Mikä vikana palvikinkussa?

Fosfaatit on tehdaslihasta pikkuhiljaa häviämässä, mutta nitriitit eivät. Siinä se syöpä ja mahdollinen lihomis linkki.

Tietääkseni palvikinkku ei ole massasta pursotettua vaan leikkuujätteestä "sukkaan" survottua ja syöpäriskin omaavalla karnosinogeenilla savustettua.

Kohtuudella käyttäisin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika vaikeaksi elämä menee, jos noudattaa kaikkia terveyssuosituksia, ja pelkää syöpää lisääviä asioita. Itse mielummin jätän nämä 0.0000001% lisäävät riskit roskakoppaan, ja elän vapaata huoletonta elämää.

Mielummin 50-60v elämää täysillä, kuin 60-80v jokaista asiaa varoen. Näissäkin huonon tai hyvän arpaonnen käydessä kumpikin voi loppua huomiseen tai jatkua yli 100 vuotiaaksi.

Edelleenkään se syöpäriski ei ole se juttu tässä, vaan se, että palvikinkku yleistettynä on rinnastettavissa kaupan lihapulliin yms. = paskaa ravintoa. Vaikkakin ehkä makroiltaan paremmasta päästä. Todellakaan ei ole mun mielestä mitään täysiä elämistä syödä kaupan lihapullia ja palvikinkkua, eikä paranna elämän laatua, eikä anna mitään ylimääräistä nautintoa vs. "parempi ravinto". Sisäfileen syöminen joka päivä olisi täysillä elämistä.

Edelleenkään se syöpäriski ei ole se juttu tässä, vaan se, että palvikinkku yleistettynä on rinnastettavissa kaupan lihapulliin yms. = paskaa ravintoa. Vaikkakin ehkä makroiltaan paremmasta päästä. Todellakaan ei ole mun mielestä mitään täysiä elämistä syödä kaupan lihapullia ja palvikinkkua, eikä paranna elämän laatua, eikä anna mitään ylimääräistä nautintoa vs. "parempi ravinto". Sisäfileen syöminen joka päivä olisi täysillä elämistä.
What? Kaupan lihapulliin rinnastettavissa? Mä ymmärrän kyllä palvikinkun kokonaisena suolattuna palana possun kinkkua mikä on savustettu. Onhan se nyt ihan saatanan kaukana lihapullista. Sulla on mielessä tietysti ne leikkeet, mitkä on parhaimmillaan vain tuosta palasta leikattua helvetin hyvää tavaraa ja huonoimmillaan paloista kasattua puristetta, mikä ei sekään kyllä vielä lihapulliin vertaudu.

Joo siis lähinnä sitä mietin kuten taisin miettiäkin että jatkuva kanan syöminen kyllästyttää ja huomasin että palvikinkku on makroiltaan helppo ja nopea ujuttaa ruokaan, esim tänään tein nopean safkan jossa 450g PAKASTE vihanneksia (tästäkin joudun helvettiin) 300g Palvikinkkua suikaloituna, ja sekaan keitin vielä 125g (raakapaino) riisiä. Tosta saan helposti kolme kunnon ateriaa, kylkeen lisätään vähän raejuustoa, tomaattia ja kurkkua ja sillä selvä.

Tosiaan ei ollut tarkoitus että söisin tai kukaan söisi koko lopun elämän vain palvikinkkua, ihmettelin vain macrojen puolesta miksei tätäkin herkkua (oma mielipide) voisi hyvällä omallatunnolla tehdä sen pari kertaa kuukaudessa.

Mutta joo, kiitos vastauksista, ainut syy mikä tästä nyt periaatteessa irtosi oli kai tuo syöpäriski mutta syön joskus myös sipsejä ja ranskalaisia, niin eiköhän tuo peli ole menetetty. En muutenkaan osaa suhtautua kauhean hysteerisesti eineksiin/puolivalmisteisiin vaikka tietysti arvostan aina freesiä ruokaa josta vielä näkee ja maistaa sen että tekemiseen on mennyt aikaa ja vaivaa.

Tietääkseni palvikinkku ei ole massasta pursotettua vaan leikkuujätteestä "sukkaan" survottua ja syöpäriskin omaavalla karnosinogeenilla savustettua.

Mä ymmärrän kyllä palvikinkun kokonaisena suolattuna palana possun kinkkua mikä on savustettu.

Täytyis päästä tehtaalle katsomaan, veikkaan että ensimmäinen arvio on lähempänä totuutta, jos yleistetään. Tietysti halvimmissa voi main ingredient olla muovilastalla kaavittu teurastamon lattialta, toisaalta parhaassa tapauksessa maalaistalon isäntä itse saunassa parhaasta palasta...

Tosiaan ei ollut tarkoitus että söisin tai kukaan söisi koko lopun elämän vain palvikinkkua, ihmettelin vain macrojen puolesta miksei tätäkin herkkua (oma mielipide) voisi hyvällä omallatunnolla tehdä sen pari kertaa kuukaudessa.

Pari kertaa kuukaudessa voi varmasti vetää, itse vastailin siltä kantilta että jos korvaisi vaikka kanan lähes kokonaan esim syöden palvikinkkua kerran yhteen-kahteen päivään, niin se ei olis mun mielestä enää hyvä idea. Makrojen puolesta tuota voisi vetää useamminkin.

Täytyis päästä tehtaalle katsomaan, veikkaan että ensimmäinen arvio on lähempänä totuutta, jos yleistetään.
Niin niitä on molempia. Kyllä sen näkee kun sitä katsoo, että miten se on tehty. Ne palat on yleensä ihan sitä itseään ja niin on myös vähän "paremmat" leikkeleet. Sit taas ne Snellmanin ym. "bulkkileikkeleet" on jostain paloista kasattu. Vähän kuin jouluna myydään ihan oikeaa kinkkua ja kinkkurullaa.

Tätä piti itsekin hetki miettiä että mikä siinä palvikinkussa voi olla "huonoa", kun aina olen palvikinkkuni saanut siten että ostanut joulukinkun, vienyt sen palvaamoon ja saanut sen saman joulukinkun palvattuna takaisin. Tuollaisen 8kg palvatun kinkun kun syö joulun tienoilla, niin ennen seuraavaa joulua ei tee edes mieli palvikinkkua.

Mutta nuo jämäpaloista kasatut rullat yms. on toki asia erikseen.

palvikinkku yleistettynä on rinnastettavissa kaupan lihapulliin yms. = paskaa ravintoa
Kaupan pullissa on parempilaatuisia lukuunottamatta 20-50% lihaa ja sekin usein enimmäkseen broileria, palvikinkussa ~85% possua. En ihan heti ymmärrä miten nuo voi rinnastaa.

Kaupan pullissa on parempilaatuisia lukuunottamatta 20-50% lihaa ja sekin usein enimmäkseen broileria, palvikinkussa ~85% possua. En ihan heti ymmärrä miten nuo voi rinnastaa.

Dunno mitä ruhonosaa syöt vai perkeitä, E450 ja 451 fosfaatit joilla pumpataan vettä, mahdollisesti nitraatti, täyteaineita, liikaa suolaa.

Ne on niitä yhtäläisyyksiä. Makrot toki paremmat kuten sanoit. Palvikinkkua voisi sanoa laadukkaaksi eineslihapullaksi. :-)

Suositut

Back
Ylös Bottom