Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Muuten ihan kiinnostava, mutta noi punaiset aksentit pilaa ulkonäköä aika pahasti, jotain pitäisi saada IP4:n tilalle, odottelen kyllä varmaan uuden iPhonen ja Nokian WP luureja ennen kuin tulee uusi hankittua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä se on niiden ansiosta pirun hieno. Juurikin niiden takia. :)

Itse pärjään tällä perus Desirellä (toki custom rom) helposti ensi vuoteen. Katsotaan mitä silloin on, luultavasti neliydin (Kal-El) luureja. HTC varmasti valinta valmistajassa.

Nyt tarvis vinkkejä. Apple fanina olisi aika päivittää 3Gs jonhonkin muuhun laitteeseen kun toi vitonen ei tullutkaan markkinoille ja en todellakaan laita rahojani tuohon 4s versioon. Kävin hypistelemässä jo Samsungin Galaxy S 2 ja se tuntuis ihan pätevältä koneelta. Mutta sitten se runkkari myyjä alkoi kehumaan Nokia N9 kuinka loistava se on. Oli päässy jossain koulutuksessa sitä hinkkaamaan ja nyt omisti S2:n. Sano että mikään muu laite ei ole ollut yhtä hyvä ja monipuolinen kun se N9. Applen tuotteisiin kun joskus hurahti niin vannoin että en saatana ikipäivänä hairahda enään nokian runkkuihin. Viikko pitää odotella ja pitää käydä näppäilemässä se N9 ja päättää sitten ottaako S2:n vai esim desire N9 yms. Onko kukaan vaihtanu Iphonea johonkin muuhun? Oletko ollut tyytyväinen? Pikkusen vituttaa jos laittaa 500-600€ koneeseen ja se on ihan paska.

Itse pärjään tällä perus Desirellä (toki custom rom) helposti ensi vuoteen. Katsotaan mitä silloin on, luultavasti neliydin (Kal-El) luureja. HTC varmasti valinta valmistajassa.
Onkohan custom romilla jotain tekemistä asian kanssa? Ja sillä, että näihin androideihin ylipäätään saa sellaisen? Viime viikolla loksahti suu aika pahasti auki, kun kaveri, jolla on myös Desire, mainitsi, että jos ei olisi köyhä ja puhelin olisi maksettu pois, se lentäisi komeassa kaaressa seinään ja tilalle tulisi vaikka Nokian N9 tai joku tuleva Windows-Noksu. Jokin aika sitten tyyppi dissasi Nokiaa ihan kympillä ja HTC ja Android oli paras. Nyt se on kiinalainen paska, joka ei toimi hetkeäkään ja lagaa niin saatanasti. Mutta sillä onkin vakioluuri, jota ei ole sen koommin siistitty, niin lagaahan se varmaan. Mutta totta sekin puoli, että kyllä munkin mielestä luurin pitäisi pysyä siinä kunnossa, että sitä voi käyttää, vaikkei kuukauden välein palauta tehdasasetuksia.

Samanlainen meikäläisen Samsungikin on, että sitä pitää aina silloin tällöin vähän "säätää". Toimivana se onkin loistava, mutta jos on luonteeltaan sellainen, että käyttää vain, eikä mikään muu kiinnosta, niin kyllä nää puhelimet on väärä valinta. Ne ei vain toimi ilman pikku säätöä. Mullakin oli Android 2.2 ja lagfix ja se toimi oikein mukavasti puoli vuotta, kunnes vähän aikaa sitten alkoi lagaamaan taas huolella lagfixistä huolimatta. Välillä oli viestiä kirjoittaessa kahden sekunnin tauko, kun puhelin ei vastannut mihinkään painalluksiin ja sen jälkeen näytölle hyppäsi ne viisi kirjainta samaan aikaan, mitä olit ehtinyt painaa. Katsoin parhaaksi, että kai se on nyt pakko taas alkaa muroilla, poistaa lagfixit ja roottaukset ja päivittää 2.3:een. Nyt on 2.3, rootattu uudestaan, enkä edes palauttanut tehdasasetuksia, ja toimii hiton hyvin. Taas varmaan hetken. Ehdin jo miettiä custom romiakin, mutta nyt on taas niin mukava käyttää, etten ainakaan vielä jaksa. Jospa sitten, kun tähän kyllästyy.

Niin, näissä on sitten se kääntöpuolikin. Jos tykkää vähän fixailla, näperrellä ja tehdä luurille suurinpiirtein mitä itse tykkää, niin Android on oikea valinta. Mä en kyllä jaksaisi enää mitään Nokialaista, eikä omenamiesten lelutkaan anna mun rahoille sitä vastinetta, mitä haen.

Jaksan säätää, Android you got me for good.

Mihin toi HTC boldaus liitty? Ömm, HTC siksi että pidän rakenteesta ja ulkonäöstä. Sopivan painava, jämäkkä, ym. Custom rom nyt ei HTC:hen liity ollenkaan.

Mulla sormet syhyää jo kohtuu pahasti kun odottelen N9:ä! Vaikuttaa kyllä ihan täydelliseltä luurilta ainakin mun käyttöön. Ainoa huono juttu oli se kun sitä 64Gt ei ollut saatavana kuin mustana ja munhan oli pakko saada se sininen! :rock:

Eli ensi viikolla pitäis postista tulla sininen 16Gt versio N9:stä!

Ei kai sitä puhelinta miksikään sijoitukseksi hankita. Mitä olen N9siä räplännyt, niin design ja rauta tuntuu pieksevän iP4sen...mutta AppStore on niin mainio, että sen avulla sietää vähän paskempaakin luuria.

Ei kai sitä puhelinta miksikään sijoitukseksi hankita. Mitä olen N9siä räplännyt, niin design ja rauta tuntuu pieksevän iP4sen...mutta AppStore on niin mainio, että sen avulla sietää vähän paskempaakin luuria.
Kuinkas monta tuhatta sovellusta tarvitset oikeasti? Itsella on ollut alusta asti vain muutama ja hyvin on tullut toimeen.

Kuinkas monta tuhatta sovellusta tarvitset oikeasti? Itsella on ollut alusta asti vain muutama ja hyvin on tullut toimeen.

Niin mäkin ajattelin alkuun...sitten ostin iPadin ja yhtäkkiä gmail on täynnä iTunesin kuitteja. AppStoren vahvuus on juuri ostamisen helppous ja softan luotettavuus (vrt. Android) sekä järjetön valikoima.

Tosin iPadin hankittuani huomasin kuinka perseestä iPhone välillä on; appsit ovat parempia iPadin puolella ja puhelimena iLuuri on ollut todellinen pettymys, myös työkäytössä N900 toimi mulla paljon paremmin.

Se olisi ensimmäisen älypuhelimen hankinta mielessä ja apuja kaivataan. Sen verran pohjatyötä olen tehnyt, että Galaxy S 2 tai N9 olisivat ne ehdokkaat, joita vakavimmin harkitsen. Saa toki ehdottaa muitakin merkkejä/malleja. Periaatteena on kuitenkin, että heti alkuun mahdollisimman laadukas luuri, ettei tarvitse heti olla vaihtamassa.

Tässä tärkeimmät kriteerit:
- Luotettavuus, toimivuus
- Helppokäyttöisyys ja selkeys
- Hyvä kamera
- Tulisi käytettyä paljon musiikin kuunteluun, en tiedä sitten mitä ominaisuuksia siihen vaaditaan
- Sama netin selaamisen ja sähköpostin käytön kannalta

Lähinnä mietityttää kannattaako maksaa yli 100€ enemmän N9:stä kuin S 2:sta. Ja jos valinta on N9, niin miten on mahdollista että malleja on kaksi, 16 gb ja 64 gb, eli noin kaukana toisistaan olevat mallit satasen hintaerolla? Koska aiempaa kokemusta älypuhelimista ei ole, en tiedä riittääkö tuo 16 gb mihinkään eli onko kyseessä vaan Nokian kikka saada myytyä 64 gb -mallia enemmän asettamalla vaihtoehdoiksi joko paljon tai vähän. :confused:

Se olisi ensimmäisen älypuhelimen hankinta mielessä ja apuja kaivataan. Sen verran pohjatyötä olen tehnyt, että Galaxy S 2 tai N9 olisivat ne ehdokkaat, joita vakavimmin harkitsen. Saa toki ehdottaa muitakin merkkejä/malleja. Periaatteena on kuitenkin, että heti alkuun mahdollisimman laadukas luuri, ettei tarvitse heti olla vaihtamassa.

- Hyvä kamera
- Tulisi käytettyä paljon musiikin kuunteluun, en tiedä sitten mitä ominaisuuksia siihen vaaditaan

Lähinnä mietityttää kannattaako maksaa yli 100€ enemmän N9:stä kuin S 2:sta. Ja jos valinta on N9, niin miten on mahdollista että malleja on kaksi, 16 gb ja 64 gb, eli noin kaukana toisistaan olevat mallit satasen hintaerolla? Koska aiempaa kokemusta älypuhelimista ei ole, en tiedä riittääkö tuo 16 gb mihinkään eli onko kyseessä vaan Nokian kikka saada myytyä 64 gb -mallia enemmän asettamalla vaihtoehdoiksi joko paljon tai vähän. :confused:

Noilla kriteereillä en kyllä missään nimessä ohittaisi uutta IP4S. IP4 en kyllä sittten suosittele pikällä tikullakaan, jos puhua haluaa.

Mulla on16Gt malli ja liian pieni on musasoittimeksi. Pitäis olla vähintään 32Gt, jottei tartte sekoilla mitä musaa laittaa tai on laittamatta puhelimelle. Jos noksuun päädyt niin ota ihmeessä 64Gt malli.

- Hyvä kamera

Itellä galaxy s2. On aivan jäätävän hyvä laite, en ole katunut hetkeäkään sen ostamista.
Mitä noihin kriteereihin tulee: Toiminut loistavasti saa helposti kaikki ohjelmat asennettua samoin sähköpostin ja netin selaus pelaa hyvin.
Kamera on tosi hyvä. Pimeällä nyt ei voi suoraan valoon kuvata.
Soittaa musiikin sujuvasti myös muistikortilta. (vanha luuri ei tähän pystynyt)
Uusi android on todella helppokäyttöinen ja asetuksista pystyy säätämään vaikka mitä.

Selkeydestä sen verran että hetken sai ihmetellä kun ei kopioinut numeroita automaattisesti similtä. Asetuksista piti kopioida.
Ainoa miinus että akkuahan tämä rohmuaa aika mukavasti. Toisaalta niin tekee suurin osa älypuhelimista.

Noilla kriteereillä en kyllä missään nimessä ohittaisi uutta IP4S. IP4 en kyllä sittten suosittele pikällä tikullakaan, jos puhua haluaa.

Mulla on16Gt malli ja liian pieni on musasoittimeksi. Pitäis olla vähintään 32Gt, jottei tartte sekoilla mitä musaa laittaa tai on laittamatta puhelimelle. Jos noksuun päädyt niin ota ihmeessä 64Gt malli.

Ite käytän spotifyä, näyttää nyt olevan 2GB offline playlistaa synkattuna(karvan päälle 400 biisiä) ja loput kamat striimailen(rajaton dataliikenne). Aina ei tarvi musiikkia vartenkaan ihan älyttömästi tilaa.

Mun vastaus alkuperäiseen kysymykseen, että käy liikkeessä kokeilemassa ja ota se mikä tuntuu mieluisammalta. FM lähetin on musiikkihommiin kova juttu, jos autossa ei satu olemaan fyysistä liitintä luuria/mp3 soitinta varten.

edit. Ja heitetään nyt noksun 700/701 symbian verme soppaan mukaan. Halvempi vekotin. Uskoisin, että belle käyttiksenä/ui:na on toimiva. Luurit menee niin nopeasti wanhaksi, että onko järkeä heittää ihan hitosti rahaa hukkaan, kun se uusinkin uutuus on 6kk päästä museovehje(kyllä se iphone5:nkin sieltä tulee ja anteromallit vaihtuu kvartaaleittain). Itse testaisin luurit läpi ja valitsisin mieluisimman.

Tää olis mielenkiintoinen, jos koko ja hinta ei säikäytä http://www.samsung.com/global/microsite/galaxynote/note/index.html

FM lähettimiä intergroituna hyvään ja samalla lataavaan autotelineeseen on niin monta että FM lähettimen puutekaan ei ole este musiikinystävälle. Toki jos se on valmiiks mukana, niin bueno.

Apple fanina täytyy todeta, että kun ostin viikko sitten Galaxy s2 vanhan 3GS tilalle niin paluuta ei kyllä ihan heti ole. On se vaan jotenkin niin suppea ja vanhanaikainen kun vertaa tohon samikkaan missä voit muokata aika rajattomasti lähes mitä vaan.
Oikeastaan tulee mieleen, että miksi ihmeessä sitä iphonea niin fanitetaan kun ei se nyt mikään ihme laite ole. Onhan toi samsung ping pong vähän muovinen ym ja koko alkaa olemaan niin iso, että hankala käyttää yhdellä kädellä.
Voihan toki olla, että kuukauden päästä puhelin on niin jumissa, että se lentää kankaalle ja vanha iphone kaivetaan laatikosta käyttöön.

Sepä se. Ihmeellistä iPhonessa on että kuka vaan voi lähteä käyttään ilman ongelmia. Androidin saa kyllä herkästi solmuun jos lataa mitä vain roskaa Marketista. Kyllä myönnän myös että Androidilla tulee vastaan ongelmia paljon useammin, mutta onhan koko järjestelmän kehitys/ym/ym erilaista kun on avointa. Kestää hieman pidempään saada aisoihin ja homma kuosiin. Katsotaan josko 4.0 olisi jo lähellä idioottivarmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom