Mikä ykkönen jos nostaa 5 X 85kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Make
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Make
Duunikaverini, joka on 102 kiloinen jässikkä, kehui nostavansa 100 kiloa penkistä, kun kuuli minun harjoittelevan. Epäilin asiaa ja löimme 4 pitkän tuopin vedon, kumpi ensin todistetusti nostaa satasen penkistä. Minä treenasin säännöllisesti kaikkia lihasryhmiä ja vähitellen nostin ennätyksen lähelle sataa. Kaveri nosteli jos sattui muistamaan, muutaman sarjan penkkiä ennen saunaan menoa. Eikä muuta treeniä, paitsi joskus muutama hauiskääntösarja. (=rintahauis:david: )

reilu kuukausi sitten tapasimme kotisalillani ja minä nostin 100.5 kg ja kaverilleni sama paino jäi kirkkaasti rinnalle. Ei noussut yhtään siitä.

Tänään tämä sama kaveri kehui tehneensä eilen kotonaan 5 toistoa 85 kilolla. Ihmettelen kovasti moista, luulenpa ettei minullakaan nouse 5 X 85kg, vaikka ennätys yli 100kg. Eikö tuollainen tulos ennakoi jo 110-120kg ykköstä? Vai onko minulla vaan suhteessa kova ykkönen. Katsoin treenipäiväkirjaa ja siellä oli vain 81kg:lla viitosen sarjoja tai 85 kilolla kolmosia.

Mitä ihme painoja käytät ku nostelet jotain 100.5kg ja 81kg penkissä:evil:

Originally posted by Ozzy
Kysymyksestä tuli mieleeni nuorempana näkemäni taulukko, joka ainakin omalla kohdallani on pitänyt kohtuu hyvin paikkansa. Se meni jotakuinkin niin, että

95% maksimista tulee 2 toistoa
90 % maks. -> 4 toistoa
85 % maks. -> 6 toistoa
80 % maks. -> 8 toistoa
75 % maks. -> 10 toistoa jne.

Tuon taulukon mukaan 5 toistoa olisi 87,5% maksimista -> maksimi olisi n. 91,5 kg, mutta nostamalla sen sitten vasta näkee. Itselläni varsinkin alkuaikoina tuo 90 & sääntö piti aika hyvin kutinsa eli esim. maksimiykkönen penkissä oli 10 kg enemmän kuin maksiminelosen sarjapaino. Nykyään treenit ovat hieman eri tyyppisiä ja ehkä hermotus tms. on parantunut tai treenipainot sen verran suuremmat, että maksimiykkönen penkissä on 10 kg enemmän kuin maksimikolmosen tai jopa kakkosen sarjapaino.
No mutta pitäsköhän kerrata % laskujen oppia hieman voihan se 5%kin olla ton 10kg siis missä ongelma riippuu ihan nosto painoista tuo %=kg määrä siis jos nostat 180kg 2 toistoa niin 5 % on 9 kg, jos taas nostaa 90kg 2 toistoa on tuo 5%=4,5kg:itku: :whip:

oisin voinu hiukka tarkemmin lukee sun postin:thumbs:

Originally posted by PattiPete
Treenikaverini otti joskus 5 toistoa 90 kilolla eikä siltikään noussut 100kg. Eri ihmisillä on pirun erilaiset suhteet maksimilla ja sarjoilla. Siihen vaikuttaa moni asia, esim. lihassolutyyppi (geenit), treenin laatu jne.

Kunnon maratoonari:kippis1:, no ei siinä mitään pahaa ole :)

Originally posted by makew
Kunnon maratoonari:kippis1:, no ei siinä mitään pahaa ole :)

Se Äijä ei kyllä ole hyvä pitkissä sarjoissakaan. 10 toistoa jos haluaa niin painoa pitää pudottaa aika roimasti. Se on hyvä tekemään 4-6 toistoa. :D

Originally posted by PattiPete
Se Äijä ei kyllä ole hyvä pitkissä sarjoissakaan. 10 toistoa jos haluaa niin painoa pitää pudottaa aika roimasti. Se on hyvä tekemään 4-6 toistoa. :D

paremmin toimis luultavasti massan hankinnassa toistot 10 ylöspäin:rolleyes: mutta voiman hankintaan noi toistot toimii kyllä;)

Re: Re: Mikä ykkönen jos nostaa 5 X 85kg

Originally posted by Treenaaja
Mitä ihme painoja käytät ku nostelet jotain 100.5kg ja 81kg penkissä:evil:

Käyttäkää sitä searchia!!!!!Minähän kirjoitin tästä joskus, että kotona on käsin konepajalla tehdyt painot, jotka olen vaa´an kanssa punninnut 0,1kg tarkkuudella. Siellä on nyt 1,0, 2,0, 3,6, 8,6 ja 17,50kg lätkiä.

Niin ja tuo search oli tietysti sitten huumorilla, kun nyt kerrankin minä pääsen sitä tarjoamaan :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by miuli
miten sit maves noi taulukot? toimiiko ne siinäkin? vai onko siihe olemas omat taulukot?
:worship:
:david:

Mulla vedossa ja kyykyssä ei ainakaan pidä paikkaansa. Penkissä menee aika lähelle, mutta noissa kahdessa 1 toistoa kovemmissa sarjoissa tarkoittaa 10kg.

Suositut

Back
Ylös Bottom