Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
iTöllöähän se Jobsi rakenteli viimeisinä päivinään autotallissaan. Saapa nähdä millainen näköradio sieltä on luvassa ensi kesäksi.

Jospa apple aloittaa käänteentekevän sisällöntuotannon laadukkaine dokumentteineen ja lakkauttaa big brotherit ja niin edelleen niin saattaisin minäkin innostua. Muussa tapauksessa se on samaa paskaa uudelleen paketoituna helpommalla käyttöliittymällä :)

Älypuhelimen ostamisessa vaikeinta on määritellä rehellinen käyttötarve. Ihminen määrittelee kovin herkästi itselleen mitä erikoisimpia tarpeita. Varmasti osittain tämän seurauksena markkinoille ei koskaan tule puhelinta, joka tyydyttäisi oikeasti kuluttajan tarpeet ja karavaani kulkee. Älypuhelimet ovat kuluttajistuneet, käyttäjät odottavat aina kuin kuuta nousevaa jotain hienon sanan taakse kätkettyä lupausta paremmasta: anna, belle, jne. Ihmine elää mielellään tulevassa. Itselläni on N9, mutta en olisi omilla rahoilla ostanut sitä tämän hetkiseen hintaan. Harmi, että tämän sanoakseen laitetta pitää käyttää hetki.

Kävin hipelöimässä noita luureja. iPhone, Nokian E7 ja Samsung Galaxy 2 tuntuisivat parhailta vaihtoehdoilta. E7 sisältäisi täysnäppiksen, mietityttää että kuin vaikea noilla "täys" kosketusnäytöllisillä on kirjoittaa vaikka sähköpostia. Okei, ei sillä nyt hirveän pitkää viestiä tule varmasti rustattua. E7 ja Samsung olis vitunmoisia halkoja, ainakin kun edellinen luuri on ihan eri kokoluokkaa (E72). Galaxy 2 on ilmeisesti "paras", mutta miten ja missä se näkyy käyttäjälle? Ja E7 noista vissiin paperilla heikoin?

Viitsiskö joku skrivata noista vaikka plussia ja miinuksia.

Kävin paremmalle puoliskolle ostamassa tollasen N9, se ainakin tuntui siitä tykkäävän. Omasta mielestä vitunmoinen halko.

GS2 nyt on paras spekseiltään, eli tehot ja näyttö, mutta eipä se pelasta jos Android hajottaa. iPhone nyt on varma valinta, kuka vaan oppii käyttää ja ongelmia harvemmin. Nokian E7:sta sen verran hipelöinti-säätökokemuksia, että toimintalogiikka on jumalattoman vaikea. En tiedä muuttiko ne jotkut Nokia päivitykset jotain. Hommahan tosin ratkeaa sillä että jos haluaa QWERTYn niin eipä paljon muita hyviä vaihtoehtoja ole. En ainakaan mitään Desire Z:aa suosittelisi joka on jo kohtuu vanha, ja uusia ei taida edes olla Androidin puolella?

iPhone
+ se on iPhone
+ iOS
+ applikaatiot
+ vakaus
+/- se on Apple
+/- Apple tekee minkä parhaaksi näkee
- trololol hinta

GS2
+ kustomointi
+ applikaatiot varauksella
+ speksit
+/- Android
- kyllähän Androidissa varmaan enemmän bugeja on, mun mielestä alkaa vasta vuoden lopussa olemaan valmiin käyttöjärjestelmän tasolla

Nokia
+ s-posti ym. perusviestintä kunnossa
+ rakenne, mun mielestä tosi jämpti
+ qwerty...
- kauhean vaikeasti tehty asioita, joku vois tosin kertoa onko ne Annat vai Bellat vai mitä onkaan muuttanut tuota täysin? Itse kikkailin tuolla kesällä ja oli aika kamalan hankalaa moni asia

Onpas sulla ihan lapsen kädet, jos N9 tuntuu halkolta
Kaikki on suhteellista ja kaikkeen tottuu. Kyllä munkin mielestä tämä galaxy s oli ihan järjettömän iso halko, kun tän ensimmäisen kerran näin puhelinkaupassa. Siihen asti kaikki yleisemmät puhelimet oli puhelimen kokoisia. Nyt tää alkaa tuntua vähän pieneltä ja isompi näyttö olis kiva. Jos tällaisten kanssa ei ole ollut tekemisissä, niin en yhtään ihmettele, jos näyttää halolta.

Gs2 plussiin voisin laittaa vielä super amoled näytön ja vitunmoisen nopeuden, ei mietitä enään nanosekunteja mitä tehdään, vaan tehdään.

Näin iphone4, desire hd ja gs2 kokemuksilla.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
- kauhean vaikeasti tehty asioita, joku vois tosin kertoa onko ne Annat vai Bellat vai mitä onkaan muuttanut tuota täysin? Itse kikkailin tuolla kesällä ja oli aika kamalan hankalaa moni asia

Belle on valovuosien päässä siitä perussympparista joka vielä kesällä noksuista löytyi...mutta kannattaa kokeilla ennenkuin ostaa.

Belle on valovuosien päässä siitä perussympparista joka vielä kesällä noksuista löytyi...mutta kannattaa kokeilla ennenkuin ostaa.
Kiitos vastauksesta. :)

Tätä odotin, ei vain ollut tietoa koska en Symbianiin liittyviä uutisia lue koskaan.

Kesällä oli tosiaan aika kamala paikoin tuo E7. Monta kertaa piti ihan miettiä että mistähän h-e-l-v-e-t-i-s-t-ä löydän jonkun yksinkertaisen asian, tai miten tietää että joku on jotain.

Vaikutaa "hieman" selkeämmältä. :)

Ens viikolla pitäis käydä poistamssa GS2. Hintavertailu.fi:n perusteella halvimmalla näyttäisi irtoavan magnet.fi:stä (460€) mutta tietääkö kukaan parempia tarjouksia esim. jotain operaattorilta? Minkäkokoinen datapaketti olisi sopivan kokoinen peruskäyttöä varten, entä onko lisämuistikortille tarvetta vai riittääkö tuo 16 gb mihinkään? Auttakaa noobia :D

Luultavasti pari gigaa kaistaa riittää, ellet nyt striimaa jotain jatkuvasti. Rajaton on tietysti aina kiva, ei tarvitse ihmetellä.

16GB riittää todennäköisesti, mutta ei tietenkään kaikille. Mulle 8GB on tarpeeksi... itse käytän tilaa lähinnä pelkästään musiikille, ja sekin on kaikki spotifystä tallennettu lokaaliksi. Tuo on niin vaivatonta että mulla on aina joku ~4GB musaa jota vaihtelen (koneella kun voi lähiverkossa ohjata puhelimen kirjastoa)... sitten jää 4GB kuville. Tuo tila on ihan oman käytön mukaan, jotkut tarvii sen 32GB.

Nokiallakin mielenkiintoisia projekteja. Linkissä myös videota:

http://conversations.nokia.com/2011/11/09/nokia-humanform-here’s-somefin-thatll-amaze-you/

HumanForm_row.webp

Htc radar Windows luuri oli käytössä kuukauden päivät mutta ei ihan ollu minua varten se käyttis. Nyt puhelimena Nokian E6 ja tosi tyytyväinen olen ollu. Anna vaikuttaa ihan ok käyttikselle mutta kai sitä belle päivitystä vois kokeilla jossain vaiheessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom