenties laihduttaa?

Jos on, paasto on hyvin huono vaihtoehto. Keho menee säästöliekille aika äkkiä, eli läski jää ja lihakset lähtee.
Suosittelen, että syöt normaalisti ja monipuolisesti vähintään 4 ateriaa päivässä mutta vähemmän kuin normaalisti. Samalla liikut enemmän. Tällä tavalla paino lähtee aika varmasti tippumaan.

Joh vähennät pizzat, makaroonit, valkoiset leivät jne niin minimiin kuin kykenet. Ämppäät välipaloina vaikka rahkaa ja ruisleipää. Tuota massaa näyttäs olevan aika tehokkaasti, niin veikkaan että vähän pienemmillä muutoksilla alkaa jo tapahtumaan. Ei mitään ketoilua välttämättä kannata ihan ensimmäisenä suunnitella. Ja aerobista kehiin ja salille mars.

Måpå sanoi:
Joh vähennät pizzat, makaroonit, valkoiset leivät jne niin minimiin kuin kykenet. Ämppäät välipaloina vaikka rahkaa ja ruisleipää. Tuota massaa näyttäs olevan aika tehokkaasti, niin veikkaan että vähän pienemmillä muutoksilla alkaa jo tapahtumaan. Ei mitään ketoilua välttämättä kannata ihan ensimmäisenä suunnitella. Ja aerobista kehiin ja salille mars.
Näin tekisin itsekin, suosittelen.

Snoopie sanoi:
Mikä ihme on hiilihydraattitietoinen ruokavalio?
Onko kyse dieetistä? Meinaatko low carbia, ketogeenistä tms?

Kai minäkin sitten olen hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla, koska tiedän, millaisia hiilihydraatteja suuhuni laitan.
.
Juuri tälläinen good-carb/low-carb ruokavalio. Yhteisnimitys dieteille, joista on karsittu nopeat hiilihydraatit.

mokko_ sanoi:
Ja mielialat vaihtuu 1000x päivä. Eipä taida olla hyvää terveydelle..)

Olisko sittenkin parasta tässä tilanteessa ihan perinteinen paasto?

:eek:
Hyvin mahdollista että ruokailutottumuksista johtuen nopeet hiilarit heiluttelee veren sokereita ja mielialat vaihtelee. Paastot kannattaa unohtaa, vain pysyvistä muutoksista on hyötyä. Alat laittamaan pikkuhiljaa ravintopuolta terveellisempään suuntaa ja otat vaikka punttailussa tavoitteeksi vahvistaa selkälihakset hyvään kuntoon. Jää monet selkävaivat saamatta kun selkälihat on kunnossa. En tarkoita pelkkää selän treenausta, mutta kun se punttaillu tahtoo monilla olla sitä penkki/hauis linjaa.

Måpå sanoi:

Jeps, eli painoa olisi kiva pudottaa, tai ainakaan ettei lisää tulisi :) jos tuo makarooni ei sovi, niin voisihan sitä vähentää.. samaten riisikakut ja cream crackerit, joita tulee joskus syötyä paljaaltaan, eivät varmaan hyviä ole. tuota rahkaa olen jo kokeillutkin, pitää vaan keksiä sopivat mausteet.

Kävelyä vois lisätä sitte ku on kylmempää ja pimeämpää, sillon se on pirun paljon mukavampaa.

mokko_ sanoi:
Jeps, eli painoa olisi kiva pudottaa, tai ainakaan ettei lisää tulisi :) jos tuo makarooni ei sovi, niin voisihan sitä vähentää.. samaten riisikakut ja cream crackerit, joita tulee joskus syötyä paljaaltaan, eivät varmaan hyviä ole. tuota rahkaa olen jo kokeillutkin, pitää vaan keksiä sopivat mausteet.

Kävelyä vois lisätä sitte ku on kylmempää ja pimeämpää, sillon se on pirun paljon mukavampaa.

Kaikkea valkoista höttöä ja sokereita kannattee vähentää. Kannattaa opetella ehrmannia syömään sokerittoman funlightin kanssa tai sitte ilman. Ja illalle vähennät hiilihydraatit niin minimiin, kun pää kestää. Syö lihaa, kananmunia, ihansama. Juu ja kahvi nostaa insuliinitasoja aika tehokkaasti. Eli hiilihydraatit imeytyvät paremmin ja läski kertyy :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom